Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Gjest NordreSving
Skrevet (endret)

I diskusjonen om hvorvidt dette var et kalkulert stunt eller ikke, så er det jo verdt å ta med i betraktningen at SE i øyeblikket mest sannsynlig var ruspåvirket. Selv om det å provosere for publisitet har vært hennes MO, heller jeg likevel mot at dette handler om ren og skjær feilvurdering pga av rus. Høy på seg selv og høy som et hus. Ikke første gang noens karriere får et skudd for baugen pga rus og både Antonsen og Hulsker kan nok bekrefte det. 

Endret av NordreSving
Rettskr.
Skrevet
NordreSving skrev (11 minutter siden):

I diskusjonen om hvorvidt dette var et kalkulert stunt eller ikke, så er det jo verdt å ta med i betraktningen at SE i øyeblikket mest sannsynlig var ruspåvirket. Selv om det å provosere for publisitet hat vært hennes MO, heller jeg likevel mot at dette handler om ren og skjær feilvurdering pga av rus. Høy på seg selv og høy som et hus. Ikke første gang noens karriere får et skudd fir baugen pga rus og både Antonsen og Hulsker kan nok bekrefte det. 

Jeg har sett litt mer på posten. sikkert litt for mye hehe 😅 Det ser ut som de er på et utested på et toalett. Da tenker jeg at det ikke er så rart å gå rundt med en pose med kokain, men det er en ting til: Hvorfor har hun brukt en emoji med en fe/alv eller fairy dust som er et gatenavn på kokain? Eller brukes denne emojien som noe annet?

• Liker 14
  • Nyttig 1
Gjest diam0nd
Skrevet

Nå virker det som NRK, SE og nettverket rundt aldri kommer til å kommentere denne saken. Dette skal blåses forbi. Klagene kommer ikke til å ha en innvirkning. Da hadde NRK gjort noe for lengst.

Det jeg tenker på er at, SE er jo høyst sannsynlig en rusmisbruker. Spesielt siden det er så kort tid etter rehab. Folkene rundt vet det, NRK vet det. Hvorfor prøver de ikke å gi henne hjelp, istede for å dekke over? 

Det er jo så ræva strategi  av SE å gi NULL kommentar, men jeg har nå skjønt hvorfor.. Fordi hun vil ikke stoppe med rusen. Hvis hun kommenterer, så bekrefter hun misbruk, og da krever samfunnet på et vis, at hun må gjøre noe med det. Slutte. 

Hun trenger hjelp.

Skrevet
diam0nd skrev (4 minutter siden):

Nå virker det som NRK, SE og nettverket rundt aldri kommer til å kommentere denne saken. Dette skal blåses forbi. Klagene kommer ikke til å ha en innvirkning. Da hadde NRK gjort noe for lengst.

Det jeg tenker på er at, SE er jo høyst sannsynlig en rusmisbruker. Spesielt siden det er så kort tid etter rehab. Folkene rundt vet det, NRK vet det. Hvorfor prøver de ikke å gi henne hjelp, istede for å dekke over? 

Det er jo så ræva strategi  av SE å gi NULL kommentar, men jeg har nå skjønt hvorfor.. Fordi hun vil ikke stoppe med rusen. Hvis hun kommenterer, så bekrefter hun misbruk, og da krever samfunnet på et vis, at hun må gjøre noe med det. Slutte. 

Hun trenger hjelp.

Det er noe ekkelt ved at NRK holder henne på, når det er åpenbart at hun burde ta seg en pause. Hun har gredd håret og operert seg som jobb siden hun var en tenåring. Hun har aldri hatt en vanlig jobb. Jeg aner ikke hvorfor da jeg ikke følger henne på noen plattformer, men det er mange som liker henne og som klapper da hun ble bifil rett etter at et utested for homofile ble beskutt i USA. Hun ble en miljøaktivist med fanesaken palmeolje=nei for noen år siden og hun traff også på dyreengasementet sitt. Folk spør henne om miljø og dyrevelferd.Hun gråter og sier at det var så vanskelig for henne at hun fucket opp sitt eget forhold ved å være utro på TV. Og folk kjøper det tydeligvis. Jeg forstår ingenting, men jeg heller ikke i målgruppen hennes.

• Liker 32
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg tror jeg så tidligere i tråden at Nora hadde likt innlegget, men nå finner jeg det ikke igjen. Ble det slettet?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Linazer skrev (55 minutter siden):

Jeg tror jeg så tidligere i tråden at Nora hadde likt innlegget, men nå finner jeg det ikke igjen. Ble det slettet?

Jeg ble fortalt av observante deltagere i tråden at Nora hadde likt innlegget. Det forandrer jo hele `saken` om at delingen av bildet har skjedd uten hennes samtykke. 

De syns nok begge bildet var `kult` - helt til det fikk mer oppmerksomhet enn de ønsket. 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet
Isild skrev (6 minutter siden):

Jeg ble fortalt av observante deltagere i tråden at Nora hadde likt innlegget. Det forandrer jo hele `saken` om at delingen av bildet har skjedd uten hennes samtykke. 

De syns nok begge bildet var `kult` - helt til det fikk mer oppmerksomhet enn de ønsket. 

Jeg syns jeg så et screenshot av innlegget der vi ser at Nora har likt bildet, men det finner jeg ikke igjen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hentet fra siste TikTok hos SE. Spørs om NH er like stolt ansatt nå... 

IMG_20230218_073049.jpg

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Korpsnerden skrev (7 minutter siden):

IMG_20230218_073049.jpg

oj. snesøstrene. Jeg er kjempespent på undersøkelsen på hva mennesker synes er pent i fremtiden. evt jeg dør litt.

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet

Er Nora Haukeland ansatt i Sophie Elise AS?

Da er hun jo ikke bare en venninne og bildet blir enda mer tvilsomt. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
BaHare skrev (10 minutter siden):

Er Nora Haukeland ansatt i Sophie Elise AS?

Da er hun jo ikke bare en venninne og bildet blir enda mer tvilsomt. 

Det tenkte jeg også. Snakk om å selge sjela si i så fall. Skulle likt å se den arbeidskontrakten... 

Punkt 5: negativ medieomtale må påregnes da det er dette som i hovedsak gir oppmerksomhet og inntekter til selskapet. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
Skrevet
diam0nd skrev (3 timer siden):

Hun trenger hjelp.

Slik jeg har forstått det, er ikke SE ansatt hos NRK, kun innleid, så slik sett har de ikke noe arbeidsgiveransvar. Korriger meg gjerne om jeg tar feil. 

Jeg håper virkelig det skjer noe i Kringkastingsrådets møte den 9. mars. De kan simpelthen ikke begrave dette etter å ha mottatt rekordmange klager. 

• Liker 13
Skrevet

hele saken er jo et shit show. NRK sier: doble lyttertall! ekspert mener at lytterne fortjener en forklarig, men i stedet for å mene noe som helst later de som ingenting og spør en "ekspert"??? Det er jo ingen som ønsker å høre hva ekspert mener. Alle lurer jo på hva NRK sine argumenter for at deres ungdomssatsing er en person som akkurat har vært på rehab, aldri hatt en voksenjobb, men har en podcast som jeg ikke vet hva handler om, da selv jeg har grenser for hva jeg kan utsette mine sarte ører for av vissvass, men som jeg tror burde ha kommet med en slags forklaring. Jeg tror samarbeidet er over. Det er jo ingen av dem som prøver å lyve om at det var en spøk engang.

• Liker 20
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvis du er som meg, og virkelig har lyst til å se SE (og en rekke andre influensere) fordufte, så er det eneste faktiske virkemiddelet du sitter på å ignorere de. Ikke klikk på nyhetssaker om de, ikke kjøp produkter de har samarbeid med og slutt å følg de i sosiale medier. Jeg boikotter aktivt alt med tilknytning til de. Det kan du og. 

• Liker 37
  • Nyttig 6
Annonse
Skrevet
Isild skrev (11 minutter siden):

Dypt facsinerende at det gode, gamle, trauste og troverdige kulturflaggskipet NRK ender med å dra seg selv ned i søla sammen med Norges største kommersielle influencer. Det trodde jeg ærlig talt vi aldri skulle få oppleve. 

Veldig oppsiktsvekkende, ja. Tenk at de ikke forstår det selv! Har snakket med MANGE voksne denne uka og alle er like forbauset over det. Dette er godt utdannede folk med unger og til og med hun på 25 som ikke har barn og er mest i målgruppa syntes det var uforståelig. Dette opptar faktisk folk, også de som ikke til vanlig følger så mye med på influencervirksomhet. 

• Liker 26
  • Nyttig 1
Skrevet
Isild skrev (15 minutter siden):

Dypt facsinerende at det gode, gamle, trauste og troverdige kulturflaggskipet NRK ender med å dra seg selv ned i søla sammen med Norges største kommersielle influencer. Det trodde jeg ærlig talt vi aldri skulle få oppleve. 

Lenge siden NRK som helhet var troverdig kulturflaggskip dessverre 😑

• Liker 3
Skrevet
Menigesmening skrev (2 minutter siden):

Hvis du er som meg, og virkelig har lyst til å se SE (og en rekke andre influensere) fordufte, så er det eneste faktiske virkemiddelet du sitter på å ignorere de. Ikke klikk på nyhetssaker om de, ikke kjøp produkter de har samarbeid med og slutt å følg de i sosiale medier. Jeg boikotter aktivt alt med tilknytning til de. Det kan du og. 

Boikott av varer og annonsører driver nok de fleste «kritikere» med, men kronikker og kritiske artikler, leser jeg. Betyr ikke det samme som at man leser alt av «klikkstoff» som fremmer influencere. Tvert i mot. Andres meninger som fremføres med tyngde og argumenter er interessante, også de som nå støtter og bruker de samme «argumentene» som vi har sett i årevis fra influencere som lever av å selge kropp og den manglende sjela de har. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
Skrevet
Korpsnerden skrev (2 timer siden):

IMG_20230218_073049.jpg

Er dette noe de sitter og skriver nå? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...