Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest orfeus
30 minutter siden, BeverTramp skrev:

Synes det var ganske creepy 🙊 hadde blitt litt stressa hvis jeg hadde fått bilder av foreldrene mine som jeg ikke visste hvor kom fra.

Jepp. Hvis et hotell hadde gjort det der med meg ville jeg nok høflig forklart dem at man skal være forsiktig så man ikke krenker folks private sfære. Jeg ser at SE syns det er festlig, men jeg ville blitt såpass pissed at jeg sannsynligvis sjekket ut (etter å ha skaffet meg et annet sted å bo først, selvsagt ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TomineB
56 minutter siden, orfeus skrev:

Jepp. Hvis et hotell hadde gjort det der med meg ville jeg nok høflig forklart dem at man skal være forsiktig så man ikke krenker folks private sfære. Jeg ser at SE syns det er festlig, men jeg ville blitt såpass pissed at jeg sannsynligvis sjekket ut (etter å ha skaffet meg et annet sted å bo først, selvsagt ).

Synes dette var fint og kreativt gjort. OG, hun ble sykt glad. Problemet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
2 timer siden, TomineB skrev:

Synes dette var fint og kreativt gjort. OG, hun ble sykt glad. Problemet? 

Hvis du leser innlegget mitt vil du forstå at man reagerer forskjellig på at fremmede mennesker tråkker inn i ens privatsfære. Det er faktisk en problemstilling den som vil være "kreativ og festlig" bør tenke gjennom. Flaks for Tromsøhotellet at SE liker den typen oppmerksomhet. 

Problemet her er vel at man spytter ut kommentarer til innlegg uten å lese dem først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forleden dag hadde hun store problemer med pocketbøker og til dels bøker med hardt cover. Idag viser hun frem boken hun leser i ,i pocketform vel og merke.....

Endret av Pjusken81
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har lest Bibelen? Selv jeg som ikke har papirfobi synes den boken med "matpapir"-sidene er ekkel og bla i 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Diagnoser" hun har hatt eller har....

Tidligere bipolar

Eksistensiell angst

Essensiell tremor (eller noe slikt) 

Føler ingenting

Papirfobi

Frykt for å være alene

Generelt "bare" angst

Hvordan er det mulig....! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, hulillerunde skrev:

Tidligere bipolar

Eksistensiell angst

Føler ingenting

Papirfobi

Frykt for å være alene

Generelt "bare" angst

Er hun ikke også overfølsom (eller heter det supersensitiv eller noe slikt...)? Det var i hvert fall noe med at hun tok alles følelser innover seg, og nesten ikke kunne leve normalt på grunn av det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hebbbbbe skrev:

Er hun ikke også overfølsom (eller heter det supersensitiv eller noe slikt...)? Det var i hvert fall noe med at hun tok alles følelser innover seg, og nesten ikke kunne leve normalt på grunn av det.

Høysensitiv.

Det er ikke en diagnose,men ett personlighetstrekk som veldig mange har..

Selv om hun sikkert liker å tro hun er så alene om alt..

"Høysensitive personer eller HSP, som står for highly sensitive person, er mennesker med et mer fintfølende nervesystem. Dette gjør dem mer mottakelige for inntrykk. Det skal mindre til for at mindre til før de begynner å produsere stresshormoner. Dette fører blant annet til at de kan bli lettere overstimulert og utmattet. Det å være høysensitiv er et medfødt personlighetstrekk, og ikke en sykdom eller en diagnose.

Høysensitive registrerer andres sinnstilstand og stemninger sterkere enn andre mennesker. De er gjerne mer kreative, samvittighetsfulle, og har en sterk intuisjon. Høysensitive kan være svært lyd-, lys- og luktømtålige, og kan ha en lavere smerteterskel enn andre. Personer som anses som høysensitive trenger gjerne mer søvn og ro enn gjennomsnittet. Ca. 15 til 20 % av befolkningen er høysensitiv i større eller mindre grad. Dette gjelder både barn og voksne, og er likt fordelt mellom kvinner og menn."

Endret av J..
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ikke bloggerne begynner å studere eller gjøre noe som faktisk imponerer litt. De bør ha tid til det mtp arbeidsmengden de legger ned i bloggen, og råd til det med så mye reklame de driver med. Og da snakker jeg om ett "ordentlig" studie. Ikke interiør eller mote, men noe som viser at de har litt mer dybde enn de gir utrykk for på bloggen.

Da kan de begynne å kalle seg for rollemodeller! 

Alt de unge lærer fra dem i dag er at utseendet er det viktigeste, det kan kjøpes for penger og det sikrer deg økonomisk. Synes det er skikkelig trist rett og slett. 

Endret av Pipa
Måtte legge til litt
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Pipa skrev:

At ikke bloggerne begynner å studere eller gjøre noe som faktisk imponerer litt. De bør ha tid til det mtp arbeidsmengden de legger ned i bloggen, og råd til det med så mye reklame de driver med. Og da snakker jeg om ett "ordentlig" studie. Ikke interiør eller mote, men noe som viser at de har litt mer dybde enn de gir utrykk for på bloggen.

Alt de unge lærer fra dem i dag er at utseendet er det viktigeste, det kan kjøpes for penger og det sikrer deg økonomisk. Synes det er skikkelig trist rett og slett. 

har ikke Ida Wulff studert noe mer "fornuftig" enn interiør eller mote? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en runde Daniel Wellington-sponsing(snap). Jeg likte faktisk det merket før, men er gørrlei etter ekstremspons både i Norske og svenske blogger den siste tiden. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Pipa skrev:

Enig. Og det finnes så mye positivt man kan gjøre for andre mennesker. Hvis man har ledig tid, og det har vel mildt sagt bloggere, kan man for eksempel engasjere seg i frivillig arbeid. Og da mener jeg faktisk å GJØRE noe, ikke bare skrive om at man har tenkt, eller donere en liten slant. Det kan være eldrebesøk, bidra i div organisasjoner for vanskeligstilte (eks kirkens bymisjon), melde seg inn i en frivillighetssentral (som har masse forskjellige oppdrag), hjelpe flyktninger å lære norsk og integrere seg osv osv. Rett og slett flytte fokuset litt bort fra seg selv. 

Når man bruker tid med mennesker som virkelig trenger hjelp, så får man fort satt egne problemer i perspektiv. Kanskje man rett og slett glemmer den grufulle papirfobien i samtale med en syrisk alenemor som har sett familie og venner bli slaktet ned? Kanskje man glemmer den enorme krisen det var at håret fikk feil farge hos frisøren denne uka, når man hører historier fra heroin- avhengige Per som har levd på gata i 20 år? 

Men kanskje det ikke er håp for enkelte. Kanskje det eneste enkelte kan, er å fokusere utelukkende på seg selv. 

Det å skrive masse svada på en blogg, hvor 99% av innholdet handler om meg, meg, meg, og et helt sinnsykt utseendefokus, burde virkelig ikke være en inntektskilde. Det provoserer meg så inni granskauen at det har blitt sånn.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sejekk
1 time siden, Pipa skrev:

Hvorfor skal de anstrenge seg når de kan leve på utseende? Jeg synes man bør minne seg selv at bloggerne tross alt er blitt som de er blitt av en grunn.

Mennesker er sosiale dyr og vi er utrolig flinke på å plukke opp forventninger og sosiale koder fra vi er knøttsmå. Bare tenk på barneleker; hva er det som er sentralt for barbie, bratz og Disney-prinsesser? De er slanke, pene og på utkikk etter en mann, fantastisk slott eller nye klær. Hvilke mennesker er det som får størst plass i media? Hvem vier vi mest oppmerksomhet til? Malala Yousafzai som i konfirmasjonsalder kjempet imot IS for kvinners (menneske)rettigheter? Eller Kylie Jenner som operer seg og lager duckface? Bevisst eller ei så bruker man oppmerksomhet som målestokk for hvorvidt man har oppnådd suksess. Trenger man en doktorgrad, fredspris eller hjerne for å være "suksessfull" i dag? Nei.

Det er trist, men det vi ser fra bloggerne er nok heller et symptom på den egentlige verkebyllen i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, hulillerunde skrev:

har ikke Ida Wulff studert noe mer "fornuftig" enn interiør eller mote? 

Men nå er vel ikke Ida Wulf den som blir diskutert på kg da, eller står frem i media hele tiden. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, hulillerunde skrev:

Tidligere bipolar

Eksistensiell angst

Føler ingenting

Papirfobi

Frykt for å være alene

Generelt "bare" angst

ADHD også visstnok... eller kanskje hun har blitt helbredet fra å ha ADHD også, siden hun er "tidligere" bipolar 🙄 Dama eier ikke skam. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Pipa skrev:

Men nå er vel ikke Ida Wulf den som blir diskutert på kg da, eller står frem i media hele tiden. 

nei, det er hun ikke. det var kun et spørsmål, og ikke noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
18 timer siden, hulillerunde skrev:

Tidligere bipolar

Eksistensiell angst

Føler ingenting

Papirfobi

Frykt for å være alene

Generelt "bare" angst

Du glemte psykose... 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyeste innlegget på bloggen handler om at hun har lært seg å spise ute på restaurant helt alene. Hun er så glad hun ikke bryr seg om hva andre tenker om henne lenger! :fnise: 

Endret av Pipa
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pipa skrev:

Nyeste innlegget på bloggen handler om at hun har lært seg å spise ute på restaurant helt alene. Hun er så glad hun ikke bryr seg om hva andre tenker om henne lenger! :fnise: 

Ja,det .. 🙄

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, orfeus skrev:

Og siste innlegg er litt svada og ei diger ræv som skal illustrere at hun snart skal ut på tur med NRK. Hva faen driver dere på med, NRK?

Samme lurer jeg på

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...