Gjest IreneV Skrevet 17. februar 2023 #33441 Skrevet 17. februar 2023 Vixella skrev (5 minutter siden): Forelskelse? PR-stunt, tenker jeg. “Flood the zone with shit”
Gjest IreneV Skrevet 17. februar 2023 #33442 Skrevet 17. februar 2023 Jayne skrev (1 minutt siden): Plast er også en stor synder, noe hun iallfall ikke har noe imot ☺️ Nesten alt hun har solgt av klær er syntetisk og avgir store mengder mikroplast.
Felis Skrevet 17. februar 2023 #33443 Skrevet 17. februar 2023 IreneV skrev (48 minutter siden): Hun benytter også Botox. Det er ikke vegansk. Testes på dyr kontinuerlig. Botox fremstilles ikke kjemisk, det er et naturprodukt, så man vet aldri styrken helt nøyaktig. Og siden det er en nervegift bør man vite styrken. Derfor må hver eneste batch testes. Før testet man dette utelukkende på dyr, men nå utvikles visst andre metoder også. Men jeg vil tro det er mye dyretesting enda. Testen utføres på følgende måte: En gruppe mus blir injisert med Botox, og så tar man tiden på hvor lang tid de bruker på å dø. For dere som vet hvordan Botox virker, så kan dere forestille dere lidelsene. Noen ganger bruker man også en kontrollgruppe, som får en lavere dose. Disse overlever forsøket, men avlives i ettertid. Jeg klarer ikke å finne noen kilder på hvilken Botox som testes på dyr og ikke, så jeg tviler på om Sophie Elise klarer det heller. Kanskje klinikkene som driver med dette vet, slik at hun kan velge et dyrevennlig alternativ? Men det fjerner ikke det faktum at millioner av mus har dødd på grusom måte i utviklingen av Botox… 18 2 12
Gjest IreneV Skrevet 17. februar 2023 #33444 Skrevet 17. februar 2023 (endret) Felis skrev (9 minutter siden): Botox fremstilles ikke kjemisk, det er et naturprodukt, så man vet aldri styrken helt nøyaktig. Og siden det er en nervegift bør man vite styrken. Derfor må hver eneste batch testes. Før testet man dette utelukkende på dyr, men nå utvikles visst andre metoder også. Men jeg vil tro det er mye dyretesting enda. Testen utføres på følgende måte: En gruppe mus blir injisert med Botox, og så tar man tiden på hvor lang tid de bruker på å dø. For dere som vet hvordan Botox virker, så kan dere forestille dere lidelsene. Noen ganger bruker man også en kontrollgruppe, som får en lavere dose. Disse overlever forsøket, men avlives i ettertid. Jeg klarer ikke å finne noen kilder på hvilken Botox som testes på dyr og ikke, så jeg tviler på om Sophie Elise klarer det heller. Kanskje klinikkene som driver med dette vet, slik at hun kan velge et dyrevennlig alternativ? Men det fjerner ikke det faktum at millioner av mus har dødd på grusom måte i utviklingen av Botox… Det testes så og si kun på dyr, men de håper det kan gjøre på en annen måte efterhvert. Botox ble før benyttet kun medisinsk, men så oppdaget de at det skapte rynkefrie panner, og nå er det den kosmetiske industrien som har ført til eksplosiv økning i bruk. SE har benyttet det jevnlig siden hun var 18 år. Alle kosmetiske inngrep med implantater testes også på dyr. Også kan vi jo snakke hairextentions, og hvor det kommer fra. Eller mineralene i sminken henne som utvinnes i gruver av barn. Osv osv. Det er uansett forbruket hennes som er det store problemet. Hun har et enormt forbruk. Og pusher det på andre. Endret 17. februar 2023 av IreneV
Zenhouse Skrevet 17. februar 2023 #33445 Skrevet 17. februar 2023 Felis skrev (5 timer siden): Sorry, er ikke helt ferdig med gubbene i NRK enda... Det var vel også Rune Lind som hevdet at Sophie Elise var viktig fordi hun var veganer og dyrevernsforkjemper og what not. Det beviser jo bare hvor i uttakt han er med resten av samfunnet, for nå har de aller fleste fått med seg at det er et enormt sprik mellom hva Sophie sier og hva Sofie gjør. Jeg håper han, og alle dyrevernere som fremdeles tror på Sophie Elise, merker seg hva hun gjorde i det som ble den siste episoden i podcasten til NRK Der satt hun faktisk og reklamerte for uetisk avl av kjæledyr. Hun forteller at de ikke kunne kjøpe katt hor Dyrebeskyttelsen i Harstad, for de hadde ikke sånn katt som de ville ha. Altså katt med disneyprinsesselook. I stedet kjøpte hun en katt usett på Finn.no, av en tvilsom oppdretter som verken snakket norsk eller svarte på meldinger. Hun var faktisk redd for å ha blitt svindlet en stund. Det var verdt det, for katten hadde riktig utseende. Er det ikke akkurat dette alle dyrevernsorganisasjoner advarer mot? Det avles altfor mange katter i dette landet, det finnes tusenvis av katter hos omplasseringsorganisasjoner som venter på et nytt hjem. Ikke kjøp katt etter utseende og sjekk hvor den kommer fra. For alt Sophie Elise vet, så kommer denne katten fra en kattungefabrikk, og de 13 000 hun impulsivt førte over får oppdretter til å kjøre på med nytt kull. For det er store penger i uetisk avl. Alt Sophie Elise prater om er til inspirasjon for andre, det er derfor hun kalles influenser. Og nå satt hun altså i studioet Rune Lind har satt henne i, og glorifiserte masseproduksjon av kjæledyr. Veldig,veldig godt eksempel for forskjellen mellom liv og lære. NRK trenger da bare lytte til siste episode for å forstå det. Det spriket mellom det hun sier det og begrunnelsen for at NRK trenger en stemme som hennes, som at hun fronter dyrevelferd er rene Atlanterhavet. På tide at NRK kutter bløffen nå, og heller innrømmer at her er det tall og inntjening som gjelder, så tar vi det derfra. Nå provoserer de bare så mye, mye mer- med de begrunnelsene de kommer med. 18 3
Egenskap Skrevet 17. februar 2023 #33446 Skrevet 17. februar 2023 hvem er det hun vil fremstå som? hun er ufaglært og uten utdannelse. Hun har vrangtanker, også må media for død og liv skrive om henne. Må virkelig Norge lide at hun skal bli intervjuet av Lindmo? 3
Egenskap Skrevet 17. februar 2023 #33447 Skrevet 17. februar 2023 det hun selger i sosiale medier handler i hovedsak om nakenhet og pupper. 3
Wednesday Addams Skrevet 17. februar 2023 #33448 Skrevet 17. februar 2023 26 minutter siden, Egenskap said: det hun selger i sosiale medier handler i hovedsak om nakenhet og pupper. Jeg tenker at det Sophie Elise først og fremst forsøker å selge er en illusjon om perfeksjonisme - at hvis man tar de samme behandlingene som henne, kjøper de samme (sponsede) produktene som hun gjør, har den samme tankegangen og ikke minst; kjøper produkter med hennes navn på, ja - da får man et perfekt liv. Selvfølgelig vil voksne, godt oppegående mennesker forstå at det ikke er så lett. Først og fremst; et perfekt liv finnes jo ikke - bortsett fra på Instagram, selvsagt. For unge og mer påvirkelige mennesker er det nok heller mer vanskelig å se illusjonen Sophie Elise forsøker skape. Da blir det kanskje til at de tror at de får et bedre liv om leppa er større, nesa mindre og med kokain innabords. 9
elskersommer Skrevet 17. februar 2023 #33449 Skrevet 17. februar 2023 Får håpe Cubus og Lyko kommer til fornuft i forhold til samarbeid med SE 11 1
Populært innlegg viren Skrevet 17. februar 2023 Populært innlegg #33450 Skrevet 17. februar 2023 Jeg har akkurat sendt inn en klage til Kringkastingsrådet. Som forelder til tenåringer er jeg sjokkert og uvel over at NRK, vår statskanal, virkelig ikke har mer oppegående folk i ledelsen. Hvordan er det mulig at et eneste menneske i NRK, på noe tidspunkt, tenkte det var en god ide å samarbeide med Norges farligste influencer? At det er DETTE innholdet unge skal utsettes (enda mer) for? Og når først denne utrolig dårlige beslutningen ble tatt, og det i ettertid har dukket opp både kokainbilder og uttalelser om at det er teit å bruke kondom (!), hvordan er det MULIG at samarbeidet ikke avsluttes umiddelbart, og at man fortsetter å forsvare det? Jeg forstår oppriktig ikke hva som skjer med NRK. De skal ha integritet, være troverdig, og "preges av høy etisk standard" (som det står i NRK-plakaten). Hvor var det det glapp så fullstendig? Og hvordan er det mulig å være så lite ydmyk når klagene ramler inn? Som noen over her sa - det er bare å legge ned NRK og bruke pengene på annet hvis dette virkelig er det beste de får til. Jeg er så utrolig skuffet. 45 11
Drizzt Skrevet 17. februar 2023 #33451 Skrevet 17. februar 2023 IreneV skrev (4 timer siden): Er SE ung? Enig i at Haukland kan kalles ung, for hun er 25, og da er du ganske nyutdannet og jobbsøkende som regel. Men SE er 28 år, og det var alderen man sluttet å betegnes som "ung" før. Er det blitt så forandret? Ungdom fra 12(for de er jo på tik tok i den alderen og kalles ungdom har jeg skjønt)-38 nå? 🥳 Ja, de er unge. De er ikke gamle. Unge ikke som tenåringer og barn, men som unge personer i sine yngre år. 25-28 er ikke så stor forskjell. Jeg bruker ung om personer som er opp til 35-40 3
Spanky Skrevet 17. februar 2023 #33452 Skrevet 17. februar 2023 Drizzt skrev (8 minutter siden): Ja, de er unge. De er ikke gamle. Unge ikke som tenåringer og barn, men som unge personer i sine yngre år. 25-28 er ikke så stor forskjell. Jeg bruker ung om personer som er opp til 35-40 Unge vil jeg også sagt, men ikke ungdommer heller akkurat. 3
Drizzt Skrevet 17. februar 2023 #33453 Skrevet 17. februar 2023 Spanky skrev (1 minutt siden): Unge vil jeg også sagt, men ikke ungdommer heller akkurat. Nei, selv om S.E. konkret har prøvd å fremstille seg omtrent som dette når møtt med kritikk. 1
Gjest Marsh Skrevet 17. februar 2023 #33454 Skrevet 17. februar 2023 Othelia08 skrev (2 timer siden): https://www.nettavisen.no/okonomi/sophie-elise-snop-havnet-i-butikkhyllene-likevel/s/5-95-922337 Det skjedde ved en feil! Men jeg er ganske sikker på at det uansett kommer i salg igjen ganske fort. Og dette er nok årsaken til at bildet ble lagt ut på insta i første omgang... Nylansering rett rundt hjørnet
hufsaaaaa Skrevet 17. februar 2023 #33455 Skrevet 17. februar 2023 Jørgine har også uttalt seg nå. https://www.dagbladet.no/kjendis/reagerer-helt-hodelost/78521159 14
Gjest Heartgirl Skrevet 17. februar 2023 #33456 Skrevet 17. februar 2023 Marsh skrev (1 minutt siden): Og dette er nok årsaken til at bildet ble lagt ut på insta i første omgang... Nylansering rett rundt hjørnet Det er så typisk SE sin måte å få oppmerksomhet og blest rundt seg selv på at hun gjør noe sånt. Den slags markedsføring er elendig måte å gjøre det på.
Djerv2020 Skrevet 17. februar 2023 #33457 Skrevet 17. februar 2023 Felis skrev (6 timer siden): Sorry, er ikke helt ferdig med gubbene i NRK enda... Det var vel også Rune Lind som hevdet at Sophie Elise var viktig fordi hun var veganer og dyrevernsforkjemper og what not. Det beviser jo bare hvor i uttakt han er med resten av samfunnet, for nå har de aller fleste fått med seg at det er et enormt sprik mellom hva Sophie sier og hva Sofie gjør. Jeg håper han, og alle dyrevernere som fremdeles tror på Sophie Elise, merker seg hva hun gjorde i det som ble den siste episoden i podcasten til NRK Der satt hun faktisk og reklamerte for uetisk avl av kjæledyr. Hun forteller at de ikke kunne kjøpe katt hor Dyrebeskyttelsen i Harstad, for de hadde ikke sånn katt som de ville ha. Altså katt med disneyprinsesselook. I stedet kjøpte hun en katt usett på Finn.no, av en tvilsom oppdretter som verken snakket norsk eller svarte på meldinger. Hun var faktisk redd for å ha blitt svindlet en stund. Det var verdt det, for katten hadde riktig utseende. Er det ikke akkurat dette alle dyrevernsorganisasjoner advarer mot? Det avles altfor mange katter i dette landet, det finnes tusenvis av katter hos omplasseringsorganisasjoner som venter på et nytt hjem. Ikke kjøp katt etter utseende og sjekk hvor den kommer fra. For alt Sophie Elise vet, så kommer denne katten fra en kattungefabrikk, og de 13 000 hun impulsivt førte over får oppdretter til å kjøre på med nytt kull. For det er store penger i uetisk avl. Alt Sophie Elise prater om er til inspirasjon for andre, det er derfor hun kalles influenser. Og nå satt hun altså i studioet Rune Lind har satt henne i, og glorifiserte masseproduksjon av kjæledyr. Takk for at du får frem dette. Jeg orker ikke høre podden, og vil heller ikke gi den lyttertall. Dette med opdrettskatten synes jeg er fullstendig hårreiseende. Jeg har vært en av dem som (for noen år siden) støttet SE fordi hun var dyrevenn. Det kan man jo nå fastslå at hun overhode IKKE er! Hadde vært fint om dyrevernerne kom på banen og hun fikk kritikk derfra også. Det er på tide å dethrone SE som norges toppinfluenser en gang for alle. Håper denne saken er starten på hennes fall. 35 2
Gjest Heartgirl Skrevet 17. februar 2023 #33458 Skrevet 17. februar 2023 Drizzt skrev (6 minutter siden): Nei, selv om S.E. konkret har prøvd å fremstille seg omtrent som dette når møtt med kritikk. Hun kommer nok til å innta offerrollen igjen som vanlig.
Drizzt Skrevet 17. februar 2023 #33459 Skrevet 17. februar 2023 Heartgirl skrev (1 minutt siden): Hun kommer nok til å innta offerrollen igjen som vanlig. Etterhvert mister man troverdigheten helt. Hun burde kommet ut med en gang og innrømmet tabben, men mest sannsynlig planlegges det en eller annen PR-aksjon hvor hun, som du skriver, inntar offerrollen igjen. Jeg håper influenser-perioden er over fram til mine barn når alderen hvor de kan være målgruppe. 16
Pust Skrevet 17. februar 2023 #33460 Skrevet 17. februar 2023 (endret) Vixella skrev (3 timer siden): Det som jeg synes er spesielt er at Norge har ikke akkurat mangel på sunne forbilder, det er bare det at NRK og andre velger å fokusere på feil type "rollemodeller". De kunne ha valgt idrettsstjerner, eller influensere som fokuserer på god mental helse, sunne verdier - de kunne ha valgt musikere eller jenter som jobber i typisk mannsdominerte yrker. Hvis NRK og andre ønsker å fremme sunne forbilder for unge jenter/kvinner, så har de ikke mangel på folk å velge mellom. De valgte Sophie Elise, og jeg kan ikke trekke noen annen slutning enn at det er gjort fordi de ønsket seg mer klikk og penger. Da er det ikke så farlig om NRK sitt rykte ødelegges, eller at statskanalen bidrar til at unge jenter og kvinner tenker at Sophie Elise sin mentalitet og livsstil er normalen. Jeg tenker at for enhver oppegående person som ser hvordan Sophie Elise holder på, så er det åpenbart at hun ikke er frisk. Hun har selv sagt dette flere ganger, til og med fra hun var veldig aktiv som blogger. Da begynner det fort bli noen år siden. Hun har selv sagt at hun sliter med alvorlig depresjon, og jeg beklager om jeg virker fordomsfull nå; men antall endringer hun har gjort på sin egen kropp - være seg permanente eller mer midlertidige "løsninger" - vitner om at dette ikke er en frisk person. Hvorfor er det INGEN i norske medier som tenker at de utnytter en kvinne som åpenbart trenger hjelp? Selvfølgelig gjør Sophie Elise sitt absolutt ytterste for å fremdeles være relevant, for å fremdeles få penger inn på konto og egoet sitt bekreftet, men altså.. Hallo i luken? Noen burde tenke at "vær varsom" kanskje også gjelder for de menneskene de fronter i podcaster og lignende. Mediene har hele tiden, helt fra hun dukket opp som rosablogger for 14 - 15 år siden, brukt henne som klikkåte. Sophie Elise var lett å lage «sak» på, hun var villig til å dele bilder fra soverommet og ville gjerne uttale seg eller delta på hva det skulle være. Hun ble drevet av ideen om å bli kjendis* og sa ja til alt, og mediene trengte en de kunne legge ut sexybilder av. Fremdeles, 15 år senere, (mis)bruker de henne til sin egen fordel, og lager sak på sak om ingen ting, bare de kan legge ut litt sexybilder av henne. Jeg lurer på hvor mange det er som har intervjuet SE og tenkt at de kanskje skulle la være å publisere? Kanskje ingen, kanskje mange, men i løpet av de siste månedene må jo noen i NRK ha reagert? Eller er de så kyniske at de ikke bryr seg så lenge samarbeidspartnerne/prosjektansatte fyller kontrakten? Man kan jo lure. *https://radio.nrk.no/podkast/drivkraft/sesong/202108/l_f346c3d9-6087-4512-86c3-d960873512dc Endret 17. februar 2023 av Pust Glemte å legge inn lenke 19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå