Sannhetsøkende Skrevet 23. mai 2023 #36702 Skrevet 23. mai 2023 Zenhouse skrev (23 minutter siden): Storhetstiden hennes er over. Det håper jeg av hele mitt hjerte at den er. Samfunnet trenger noe langt bedre å fokusere på enn en blogger som viser narsissistiske trekk i stor skala. Hun er ingen forbilde overhodet. Det hun liksom skal stå for betyr lite når hun fremmer så usunne holdninger som hun gjør. 10 3
dårligbrukernavn Skrevet 24. mai 2023 #36703 Skrevet 24. mai 2023 Hivju skrev (14 timer siden): Nei, at enkelte mennesker, slik som Sophie Elise er villig til å gjøre alt for penger. Penger er ikke alt her i livet, det er andre verdier som står høyere. Aah, da skjønner jeg bedre! Helt enig! Sykt at det går an å bli så opphengt i og styrt av det. Frisk Frosk skrev (5 timer siden): SE har lagt ut bilde fra egen stue med kokainstriper på bordet også, så ingen tvil om hva hun holder på med. De kokainstripene var vel sammen med poser av "candy girl" og på tv'n i bakgrunnen stod noe om playboy. Dette er offentlig nedtur så det holder. Det kommer til å krasje, om hun ikke kommer seg unna offentligheten, men heller tar tak i eget liv. Nå legges privat misbruk ut som bedriftsinnhold. At noen som helst annonsører ønsker å assosieres med dette, det er det ikke mulig å forstå med normal logikk. For rusmisbruk, selvskading med kosmetiske inngrep +++, det er det imaget annonsørene også kjøper seg og ikke vil komme fra, når de velger Sophie Elise AS som samarbeidspartner. I tillegg har hun skrevet flere ganger direkte og indirekte om rusbruk på bloggen i sin tid, og at det har stått pillebokser eller lagt pillebrett utover blant alkohol på fester og slikt hun har vært på er heller ikke helt uvanlig. Det verserte jo et bilde hvor hun hadde det man antok var kokain (hvitt pulver) under nesen hvor hun virket ruset også. Sykt at det ble sett gjennom fingrene med tidligere, men håper at folk flest, spesielt pengekreftene i dette, innser hva slags galskap det er. 4 3
Isild Skrevet 24. mai 2023 #36704 Skrevet 24. mai 2023 Zenhouse skrev (7 timer siden): Storhetstiden hennes er over. Jeg tror også det. Hun vil nok fortsatt være "stor", men mest fordi media vil fortsette å skrive om henne så lenge hun er dramaqueen og skandaleprinsesse med rusproblemer. Det er jo ikke akkurat noe å være stolt av. Den `viktige samfunnsstemmen` osv vil de nok ikke skrive like mye om (med mindre media vil miste troverdigheten sin helt) 12 3
Gjest IreneV Skrevet 24. mai 2023 #36705 Skrevet 24. mai 2023 (endret) Isild skrev (2 timer siden): Jeg tror også det. Hun vil nok fortsatt være "stor", men mest fordi media vil fortsette å skrive om henne så lenge hun er dramaqueen og skandaleprinsesse med rusproblemer. Det er jo ikke akkurat noe å være stolt av. Den `viktige samfunnsstemmen` osv vil de nok ikke skrive like mye om (med mindre media vil miste troverdigheten sin helt) "Get out of my sight, you miserable has been» (Alexis Carrington;) Og det håper jeg gjelder alle influencere! Endelig er det mer fokus på hvordan sosiale medier og nettbruk påvirker barn, unge og voksne (også influencerne selv). De som har produkter til salgs kan gjøre det uten å utlevere seg selv og eget liv, ha rene reklamekanaler, der alt er merket som nettopp det det er, nemlig reklame. Endret 24. mai 2023 av IreneV
Hivju Skrevet 24. mai 2023 #36706 Skrevet 24. mai 2023 IreneV skrev (1 time siden): "Get out of my sight, you miserable has been» (Alexis Carrington;) Og det håper jeg gjelder alle influencere! Endelig er det mer fokus på hvordan sosiale medier og nettbruk påvirker barn, unge og voksne (også influencerne selv). De som har produkter til salgs kan gjøre det uten å utlevere seg selv og eget liv, ha rene reklamekanaler, der alt er merket som nettopp det det er, nemlig reklame. Du har gode poeng hele veien i innleggene og du virker til å bry deg genuint om hvor utrolig skadelig sånne folk som SE er. Det er trist at samfunnet har tatt den veien som det har gjort og det smerter meg at unge jenter fortsetter å kjøpe produktene til dette mennesket, og kommer til å fortsette med det. Vi kan ikke opplyse alle, dessverre😩 9 2
Gjest IreneV Skrevet 24. mai 2023 #36707 Skrevet 24. mai 2023 (endret) Hivju skrev (37 minutter siden): Du har gode poeng hele veien i innleggene og du virker til å bry deg genuint om hvor utrolig skadelig sånne folk som SE er. Det er trist at samfunnet har tatt den veien som det har gjort og det smerter meg at unge jenter fortsetter å kjøpe produktene til dette mennesket, og kommer til å fortsette med det. Vi kan ikke opplyse alle, dessverre😩 Takk! Jeg bryr meg fordi jeg har barn som vokser opp med dette. Og det skjærer i hjertet når jeg leser om den katastrofale økningen av spiseforstyrrelser, overdoser, angst og selvmord blant unge mennesker. Nei, vi kan ikke opplyse alle, men de voksne må på banen, med regelverk. Nå har de fått holde på i over ti år uten konsekvenser. Leselyst går ned, livslyst går ned, nettbruk går opp. Jeg er ikke en av dem som vil forby all nettbruk, som tror at verden var så mye bedre før. Men sosiale medier og bruken av det må endres. Drastisk. Det fungerer som rusmidler, og er designet for å hjernevaske. Politikere og foreldre må våkne opp. Vi må høre på ungdommen som sier at livet ville vært bedre uten sosiale medier. Få regelverk på plass nå! https://www.washingtonpost.com/education/2023/03/30/social-media-girls-teens-depression-tiktok/ "Among those most vulnerable to the downsides of social media were girls with moderate to severe symptoms of depression, who were more likely to say their lives would be better without social media. More of them used social media “almost constantly.” With TikTok, 68 percent said they felt addicted or used it more than intended, compared to 33 percent of girls with no depressive symptoms. Jacqueline Nesi, co-author and an assistant professor of psychiatry at Brown, also pointed out that three-quarters of girls with moderate to severe depression symptoms who use Instagram report encountering suicide-related content at least monthly. Similarly, 69 percent reported the same issue on TikTok and 64 percent on Snapchat and YouTube." " in 2009, everything changed. Facebook introduced the Like button and Twitter introduced the Retweet button, changing the way we give feedback to and share content. Facebook later copied Twitter's Retweet button with its own Share button. In just a few years, all social media platforms also had their own Like and Share buttons. These two buttons gave users the power to decide which post gained wide public exposure by liking and sharing it, a phenomenon we came to know as going viral. According to social psychologist Jonathan Haidt, writing in The Atlantic, "Something went terribly wrong, very suddenly". Authentic and meaningful connections no longer mattered. This made our lives "uniquely stupid", writes Haidt, as social media became a dystopian space where authentic interactions were replaced by performative interactions designed to attract the most likes, the most retweets, and the most shares." https://www.makeuseof.com/how-like-share-buttons-ruined-social-media/ Endret 24. mai 2023 av IreneV
Sol Rampelyset Skrevet 24. mai 2023 #36708 Skrevet 24. mai 2023 Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin. 1
J.. Skrevet 25. mai 2023 #36709 Skrevet 25. mai 2023 Morsomt at SE prater ned Caroline Nitter for utseende og væremåte når de egentlig er ganske like.. 11 1
Isild Skrevet 25. mai 2023 #36710 Skrevet 25. mai 2023 J.. skrev (3 timer siden): Morsomt at SE prater ned Caroline Nitter for utseende og væremåte når de egentlig er ganske like.. Har hun gjort det? Pratet henne ned? Hvor og hva? Jeg har også tenkt at Caroline Nitter og SE er ganske like. 6
J.. Skrevet 25. mai 2023 #36711 Skrevet 25. mai 2023 Isild skrev (5 minutter siden): Har hun gjort det? Pratet henne ned? Hvor og hva? Jeg har også tenkt at Caroline Nitter og SE er ganske like. I siste podepisode. Fetisha snakker om Caroline i sammenheng med at de begge snakker om at de tiltrekkes av "feminine jentejenter" og feminin seksuell energi. SEs første svar er "ja men hun veier jo typ 40kg" og derfor ser fin ut i feks joggedress. De er jo akkurat samme typen utseendemessig,så teit å slenge drit om Caroline når Fetisha snakker fint om henne. Dette etter å ha snakket om hvor teit det er å være sjalu,lol. 9
Shavasa Skrevet 25. mai 2023 #36712 Skrevet 25. mai 2023 J.. skrev (1 time siden): I siste podepisode. Fetisha snakker om Caroline i sammenheng med at de begge snakker om at de tiltrekkes av "feminine jentejenter" og feminin seksuell energi. SEs første svar er "ja men hun veier jo typ 40kg" og derfor ser fin ut i feks joggedress. De er jo akkurat samme typen utseendemessig,så teit å slenge drit om Caroline når Fetisha snakker fint om henne. Dette etter å ha snakket om hvor teit det er å være sjalu,lol. Pluss at hun gjør narr av øyevippene hennes 🤭 7 1
Isild Skrevet 25. mai 2023 #36713 Skrevet 25. mai 2023 J.. skrev (1 time siden): I siste podepisode. Fetisha snakker om Caroline i sammenheng med at de begge snakker om at de tiltrekkes av "feminine jentejenter" og feminin seksuell energi. SEs første svar er "ja men hun veier jo typ 40kg" og derfor ser fin ut i feks joggedress. De er jo akkurat samme typen utseendemessig,så teit å slenge drit om Caroline når Fetisha snakker fint om henne. Dette etter å ha snakket om hvor teit det er å være sjalu,lol. SE ser virkelig ikke seg selv. 9
Frisk Frosk Skrevet 25. mai 2023 #36714 Skrevet 25. mai 2023 J.. skrev (1 time siden): I siste podepisode. Fetisha snakker om Caroline i sammenheng med at de begge snakker om at de tiltrekkes av "feminine jentejenter" og feminin seksuell energi. SEs første svar er "ja men hun veier jo typ 40kg" og derfor ser fin ut i feks joggedress. De er jo akkurat samme typen utseendemessig,så teit å slenge drit om Caroline når Fetisha snakker fint om henne. Dette etter å ha snakket om hvor teit det er å være sjalu,lol. Thinspo - rett foran sin overvektige venninne... Klasse, Sofie Steen Isachsen / Sophie Elise... Å kommentere andres utseende på den måten Sofie Steen Isachsen / Sophie Elise gjør, det vokste de fleste andre fra i den alderen Sophie Elise var i da hun begynte å blogge som 15-16-åring. Nå er snart 30 år gamle bedriftseier Sofie Steen Isachsen som Sophie Elise en parodi på seg selv, en person som velger å tjene penger på å ødelegge seg selv og ødelegge for andre. På tide å vokse opp, "lille jente", Sofie Steen Isachsen... Jeg kom over dette fra 2015: https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/mrPl/sophie-elise-jeg-er-ikke-bra-nok-for-instagram Her mener Sofie Steen Isachsen at det er "de vanlige" jentenes feil at hun føler kroppspress og press til å hele tiden måtte være "perfekt". Hun snakker da om de "vanlige jentene" som poserer og filtrerer seg ihjel for å fremstå som noe de ikke er. Og resten... å lese dette i 2023, vel kjent med hvordan Sofie Steen Isachsen driver sin millionbedrift Sophie Elise AS, hvor kynisk og kalkulerende hun selv har innrømmet å være for å tjene penger, så er det vanskelig å vite om man bør le høyt over hvor latterlig det er, eller bli kjempetrist over en så tydelig forklaring på hvor mange år hun selv har vært ute og kjøre når det kommer til selvbilde og psyke. Dette blandes med et ønske om å riste godt i henne og be henne for f... søke profesjonell hjelp før hun ødelegger seg selv enda mer - og enda verre, ødelegger enda flere av sine følgere og "venninner". Narrativet ditt og kynismen din er gjennomskuet for lenge siden, Sofie Steen Isachsen / Sophie Elise! Søk hjelp! 8 6
J.. Skrevet 25. mai 2023 #36715 Skrevet 25. mai 2023 Shavasa skrev (30 minutter siden): Pluss at hun gjør narr av øyevippene hennes 🤭 Ja,SE selv er jo for bra for løsvipper/vippe extensions,tross alt! Isild skrev (12 minutter siden): SE ser virkelig ikke seg selv. Nettopp. Oste sjalusi av hele greia,når F fremsnakket henne måtte SE dra henne rett ned i søla. "Ja hun er søt,men...." 8 1
Gjest IreneV Skrevet 25. mai 2023 #36716 Skrevet 25. mai 2023 (endret) Nitter er en ærlig utgave av SE. Istykkeroperert, og kun fokus på det ytre. En "postergirl" for dårlig selvfølelse... Nitter mistet sin far i 2016, ganske kort tid etter en kreftdiagnose. Jeg sier ikke at det er en unnskyldning, men det sier seg selv at det er en enormt stor og tung sorg for en ung jente, og man kan fort komme i en krise. Nitter er uansett veldig ærlig om sine operasjoner, og er på Onlyfans. Hun prøver ikke å pakke det inn i et falskt narrativ, slik SE AS gjør. Nitter blir derfor ikke en like farlig påvirker selv om jeg synes programmet hun var med i fortjente årets Gullbarbie. Jeg har ikke sett annet enn bilder, men det fremstår groteskt! Endret 25. mai 2023 av IreneV
Honey Dew Skrevet 25. mai 2023 #36717 Skrevet 25. mai 2023 Ænema skrev (På 22.5.2023 den 23.37): er ikke denne dama veganer? herregud bordet er full av døde krabber og andre sjødyr. og allikevel så reagerer ikke disse dyrevern gruppene, men fortsetter å like på profilen hennes. snakk om dobbeltmoral https://www.tv2.no/underholdning/sophie-elises-nye-selskap-far-refs-for-brudd-pa-loven-na-er-flere-bilder-slettet/15095418/ De solbrillene kler virkelig ingen. 4
Honey Dew Skrevet 25. mai 2023 #36718 Skrevet 25. mai 2023 Hivju skrev (På 23.5.2023 den 11.40): Man får ikke pengene med seg i graven…. Nei, men man kan ha et utrolig godt liv med god økonomi mens man lever 1 1
Isild Skrevet 25. mai 2023 #36719 Skrevet 25. mai 2023 Når de klarer å få til at man assosierer solbrillene med å være på fylla - da har man virkelig brutt alkoholloven vil jeg si. https://www.tv2.no/underholdning/sophie-elises-nye-selskap-far-refs-for-brudd-pa-loven-na-er-flere-bilder-slettet/15095418/ https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/ny-klagesak-mot-sophie-elise/15755940/ 1 6
Gjest IreneV Skrevet 25. mai 2023 #36720 Skrevet 25. mai 2023 Isild skrev (18 minutter siden): Når de klarer å få til at man assosierer solbrillene med å være på fylla - da har man virkelig brutt alkoholloven vil jeg si. https://www.tv2.no/underholdning/sophie-elises-nye-selskap-far-refs-for-brudd-pa-loven-na-er-flere-bilder-slettet/15095418/ https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/ny-klagesak-mot-sophie-elise/15755940/ I tillegg ser det ut som tullesolbriller man får kjøpt på tivoli og lignende. Altfor store, med dårlig passform. SE burde ikke vært modell, for hennes nese kneler jo av vekta, og de ramler ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå