Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
yamask skrev (11 minutter siden):

En jeg kjenner har betalingsanmerkning fra nrk. Den gikk til inkasso da han var sånn 25 og slet økonomisk og nå er den på 17.000 eller noe. Han har klaget mange ganger fordi han bodde sammen mora si på den tiden så hadde ikke egen TV engang, men de bare avviser klagen. Det er ganske sjukt ... 

Hvis du  var i et arbeidsforhold så fikk arbeidsgiver brev med beskjed om å trekke ikke betalt kringkastingsavgift direkte fra lønn.  Da jeg var sjef i en bedrift for en del år tilbake, fikk jeg et krav om lønnstrekk på en ansatt som ikke hadde betalt den. Jeg snakket med vedkommende, og den sa at det var et forsøk på protest mot avgiften. Det nytter jo ikke, staten tar sitt, uansett. 

• Liker 7
Skrevet
Justlooking skrev (18 minutter siden):

Jeg husker ikke helt kringkastingsavgiften, om det var ca 3000 i året den gang. Betalte man ikke på dagen fikk man minst 10% økning som eneste firma tillatt å gjøre det. Samt lisenskontrollører som presses seg inn i bosteder for å sjekke om man hadde tv. Helt vilt.

Sikkert mye mer i avgifter nå. Dette måtte alle betale. Husker vi hadde tv (stor skjerm) i gamle dager på jobben - for å kunne se medarbeidere i andre land. Uten at vi brukte tvdelen måtte lisensen betales. Og mange private kuttet ut tv etterhvert og endel streamet Det ble vel mindre penger i kassen etterhvert og så får de det heller via skatteseddelen som alle må betale uansett. Må ektepar/samboere betale dobbelt? Må feks fem i et kollektiv betale alle sammen om de ser på en skjerm - med eller uten nrk? Mange åpne spørsmål - men det går via skatteseddelen uten at noen kan gjøre noe og uten at det er spesifisert på den … Ganske frekt hele greia. Forstår ordningen for noen tiår siden men ikke i dag. 

Da stefaren min var yngre var TV-en han brukte registrert på moren hans, og NRK stusset på dette siden han ikke bodde hjemme, så de sendte en lisenskontollør. Han lukka alle gardiner og slo av alle lys (haha), men en dag sto de i gangen og venta på at han skulle komme hjem fra jobb, og der venta tidenes regning. Litt sykt egentlig.

Det er provoserende at dette enda er en tvungen avgift. 

• Liker 25
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
26 minutter siden, Bloom13 said:

Da stefaren min var yngre var TV-en han brukte registrert på moren hans, og NRK stusset på dette siden han ikke bodde hjemme, så de sendte en lisenskontollør. Han lukka alle gardiner og slo av alle lys (haha), men en dag sto de i gangen og venta på at han skulle komme hjem fra jobb, og der venta tidenes regning. Litt sykt egentlig.

Det er provoserende at dette enda er en tvungen avgift. 

Det mest provoserende er vel det hvordan NRK forvalter disse pengene, slik at landets befolkning kollektivt må subsidiere Sophie Elises forbruk; man kan si hva man vil om den gamle TV-lisensen, men det var den gang NRK fortsatt stod for noe, uten å indirekte lage reklame for kokain, silikonpupper, plastiske operasjoner, og alminnelig dumhet.

Bevares - jeg dømmer ingen, men det er en smule irriterende at en mektig institusjon som NRK i dagens anstrengte økonomiske klima skal bruke folks skattepenger på denne måten.

To nye ord i ordlisten jeg har begynt å arbeide med, er strekkodetorturist (dyr butikk) og silikonpuppevrak (influenser).

Endret av - Brian
  • Liker 24
  • Nyttig 1
Skrevet
Tigerlilje86 skrev (10 timer siden):

Har møtt henne faktisk for noen år siden😑 candy girl og playboy passer perfekt🙄 mer usikker og rotete personlighet har jeg ikke møtt før. Kanskje noen ting er blitt bedre siden gen gang, men noen ting forandrer seg aldri (noen ganger til det værre i det skjulte)

I hvilken setting møtte du henne?

• Liker 2
Skrevet
IreneV skrev (11 timer siden):

https://www.vg.no/rampelys/i/GMO1w6/sophie-elisepodkasten-setter-ny-rekord

"Solid oppsving for «Sophie og Fetisha», som aldri har hatt høyere tall enn i episoden som kom etter det mye omtalte Instagram-bildet."

Ja, men det betyr ikke at alle liker det de hører. Jeg skal høre noe, fordi når jeg skriver og klager vil jeg vise til primærkilden. Kan meget vel være andre også er som meg. Vil selv høre hva «tullpratet» egentlig er, i stedet for bare lese hva andre skriver om det.

• Liker 5
Skrevet (endret)
3 hours ago, MyMichelle said:

Ja, men det betyr ikke at alle liker det de hører. Jeg skal høre noe, fordi når jeg skriver og klager vil jeg vise til primærkilden. Kan meget vel være andre også er som meg. Vil selv høre hva «tullpratet» egentlig er, i stedet for bare lese hva andre skriver om det.

Du gjør naturligvis det du selv vil, men et forsiktig råd fra meg er å ikke gjøre det.

Rett og slett fordi tiden livet består av, er altfor dyrebar til å brukes på mennesker som gjør absolutt alt for å få oppmerksomhet; det er som følge av alle dem som "selv vil høre hva dette er", at NRK kan vise til høye lyttertall, som igjen tolkes som populæritet.

Eller for å si det på en annen måte - man trenger ikke å ha lest "Mein Kampf" for å kunne uttale seg om nazismen eller besøkt Kreml for å kritisere Putin; det er fullt mulig å danne seg sin egen mening på grunnlag av andre ting enn primærkilden; noe annet er naturligvis om man er samfunnsforsker eller historiker.

Det er ikke min oppgave å dømme andre personlig, heller ikke såkalte "kjendiser", men det får da være måte på hvor mye oppmerksomhet man kan gi innholdsløs dumhet som ikke har noe annet formål enn å provosere og skape åtgaum for at pengene skal trille inn; hvis man i stedet for å la nysgjerrigheten ta overtak, hadde full boikott av dette tullet, hadde ikke Sophie Elise eller andre hatt den populæriteten de har.

For min del så jeg ikke et sekund av Fotball-VM i vinter enda jeg setter pris på fotball da jeg er motstander av kameraderi, korrupsjon og grådighet, og det samme gjelder dette kjendistullet - riktignok har jeg sendt inn klage til NRK og Kringkastingsrådet, noe jeg mener er greit i og med at også jeg må betale for de feilslåtte prioriteringene til NRK, men å lese og vie tid til såkalte "kjendisers" kontoer på sosiale medier, er fullstendig uaktuelt; de fortjener simpelthen ikke mer oppmerksomhet.

Klarer man å boikotte Fotball-VM i Qatar, noe mange gjorde, burde man også klare å boikotte meningsløst vås fra folk som lever av å kaste bort andres tid.

Endret av - Brian
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Hedy Lamarr skrev (7 timer siden):

Da blir det Debatten i morgen, og Solvang, fsolva på Instagram, trenger tips til hvem som skal stille i studio. @FruJohansen er ønsket av mange.

Ikke for å være ufin eller noe. FruJohansen har mange gode innlegg  men hadde det ikke vært for KG så hadde iallefall ikke jeg visst hvem det var. Jeg tror det er bedre at man sender noen som er mer kjent i mediebildet med journalist-bakgrunn f.eks. (Mulig FruJohansen også har det uten at jeg vet det 😊)

✌️✌️

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Salmonella skrev (1 time siden):

Ikke for å være ufin eller noe. FruJohansen har mange gode innlegg  men hadde det ikke vært for KG så hadde iallefall ikke jeg visst hvem det var. Jeg tror det er bedre at man sender noen som er mer kjent i mediebildet med journalist-bakgrunn f.eks. (Mulig FruJohansen også har det uten at jeg vet det 😊)

✌️✌️

Jeg tror etterhvert veldig mange vet hvem FruJohansen er. Hun har blitt en kjent og stø stemme i debattene. Jeg forstår derimot hvis hun ønsker å avstå (tidkrevende og krevende vil jeg tro - å stille i slike foraer) 

Debattene hos Solvang har desverre en tendens til å bli tafatte greier, men hun ville nok holdt beinet på ballen. 

Medieomtale:

https://www.nrk.no/sorlandet/mariann-johansen-bruker-fritiden-pa-kritikk-av-influensere-1.16189759

https://www.nrk.no/mr/mariann-johansen-reagerer-pa-cubus-kampanjen-mom-to-mom-_-influensarar-deler-bilde-av-barna-1.15898407

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/gBo60/jeg-er-mammabloggeren-som-angret-mariann-johansen

Endret av Isild
  • Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Dypt disturbing! Det er helt etter boka at hun dreier dette mot at det er hun som er offer! Det værste er at hun nå har fått med seg NRK som enablers til å få fortsette ansvarsfraskrivelse, offerrolle og uspiselig oppførsel. 

Statskanalen syns det er helt ok at deres favorittpodcast "Lyden av slapp pikk",  er for sliten til å svare på om de (hun og Nora) poserte med dop på bildet.

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innlegg.

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 39
  • Nyttig 1
Skrevet

Spent på hvem som stiller i debatten, bare jeg slipper å se Pappaen til Sophie Elise stille igjen.😓😓 det ødela veldig for debatten sist og ble helt FEIL.👎🏻

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Gjesp………

Har jeg gått glipp av noe? :popcorn:
Sto akkurat opp og skrudde på kaffetrakteren….. 

God morgen til alle dere vakre kvinner der ute. :) 

Endret av Julia Piñero
  • Liker 4
  • Hjerte 4
Annonse
Skrevet

De er begge fornærmet fordi "en gamling har gitt dårlig terningkast på podden fordi den er så sexfiksert."

De er tross alt "2 single jenter i slutten av 20 åra,vanskelig å ikke snakke om sex!"

Men det er jo 80% av alle episoder.

• Liker 20
Gjest Tigerlilje86
Skrevet
Djungelvrål skrev (8 timer siden):

I hvilken setting møtte du henne?

Hun skulle være dj på en klubb i byen min, jeg var ikke der. Møtte henne i byen, og så såg jeg henne på en resturang senere på kvelden. 

Skrevet

Jeg synes SE og F gir unge jenter og kvinner et svært dårlig omdømme. Det finnes veldig mange oppegående i den aldersgruppen som faktisk bryr seg om hva de gjør med livet sitt.

Mest av alt tror jeg de fleste følgerene til SE er voksne og godt voksne kvinner og menn som enten tror de er kule og følger med i tiden ved å følge henne, og/eller har et merkelig omsorgsbehov for å støtte stakkars lille SE som bare prøver å finne sin plass i livet.

Som nå etter lang tids taushet kan avsløre at hun er sliten og føler seg kastet inn i en tørketrommel, og minner folk på at det er krig og viktigere ting i verden å bry seg om en henne….

• Liker 13
Skrevet
Isild skrev (47 minutter siden):

https://www.tv2.no/underholdning/sophie-elise-bryter-tausheten-jaevlig-tungt/15531477/?fbclid=IwAR17Zb-ArK3FXZjI8xVjIJoQPXgkHOva_ODRxPedKubrz2TYFrG5j-wzcHI

Og der kom det, første tilbakemeldingen fra Sophie Elise: 

- Hun vil ikke snakke om hverken posen eller bildet, ikke fordi hun ikke vet hva hun skal si, men fordi hun er så ...sliten. 

- Alt hun sier og gjør blir uansett feil

- "Det er krig, sult osv, men dette er det folk er opptatt av. MEG" 

- Hun er misforstått 

- Hun er satt i offentlig gapestokk. 

Reaksjon som forventet. Hun liker å sette seg i offerposisjon.

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...