Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
K_mb skrev (1 minutt siden):

IG fornekter seg ikke. 

Hun liker ikke trenden med at det er kult å være stygge mot hverandre. Saklig kritikk er ikke å være stygg!

Jeg liker ikke trenden med at coke er kult, formidlet av en influencer med over en halv million følgere! Derfor er jeg veldig glad for at folk har klaget henne inn! 

Screenshot_20230215_195419_Facebook.jpg

Guttormsen beviser nok en gang at det er fullstendig gjennomtrekk i topplokket. At hun skriver dette handler kun om hennes horn i siden til Mads Hansen. Hvis hun hadde tenkt bittelitt lenger enn egen nesetipp, hadde hun kanskje tatt poenget med saken. 

• Liker 43
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Ville91 skrev (6 timer siden):

Tenk om NRK kunne klinka til og brukt spennende idrettsutøvere, musikere eller kunstnere/forfattere for å nå ut til ungdommen? Mennesker som har jobbet hardt for å oppnå noe. Sånne forbilder ønsker jeg for mine barn🙏🏼

Enig. Nå er det bare om å gjøre å være mest drøy for å få klikk. Jeg skulle ønske det var flere i media med litt substans.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Keikolina
Skrevet
ATLAS6 skrev (1 time siden):

Det er det du kommenterer på. Hvordan skal man tolke at det ikke gjelder bildet?

Er enig i at hun ikke er det beste forbildet og bidrar til enorm kroppspress, men man gir ikke andre skylden for andres dødsfall uansett. Å mene at SE står bak disse dødsfallene er så idiotisk at jeg har ikke ord. 

image.thumb.png.33ffb2c9fdf7b406cf67bd84468addff.png

Ingen gir henne skylda for det, herregud. Men å legge ut dop bilde i kjølevannet av disse tragiske dødafallene er motbydelig. 

Skrevet

Vi har nettop mistet tre unge jenter i overdosedødsfall i Norge, og Iselin Guttormsen skjønner ikke kritkken av bildet som ble lagt ut til titusenvis av unge følgere av en av Norges største influensere? 

Skrevet
1 minutt siden, Aowyn said:

Vi har nettop mistet tre unge jenter i overdosedødsfall i Norge, og Iselin Guttormsen skjønner ikke kritkken av bildet som ble lagt ut til titusenvis av unge følgere av en av Norges største influensere? 

Nei, det er noe som visstnok er svært vanskelig å skjønne.

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Aowyn skrev (3 minutter siden):

Sånn går det når man opphøyer narsissister hyperkåt på oppmerksomhet, som svært viktige individer i samfunnet...

Endret av Biscuit Vælruni
  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Biscuit Vælruni skrev (1 minutt siden):

Sånn går det når man opphøyer narsissister hyperkåt på oppmerksomhet, som svært viktige individer i samfunnet...

Jepp.

• Liker 2
Skrevet

Tipper IG hiver seg på mest for å få flere folk innpå egen instakonto, så det beste er nesten å ikke gi henne noe oppmerksomhet. Hun skjønner åpenbart ikke hva problemet er uansett.

• Liker 21
  • Hjerte 1
Skrevet
Keikolina skrev (7 minutter siden):

Ingen gir henne skylda for det, herregud. Men å legge ut dop bilde i kjølevannet av disse tragiske dødafallene er motbydelig. 

Brukeren jeg siterte insinuerer det. 

Skrevet

IG verner bare om eget virke, fremstår ureflektert og opptatt av å sleike ræv (et uttrykk hun forøvrig antakelig liker). 

• Liker 23
  • Hjerte 2
Skrevet
2 minutter siden, Biscuit Vælruni said:

Sånn går det når man opphøyer narsissistister hyperkåt på oppmerksomhet, som svært viktige individer i samfunnet...

Sant! Håper vi en gang klarer å stoppe narsisssistene før de får gjort for mye skade i verden.

Skrevet

Det er kretsen hennes hun har mest makt over, husker før når mediene betalte godt for en sak. Da ble det delt mer inside information

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
ATLAS6 skrev (13 minutter siden):

Brukeren jeg siterte insinuerer det. 

At SE er indirekte ansvarlig om unge jenter dør av kokain overdoser i nær fremtid?

Ja helt klart. Å mene det motsatte (som du gjør) er jo et klart bevis på en under-utviklet moral.

• Hjerte 1
Skrevet
Vixella skrev (På 14.2.2023 den 14.53):

Ja, det er jo som kjent en enkel sak for 13-åringer å tenke at Sophie Elise med flere hundre tusen følgere, millioninntekt og et tilsynelatende bra liv kanskje ikke er det sunneste forbildet. 

Glem ikke at SE har vært i denne businessen i en årrekke - hun har vært med på å forme selvbildene til unge jenter i lang tid allerede. Hun har vært ille nok fra før av, men å forsøke normalisere narkotikabruk er absolutt ikke greit - i hvert fall ikke at hun skriver livet blir bedre av det.

Sophie Elise har et stort samfunnsansvar enten du liker det eller ikke.

Purple Basil skrev (På 14.2.2023 den 14.55):

Når mediekanalen tilraner seg folks skattepenger er det slettes ikke rart folk reagerer, og JO så lenge NRK velger å ta imot (stjele) penger av nesten hele Norges befolkning så har de et ansvar for hvem de velger å fronte i sine kanaler. 

SE og NRK kommer til å bidra til at det går til helvete med mange unge.

Sponset av våre lisenspenger.

Fy faen.

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Turkis Sau skrev (2 minutter siden):

Fy faen.

Jepp, det er jævlig. Har mistet det lille jeg hadde igjen av respekt for NRK.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
4 minutter siden, Turkis Sau said:

Fy faen.

Mulig jeg er helt på bærtur, men jeg skjønner faktisk ikke behovet for å ha en statskanal, jeg. Hvis de uansett ikke tar samfunnsansvaret sitt på alvor bør de heller ikke få lisenspenger å rutte med. Jeg gremmes av at fellesskapet tvunget bidrar til at Sophie Elise får en feit bankkonto. 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Vixella skrev (Akkurat nå):

Mulig jeg er helt på bærtur, men jeg skjønner faktisk ikke behovet for å ha en statskanal, jeg. Hvis de uansett ikke tar samfunnsansvaret sitt på alvor bør de heller ikke få lisenspenger å rutte med. Jeg gremmes av at fellesskapet tvunget bidrar til at Sophie Elise får en feit bankkonto. 

Enig.

NRK har blitt jevnt verre etter at det sluttet å være frivillig å betale for det.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Til dere som ikke tror NRK kjenner demografien til lytterne sine; les igjennom alt av ting dere godtar når dere laster ned og bruker ulike apper. De vet godt hvor gamle vi er, og hva vi liker 🙃 Appene deler også informasjon med hverandre, samt at Apple deler informasjon.  Jeg jobber med dette daglig. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
1 hour ago, Bibbi_ said:

Jeg spurte mine jenter på 13 og 15 om de følger SE noen steder, det gjorde de heldigvis ikke. Å jeg sa at det skal dere heller ikke begynne med. Tenk på alle unger jenter som følger denne jenta og ser opp til henne. SE burde skamme seg. Sammen med venninna som sikkert er å se på slottsmiddager snart. Å NRK er en stor skam som tillater dette. 

Marius deltar ikke i offisielle sammenhenger som slottsmiddager. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

"Influenserkrise-vise" av

Jon Niklas Rønning :romeo: på Facebook :ler: og sikkert andre SoMe kanaler òg :ler:

Endret av Tradegy
  • Liker 11
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...