Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
Skrottefar skrev (5 minutter siden):

https://www.vg.no/rampelys/i/rl5z6w/se-og-hoer-publiserte-intervju-med-sophie-elise-saa-fjernet-de-det

Dette var på fredag, men fortsatt så er det ikke lagt ut på Se & Hør sine sider, først så sa de at det skulle legges ut senere den fredags kvelden, eller lørdag, men fortsatt ikke lagt ut, snodige greier

Jan Thomas vil, i kjent stil, gjerne gi en klem. Sterk utviklet kritisk sans der, med andre ord. I likhet med en del andre tåkelagte hva angår bransjen.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
hufsaaaaa skrev (2 minutter siden):

For dere som lyttet til den forrige podcasten hun og Fetisha hadde, var den bedre (altså mer variert/interessant/underholdende)? 

Ja,det var den faktisk.

"Hjalp" sikkert at begge var i hvert sitt forhold å hadde derfor ett bredere fokus enn knulling og fyll.

• Liker 5
Skrevet
Drizzt skrev (10 minutter siden):

Joda, de var ikke klar over omfanget av det kommersielle ett eller annet sa K-sjefen i en kronikk rett før hun stilte opp i Debatten. Å ikke være klar over omfanget av det kommersielle hos den mest kommersielle influenseren i Norge ... noen er i feil jobb.

Har NRK også begynt med all PR er god PR?

42 klager, ja. Jeg lurer på hvor mange klager det er nå.

Det kringkastingssjefen sa om at de ikke var klar over omfanget av det kommersielle hos SE AS, det er selvfølgelig bare prat de håper de skal komme unna med, noe som kan fraskrive dem ansvar for det Nrk har gjort.

Selvfølgelig var de klar over det kommersielle omfanget - de har jo brukt hennes 580 000 følgere til et hovedpoeng til hvorfor de valgte henne.

Så nok en gang er det ledelsen i Nrk sier i denne saken veldig, veldig pinlig å være vitne til.

Men det viser jo bare det jeg har skrevet mange ganger, denne saken må få alvorlige følger for flere av lederne, for det er flere som har ansvar for dette - å ukritisk inngå kontrakt med SE AS uten å reflektere nok over hvordan dette bryter med de reglene Nrk som forvalter et samfunnsoppdrag har, og også uten å reflektere nok over hvilken alvorlig negativ på virkning SE har på unge, og ikke minst også hvilke skandaler/bedriftsstrategi SE AS har skapt over mange år.

Det er mange som ikke har gjort jobben sin!

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
nyjenta skrev (26 minutter siden):

Kanskje litt konspiratorisk, men kan man være 100% sikker på at podcasten har 60.000 lyttere? Altså hvem er disse 60.000? Virker jo helt hinsides at så mange skal sitte å høre på det våset?

Det kan godt være.

Du har en del tenåringer, noen ''gamle'' følgere som har ''vokst opp'' med henne, en del journalister som skal omtale podcasten, sponsorer som lurer på om hun vil reklamere for deres produkt, godt voksne menn som tiltrekkes av den slags prat og utseende ... Vips ble det 60.000.

• Liker 5
Skrevet
Skrottefar skrev (16 minutter siden):

https://www.vg.no/rampelys/i/rl5z6w/se-og-hoer-publiserte-intervju-med-sophie-elise-saa-fjernet-de-det

Dette var på fredag, men fortsatt så er det ikke lagt ut på Se & Hør sine sider, først så sa de at det skulle legges ut senere den fredags kvelden, eller lørdag, men fortsatt ikke lagt ut, snodige greier

Jeg har lurt på det samme. Jeg tror at enten er det strategi inne i bildet, de vil holde igjen til noe anne som enten skal skje og så sende ut intervjuet (f.eks. vente til rett før møtet i KKR eller kanskje rundt den datefestgreien SE og F visstnok skal ha neste helg, eller når det er).

Eller, så kan man jo håpe at noen i Se og Hør har tatt et kritisk blikk på seg selv og sett om intervjuet har flere sider ved seg, eller om det, som vanlige, bare er ensidig tale for å fronte bedriften SE AS og dennes avatar.

Ikke med min beste vilje greier jeg å se på Jan Thomas som en dyktig journalist med troverdighet, så jeg greier ikke se for meg at dette intervjuet har annen hensikt enn å forsøke redde SE AS.

• Liker 11
Skrevet

Hadde de med «rådgivningsdelen» sist torsdag? For de som ikke vet det, så er det personer som ringer inn og spør om råd angående samlivsproblemer etc.  Jeg tenker mange ville ringt og spurt om noe helt annet etter «posebildet». 

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan heller ikke huske å ha lest om Fetisha var like høylytt og gapskrattet etter annen hver setning hun selv sa.

• Liker 1
Skrevet
Justlooking skrev (29 minutter siden):

Hehe tenkte akkurat på da jeg ble obs på den ville markedsføringen mot unge  jenter for mange år siden.

Hun reklamerte som vanlig for hårpiller og brukte løshår. Hun reklamerte for hudpiller og brukte sterke piller fra lege. Hun sto der med løshåret og fotoshooted perfekt hud og reklamerte for vidunderpiller for hår og hud.

Og der kom det under i bloggen

- kan du sjekke om det går an å ta på avbetaling

- kan du sjekke om man kan betale kontant for jeg har ikke kort

- må jeg få mamma til å hjelpe meg, hvordan gjør jeg dette

- jeg vil ha like fint hår og hud som deg, kan du hjelpe meg så jeg får tak i dette

Mange spørsmål fra unge jenter som aldri fikk svar. For hun slang bare ut en godt betalt reklame og ferdig med det.

De unge trodde faktisk på det den gang og gjør det kanskje enda …?

Alle disse pillene tror jo ingen voksne på, men jeg husker hun reklamerte for en grønn stol hun var sååå glad i. Da trodde jeg faktisk at den ville dukke opp i leiligheten/rekkehuset men det gjorde den selvsagt ikke … Så det er lett å la seg lure ….

Men det er historie nå og det viktigste er å få henne vekk fra nrk med all sexfikseringen som ingen ungjenter på 15 år trenger å lære om på en utrolig vulgær, billig og feil måte. 

Hun brukte ikke bare løshår før, hun brukte parykk. Hun fortalte om en gang en sexpartner rev parykken av henne når de hadde doggy.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Dupers skrev (48 minutter siden):

Hva er egentlig forskjellen på SE og F og mamge andre podder på NRK? Hvorfor køages det for eksempel ikke på dynga hvor det er masse grisepat og narkosnakk? Hvorfor klages det ikke på høra? Hva med ufo podden til Line, det er jo ingen beviste påstander i den. Hva er det som gjør at folk føler SE får mer forsvar enn resten? Jeg er ikke en fan av dama og hører ikke på podden, men forstår ikke helt hvorfor alle mener innholdet i hennes pod er verre enn alle de andre. NRK har et bredt utvalg. jeg synes ikke det er riktig at de skal bruke av budsjettet for en så dyr profil som SE isteden for mange andre, men denne podden er ikke verre enn mange av de andre som har omtrent samme målgruppe

Googlet Dynga, og den hørtes elendig ut, enig i det. De er vel ikke tunge  kommersielle aktører som SE AS kanskje? Og har ikke egne plattformer der de pusher ut reklame for egne produkter osv, til over en halv million følgere.

Skrevet (endret)

Herremin. Jeg begynner å se debatten nå, og det opptaket av podden når SE og F snakker om sex. Så pinlig å høre på. Er det mulig? 🤐

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Å herregud, den kringkastingssjefen altså. For et nek 😂

• Liker 22
Skrevet
Frisk Frosk skrev (30 minutter siden):

Det kringkastingssjefen sa om at de ikke var klar over omfanget av det kommersielle hos SE AS, det er selvfølgelig bare prat de håper de skal komme unna med, noe som kan fraskrive dem ansvar for det Nrk har gjort.

Selvfølgelig var de klar over det kommersielle omfanget - de har jo brukt hennes 580 000 følgere til et hovedpoeng til hvorfor de valgte henne.

Så nok en gang er det ledelsen i Nrk sier i denne saken veldig, veldig pinlig å være vitne til.

Men det viser jo bare det jeg har skrevet mange ganger, denne saken må få alvorlige følger for flere av lederne, for det er flere som har ansvar for dette - å ukritisk inngå kontrakt med SE AS uten å reflektere nok over hvordan dette bryter med de reglene Nrk som forvalter et samfunnsoppdrag har, og også uten å reflektere nok over hvilken alvorlig negativ på virkning SE har på unge, og ikke minst også hvilke skandaler/bedriftsstrategi SE AS har skapt over mange år.

Det er mange som ikke har gjort jobben sin!

Vet du, det kan jeg godt tenke meg er sant.

Uten at det gjør saken noe bedre for kringkastingssjefen.

Ikke usannsynlig at de har latt seg blende av følgertall og stadige avisoppslag, uten å ha skjønt hvordan det tjenes penger på influencervirksomhet og at dette i hovedsak er rå helkommersielle markedsføringskanaler.

En veldig vanlig misforståelse, undervurdering av de som driver med dette som yrke.

Vi ser jo det samme i alle debattene rundt denne saken.

Ingen som vektlegger at dette var bedriftsleder som satte en ansatt i svært uheldig posisjon, da det ble produsert materiell til bedriftens reklamekanal.

Nei, det snakkes utelukkende som om dette var venninner på bytur og privatliv.

Men er helt enig med deg og flere andre at det merkeligste med hele saken er jo hvordan den er håndtert, av de som burde forstå mediebildet og vite bedre. Inkludert helt fra starten av, hvordan en bestemte seg for å gi unntak for regler alle andre må forholde seg til.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
MyMichelle skrev (33 minutter siden):

Jeg kan heller ikke huske å ha lest om Fetisha var like høylytt og gapskrattet etter annen hver setning hun selv sa.

Jeg vet ikke om du tenker på tidligere postcaster de har hatt, men prøvde å høre litt på den på nrk og lavere kommer man faktisk ikke. Halvparten krampaktig latter og halvparten grov sex.

• Liker 6
Skrevet (endret)
Eveliina skrev (28 minutter siden):

Ikke usannsynlig at de har latt seg blende av følgertall og stadige avisoppslag, uten å ha skjønt hvordan det tjenes penger på influencervirksomhet og at dette i hovedsak er rå helkommersielle markedsføringskanaler.

En veldig vanlig misforståelse, undervurdering av de som driver med dette som yrke.

Ingen som vektlegger at dette var bedriftsleder som satte en ansatt i svært uheldig posisjon, da det ble produsert materiell til bedriftens reklamekanal.

Men er helt enig med deg og flere andre at det merkeligste med hele saken er jo hvordan den er håndtert, av de som burde forstå mediebildet og vite bedre. Inkludert helt fra starten av, hvordan en bestemte seg for å gi unntak for regler alle andre må forholde seg til.

De fikk inn ørten børten klager på samarbeidet FØR pose-bildet.

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 13
Skrevet
Eveliina skrev (37 minutter siden):

Det at de på toppen av alt annet har gitt så store unntak når det gjelder hva SE AS må forholde seg til av Nrks regler, så blir det hele enda mer merkelig og uforståelig.

Jeg mener at selv om det skulle være at så mange av Nrks erfarne journalister/redaktører alle har misforstått at influencere driver stor kommersiell forretningsvirksomhet, og selv om de har undervurdert det at SE AS tjener mange millioner kroner hvert år på reklame - så er det helt fullstendig uforståelig at det svikter i alle ledd i Nrk som har vært involvert. Man må kunne forvente at ledere i statskanalen har bedre kontroll på det de gjør. Og om de ikke vet nok selv, da har de landets beste journalister og organisasjon tilgjengelig til enhver tid, som enkelt, men like få tastetrykk de kunne trengt selv, hadde funnet ut hvilken bedrift SE AS faktisk er. Men lederne, om de ikke visste (noe jeg ikke tror), valgte i så fall å la være å sjekke bakgrunn til sin storsatsning. Det i seg selv viser at de ikke er egnet til jobben de gjør som redaktører/ledere.

Resar og de andre har jo vært veldig klar over hvor mange følgere SE AS har på IG, de har uttrykt at de har kunnskap om hvem som følger SE AS og aldersspenn på følgere. Dette har jo hele tiden vært hovedpoenget deres for å "satse bredt". Men all den informasjonen er vanskelig å tilegne seg uten å samtidig fange opp hvor omfattende bedriftens kommersielle virksomhet faktisk er. Det har dessuten vært så mange skandaler rundt Sophie Elise at det er umulig for folk som har som jobb å følge med i samfunnet å ikke få det med seg.

Jeg tror ledelsen i Nrk har gjort dette veldig bevisst. Og i tillegg tror jeg nok at Sophie Elise AS og Fetisha har skrevet en såpass profesjonell søknad til Nrk at de har visst nettopp hva de burde vektlegge. Og det som er vektlagt har tydeligvis vært miljøvern, dyrevelferd, anti-rasisme og kosthold (vegansk), og forsøkt å gi et inntrykk av at det er noe de ønsker å vektlegge i podkasten også. Sammen har lederne i Nrk og SE/F surret sammen at det var dette de ville presentere, og at formen skulle være "to unge jenter som sitter på jenterommet og prater sammen om livet sitt", og så har de gitt SE og F nærmest frie tøyler.

Resar sa til KKR at alle episodene gås nøye gjennom av redaksjonen og ev. redigert. Nå aner ikke jeg hvor mye som ev. er redigert bort, men man kan jo bare tenke seg når de de publiserer er det beste de har greid å skrape sammen for å tilby barn og unge og unge voksne...

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Frisk Frosk skrev (10 minutter siden):

Det at de på toppen av alt annet har gitt så store unntak når det gjelder hva SE AS må forholde seg til av Nrks regler, så blir det hele enda mer merkelig og uforståelig.

Jeg mener at selv om det skulle være at så mange av Nrks erfarne journalister/redaktører alle har misforstått at influencere driver stor kommersiell forretningsvirksomhet, og selv om de har undervurdert det at SE AS tjener mange millioner kroner hvert år på reklame - så er det helt fullstendig uforståelig at det svikter i alle ledd i Nrk som har vært involvert. Man må kunne forvente at ledere i statskanalen har bedre kontroll på det de gjør. Og om de ikke vet nok selv, da har de landets beste journalister og organisasjon tilgjengelig til enhver tid, som enkelt, men like få tastetrykk de kunne trengt selv, hadde funnet ut hvilken bedrift SE AS faktisk er. Men lederne, om de ikke visste (noe jeg ikke tror), valgte i så fall å la være å sjekke bakgrunn til sin storsatsning. Det i seg selv viser at de ikke er egnet til jobben de gjør som redaktører/ledere.

Resar og de andre har jo vært veldig klar over hvor mange følgere SE AS har på IG, de har uttrykt at de har kunnskap om hvem som følger SE AS og aldersspenn på følgere. Dette har jo hele tiden vært hovedpoenget deres for å "satse bredt". Men all den informasjonen er vanskelig å tilegne seg uten å samtidig fange opp hvor omfattende bedriftens kommersielle virksomhet faktisk er. Det har dessuten vært så mange skandaler rundt Sophie Elise at det er umulig for folk som har som jobb å følge med i samfunnet å ikke få det med seg.

Jeg tror ledelsen i Nrk har gjort dette veldig bevisst. Og i tillegg tror jeg nok at Sophie Elise AS og Fetisha har skrevet en såpass profesjonell søknad til Nrk at de har visst nettopp hva de burde vektlegge. Og det som er vektlagt har tydeligvis vært miljøvern, dyrevelferd, anti-rasisme og kosthold (vegansk), og forsøkt å gi et inntrykk av at det er noe de ønsker å vektlegge i podkasten også. Sammen har lederne i Nrk og SE/F surret sammen at det var dette de ville presentere, og at formen skulle være "to unge jenter som sitter på jenterommet og prater sammen om livet sitt", og så har de gitt SE og F nærmest frie tøyler.

Resar sa til KKR at alle episodene gås nøye gjennom av redaksjonen og ev. redigert. Nå aner ikke jeg hvor mye som ev. er redigert bort, men man kan jo bare tenke seg når de de publiserer er det beste de har greid å skrape sammen for å tilby barn og unge og unge voksne...

Vel talt.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg kan ikke tysk men man skjønner endel, og sjekk ut bildene de bruker!! Vinklingen deres er mot Nora og monarkiet. 

Endret av Handful
  • Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...