Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Finlay skrev (2 timer siden):

At SE & Fetisha får det til å lyde som om dette er deres valg er lett gjennomskuelig. Her skal det motbevises at noen er “vraket”.

Men det er det de er. Enten NRK sparket dem, eller satte så harde krav ift. kommersielle samarbeid at det ble uforenelig med podcast-jobben, så er resultatet at de ble vraket av NRK. På overtid.

Jeg ville ikke kalt dem vraket slik K-sjefen fremstår i media i dag. Mer som at SE vraket NRK.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest IreneV
Carrie_S skrev (12 minutter siden):

Det er ikke noe nytt. Hun var kontraktsfestet til flere prosjekter enn bare podkasten. Det har hun også selv ymtet om før. 

Så serien om SE kommer som avtalt? Da er hun jo ikke ute av NRK. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 minutt siden):

Jeg ville ikke kalt dem vraket slik K-sjefen fremstår i media i dag. Mer som at SE vraket NRK.

SE går seirende ut av suppa mens sjefen for nrk står igjen som den største riksklovnen.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV
Sharpa VinterBerg skrev (1 minutt siden):

SE går seirende ut av suppa mens sjefen for nrk står igjen som den største riksklovnen.

Her ble det veldig tydelig at hun mangler kompetanse. Hvordan i huleste har hun fått jobben? 
Og hvor ble ambisjonene hennes av på veien? 

"Jeg brenner for allmennkringkasting og blir motivert av NRKs oppdrag og høye ambisjoner. Vi skal styrke og utvikle demokratiet ved å levere innhold i verdensklasse, " 

https://www.nrk.no/presse/vibeke-furst-haugen-blir-ny-kringkastingssjef-1.15897146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noterer meg at Marie Simonsen også konkluderer med at posebildet neppe var noen glipp, men snarere et eksempel på SEs  modus operandi, og på at hun vet nøyaktig hvordan hun skal opptre for å snurre hele medie-Norge rundt lillefingeren som hun vil: 

Sitat

Jeg er fortsatt ikke overbevist om at det famøse bildet var et arbeidsuhell, eller at den voldsomme medieoppmerksomhet har vært så forferdelig som hun omtalte det som. Det er i hovedsak NRK som har fått kjørt seg, mens Sophie Elise står fram som en av de smarteste operatørene i et nytt og kynisk mediemarked hvor kontroverser og mediestøy er en stor del av pakka.

https://www.dagbladet.no/meninger/rundlurt/78645807

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharpa VinterBerg skrev (6 minutter siden):

Nå er saken blitt til en prestisjesak for NRK.

Ledelsen gir seg ikke for å redde ansikt og unngå å innrømme megatabben.

Ansiktet kan ikke reddes, men de fortsetter å prøve selv om hele riket avslørte dem som inkompetente for stillingen og lønningen.

3.4 mil i året altså ... Hvem som helst vil gjøre en bedre jobb i vurderingen av dette samarbeidet for 20% av beløpet.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (2 minutter siden):

Her ble det veldig tydelig at hun mangler kompetanse. Hvordan i huleste har hun fått jobben? 

"Jeg brenner for allmennkringkasting og blir motivert av NRKs oppdrag og høye ambisjoner. Vi skal styrke og utvikle demokratiet ved å levere innhold i verdensklasse, " 

https://www.nrk.no/presse/vibeke-furst-haugen-blir-ny-kringkastingssjef-1.15897146

Tomme ord, ser det ut som. Innhold i verdensklasse faktisk :murvegg:

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (Akkurat nå):

Fine ord, men uten mening. Demokrati er hun ikke opptatt av med tanke på alle klagene som er mottatt. Nrk er ikke som en kommersiell kanal, men finansiert via skatteseddelen. En kan ikke bare dure på med all slags greier da. Hun har ikke skjønt nrk sitt samfunnsoppdrag ut mot befolkningen.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 minutt siden):

Nå er saken blitt til en prestisjesak for NRK.

Ledelsen gir seg ikke for å redde ansikt og unngå å innrømme megatabben.

Ansiktet kan ikke reddes, men de fortsetter å prøve selv om hele riket avslørte dem som inkompetente for stillingen og lønningen.

3.4 mil i året altså ... Hvem som helst vil gjøre en bedre jobb i vurderingen av dette samarbeidet for 20% av beløpet.

Det er tydelig og de taper mye på dette sirkuset.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
LillaGorilla<3 skrev (23 minutter siden):

NRK-sjefen håper på mer Sophie Elise-samarbeid i fremtiden - VG

Skal se Sofie tar storeslem her. Den dama vet nøyaktig hva hun driver med. 

Med andre ord -Vibeke Fürst Haugen er altså villig til å stille opp i Debatten på nytt, for å forsvare samarbeid med SE.

Man kan vel gå ut fra at det blir ny storm ved evt. nytt prosjekt. Tipper det ligger laaangt fram i tid i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (Akkurat nå):

Med andre ord -Vibeke Fürst Haugen er altså villig til å stille opp i Debatten på nytt, for å forsvare samarbeid med SE.

Man kan vel gå ut fra at det blir ny storm ved evt. nytt prosjekt. Tipper det ligger laaangt fram i tid i så fall.

Gira på enda en ny runde i debatt studioet hvor hun driter seg loddrett ut med andre ord.

Dette er bare flaut og helt blåst.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Felis said:

Så hennes ansatte står fritt til å "prøve noe nytt" og inngå avtale med Norges mest kontroversielle influencer, uten å konferere med sjefen sin først?  Det er meget spesielt, og enda større grunn til å bytte ut ledelsen...

Ja, det stemmer. Det er veldig vanlig at ikke den øverste sjefen er med på inngåelse av alle kontrakter i en bedrift. Haugen har også bekreftet offentlig at hun ikke var med på å inngå denne avtalen.  

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (6 minutter siden):

Tomme ord, ser det ut som. Innhold i verdensklasse faktisk :murvegg:

Dersom noe skulle vært i verdensklasse, måtte det ha vært NRK-ledelsens totalt amatørmessige innstilling til dette; rart hvor enkelt det er å bruke penger som ikke er ens egne.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillaGorilla<3 skrev (40 minutter siden):

NRK-sjefen håper på mer Sophie Elise-samarbeid i fremtiden - VG

Skal se Sofie tar storeslem her. Den dama vet nøyaktig hva hun driver med. 

NRK fremstår jo som en desperat ekskjæreste som har blitt dumpa her, og som vil gjøre alt for å få kjæresten tilbake. NRK viser at de har null ryggrad og overhodet ingen dømmekraft. Tragisk ledelse! 

Det er vel den tv-serien det har vært snakk om, som er det neste samarbeidet, kanskje? https://www.dagbladet.no/kjendis/avslorer-nye-nrk-planer/77855456

• Liker 28
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kinder skrev (2 minutter siden):

NRK fremstår jo som en desperat ekskjæreste som har blitt dumpa her, og som vil gjøre alt for å få kjæresten tilbake. NRK viser at de har null ryggrad og overhodet ingen dømmekraft. Tragisk ledelse! 

Det er vel den tv-serien det har vært snakk om, som er det neste samarbeidet, kanskje? https://www.dagbladet.no/kjendis/avslorer-nye-nrk-planer/77855456

Dette ...?

Sitat

- Og så jobber jeg med manus til en TV-serie om mitt liv for NRK.

Skrekk og gru.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinder skrev (3 minutter siden):

Haha, veldig treffende dette med ekskjæresten.

Slik jeg forstår SE sin forklaring, så er samarbeidet over.

Det inkluderer alt annet NRK hadde planer om å kjøpe fra henne.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrie_S skrev (2 minutter siden):

Ja, det stemmer. Det er veldig vanlig at ikke den øverste sjefen er med på inngåelse av alle kontrakter i en bedrift. Haugen har også bekreftet offentlig at hun ikke var med på å inngå denne avtalen.  

Jeg er helt for at øverste ledere ikke skal ruve over sine ansatte og mikrostyre hvert steg, men i dette tilfellet var kontraktsinngåelsen svært kontroversiell. De inngikk samarbeid med den nylig kårede Gullbarbie, stemt frem av nettopp de menneskene NRK ville nå. Og Sofie har vært kontroversiell i mange år! Her burde sjefene for underholdningsavdelingen i det minste ha forhørt seg med sin leder. Har de ikke det, så burde hun vært klar på at tilliten er brutt. Men som du sier, hun står faktisk og sier at hun ikke hadde noe med det, samtidig som hun forsvarer valget. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Enten er hun en svært dedikert sjef som tar støyten for sine ansatte, eller så har hun ingen kontroll og håper at ingen skal oppdage det. 

At hun fremdeles håper på et samarbeid med Sophie Elise, og nærmest lover det, bekrefter bare inntrykket mitt av at hun er arrogant og lite fleksibel. Hun har dermed gjort seg upopulær både hos kunder og ansatte. Det er virkelig på tide å finne noen andre. Og det fritar ikke Lind, Resar og Halvorsen fra ansvar. De har med all tydelighet bevist at de er feil person for rollen de er tildelt.

Hvis NRK skal lage en serie basert på Sophies liv, hva i all verden skal den egentlig inneholde? Det kunne vært en interessant dokumentar om hvor galt det kan gå, men jeg er redd de kommer til å glamorisere hovedpersonen. Den lille jenta på 15 som ble Norges mektigste mediekvinne, og på veien dit hadde hun utallige operasjoner, skled på utallige pinner, ruset seg litt, brydde seg litt om palmeolje, var litt veganer og ble hengt ut på Vixen. Hvis de prøver å spinne livet til Sofie som noe kult og morsomt, så gir jeg opp...

• Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missmischief skrev (19 minutter siden):

Gira på enda en ny runde i debatt studioet hvor hun driter seg loddrett ut med andre ord.

Dette er bare flaut og helt blåst.

Kanskje hun da kan svare på om det er ok å snakke om å bli rundpult?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...