Isild Skrevet 19. februar 2023 #33701 Skrevet 19. februar 2023 MyMichelle skrev (4 minutter siden): Jeg tror hun postet bildet for å skape oppmerksomhet omkring lanseringen av godteriet sitt. Noe á la «SE lanserer godteposer, mens hennes egen godtepose er heroin». Skandale uten negative konsekvenser. Men at hun ikke hadde tatt med i betraktningen at det kunne få uheldige konsekvenser for den. Til syvende og sist tror jeg likevel flere vil prøve godteriet hennes når det kommer ut i salg, på grunn av skandalen. Og komme med morsommeheter angående det. Jeg tror som deg. Det ville vært mer naturlig om Nora hadde skjult posen i hånden da de poserte på dette bildet. Istedet er den helt på "display". Etter en tur på byen var det kanskje en idè å lage noe de trodde var catchy og gøy før lanseringen av godteposene. Så ble det nok mer oppmerksomhet enn de så for seg. Men når støvet legger seg etter dette, og bare meme`sene lever videre, så blir nok godteriposene til Sophie Elise lansert overalt og solgt - nettopp fordi det hele endte med vitser og ironisering. 10 4
Gjest Sunaia Skrevet 19. februar 2023 #33702 Skrevet 19. februar 2023 1 hour ago, IreneV said: Jeg er enig i at Anna Nicole Smith er en god parallell. Og det endte forferdelig tragisk, med media og egen manager som enabler. De andre har/hadde store talent å lene seg på, men skjønner også hva du sikter til der altså. Jeg mener bare at det blir en stor fornærmelse overfor dem å sammenligne , for SE har jo ingen talent, utover å utlevere seg selv og den overopererte kroppen sin. Jeg vet hun har gitt ut "bøker", men hun har åpenbart skrevet mer enn hun har lest.Og veldig mye av det hun skriver er noe "klipp og lim" greier som er nesten direkte kopiert fra andres bøker som har vært i tiden, og som så er gjort om for å passe inne i hennes regisserte virkelighet, som baserer seg på klikk og likes. Jeg er ikke helt enig. De kvinnene jeg viser til hadde ikke større talenter, sånn egentlig. I all hovedsak var jobben deres å se pene ut. Britney Spears skiller seg ut ved å være en fremragende danser. SEs jobb er også å se pen ut. Men hun alene har regien av salget av sin vare, som er merket "Sophie Elise". Og hennes talent er mediamanipulasjon. Jeg er enig i at hun ikke kan noe ut over dette. Men det er ikke noe jeg tar henne på. Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om Sofie fra Harstad. Hun er et fritt menneske som kan gjøre akkurat som hun ønsker. Det jeg synes er problematisk i denne debatten er NRK. NRK er offentlige og betalt av felleskapets midler. NRK ville gi unge jenter en podcast, men ender med å gi de det mest kommersielle og mest skadelige produktet vi har her til lands. Det finnes ingen egentlig kritikk av produktet SE. Men det kommer nok. Voksne trekk kommer mer og mer til syne i ansiktet hennes og en motreaksjon til berøringsangsten vil også komme. Men vi får se.
Gjest IreneV Skrevet 19. februar 2023 #33703 Skrevet 19. februar 2023 Isild skrev (3 minutter siden): Jeg tror som deg. Det ville vært mer naturlig om Nora hadde skjult posen i hånden da de poserte på dette bildet. Istedet er den helt på "display". Etter en tur på byen var det kanskje en idè å lage noe de trodde var catchy og gøy før lanseringen av godteposene. Så ble det nok mer oppmerksomhet enn de så for seg. Men når støvet legger seg etter dette, og bare meme`sene lever videre, så blir nok godteriposene til Sophie Elise lansert overalt og solgt - nettopp fordi det hele endte med vitser og ironisering. Det kommer til å være morsomt helt til noe virkelig tragisk eventuelt skjer.
Gjest IreneV Skrevet 19. februar 2023 #33704 Skrevet 19. februar 2023 (endret) Sunaia skrev (26 minutter siden): Jeg er ikke helt enig. De kvinnene jeg viser til hadde ikke større talenter, sånn egentlig. I all hovedsak var jobben deres å se pene ut. Britney Spears skiller seg ut ved å være en fremragende danser. SEs jobb er også å se pen ut. Men hun alene har regien av salget av sin vare, som er merket "Sophie Elise". Og hennes talent er mediamanipulasjon. Jeg er enig i at hun ikke kan noe ut over dette. Men det er ikke noe jeg tar henne på. Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om Sofie fra Harstad. Hun er et fritt menneske som kan gjøre akkurat som hun ønsker. Det jeg synes er problematisk i denne debatten er NRK. NRK er offentlige og betalt av felleskapets midler. NRK ville gi unge jenter en podcast, men ender med å gi de det mest kommersielle og mest skadelige produktet vi har her til lands. Det finnes ingen egentlig kritikk av produktet SE. Men det kommer nok. Voksne trekk kommer mer og mer til syne i ansiktet hennes og en motreaksjon til berøringsangsten vil også komme. Men vi får se. Da er vi litt uenige om talent. Kanskje med unntak av Anderson, der synes jeg vel ikke skuespillertalentet kom helt til syne... Men vi er enige i det aller viktigste. Og det er at NRK ikke kan hyre en slik kvinne, som fremmer en slik livsstil, og hjelpe henne med å selge produkter. Det er uforståelig og ikke til å tro at dette nå er noe man må forholde seg til. SE AS har Isachsen som sin vandrende merkevare og den er bygget opp rundt "liten jente" imaget, og der har den vanskelig for å få snudd det rundt til noe annet. NRK, NOAH og andre seriøse aktører kan hjelpe, men det mangler allikevel noe, også fordi hun mangler noe. Det meste faktisk.At hun hentes inn som foredragsholder i næringslivet er også bare et blaff, som har mest med SE som fenomen å gjøre. Hun er ikke en dyktig forretningskvinne, hun hadde flaks, fordi hun var tidlig ute, og ble med i programmet "Bloggerne" i 2014. Og hun har et enormt nettverk, samt en stor og lojal følgerskare. Men det spørs om de er der når hun eldes. Og hun klarer ikke få nye med seg, det tror jeg ikke. Endret 19. februar 2023 av IreneV
Gjest ATLAS6 Skrevet 19. februar 2023 #33705 Skrevet 19. februar 2023 Marsh skrev (2 timer siden): SE gjør det samme som Fotballfrue den gangen det kom frem at hun hadde retusjert bildene sine, og at mannen ga seg ut for å være både lege og jordmor i kommentarfeltet. Hun sier ingenting, før hun etter hvert finner en journalist som sleiker henne i ræva og publiserer en historie om den stakkars influenseren som får så mye dritt. Og så blåser stormen over og alt fortsetter som før. Uansett hva SE sier nå så blir det vrengt og revet fra i fillebiter. Tror hun gjør veldig lurt i å bare vente til stormen roer seg. For dette er glemt om en veldig kort stund.
Djungelvrål Skrevet 19. februar 2023 #33706 Skrevet 19. februar 2023 K91 skrev (16 timer siden): Skjønner ikke helt hvordan hun skal komme seg ut av denne. Komme tilbake og late som ingenting blir jo kjemperart, så før eller siden må hun vel si noe. Men nå som flere har kommentert (i media) på at hun inntar offerrollen hver gang det stormer rundt henne kan jeg ikke se for meg at det skjer heller. Lurer på hvor lang tid det tar før hun er tilbake (bortsett fra pod, som hun har kontrakt på hver uke). Lurer på hva hun tenkte på? Er jo tydelig ar hun la ut bilde av ulovlig knark med vilje. 3 1
Isild Skrevet 19. februar 2023 #33707 Skrevet 19. februar 2023 Sunaia skrev (4 timer siden): En gang så sto det i vedtektene at NRK skulle fremme dannelsen i samfunnet. Nå virker de helt i tåka på hva de egentlig formidler. Det er merkelig. Er det ingen som jobber med etikk i statskanalen? Tydeligvis ikke. De forsvarte det inngåtte samarbeidet med at de var klar over at Sophie Elise tidligere hadde gjort noen valg folk hadde reagert på, men at hun også fremmet så mye bra som nettopp målgruppen er opptatt av (veganer, dyrevern og miljøkamp osv) Siden da har vel podcastene utelukkende handlet om : dickpickmosaic, lyden av slapp pikk, rundpult, fette nørd å bruke kondom, telle opp sexpartnere (kort oppsummert noe av det som står i introen til hva podcast-episodene handler om) Ikke et ord om dyrevern eller miljøvern. Men det bryr ikke NRK så lenge Sophie Elise har sagt at hun bryr seg om dette. "Rundpult"-podcast i NRK for jenter ned til 15-års alder er så blodharry og ekkelt at det gjør vondt å betale lisensen. 34 1 5
Gjest IreneV Skrevet 19. februar 2023 #33708 Skrevet 19. februar 2023 Isild skrev (1 minutt siden): Tydeligvis ikke. De forsvarte det inngåtte samarbeidet med at de var klar over at Sophie Elise tidligere hadde gjort noen valg folk hadde reagert på, men at hun også fremmet så mye bra som nettopp målgruppen er opptatt av (veganer, dyrevern og miljøkamp osv) Siden da har vel podcastene utelukkende handlet om : dickpickmosaic, lyden av slapp pikk, rundpult, fette nørd å bruke kondom, telle opp sexpartnere (kort oppsummert noe av det som står i introen til hva podcast-episodene handler om) Ikke et ord om dyrevern eller miljøvern. Men det bryr ikke NRK så lenge Sophie Elise har sagt at hun bryr seg om dette. "Rundpult"-podcast i NRK for jenter ned til 15-års alder er så blodharry og ekkelt at det gjør vondt å betale lisensen. Kjempekult å få gonore, HIV, bruke kokain, operere seg "sexy" og generelt sett gi faen. Ingenting har betydning, vi skal alle dø lissom.
Gjest Sunaia Skrevet 19. februar 2023 #33709 Skrevet 19. februar 2023 6 minutter siden, Isild said: Tydeligvis ikke. De forsvarte det inngåtte samarbeidet med at de var klar over at Sophie Elise tidligere hadde gjort noen valg folk hadde reagert på, men at hun også fremmet så mye bra som nettopp målgruppen er opptatt av (veganer, dyrevern og miljøkamp osv) Siden da har vel podcastene utelukkende handlet om : dickpickmosaic, lyden av slapp pikk, rundpult, fette nørd å bruke kondom, telle opp sexpartnere (kort oppsummert noe av det som står i introen til hva podcast-episodene handler om) Ikke et ord om dyrevern eller miljøvern. Men det bryr ikke NRK så lenge Sophie Elise har sagt at hun bryr seg om dette. "Rundpult"-podcast i NRK for jenter ned til 15-års alder er så blodharry og ekkelt at det gjør vondt å betale lisensen. Jeg sa i et av mine tidligere innlegg at jeg har lest bloggen til SE for å få sove, i åresvis. Jeg sitter slettes ikke igjen med et inntrykk av et "grønt" engasjement. Det var bare viss vass, og jeg ble kjedet i søvn. Podcasten tenker jeg at jeg skåner meg for. Det blir for harry, som du sier. NRK har ikke gjort research, rett og slett.
Gjest IreneV Skrevet 19. februar 2023 #33710 Skrevet 19. februar 2023 Sunaia skrev (14 minutter siden): Jeg sa i et av mine tidligere innlegg at jeg har lest bloggen til SE for å få sove, i åresvis. Jeg sitter slettes ikke igjen med et inntrykk av et "grønt" engasjement. Det var bare viss vass, og jeg ble kjedet i søvn. Podcasten tenker jeg at jeg skåner meg for. Det blir for harry, som du sier. NRK har ikke gjort research, rett og slett. Jeg leste også bloggen, og det finnes ikke noe grønt over den nei. Hun er også flink til å forkle aggressivt kroppspress som egne sårbarheter. Jeg er en middelaldrende dame, men ble faktisk påvirket negativt. Plutselig satt jeg og kjente på egen usikkerhet over litt lange kjønnslepper. Hadde aldri tenkt på det før. Det var skikkelig skuffende. Og da kan man jo tenke seg hva slags påvirkning hun har mot de unge.
Frisk Frosk Skrevet 19. februar 2023 #33711 Skrevet 19. februar 2023 Isild skrev (7 timer siden): Enig! Jeg mistenker at Rema 1000 m.fl sitter rolig i båten og venter på at dette snur om til "Sophie Elise snakker ut om heksejakten", "Sophie Elise: Alt hadde en forklaring, men det var ingen vits at jeg kom med den, for alt jeg gjør er feil", og "Sophie Elise om den vonde tiden" Jeg er fast kunde hos Lyko og Cubus. De mister meg etter dette dersom de ikke tar et standpunkt. Jeg har aldri tidligere "boikottet" pga samarbeid med influencere, men nå har jeg fått nok av nettopp SE AS. Nei til narkotika! Jeg er overbevist om at de sitter rolig i båten og venter, ingenting tyder på noe annet, spesielt ikke den linken jeg la ut, men ikke fikk lest hele av. Rema 1000 forsøker nå å redde produktet, uavhengig av hva som skjer med SE, og de forsøker nå å lage et narrativ om at utsettelsen av lanseringen ikke har noe som helst med SE og siste bilder/kritikkstorm å gjøre. Det er kynisk kalkulerende, kald business. Man ser at også Good for me "avventer". Men de er jo kjent for å bruke andre slike lugubre influencere som gjør dårlig jobb og fremmer farlige forbilder, f.eks. Caroline Berg Eriksen. Så de har jeg forlengst også avskrevet. Har handlet litt på Cubus tidligere, men det er ikke stort problem å unngå dem heller. De hadde jo også saken med eksponering av influencerbarn, så de ble også avskrevet. Jeg tenker slike saker får meg til å tenke enda mer rundt eget forbruk, og jeg ser at mange av aktørene som velger å bruke slike useriøse aktører for å fremme sine produkter, det er aktører jeg enkelt kan unngå, og kanskje trenger jeg ikke egentlig produktene deres heller. Så det blir egentlig vinn for meg å være en enda mer bevisst forbruker, selv om jeg har vært bevisst lenge. Det jeg reagerte på tidligere var at en bruker kun svarte det var "styr" å velge bort Rema 1000, uten forklaringer på at det var lang vei til andre butikker. Det finnes kanskje også noen som ikke har annet enn en Rema-butikk der de bor. De har gjerne ikke noe valg. Men for de som bor i delvis tettbygde strøk er det nesten alltid et valg. Jeg er villig til å la det være litt styrete for meg en overgang for å bruke forbrukermakten, i håp om å få stoppet farlige aktører. Og jeg ser at flere og flere jeg snakker med blir bevisst det samme og velger på samme måten, og så langt mulig foretrekker å bruke lokale butikker og unngå de største kjedebutikkene. 21 1
Honey Dew Skrevet 19. februar 2023 #33712 Skrevet 19. februar 2023 (endret) Isild skrev (1 time siden): Tydeligvis ikke. De forsvarte det inngåtte samarbeidet med at de var klar over at Sophie Elise tidligere hadde gjort noen valg folk hadde reagert på, men at hun også fremmet så mye bra som nettopp målgruppen er opptatt av (veganer, dyrevern og miljøkamp osv) Siden da har vel podcastene utelukkende handlet om : dickpickmosaic, lyden av slapp pikk, rundpult, fette nørd å bruke kondom, telle opp sexpartnere (kort oppsummert noe av det som står i introen til hva podcast-episodene handler om) Ikke et ord om dyrevern eller miljøvern. Men det bryr ikke NRK så lenge Sophie Elise har sagt at hun bryr seg om dette. "Rundpult"-podcast i NRK for jenter ned til 15-års alder er så blodharry og ekkelt at det gjør vondt å betale lisensen. Hun er jo hverken veganer eller dyrevenn annet enn at hun like å bli fotografert sammen med søte dyr. Jeg har heller aldri sett henne være opptatt av miljø og klima. Hun selger også hudpleie som er testet på dyr. Klærne hun solgte var full i mikroplast. Litt av en miljøaktivist det der... Det snopet hennes er heller ikke vegansk. Endret 19. februar 2023 av Honey Dew 26 2
Frisk Frosk Skrevet 19. februar 2023 #33713 Skrevet 19. februar 2023 Isild skrev (5 timer siden): Helt enig med deg i at det er viktig å holde på alvoret i denne saken. Desverre så er den nok allerede i ferd med å miste sin "verdi" som nyhet, og meme`sene og ironiseringen tar over. De samme mediene som skrev overskrifter med store bokstaver om hvor ille dette var, begynner nå med mer forsiktig "innestemme" å skrive om "heksejakten" Sophie Elise har vært utsatt for osv. For en ting vet vi. Media vender kappa den veien vinden blåser. De tviholder sjelden på "yesterdays news". Morgendagens nyhet er tilsvarene til Sophie Elise og Nora. De er drevne nok på dette her til å vite at sinne og nyhetsverdi gir seg. Etterpå kan de krype frem igjen og fortelle hva som helst. Kommentarfeltene vil da svare "Jeg skal ha kjøttkaker til middag i dag". Media er nok også ganske elleville av "glede" over å ha fått skandaler av internasjonal klasse. Kjendiser som "stikker av til utlandet" iført caps og det hele - avslørt av paparazzier på flyplassen. MEN, jeg tror mange har fått opp øynene for at den flinke søte jenta de trodde var dyreverner, miljøforkjemper og skrev bøker for tenåringer IKKE er den personen i hele tatt. Hun er nå synlig som den sexfikserte, kroppsfikserte som gir fullstendig faen - og som har rusproblemer fortsatt etter rehabilitering for kun kort tid siden. Jeg tenker at medias natur tilsier at saken vil bli mindre omtalt, i hvert fall inntil Kringkastingsrådet har behandlet saken med Sophie Elise. Jeg håper Kringkastingsrådet da behandler hele engasjementet av SE, ikke bare det ene bildet. Skal Kringkastingsrådet og Nrk bli sett på som seriøse aktører tror jeg ikke de har annet valg enn å avslutte kontrakten med Sophie Elise og være åpen og ærlige om at de gjør det ut fra et verdivalg og at de ikke kan stå inne for de verdiene bedriften Sophie Elise står for. Gjør de det kan de redde seg inn igjen, men jeg tror det også er eneste måten. Om de ikke gjør det, eller saken bare fader ut, da tror jeg neste steg er at det må mobiliseres til at folk bruker sin forbrukermakt. Det kan gi ganske raske resultater - men det er også noe folk må fortsette å gjøre. Går man inn på Rema 1000 sine hjemmesider slår de om seg med store ord som samfunnsansvar, ansvarlig handel, etisk handel, bærekraft, helse m.m. De skriver også: "Derfor har vi satt oss offensive mål om å selge mer av det som er bra for deg, samt forsøke å påvirke til mindre inntak av det vi bør spise mindre av." Dette har jo kollidert fullstendig med det å velge Norges farligste influencer, som har et vanvittig overforbruk, stadig kaster moral og etikk bort for selv å tjene penger eller oppfylle egne egoistiske behov, en som fronter svært usunn helse mtp. fyll, dop, ødeleggelse av egen psyke og fysiske kropp med utallige unødvendige kosmetiske operasjoner, ubeskyttet sex m.m. Så jeg tenker at man må gå direkte mot aktører som Rema 1000, Lyko, Cubus, Good for me, Vita m.fl. #AnsvarliggjørRema1000 #AnsvarliggjørLyko #AnsvarliggjørCubus #AnsvarliggjørGoodforme #AnsvarliggjørVita #AnsvarliggjørNrk 28 1 3
Isild Skrevet 19. februar 2023 #33714 Skrevet 19. februar 2023 Frisk Frosk skrev (30 minutter siden): Jeg tenker at medias natur tilsier at saken vil bli mindre omtalt, i hvert fall inntil Kringkastingsrådet har behandlet saken med Sophie Elise. Jeg håper Kringkastingsrådet da behandler hele engasjementet av SE, ikke bare det ene bildet. Skal Kringkastingsrådet og Nrk bli sett på som seriøse aktører tror jeg ikke de har annet valg enn å avslutte kontrakten med Sophie Elise og være åpen og ærlige om at de gjør det ut fra et verdivalg og at de ikke kan stå inne for de verdiene bedriften Sophie Elise står for. Gjør de det kan de redde seg inn igjen, men jeg tror det også er eneste måten. Om de ikke gjør det, eller saken bare fader ut, da tror jeg neste steg er at det må mobiliseres til at folk bruker sin forbrukermakt. Det kan gi ganske raske resultater - men det er også noe folk må fortsette å gjøre. Går man inn på Rema 1000 sine hjemmesider slår de om seg med store ord som samfunnsansvar, ansvarlig handel, etisk handel, bærekraft, helse m.m. De skriver også: "Derfor har vi satt oss offensive mål om å selge mer av det som er bra for deg, samt forsøke å påvirke til mindre inntak av det vi bør spise mindre av." Dette har jo kollidert fullstendig med det å velge Norges farligste influencer, som har et vanvittig overforbruk, stadig kaster moral og etikk bort for selv å tjene penger eller oppfylle egne egoistiske behov, en som fronter svært usunn helse mtp. fyll, dop, ødeleggelse av egen psyke og fysiske kropp med utallige unødvendige kosmetiske operasjoner, ubeskyttet sex m.m. Så jeg tenker at man må gå direkte mot aktører som Rema 1000, Lyko, Cubus, Good for me, Vita m.fl. #AnsvarliggjørRema1000 #AnsvarliggjørLyko #AnsvarliggjørCubus #AnsvarliggjørGoodforme #AnsvarliggjørVita #AnsvarliggjørNrk Hvis alt også denne gangen koker bort og ikke får noen konsekvenser, så vil jeg sende mine første meldinger til butikker jeg handler hos, om at jeg ikke lenger KAN være kunde - og hvorfor. Synd man ikke kan "si opp" hos NRK. 31
J.. Skrevet 19. februar 2023 #33715 Skrevet 19. februar 2023 Isild skrev (3 minutter siden): Synd man ikke kan "si opp" hos NRK. Dette gjør meg mer irritert enn noe annet,man mister jo forbrukermakten sin. Man kan ikke unngå SE,når man blir tvunget til å betale lønnnen hennes. 30 3
Entern Skrevet 19. februar 2023 #33716 Skrevet 19. februar 2023 Isild skrev (1 time siden): Tydeligvis ikke. De forsvarte det inngåtte samarbeidet med at de var klar over at Sophie Elise tidligere hadde gjort noen valg folk hadde reagert på, men at hun også fremmet så mye bra som nettopp målgruppen er opptatt av (veganer, dyrevern og miljøkamp osv) Siden da har vel podcastene utelukkende handlet om : dickpickmosaic, lyden av slapp pikk, rundpult, fette nørd å bruke kondom, telle opp sexpartnere (kort oppsummert noe av det som står i introen til hva podcast-episodene handler om) Ikke et ord om dyrevern eller miljøvern. Men det bryr ikke NRK så lenge Sophie Elise har sagt at hun bryr seg om dette. "Rundpult"-podcast i NRK for jenter ned til 15-års alder er så blodharry og ekkelt at det gjør vondt å betale lisensen. Godt sagt👍 3
Entern Skrevet 19. februar 2023 #33717 Skrevet 19. februar 2023 J.. skrev (Akkurat nå): Dette gjør meg mer irritert enn noe annet,man mister jo forbrukermakten sin. Man kan ikke unngå SE,når man blir tvunget til å betale lønnnen hennes. Ja nettopp! 6
ToroJegergryte Skrevet 19. februar 2023 #33718 Skrevet 19. februar 2023 (endret) IreneV skrev (1 time siden): Jeg leste også bloggen, og det finnes ikke noe grønt over den nei. Hun er også flink til å forkle aggressivt kroppspress som egne sårbarheter. Jeg er en middelaldrende dame, men ble faktisk påvirket negativt. Plutselig satt jeg og kjente på egen usikkerhet over litt lange kjønnslepper. Hadde aldri tenkt på det før. Det var skikkelig skuffende. Og da kan man jo tenke seg hva slags påvirkning hun har mot de unge. Dette. Så sant! Er voksen og kjenner at jeg kan bli negativt påvirket. Veldig glad for at «dette» ikke fantes da jeg var ungdom. Ja, vi hadde skjønnhetsidealer og kjendiser vi så opp til, men ikke i nærheten så mye påvirkning. Glad jeg ikke har jenter🙃 Endret 19. februar 2023 av ToroJegergryte 7
J.. Skrevet 19. februar 2023 #33719 Skrevet 19. februar 2023 https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/63f25078d1a202835e09f57d/danby-choi-beklager-sofie-eliseforsvar-kan-bare-legge-meg-flat Flaut.. 31
Gjest diam0nd Skrevet 19. februar 2023 #33720 Skrevet 19. februar 2023 Nå er det vel bare Hans Petter Nygård Hansen igjen, av forsvarerne til SE
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå