Drizzt Skrevet 23. februar 2023 #34421 Del Skrevet 23. februar 2023 Djerv2020 skrev (Akkurat nå): Jeg tror nok det de sier om at de ikke forstod hvor stor den kommersielle virksomheten var er bulls**t. Klart de visste omfanget av den. Det de derimot ikke tok høyde for var at folk ville reagere så kraftig som de har gjort, de trodde nok rett og slett at de skulle komme unna med det! Uansett en feilkalkulering uten sidestykke, og et kraftig argument for at flere i ledelsen/avgjørende posisjoner bør gå. Men kringkastingssjefen sa rett ut at NRK ikke har kontroll på SE! De har ikke kontroll på hva hun sier og gjør. Visste de ikke på forhånd at de ikke kommer til å ha kontroll på SE? 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loboto Skrevet 23. februar 2023 #34422 Del Skrevet 23. februar 2023 ~ Ada ~ skrev (Akkurat nå): Det må være ett av de mest udemokratiske argumentene mot en debatt rundt hvilke verdisyn vi som samfunn ønsker å ha. Det var ikke debatten jeg kommenterte, men kommentaren. Hva var udemokratisk? Uttdyp gjerne så jeg forstår hva du sikter til 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 23. februar 2023 #34423 Del Skrevet 23. februar 2023 Blueberrysmoothie skrev (10 minutter siden): - NRK sjefen: "Ja jeg syns det er et godt allmennkringkastelig innhold 🙂" -Fredrik Solvang: "Er det et godt allmennkringkastelig innhold når de snakker om å bli rundtpult?" - NRK sjefen: ................. Hahaha, den scenen oppsummerte hele hennes figur i Debatten i hvertfall 🤦♀️ Dagens høydare😂. Særlig hans repeat av «rundpult» 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 23. februar 2023 #34424 Del Skrevet 23. februar 2023 NRK er den trygge og gode kanalen. Nå er den helt ødelagt. S.E kaster skitt på vår nasjonale rikskringkasting. 22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havnefogden Skrevet 23. februar 2023 #34425 Del Skrevet 23. februar 2023 Kringkastingssjefen virket svært ukomfortabel under debatten. Men man må huske at hun kan ikke stå der å si opp avtaler eller prosedere hva underholdningsavdelingen mener om Sophie Elise. DET ville ha vært svært uprofesjonelt. Ingen lett oppgave å bli stilt til veggs på den måten. Verken hun (eller forsvarssjefen) kan stå på landsdekkende tv og si opp avtaler. Jeg tror likevel at avtalen med Sophie Elise termineres med det aller første. På hvilken måte er for såvidt uinteressant for oss i opinionen. Vi blir uansett hørt når dette skjer. Selvfølgelig ville ikke Sophie Elise møte opp i kveld. Hun er jo dritsliten! Og det er vel ingen som for alvor tror at hun bor i radiofløyen på Marienlyst? 🤪 Dessuten spilles podcasten inn på tirsdager. Parallellen til P1+ som er et hett tema for eldre om dagen, er at den kanalen visstnok rammes kraftig. Program som er elsket av mange, mange, legges ned. Mens Sophie Elise soper inn en million (kanskje) for å prate piss en time hver uke. Det er også forskjell på fast ansatte i en statlig drevet bedrift og folk som leies inn. Anne Lindmo er i samme kategori. Hun leies inn for å lede Lindmo. Man har ikke innsynsrett i slike avtaler. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 23. februar 2023 #34426 Del Skrevet 23. februar 2023 Xstrella skrev (2 minutter siden): NRK er den trygge og gode kanalen. Nå er den helt ødelagt. S.E kaster skitt på vår nasjonale rikskringkasting. Det er ikke SE som gjør dette. Det er NRK ledelsen som har valgt denne retningen for kanalen. Jeg har i flere år vært motstander av at NRK finansieres av skattepenger, lisens, osv. Nettopp fordi jeg ser utviklingen og kan ikke med god samvittighet støtte denne kanalen med skattepengene mine. Det er få programmer jeg ser på NRK (mest Debatten egentlig), barna ser en del på NRK Super fordi de er i den alderen, men vi greier oss fint uten NRK. 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 23. februar 2023 #34427 Del Skrevet 23. februar 2023 Loboto skrev (2 minutter siden): Det var ikke debatten jeg kommenterte, men kommentaren. Hva var udemokratisk? Uttdyp gjerne så jeg forstår hva du sikter til 😊 Man kan faktisk fjerne/ikke ta til seg forhold som har dårlig påvirkning på andre. Det skjer hver eneste dag gjennom blant annet lovregulering. Og vi som borgere og aktører i et demokratisk samfunn kan påvirke hva som skal gjelde, blant annet gjennom politiske valg. Man kan og skal ikke forby alt, nei, det er også udemokratisk. Det er dog unnlatelse med fri flyt - anarki om du vil, da blir den sterkestes rett gjeldende, som er penger i dette tilfellet. Taperne er de mest sårbare. Det er en grunn til at man har verdidebatter. Uten noen som helst føringer, forsvinner limet og det rakner. NRK skal ikke representere det kommersielle markedet her. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RC Skrevet 23. februar 2023 #34428 Del Skrevet 23. februar 2023 Tror NRK har satset tungt på Sophie Elise, både med denne podcasten og med en ny tv-serie SE har hintet om at er underveis. Derfor har de nok forsøkt å la dette blåse over i det lengste for å kunne beholde henne i staben for å kunne fortsette med planene uten å miste penger eller se dum ut. Hadde de bare skjønt at ved å ikke gjøre noe har de fått seg til å se dummere ut enn noensinne. 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O Rakel Skrevet 23. februar 2023 #34429 Del Skrevet 23. februar 2023 Loboto skrev (13 minutter siden): Selv er jeg skuffet og debatten idag. Den var overfladisk og rørte bare innimellom de viktige delene ved en slik debatt. Helt ærlig trodde jeg dette skulle handle om nrk og deres rolle og forhold til influensere. Det ble jo heller en debatt hvor alle skulle underbygge hvorfor de like, og ikke likte SE. DET trenger vi ikke. Det er bare å lese en kronikk eller to og noen kommentarfelt så finner man ut av det. Og hvorfor skulle liksom nrk gå inn på avtalen med se og hva neste møte skulle handle om, og hva slags avgjørelse som skal fattes i ettertid? Selvsagt kan de ikke svare på det. De er arbeidsgiver her, det ville vært helt hinsides uprofesjonelt om de gjorde det. Helt tåpelige spørsmål. Nei, slett debatt. Ikke noe vi ikke har hørt før. Nei, her misforstår du på flere måter. NRK er IKKE arbeidsgiver her. De har ingen forpliktelse som arbeidsgiver, og hadde de hatt det, ville vi i det minste hatt innsyn i lønnen. Men det fioreligger ikke noe arbeidsrettslig forhold og NRK kan si opp kontrakten om de vil. NRK er kunde av SE, de har en kontrakt der SE selger innhold som NRK betaler for. Og kontrakten har som kontrakter ofte har, en konfidensialitetsklausul om betingelser (betaling), men ellers står NRK temmelig fritt til å dele sine redaksjonelle vurderinger. Det får de ikke til her, og det sier sitt. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 23. februar 2023 #34430 Del Skrevet 23. februar 2023 RC skrev (Akkurat nå): Tror NRK har satset tungt på Sophie Elise, både med denne podcasten og med en ny tv-serie SE har hintet om at er underveis. Derfor har de nok forsøkt å la dette blåse over i det lengste for å kunne beholde henne i staben for å kunne fortsette med planene uten å miste penger eller se dum ut. Hadde de bare skjønt at ved å ikke gjøre noe har de fått seg til å se dummere ut enn noensinne. TV serie med SE på NRK? Er det mulig ... Det blir det ikke noe av nå? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru G Skrevet 23. februar 2023 #34431 Del Skrevet 23. februar 2023 (endret) Vibeke Fürst Haugen (kringkastingssjef) hever en grunnlønn på 3.385.900 kroner i året. For den summen burde hun kunne svare bedre for seg. Vi vet, om ikke annet at hun ikke liker begrepet ‘rundpult’…og at hun skal ha et møte med SE. Ikke mye mer som kom ut av 40 minutter med svada. 16 åringen var vel den mest reflekterte. Vårt Land kommentatoren var jo helt på bærtur. KG fikk frem noen poeng, men virket nervøs. Forståelig det og tøft at hun stilte, men burde vært en til fra bransjen som kunne støttet henne. Høyre politikeren ser jo bare bedriften og millioninntektene til SE. Ikke uventet fra det holdet. Fredrik S var klar, men kunne stilt flere kritiske spørsmål som F.eks dette med narkotika og teksten under det famøse bilde. Endret 23. februar 2023 av Fru G Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 23. februar 2023 #34432 Del Skrevet 23. februar 2023 Fru G skrev (3 minutter siden): Vibeke Fürst Haugen (kringkastingssjef) hever en grunnlønn på 3.385.900 kroner i året. For den summen burde hun kunne svare bedre for seg. Vi vet, om ikke annet at hun ikke liker begrepet ‘rundpult’…og at hun skal ha et møte med SE. Ikke mye mer som kom ut av 40 minutter med svada. 16 åringen var vel den mest reflekterte. Vårt Land kommentatoren var jo helt på bærtur. KG fikk frem noen poeng, men virket nervøs. Forståelig det og tøft at hun stilte, men burde vært en til fra bransjen som kunne støttet henne. Høyre politikeren ser jo bare bedriften og millioninntektene til SE. Ikke uventet fra det holdet. Fredrik S var klar, men kunne stilt flere kritiske spørsmål som F.eks dette med narkotika og teksten under det famøse bilde. Hun burde svart bedre, men sannsynligvis har hun tenkt at de andre redaktørene har ansvaret for dette og har derfor ikke satt seg godt nok inn i saken. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RC Skrevet 23. februar 2023 #34433 Del Skrevet 23. februar 2023 (endret) Drizzt skrev (9 minutter siden): TV serie med SE på NRK? Er det mulig ... Det blir det ikke noe av nå? "Hun røper også at hun har planer hos statskanalen framover. - Og så jobber jeg med manus til en TV-serie om mitt liv for NRK. Men det får jeg ikke lov til å si, sier Isachsen lattermildt fra scenen under konferansen. Dagbladet tok kontakt med NRK, som verken kunne avkrefte eller bekrefte det Isachsen hevder. - NRK har til enhver tid et stort antall prosjekter til vurdering fra produksjonsselskaper over hele landet. Vi kan ikke kommentere programforslag og prosessen rundt disse før vi eventuelt inngår avtale, sier Petter Wallace, programredaktør for eksterninnhold i NRK." Hentet herfra: https://www.dagbladet.no/kjendis/avslorer-nye-nrk-planer/77855456 publisert i november 2022. Håper og tror at det neppe blir noe av etter dette, ja.. Endret 23. februar 2023 av RC 25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 23. februar 2023 #34434 Del Skrevet 23. februar 2023 Blueberrysmoothie skrev (34 minutter siden): Solvang er alltid knall! Det er dette programmet NRK bør promotere som interessant og samfunnsnyttig, ikke podcasten til to tåpebærter som prater om helt hjernedøde ting. Solvang er absolutt ikke alltid knall. Han er flink i jobben sin, og gjør mye bra, men også han tråkker over av og til - så det er ingen grunn til å hylle han som en helgen bare fordi han nå er på "vår" side denne gangen. - dere husker vel at SE fikk stille opp hos han usminket og som uskyldig "offer" bare for et par år siden? Noe som viste seg å være veldig kalkulert fra hennes side https://www.vg.no/rampelys/tv/i/wAx83o/fredrik-solvang-om-sophie-elise-debatt-vaar-plikt - Fredrik Solvang hevdet at en av de ofrene for utøya dro det såkalte "utøyakortet" - han mottok massiv kritikk for dette, og valgte å sette twitterkontoen sin. Det er derfor han i dag bare er på insta. https://www.nettavisen.no/nyheter/mottok-hets-etter-solvang-utoya-debatten-pa-twitter-jeg-har-ti-ars-erfaring-med-dette-her/s/12-95-3424073003 Fredrik Solvang er altså ingen helgen som man bør bøye seg i støvet for ukritisk. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru G Skrevet 23. februar 2023 #34435 Del Skrevet 23. februar 2023 Minitroll skrev (7 minutter siden): Hun burde svart bedre, men sannsynligvis har hun tenkt at de andre redaktørene har ansvaret for dette og har derfor ikke satt seg godt nok inn i saken. Hun har det øverste ansvaret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 23. februar 2023 #34436 Del Skrevet 23. februar 2023 Drizzt skrev (35 minutter siden): Veldig enig med deg, bortsett fra på 1 punkt. Venninnas navn burde vært offentliggjort. Hun er ikke en tilfeldig person på gata, men en offentlig person som har tett tilknytning til kongehuset ved å være samboer med kronprinsessens eldste sønn og på bo Skaugum. Så her burde navnet offentliggjøres av alle medier og kronprinsparet, Marius og samboeren inkludert, burde konfronteres med spørsmål. Det er absolutt av offentlig interesse, så bare 1 vei å tolke VVP. Som jeg har skrevet tidligere, jeg er også helt enig i at NHs navn burde vært offentliggjort i alle medier som har omtalt saken. Men siden NH drar en "Sofie" og nekter å uttale seg til media, kan ikke pressen med 100 % sikkerhet vite bakgrunnen, og derfor velger noen, som Nrk, å tolke VVP svært strengt i dette tilfellet (jeg antar som de fleste at det er fordi hun er sammen med kronprinsessens eldste sønn). Jeg ville bare få frem at man kan - til en viss grad - forstå at noen velger å være litt overforsiktig, mens andre offentliggjør navnet, begge valg kan faktisk begrunnes ut fra VVP, avhengig av hvilke punkt man legger mer og mindre vekt på. Akkurat når det kommer til det å offentliggjøring av navn så er det strengt, og det er ingen problemer med å argumentere for Nrks valg her - selv om jeg personlig mener de bommer her. Tolkningen ligger i om det er av allmenn viktighet å offentliggjør navnet eller ikke. Jeg mener det er viktig, Nrk er tydeligvis av en annen mening. Jeg mener på ingen måte å forsvare Nrk i dette, men de kan (dessverre) med VVP i hånden forsvare valget like godt som de mediene som har offentliggjort navnet kan forsvare sitt valg ut fra VVP. Men som jeg også skrev, og som jeg synes er viktigere, det er at det er veldig merkelig av Nrk i denne saken å plutselig være veldig opptatt av VVP og bruker det som begrunnelse for å ikke oppgi navnet til NH. Samtidig som Nrk har utvist et mildt sagt slepphent forhold til VVP, Nrks etikkhåndbok, Nrk-plakaten, redaktørplakaten og det samfunnsoppdraget de også har når det kommer til innholdet av podkasten, alle brudd på nevnte reglement i podkasten og alle brudd Sofie Steen Isachsen har begått av samme regler hun er forpliktet til å følge som oppdragstaker hos Nrk. Nrk med to redaktører i spissen gir, når det kommer til podkasten og bedriftseier Sofie S Isachsen, blaffen i det reglementet de selv er forpliktet å følge. Mens når det kommer til det å oppgi navnet på NH, da skal de plutselig tolke ramme regelverk ekstremt strengt. De har et stort forklaringsproblem Rune Lind og Christina R. Resar! 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paperwall Skrevet 23. februar 2023 #34437 Del Skrevet 23. februar 2023 (endret) Kringkastingssjefen nekter å fortelle hvor mye SE tjener på denne podcasten. Det er nok en del penger hun får av NRK - som finansieres av skattepenger - for å snakke om fyllesex, slappe peniser, trekant, dickpics, om å bli «rundpult», osv. Og denne podcasten skal de bruke for å nå ut til unge jenter🙄 Direkte pinlig av NRK. Blir flau. Og det som er verre, er at etter bildet på Instagram med kokain og teksten om å gi blaffen har de ikke sparket henne, men ønsket å fortsette å bruke henne til å nå ut til unge kvinner… Endret 24. februar 2023 av Paperwall 20 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paperwall Skrevet 23. februar 2023 #34438 Del Skrevet 23. februar 2023 Solvang: Hvorfor får det ingen konsekvenser for SE? Kringkastingssjefen: Jo, det fikk konsekvenser for henne… Vi hadde en samtale med henne. 🤦🏼 27 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 23. februar 2023 Populært innlegg #34439 Del Skrevet 23. februar 2023 Kan vi bare ta et øyeblikk alle sammen og applaudere 16-åringen i Debatten i kveld? Hun må være så annerledes enn hvordan Rune Lind så for seg unge jenter, altså målgruppen til Sophie Elise. Hun var så dyktig, saklig og velformulert at hun fikk kringkastingssjefen til å fremstå som en idiot og han fyren fra Vårt Land som en tomsing. Slike ungdommer gir meg troen på fremtiden. NRK burde satse på henne, ikke en ihjeloperert "jente" på 28, som ikke snakker om annet enn rus og sex... 70 3 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 23. februar 2023 #34440 Del Skrevet 23. februar 2023 Drizzt skrev (39 minutter siden): Men kringkastingssjefen sa rett ut at NRK ikke har kontroll på SE! De har ikke kontroll på hva hun sier og gjør. Visste de ikke på forhånd at de ikke kommer til å ha kontroll på SE? Det står i direkte strid med hva redaktør i Underholdningsavdelingen, Christina R. Resar, 2. november informerte Kringkastingsrådet om, så en av dem lyver, eller forsøker å skape et annet sannhetsbilde... Resar informerte KKR klart og tydelig om at hennes redaksjon lyttet gjennom hver eneste podkast Sophie Elise og Fetisha produserer, de lytter til alt innhold, og de redigerer bort det redaksjonen mener bryter med Nrks reglement, før podkasten publiseres. Resar forsøkte å overbevise Kringkastingsrådet om at hun og hennes redaksjon hadde full kontroll på hva som til slutt ble publisert. Det var jo allerede 2. november veldig åpenbart at Resar ikke hadde forstått hva som er bedriftsstrategien til Sophie Elise AS og hvordan dette får utløp i avataren Sophie Elise som kontrolleres og spilles av bedriftseier Sofie S Isachsen selv. Resar var mer opptatt av å bygge opp under bedriftseiers narrativ om at avataren Sophie Elise bare er en "jente... en ung jente" som gjør så godt hun kan. Den kyniske kapitalisten, Sofie S Isachsen, hun har Resar på ingen måte forstått, men heller blitt blendet av slik at Resar har valgt å publisere podkastinnhold som bryter med en rekke regler Nrk er forpliktet å følge. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå