Frisk Frosk Skrevet 26. februar 2023 #34921 Del Skrevet 26. februar 2023 Drizzt skrev (3 timer siden): Jeg mistenker at Resar og Lind ga henne frie tøyler og trodde oppriktig at hun var voksen og kunne skille mellom griseprat på Instagram og podcast på NRK hvor de forventet hun skulle snakke om dyrevern, veganisme, miljø og andre ting de trodde hun var opptatt av. Det står sikkert ikke i avtalen hva hun skulle/burde og ikke kunne/burde snakke om. Litt som å slippe reven i hønsehuset og forvente at reven vil oppføre seg pent. For så å bli sjokkert hvor sulten reven var som drepte alle høner. Jeg er ikke sikker på at de ble så sjokkert. Resar stod foran Kringkastingsrådet 2. november 2022, etter at det var kommet 42 klager på podkasten, og hun forklarte at hver eneste podkast ble lyttet gjennom av hennes redaksjon, og ev. ting de mente ikke kunne sendes, det ble redigert bort. Hun la det frem som om hun/de hadde full kontroll, og at absolutt ingenting uønsket kom med når podkasten ble publisert, fordi hver episode var kvalitetssjekket av redaksjonen. Samme Resar stod foran Kringkastingsrådet og fortalte at målgruppen var 18-30 år, mens den hele tiden har vært 15-30 år. Samme Resar stod foran Kringkastingsrådet og kalte disse to nesten 30 år gamle forretningskvinnene for "to jenter... to unge jenter", med trykk på unge. Helt bevisst fra Resars side, som tydeligvis forsøkte å skape et narrativ om podkasten og SE og F som faktisk ikke stemmer. Jeg tror det var akkurat dette de ønsket seg. Så feilet de, men fortsatte hardnakket å forsvare podkasten som noe Nrk både trengte og at verdiene den frontet var ønsket av Nrk. Så feilet det også. Og da kom kringkastingssjefen på banen i Debatten og minnet om at man kan jo velge hva man vil lytte på selv, og overlot til barn å gjøre en voksnere jobb enn det hun greier med sine 3,4 millioner i lønn som sjef for statskanalen. Dette var et stunt fra Nrk sin side som var ønsket. Men det har feilet fullstendig. 20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citha Skrevet 26. februar 2023 #34922 Del Skrevet 26. februar 2023 2 minutter siden, Bibbi_ said: Jeg håper nå ingen har lyst til noe samarbeid eller spons med denne jentungen no mer! Kan vi bli enige om at en voksen kvinne på 28 år ikke er en jentunge? Ellers helt enig med deg. Hennes "tid" er forhåpentligvis over nå. 27 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 26. februar 2023 #34923 Del Skrevet 26. februar 2023 4 minutter siden, Bibbi_ said: Jeg håper nå ingen har lyst til noe samarbeid eller spons med denne jentungen no mer! Som @Citha sier, Sophie Elise er ingen jentunge lenger. Dersom man kategoriserer henne som det, gjør man nettopp det hun ønsker - definerer henne slik at hun er fritatt for å ta ansvar for handlingene sine. Hun er en voksen businesskvinne, slettes ingen jentunge lenger som er fritatt for kritikk. 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 26. februar 2023 #34924 Del Skrevet 26. februar 2023 En voksen kvinne som tjener 7 millioner i året, det er viktig å gjenta til det kjedsommelige. Herlighet, jeg hadde et barn og ett på vei på hennes alder. Ikke at det er en viktig voksenprestasjon, men vi må faktisk slutte å bruke «unge jenter» om influencerbedriftene. 27 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BaHare Skrevet 26. februar 2023 #34925 Del Skrevet 26. februar 2023 (endret) Det er bra at hennes narrativ om «ung jente som bare legger ut litt hist og pist om livet sitt» endelig ser ut til å være gjennomskuet. Det er bra at noen endelig setter spørsmålstegn ved hennes måte å imøtegå kritikk. Hun har jo dokumentert på sin egen blogg om hvor kynisk hun er i markedsføringen sin. Men det finnes tydeligvis aktører som bare ser at hun har mange følgere og er opptatt av «miljø, dyrevern og sånn der ting». Utrolig at hun greier å selge seg inn. Hun får gi en stor konfekteske til managementet sitt - for de har virkelig gjort en god jobb i forhold til å selge henne inn til NRK. Men så er SE så tøylesløs at hun sager over grenen hun sitter på i rent trass. Endret 26. februar 2023 av BaHare Retting av setningsoppbygging 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 26. februar 2023 #34926 Del Skrevet 26. februar 2023 IreneV skrev (1 time siden): https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/svarer-ikke-pressen-uholdbart-og-uakseptabelt/15532947/ "Til tross for uttalelse både i podkast og på sin egen Instagram-profil, har influenseren til gode å svare på spørsmål fra pressen. Dette får flere medieaktører til å reagere. Medieleder og tidligere redaktør Kjersti Løken Stavrum er en av de som mener at pressen burde forvente å få svar fra Isachsen. Det er helt naturlig at hun, i den rollen hun har, bidrar i den offentlige debatten. Det gjør man ikke ved å sende ut en podkast. – Tror du det er en gjennomtenkt strategi? – Ja, det tror jeg. Jeg tror ingenting hun gjør er tilfeldig, og da gjelder det også posting i sosiale medier, avslutter hun." Når store profiler i norsk media, som Kjersti Løken Stavrum og Erik Stephansen, velger å si så tydelig at de tror at bildet ble lagt ut med hensikt, da gir det håp for at media i fremtiden kanskje ikke gir denne typen influencere mer oppmerksomhet. Det bør bli opplagt at slike influencere i årevis har brukt media bevisst for å skape en helt annen historie når sannheten om det de har gjort er skadelig for bedriftene deres. De har manipulert media som har vært for klikkåte til å se sakene i helhet og gå mer i dybden. For denne typen influencere fremstår som om det ikke er noen dybde å undersøke i - mens når det kommer til f.eks. Sophie Elise AS har mønstrene for bedriftsstrategien og mediemanipuleringen vært veldig åpenbar i årevis. Jeg tror media kanskje også må gå litt i seg selv når de ansetter folk til å ta seg av "mote og underholdningssaker", fordi disse ofte ikke har en journalistisk utdannelse, kun fokuserer på det som har underholdningsverdi og ikke reflekterer over hva bakgrunnen for slike influenceres forretningsdrift faktisk er. På dette området må alle medier virkelig skjerpe seg! 22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 26. februar 2023 #34927 Del Skrevet 26. februar 2023 I artikkelen nevnt over her blir hun flere ganger omtalt som Isachsen.Det er så bra- at det endelig blir bevissthet rundt at det er Isachsen som står bak merkevaren «Sophie Elise». 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dupers Skrevet 26. februar 2023 #34928 Del Skrevet 26. februar 2023 31 minutter siden, Frisk Frosk said: Jeg er ikke sikker på at de ble så sjokkert. Resar stod foran Kringkastingsrådet 2. november 2022, etter at det var kommet 42 klager på podkasten, og hun forklarte at hver eneste podkast ble lyttet gjennom av hennes redaksjon, og ev. ting de mente ikke kunne sendes, det ble redigert bort. Hun la det frem som om hun/de hadde full kontroll, og at absolutt ingenting uønsket kom med når podkasten ble publisert, fordi hver episode var kvalitetssjekket av redaksjonen. Samme Resar stod foran Kringkastingsrådet og fortalte at målgruppen var 18-30 år, mens den hele tiden har vært 15-30 år. Samme Resar stod foran Kringkastingsrådet og kalte disse to nesten 30 år gamle forretningskvinnene for "to jenter... to unge jenter", med trykk på unge. Helt bevisst fra Resars side, som tydeligvis forsøkte å skape et narrativ om podkasten og SE og F som faktisk ikke stemmer. Jeg tror det var akkurat dette de ønsket seg. Så feilet de, men fortsatte hardnakket å forsvare podkasten som noe Nrk både trengte og at verdiene den frontet var ønsket av Nrk. Så feilet det også. Og da kom kringkastingssjefen på banen i Debatten og minnet om at man kan jo velge hva man vil lytte på selv, og overlot til barn å gjøre en voksnere jobb enn det hun greier med sine 3,4 millioner i lønn som sjef for statskanalen. Dette var et stunt fra Nrk sin side som var ønsket. Men det har feilet fullstendig. Hva er egentlig forskjellen på SE og F og mamge andre podder på NRK? Hvorfor køages det for eksempel ikke på dynga hvor det er masse grisepat og narkosnakk? Hvorfor klages det ikke på høra? Hva med ufo podden til Line, det er jo ingen beviste påstander i den. Hva er det som gjør at folk føler SE får mer forsvar enn resten? Jeg er ikke en fan av dama og hører ikke på podden, men forstår ikke helt hvorfor alle mener innholdet i hennes pod er verre enn alle de andre. NRK har et bredt utvalg. jeg synes ikke det er riktig at de skal bruke av budsjettet for en så dyr profil som SE isteden for mange andre, men denne podden er ikke verre enn mange av de andre som har omtrent samme målgruppe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 26. februar 2023 #34929 Del Skrevet 26. februar 2023 Zenhouse skrev (Akkurat nå): I artikkelen nevnt over her blir hun flere ganger omtalt som Isachsen.Det er så bra- at det endelig blir bevissthet rundt at det er Isachsen som står bak merkevaren «Sophie Elise». Enig, det er veldig bra! Denne saken tror jeg har blitt en øyeåpner for mange i media, hvordan de selv blir forført og lurt av at slike som Isachsen har valgt å skape en bedrift/en bedriftsprofil som er såpass likt bedriftseier personlig at nesten blir umulig å skille. Man så det jo tydelig også da Resar stod foran KKR 2. november også, kalte Sofie Steen Isachsen konsekvent for Sophie Elise. Og helt på slutten da Resar for første gang, tror jeg det var, skulle bruke Isachsens fulle navn istedenfor Sophie Elise, så kalte Resar henne for "Sophie Elise Isachsen". Bedriftseieren heter Sofie Steen Isachsen. Det er flere andre i Nrk også som siden denne skandalen startet har gjort det samme. Men nettopp denne voldsomme sammenblandingen hvor det er nesten umulig å skille privatperson fra bedriftseier og disse to rollene fra bedriften selv og også fra bedriftens avatar - det er nettopp det som har gjort at Isachsens strategi har kunnet fungere. Fordi hun da har kunnet spille på "liten, ung jente som forsøker å finne seg selv" når bedriften og bedriftens avatar blir kritisert - istedenfor at det er blitt stilt krav og forventninger til henne som eier av en mange-millioners bedrift. Media har bidratt til å muliggjøre dette fordi de ikke har vært kritisk, reflektert eller opptatt av å være korrekt i sin omtale av bedrift, avatar og bedriftseier. Det er uakseptabelt når det gjelder en millionbedrift som påvirker så mange, også barn og unge! 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyjenta Skrevet 26. februar 2023 #34930 Del Skrevet 26. februar 2023 Kanskje litt konspiratorisk, men kan man være 100% sikker på at podcasten har 60.000 lyttere? Altså hvem er disse 60.000? Virker jo helt hinsides at så mange skal sitte å høre på det våset? 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 26. februar 2023 #34931 Del Skrevet 26. februar 2023 Just now, nyjenta said: Kanskje litt konspiratorisk, men kan man være 100% sikker på at podcasten har 60.000 lyttere? Altså hvem er disse 60.000? Virker jo helt hinsides at så mange skal sitte å høre på det våset? Hvor kom i hele tatt det tallet fra? Ser at det har blitt nevnt tidligere her i tråden hvor mange lyttere det er, men skjønner ikke hvor det tallet kom fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyjenta Skrevet 26. februar 2023 #34932 Del Skrevet 26. februar 2023 Vixella skrev (Akkurat nå): Hvor kom i hele tatt det tallet fra? Ser at det har blitt nevnt tidligere her i tråden hvor mange lyttere det er, men skjønner ikke hvor det tallet kom fra. Både kringkastingssjefen sa det på Debatten, t de har ligger på rett under 60.000 i snitt, og så har det stått når det har vært artikler om hvor mange seertall de mest populære podcastene har. Denne har vel en plassering rundt 10. plass av alle Norges podcaster 😱 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 26. februar 2023 #34933 Del Skrevet 26. februar 2023 Just now, nyjenta said: Både kringkastingssjefen sa det på Debatten, t de har ligger på rett under 60.000 i snitt, og så har det stått når det har vært artikler om hvor mange seertall de mest populære podcastene har. Denne har vel en plassering rundt 10. plass av alle Norges podcaster 😱 Høres veldig merkelig ut i mine ører at 60.000 hører på podcasten, men ja.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 26. februar 2023 #34934 Del Skrevet 26. februar 2023 Dupers skrev (6 minutter siden): Hva er egentlig forskjellen på SE og F og mamge andre podder på NRK? Hvorfor køages det for eksempel ikke på dynga hvor det er masse grisepat og narkosnakk? Hvorfor klages det ikke på høra? Hva med ufo podden til Line, det er jo ingen beviste påstander i den. Hva er det som gjør at folk føler SE får mer forsvar enn resten? Jeg er ikke en fan av dama og hører ikke på podden, men forstår ikke helt hvorfor alle mener innholdet i hennes pod er verre enn alle de andre. NRK har et bredt utvalg. jeg synes ikke det er riktig at de skal bruke av budsjettet for en så dyr profil som SE isteden for mange andre, men denne podden er ikke verre enn mange av de andre som har omtrent samme målgruppe Jeg kjenner ikke til disse andre podene eller innholdet eller hvem som leder dem, eller hvilke aldersgrupper de når. SE AS har så mange følgere og har hatt en unik rolle i mange år, at det hun gjør blir lagt langt mer merke til. Hun har dessuten gjentatte episoder siden podkasten startet også brutt Nrks reglement, i tillegg til at hver enkelt podkast har brutt Nrks regelverk. SE AS er ekstra farlig fordi hun både privat og via sin bedrift også fronter ekstremt kroppspress, ubeskyttet risikosex, fyll, fest og dop. Om det er andre podkaster til samme gruppe som ligner, da tror jeg det er viktig at disse blir ryddet opp i etter at saken med SE AS og F er avsluttet og redaktører og ledere i Nrk som har vært involvert i dette og forsvart det har fått nødvendige reaksjoner og blir fjernet fra sine redaktøransvar. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 26. februar 2023 #34935 Del Skrevet 26. februar 2023 Vixella skrev (2 minutter siden): Høres veldig merkelig ut i mine ører at 60.000 hører på podcasten, men ja.. Jeg blir ikke overrasket om mange av dem er menn som runker til podkasten til bildene av SE og F på deres bedriftskanaler. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 26. februar 2023 #34936 Del Skrevet 26. februar 2023 Frisk Frosk skrev (47 minutter siden): Jeg er ikke sikker på at de ble så sjokkert. Resar stod foran Kringkastingsrådet 2. november 2022, etter at det var kommet 42 klager på podkasten, og hun forklarte at hver eneste podkast ble lyttet gjennom av hennes redaksjon, og ev. ting de mente ikke kunne sendes, det ble redigert bort. Hun la det frem som om hun/de hadde full kontroll, og at absolutt ingenting uønsket kom med når podkasten ble publisert, fordi hver episode var kvalitetssjekket av redaksjonen. Samme Resar stod foran Kringkastingsrådet og fortalte at målgruppen var 18-30 år, mens den hele tiden har vært 15-30 år. Samme Resar stod foran Kringkastingsrådet og kalte disse to nesten 30 år gamle forretningskvinnene for "to jenter... to unge jenter", med trykk på unge. Helt bevisst fra Resars side, som tydeligvis forsøkte å skape et narrativ om podkasten og SE og F som faktisk ikke stemmer. Jeg tror det var akkurat dette de ønsket seg. Så feilet de, men fortsatte hardnakket å forsvare podkasten som noe Nrk både trengte og at verdiene den frontet var ønsket av Nrk. Så feilet det også. Og da kom kringkastingssjefen på banen i Debatten og minnet om at man kan jo velge hva man vil lytte på selv, og overlot til barn å gjøre en voksnere jobb enn det hun greier med sine 3,4 millioner i lønn som sjef for statskanalen. Dette var et stunt fra Nrk sin side som var ønsket. Men det har feilet fullstendig. Joda, de var ikke klar over omfanget av det kommersielle ett eller annet sa K-sjefen i en kronikk rett før hun stilte opp i Debatten. Å ikke være klar over omfanget av det kommersielle hos den mest kommersielle influenseren i Norge ... noen er i feil jobb. Har NRK også begynt med all PR er god PR? 42 klager, ja. Jeg lurer på hvor mange klager det er nå. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 26. februar 2023 #34937 Del Skrevet 26. februar 2023 nyjenta skrev (6 minutter siden): Både kringkastingssjefen sa det på Debatten, t de har ligger på rett under 60.000 i snitt, og så har det stått når det har vært artikler om hvor mange seertall de mest populære podcastene har. Denne har vel en plassering rundt 10. plass av alle Norges podcaster 😱 Mission accomplished med andre ord. NRK lederne kan klappe hverandre på skulderen for godt utført jobb. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 26. februar 2023 #34938 Del Skrevet 26. februar 2023 https://www.vg.no/rampelys/i/rl5z6w/se-og-hoer-publiserte-intervju-med-sophie-elise-saa-fjernet-de-det Dette var på fredag, men fortsatt så er det ikke lagt ut på Se & Hør sine sider, først så sa de at det skulle legges ut senere den fredags kvelden, eller lørdag, men fortsatt ikke lagt ut, snodige greier 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 26. februar 2023 #34939 Del Skrevet 26. februar 2023 Hehe tenkte akkurat på da jeg ble obs på den ville markedsføringen mot unge jenter for mange år siden. Hun reklamerte som vanlig for hårpiller og brukte løshår. Hun reklamerte for hudpiller og brukte sterke piller fra lege. Hun sto der med løshåret og fotoshooted perfekt hud og reklamerte for vidunderpiller for hår og hud. Og der kom det under i bloggen - kan du sjekke om det går an å ta på avbetaling - kan du sjekke om man kan betale kontant for jeg har ikke kort - må jeg få mamma til å hjelpe meg, hvordan gjør jeg dette - jeg vil ha like fint hår og hud som deg, kan du hjelpe meg så jeg får tak i dette Mange spørsmål fra unge jenter som aldri fikk svar. For hun slang bare ut en godt betalt reklame og ferdig med det. De unge trodde faktisk på det den gang og gjør det kanskje enda …? Alle disse pillene tror jo ingen voksne på, men jeg husker hun reklamerte for en grønn stol hun var sååå glad i. Da trodde jeg faktisk at den ville dukke opp i leiligheten/rekkehuset men det gjorde den selvsagt ikke … Så det er lett å la seg lure …. Men det er historie nå og det viktigste er å få henne vekk fra nrk med all sexfikseringen som ingen ungjenter på 15 år trenger å lære om på en utrolig vulgær, billig og feil måte. 22 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 26. februar 2023 #34940 Del Skrevet 26. februar 2023 Isild skrev (4 timer siden): Hun ble gitt en fantastisk mulighet. NRK er litt av et apparat å ha i ryggen, og litt av en "stall" å være i. Det kunne blitt en gamechanger i karrieren hennes. Veldig merkelig at denne sexprat-podcasten var det hun ønsket å bruke den nye plattformen og muligheten til. For dere som lyttet til den forrige podcasten hun og Fetisha hadde, var den bedre (altså mer variert/interessant/underholdende)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå