Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Handful skrev (5 minutter siden):

Jeg har aldri brydd meg om SE i hele hennes liv og alle årene hun har holdt på som influenser. Nå som jeg har blitt obs på hva hun driver med og hva hun fronter - på bekostning av unge jenter, av samfunnet generelt (folk fordummes), og på bekostning av dyr og miljø (testing på dyr og et overforbruk av en annen verden) - så bryr jeg meg så mye at det gjør vondt, og jeg kommer aldri til å slutte å bry meg igjen. 

Bra! Jeg er glad for at influencervirksomhetens «skyggesider» har blitt tydelig for flere med denne saken.  

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, Sophie Elise. Folk prøver ikke å få deg til å miste jobben fordi de ikke liker deg. Det folk ikke liker, er ting du gjør, som viser hvor farlig du er som påvirker til ungdom/unge voksne. Og særlig nå fordi du skal være et trekkplaster for å få ungdom og unge voksne til NRK. 

Men jeg er overhodet ikke overrasket over at Sophie Elise gikk i offerrollen, og prøver å sanke sympati nå. 

• Liker 36
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Stonegiant skrev (1 time siden):

Hun vil ikke uttale seg fordi det blir feil uansett hva hun sier. Det er 100% korrekt.

Det er faktisk helt sinnsykt at folk bryr seg om denne saken med tanke på hva annet som skjer i verden.

Hun er definitivt satt i offentlig gapestokk.

Ikke sett slike ting opp mot hverandre, da taper en diskusjonen. Det går fint an å ha flere tanker i hodet samtidig. Det er ikke slik at vi bare bryr oss om en ting om gangen.

Endret av Honey Dew
  • Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er fascinert over at når det er snakk om SE og F så snakker de om unge jenter, men når de snakker om klagene som kommer inn så er det kvinner. Så SE og målgruppen er unge jenter, men med en gang man stiller spørsmål ved dette samarbeidet, da er man ikke lenger ung jente, men en kvinne selv om man er nøyaktig like gammel som SE selv. 

Hva om KKR snur på det; unge jenter klager inn podcasten, laget av de voksne kvinnene SE og F, for å lage innhold som er skadelig for sin egen målgruppe.

Jeg tror de fleste som har klaget i denne saken er i målgruppen til NRK, unge jenter mellom 15-30 år, mens NRK vil fremstille det som at det er gamle fru Johansen som er litt prippen og ikke skjønner influencerlivet som har klaget. 

• Liker 24
  • Nyttig 4
Gjest Tigerlilje86
Skrevet
Tigerlilje86 skrev (2 timer siden):

Hun skulle være dj på en klubb i byen min, jeg var ikke der. Møtte henne i byen, og så såg jeg henne på en resturang senere på kvelden. 

Og var sammen med en veninnde som måtte gå å hilse på henne, så ble dradd med. Uff så akward det var😅

Skrevet
Stonegiant skrev (1 time siden):

Enig i at det er stråmannsargumentasjon. Det var nok bare ment som å gi litt perspektiv. Dette er ikke noen stor sak. Hadde det vært hvem som helst andre enn Sofie Elise så ville vi allerede ha glemt hele greia. Alt den dama gjør blir blåst noe så sinnsykt ut av proposjoner.

Da jeg leste den saken første gang tenkte jeg "å, ja, ok". Ferdig med den liksom. Men så leser jeg plutselig side opp og side ned om folk som bryr seg noe inni helvete. Jeg klarer ikke skjønne det. Klarer bare ikke. Hvorfor bryr man seg?

Og det er dette som gjør at hun gang på gang ''slipper unna'' med alt hun foretar seg. Det som er urovekkende her er hvor mange yngre hun appellerer til, jeg som voksen vet at narkotika ikke er kult for fem flate øre, det frister ikke å prøve det ut engang, en 15-årings tankegang kan være stikk motsatt og det er kjempe skummelt.

Sophie Elise legger det frem som om publiseringen av bildet var en glipp, men som Kristin Gjelsvik kommenterte (som på lik linje som Sophie Elise har vært i denne bransjen i en årrekke) -  de studerer bildene sine nøye før de trykker publiser. Og det tror jeg fult og holdent på, fordi jeg enda har til gode å se et bilde av Sophie Elise (tatt av henne selv vel og merke) som ikke er redigert. Jeg tar for meg henne fordi jeg syns hun ser veldig annerledes ut på nesten hvert bilde som blir lagt ut av henne. Noe som er  spesielt, trist og litt små ekkelt faktisk. 

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
1 hour ago, Stonegiant said:

Enig i at det er stråmannsargumentasjon. Det var nok bare ment som å gi litt perspektiv. Dette er ikke noen stor sak. Hadde det vært hvem som helst andre enn Sofie Elise så ville vi allerede ha glemt hele greia. Alt den dama gjør blir blåst noe så sinnsykt ut av proposjoner.

Da jeg leste den saken første gang tenkte jeg "å, ja, ok". Ferdig med den liksom. Men så leser jeg plutselig side opp og side ned om folk som bryr seg noe inni helvete. Jeg klarer ikke skjønne det. Klarer bare ikke. Hvorfor bryr man seg?

Det jeg genuint lurer på da: Om dette er en ikke-sak for deg, hvorfor leser du da "side opp og side ned om folk som bryr seg noe inni helvete"? Det er bare å ikke klikke seg inn på denne tråden dersom det er et såpass stort irritasjonsmoment for deg.

Endret av Vixella
Skrivefeil.
  • Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Jeg bryr meg  om denne saken fordi SE er en stor medieaktør - hun når ut til mange, hun selger (helt unødvendige) produkter for mange millioner årlig.

Jeg mener at hennes ekstreme fokus på seg selv, på sin egen avkledde kropp, på en livsstil som handler om HENNE og bare henne, hennes nedlatende syn på mennesker som mener noe annet enn henne, og hennes totalt manglende evne til å se noe annet enn sin egen strekt modifiserte kropp , gjør henne til det motsatte av en viktig stemme for unge kvinner.

Hennes destruktive hyllest av en partikultur som er skadelig - for henne, men selvsagt også for alle som deltar i en slik kultur - eller fremelsker en slik kultur, er bekymringsfull. Uønsket. 

Hun har tjent seg rik på sin påvirkning og jeg mener at man som medlem av et samfunn har en forbannet plikt til å gjøre hva man kan for å gjøre samfunnet til et bedre sted for folk. Alle på sitt vis, og har man stor makt, har man også et større ansvar. det er som Pippi sier: "Den som er veldig sterk, må også være veldig snill".

Hun har fått en flate i NRK, som har et samfunnsoppdrag - og så brukes den til flåsete forherligelse av sex uten kondom, ekstremfesting og nedsnakking av menns peniser. Jeg skulle likt å sett den som forsvarte tilsvarende nedsnakk av kvinner fra menn.  Det er skikkelig ugreit, og når så mange stemmer i samfunnet sier at de ikke vil ha slik fra NRK, så skal man lytte. Ikke bagatellisere det til å handle om manglende forståelse for ungdomskultur (hvor lenge er man ungdom?) og misunnelse.

NRK har gått rett i fella når de mener hun har viktig engasjement rundt miljø- og dyrevern. Hvor i poddene hennes har hun snakket om dette? Hun snakker om seg selv, seg selv og seg selv hele føkkings tiden. Det er jammen bra at forherligelsen av dop-partykulturen med det fatale bildet hun postet, endelig fikk folk til å reagere.

Endret av pøbelsara
  • Liker 25
  • Nyttig 5
Skrevet
Just now, pøbelsara said:

NRK har gått rett i fella når de mener hun har viktig engasjement rundt miljø- og dyrevern. Hvor i poddene hennes har hun snakket om dette? Hun snakker om seg selv, seg selv og seg selv hele føkkings tiden. Det er jammen bra at forherligelsen av dop-partykulturen med det fatale bildet hun postet, endelig fikk folk til å reagere.

Jeg tar høyde for at jeg ikke har fulgt henne med argusøyne siden hun var aktiv som blogger, men det begynner vel å bli en god stund siden hun faktisk tok miljø- og dyrevern på alvor? Sist jeg så noe skriverier i avisene om dette var om saken med Freias påskeegg, og det begynner jo virkelig bli en stund siden. I og med at hun holder en såpass lav frekvens på å snakke om disse temaene, som er "hjertesaker" for henne, så synes jeg jammen NRK har mye fokus på den delen av businessen hennes, samtidig som de elegant ignorerer de mer problematiske sidene.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
Vixella skrev (1 minutt siden):

Jeg tar høyde for at jeg ikke har fulgt henne med argusøyne siden hun var aktiv som blogger, men det begynner vel å bli en god stund siden hun faktisk tok miljø- og dyrevern på alvor? Sist jeg så noe skriverier i avisene om dette var om saken med Freias påskeegg, og det begynner jo virkelig bli en stund siden. I og med at hun holder en såpass lav frekvens på å snakke om disse temaene, som er "hjertesaker" for henne, så synes jeg jammen NRK har mye fokus på den delen av businessen hennes, samtidig som de elegant ignorerer de mer problematiske sidene.

Tenk hadde nrk og samfunnet for øvrig frontet influensere som forsøkte gjøre verden til et bedre sted . Noen med fokus på utdannelse , dyrevelferd , vær et godt medmenneske , inkludering & psykisk helse . Selvmordsproblematikk , gjenbruk , spis rimelig og sunt . Fatter ikke at et så overfladisk og selvsentrert  individ som SE får så mye skjermtid.  Sier mye om de mediene som fronter henne . 

• Liker 28
  • Nyttig 1
Skrevet
Vixella skrev (4 minutter siden):

Hun spilte død i en fontene i Arendal i 2019. 

• Liker 5
Gjest Tigerlilje86
Skrevet

Fordi hun promoterer/reklamerer hennes produkter så ofte, merket jeg de en dag i butikken. Pga alt styret måtte jeg jo gå å skjekke ut hva greia er...

Joda de lukter somewhat godt og er sikkert ok, men er IKKE for meg for jeg vil ikke støtte dette så hun kan fortsette å holde på på denne måten. Parfymen hennes syns jeg lukter rosa trash-house for å vær ærlig. Den er altfor søt og løsaktig flørtete, og kan ikke forestille meg at den passer til noen andre enn SE selv. 

Ideen er god Sophie, men hallo! Skal alle gå rundt å lukte som deg nå? Hva blir det neste, fronting av hårbleking? (Vegansk selfølgelig)😅

Hun er influenser og har en stemme, så hvis hun ikke hadde trodd hun er den nye Pamela Anderson (som er hennes idol), så kanskje hun kunne ha snudd alt til noe bra, og slutte å være så "se på meg, gjør som meg". Skal hun holde på sånn til hun er 50? I think so, så er vel lite håp  

Ting kunne vært bedre, men neida..

Skrevet
Felis skrev (1 time siden):

Hun synes det er merkelig at folk bryr seg om henne, når det er krig i verden? Vel, hun reklamerer for en industri som har kostet langt fler menneskeliv enn krigen i Ukraina. Og Irak. Og Afghanistan.. Kokain-industrien er en av de dødeligste industrier i verden, mange vil også kalle det en krig. Det dør folk hele veien fra produksjon, distribusjon, salg og sluttbruker. Er ikke disse menneskene noe verdt for Sophie Elise?

Nei, ikke så lenge hun kan dra en stripe når hun vil. 

• Liker 3
Skrevet
Othelia08 skrev (1 time siden):

Hun skifter mellom

"En viktig stemme for unge jenter!" 

og

"Det er ikke hennes ansvar å være et forbilde!"

Alt ettersom hvordan ståa er rundt henne. 

🎯

Skrevet
Vixella skrev (9 minutter siden):

Det siste jeg fikk med meg som handlet om dyrevern eller miljøvern var da hun hadde "photoshoot" med griser på en gård. Hun var ikledd hvit bonderomantisk blondekjole og støvler. Det sto noe "klipp og lim" om den forjævlige industrien, men mest av alt så var det photoshoot. 

Hun kjøpte seg også fripass og poeng for 100 000 kr da NOAH mistet støtte i statsbudsjettet. 

• Liker 12
Annonse
Skrevet

Er hun egentlig Norges største påvirker? Påvirker hun egentlig ungdommen i særlig stor grad? 
Alle tenåringene jeg snakker med verken følger henne eller bryr seg om henne og hva hun gjør. Hun er da «gammel».  

Nei, jeg støtter verken henne eller hva som har skjedd og det er helt krise at NRK ikke har sparket henne på hue og ræva ut hvis det er pga ungdommen de har ansatt henne. (Yeah right)

• Liker 5
  • Nyttig 2
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Djungelvrål skrev (6 minutter siden):

Nei, ikke så lenge hun kan dra en stripe når hun vil. 

Lurer på om Lindmo  gremmes over å ha gitt SE tv tid. 

Endret av Lill :)
Skrevet
Just now, Lill :) said:

Spiller ingen rolle hva enkeltpersoner i NRK måtte tenke så lenge de på toppen har bestemt seg for å forsvare Sophie Elise med nebb og klør.

• Liker 13
Skrevet
Lill :) skrev (1 minutt siden):

Tror jeg ikke, hun inviteres vel snart dit igjen for å snakke om den grusomme tiden når bildet ble lagt ut. 

• Liker 10
Skrevet (endret)

Hun ser ut som ei på 46 med alle operasjoner og babler som om hun var 15. Snakk om å være stakkarslig og unnvikende. Hun har full taletid og kunne lagt seg paddeflat, lært seg ordet ydmykhet og imøtegå tilliten til NRK.

Jeg er dog hèlt sikker på at dette er bestillingen fra kanalen, men blond og dummere kan rett og slett ikke få mer tid. Tragisk. :skriver: #si-de-opp-please :skriver:

Endret av Tradegy
  • Liker 11
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...