Anonym2467 Skrevet 12. mars 2017 #2881 Del Skrevet 12. mars 2017 Hun tok forresten med dette spm i spørsmålsrunden: "Jeg og samboeren min skal til oslo om en måned eller to. Og i den anledning trenger tips til et spa som vi kan få litt kjærestetid og virkelig fått slappet av litt! Har du noen tips?" Hvorfor svarer hun på dette spørsmålet mon tro? Kan det være i mangel av andre spøsmål å besvare? Neppe! Det er nok fordi da kunne hun slenge med et bilde av den berømte bakenden sin.. Kropp kropp kropp.. Og hun blir oppgitt over at folk ikke tar henne seriøst pga "utseendet". Kjære Sophie, hvorfor dette behovet for å vise deg frem hele tiden?? Hvis du har så forferdelig dårlig selvtillit hadde du aldri(!) brettet deg ut slik du gjør. Og tenk på alle du legger kroppspress på som du hele tiden klager over selv, DU Sophie legger så innmari mye press på dagens ungdom. Jeg er veldig glad for at jeg er gammel nok til at sånne som du ikke påvirker mitt syn på mitt eget utseende. Takk Gud for det 🙌🏻 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 12. mars 2017 #2882 Del Skrevet 12. mars 2017 Ingen skal beskylde henne for å ha klasse eller eleganse. Det er sykt harry og klamt og kleint med pupp&ræv hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 12. mars 2017 #2883 Del Skrevet 12. mars 2017 1 time siden, Vikinggirl skrev: De har vel gitt opp... Rister vel bare på hodet de tenker jeg. Så en KJEVEOPERASJON! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eccentricity Skrevet 12. mars 2017 #2884 Del Skrevet 12. mars 2017 6 timer siden, Sorbus skrev: Hvis man er psykotisk, er man langt forbi lykkepille-stadiet... Just sayin' Og det er akkurat slike uttalelser jeg blir så oppgitt over! For det første har hun tydeligvis en del fordommer når det kommer til psykiske lidelser. Slike som du så glimrende presenterer her. Adekvat medisinsk behandling gjør deg ikke til en zombie uten følelser. Herregud, er det mulig å være så uvitende? Jeg trodde samfunnet var på vei mot åpenhet når det gjelder psykiske lidelser, men Sofie Elise stempler her psykisk syke mennesker som kjedelige, følelsesløse og livløse. Og uten edge, hva hun nå mener med det. Jeg presiserer her at jeg prater om psykisk syke mennesker, ikke wannabe-syke, som Sofie Elise. Sofie Elise er en person som når ut til veldig mange, særlig mange unge. Blant disse finnes det (statistisk) en god del med psykiske lidelser. Mennesker som kanskje ikke oppsøker hjelp, fordi de ikke ønsker å ende opp som zombier. De vil heller være som idolet sitt, kul og edgy. Og hun klarer det, så hvorfor ikke de? Problemet er at de med ekte sykdom ikke kan "ta seg sammen". Behandling tvinger seg frem. Men de kommer kanskje senere til behandling, pga henne. Mangel på behandling gir ofte avbrutt skolegang, vanskeligheter i arbeidslivet, ødelagte forhold, fortvilte pårørende, ødelagt helse og i verste fall selvmord. Og så finnes det de som etteraper Sofie den andre veien. Enhver kjærlighetssorg er en depressjon, enhver energiboost er en mani, man er altså bipolar. Og slik fortsetter ekte psykiske lidelser å undergraves. Jeg har ikke veldig greie på psykiske lidelser og medisinering, og det går tydeligvis an å være så uvitende Lykkepiller kan vel gi en "flat personlighet" dersom man har bipolar lidelse, og jeg trodde det var det hun hadde. Jeg er helt enig med deg i at det er fryktelig dumt at hun stigmatiserer psykisk sykdom på denne måten, og at det kan bidra veldig negativt til ungdommer som leser bloggen hennes. Likevel syns jeg man i hvertfall burde sitere henne korrekt og ikke bastant påstå at hun ikke ønsker hjelp i det hele tatt, for det er jo en forskjell på å ikke ønske medisinering og å ikke ønske profesjonell hjelp. Jeg forsvarer dog ikke holdningene hennes og syns det er forkastelig at bloggere kaster rundt seg med diagnoser i hytt og pine. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorbus Skrevet 12. mars 2017 #2885 Del Skrevet 12. mars 2017 6 minutter siden, eccentricity skrev: Jeg har ikke veldig greie på psykiske lidelser og medisinering, og det går tydeligvis an å være så uvitende Lykkepiller kan vel gi en "flat personlighet" dersom man har bipolar lidelse, og jeg trodde det var det hun hadde. Jeg er helt enig med deg i at det er fryktelig dumt at hun stigmatiserer psykisk sykdom på denne måten, og at det kan bidra veldig negativt til ungdommer som leser bloggen hennes. Likevel syns jeg man i hvertfall burde sitere henne korrekt og ikke bastant påstå at hun ikke ønsker hjelp i det hele tatt, for det er jo en forskjell på å ikke ønske medisinering og å ikke ønske profesjonell hjelp. Jeg forsvarer dog ikke holdningene hennes og syns det er forkastelig at bloggere kaster rundt seg med diagnoser i hytt og pine. Lykkepiller er ikke den fortrukne medisinen mot bipolar lidelse. Da bruker man heller antiepilektikum. Hvis man har alvorlig bipolar lidelse bruker man i tillegg antipsykotika og/eller lithium. Lykkepillen kan utløse mani for bipolare, så man blir alt annet enn flat. Riktig medisinering skal ikke gjøre deg "flat". Hvis man påberoper seg en bipolar diagnose, så bør man som et minimum ha googlet dette, før man kritiserer medisinering. Jeg snakker om Sofie, ikke deg, @eccentricity, for så vidt jeg vet har ikke du påstått at du er psykisk syk. Jeg forventer ikke at mannen i gata skal ha greie på dette... Blir man flat (eller hypoman) har man ikke funnet riktig dose eller cocktail. Dette er også informasjon en selverklært bipolar blogger burde formidle, slik at hun ikke skremmer syke mennesker vekk fra behandling. Professjonell hjelp for bipolar lidelse innebærer medisiner, i tillegg til psykolog (hvis man har behov for det). Hvis healing og pendler virker, har man andre psykiske problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
365vinter Skrevet 12. mars 2017 #2886 Del Skrevet 12. mars 2017 (endret) Er det bare jeg som syns hun virker litt nedlatende overfor de hun omtaler i sitt svar på spørsmålet om hvordan hun klarer å stå så støtt i motvind? Hun skriver at det er enklere for jenter som legger ut "stygge" bilder å mene noe om utseendepress, at de har en enklere vei enn henne, og at hun er glad for at hun ikke følger trendene siden det nå er "trendy" å mene noe og "se ut på en viss måte". Hva i alle dager skal dette bety? Og jeg klarer heller ikke å være enig i at hun er en som ikke følger trender. Hun har jo fulgt hver eneste trend som har vært både utseendemessig og "meningsmessig". Hun har operert seg i samsvar med alle dagens skjønnhetsidealer, og ment noe om palmeolje, dyrevern og flyktninger. Dette er jo noe de fleste andre mener noe om også, og som mange andre bloggere har engasjert seg i. Har hun egentlig noensinne tatt opp noe som ikke er i vinden? Endret 12. mars 2017 av 365vinter 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Breakeven Skrevet 13. mars 2017 #2887 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) 11 timer siden, 365vinter skrev: Er det bare jeg som syns hun virker litt nedlatende overfor de hun omtaler i sitt svar på spørsmålet om hvordan hun klarer å stå så støtt i motvind? Hun skriver at det er enklere for jenter som legger ut "stygge" bilder å mene noe om utseendepress, at de har en enklere vei enn henne, og at hun er glad for at hun ikke følger trendene siden det nå er "trendy" å mene noe og "se ut på en viss måte". Hva i alle dager skal dette bety? Og jeg klarer heller ikke å være enig i at hun er en som ikke følger trender. Hun har jo fulgt hver eneste trend som har vært både utseendemessig og "meningsmessig". Hun har operert seg i samsvar med alle dagens skjønnhetsidealer, og ment noe om palmeolje, dyrevern og flyktninger. Dette er jo noe de fleste andre mener noe om også, og som mange andre bloggere har engasjert seg i. Har hun egentlig noensinne tatt opp noe som ikke er i vinden? Jeg reagerte også på dette. Hun mener de jentene som ikke tar seg selvhøytidelig og som poster dobbelthake-bilder med en pose potetgull i hånda på Instagram velger den lettvinte veien fordi de ikke prøver og fremstå perfekt? Det er så enkelt for dem og gjøre liksom. Mener Sophie Elise at hun burde få creds fordi hun liksom gjør en effort med og ta på seg løsvippene og løsharet sitt og dytte rumpa si oppi kameraet på sosiale medier? Fordi hun velger og gå den "harde veien"?? Prøver hun og balansere for den dårlige selvtilliten sin ved og gi seg selv masse selvskryt på bloggen eller noe? "Jeg-er-så -oppegående-jeg-mener-så -mye-og-er-mer- enn-silikon-og-løsvipper" type innlegg? Det er fint og mene ting og engasjere seg, men at hun gjør så big deal ut av det plager meg. Bare skriv det du mener og klapp på skulderen til deg for at du bruker plattformen din, men hvorfor skal du liksom få så mye mer creds for og engasjere deg for noe som de fleste bloggerne gjor bare fordi du er over gjennomsnittlig opptatt av utseendet og deg selv, gjør det deg liksom så unik og spesiell og være en rosa-blogger og ha meninger? Jeg føler at når ingen gir henne skryt så mye hun skryte av seg selv, men det virker så krampeaktig. Sorry hvis dette var litt harsh, men jeg føler det blir så ....falskt?? Endret 13. mars 2017 av Breakeven 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 13. mars 2017 #2888 Del Skrevet 13. mars 2017 19 timer siden, 365vinter skrev: Er det bare jeg som syns hun virker litt nedlatende overfor de hun omtaler i sitt svar på spørsmålet om hvordan hun klarer å stå så støtt i motvind? Hun skriver at det er enklere for jenter som legger ut "stygge" bilder å mene noe om utseendepress, at de har en enklere vei enn henne, og at hun er glad for at hun ikke følger trendene siden det nå er "trendy" å mene noe og "se ut på en viss måte". Hva i alle dager skal dette bety? Og jeg klarer heller ikke å være enig i at hun er en som ikke følger trender. Hun har jo fulgt hver eneste trend som har vært både utseendemessig og "meningsmessig". Hun har operert seg i samsvar med alle dagens skjønnhetsidealer, og ment noe om palmeolje, dyrevern og flyktninger. Dette er jo noe de fleste andre mener noe om også, og som mange andre bloggere har engasjert seg i. Har hun egentlig noensinne tatt opp noe som ikke er i vinden? Neida, jeg reagerte også, tenkte at nå har hun blitt virkelig full av seg selv. Jeg blir helt matt av hele jenta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 14. mars 2017 #2889 Del Skrevet 14. mars 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner - Pavilion, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K91 Skrevet 14. mars 2017 #2890 Del Skrevet 14. mars 2017 Bare jeg som synes hun er utrolig dårlig på å oppdatere bloggen? Hun tjener seg jo søkkrik på den, så kjenner jeg nesten blir litt irritert av at hun bruker tilsynelatende veldig lite tid på den. Kanskje bare jeg som bryr meg, men... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Breakeven Skrevet 15. mars 2017 #2891 Del Skrevet 15. mars 2017 La meg gjette, har hun sagt hun har OCD enda? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Llise Skrevet 15. mars 2017 #2892 Del Skrevet 15. mars 2017 1 time siden, Breakeven skrev: La meg gjette, har hun sagt hun har OCD enda? Jepp! Står i dette innlegget. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rose11 Skrevet 15. mars 2017 #2893 Del Skrevet 15. mars 2017 Jeg synes hun var veldig pen i de første sesongene av Bloggerne. Ja, hun hadde jo operert seg og tok restylane, men det var jo ikke så ille som det er i dag. Hun var mer naturlig da. Hun har blitt helt blind på det nå. Hvorfor i alle dager skal hun operere kjeven da? Helt utrolig hvor dårlig selvtillit hun der har. Så usikker hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 15. mars 2017 #2894 Del Skrevet 15. mars 2017 25 minutter siden, Rose11 skrev: Jeg synes hun var veldig pen i de første sesongene av Bloggerne. Ja, hun hadde jo operert seg og tok restylane, men det var jo ikke så ille som det er i dag. Hun var mer naturlig da. Hun har blitt helt blind på det nå. Hvorfor i alle dager skal hun operere kjeven da? Helt utrolig hvor dårlig selvtillit hun der har. Så usikker hele tiden. Fordi hun har overbitt, du ser det godt når hun prater irl men ikke på bilder for da skyver hun underkjeven fram eller lager duckface. En jeg kjenner tok en lignende operasjon, først måtte han bruke regulering en god stund så hadde han en operasjon hvor de sager av kjeven ved øret, han jeg kjente hadde underbitt. SE kan ikke ha noen "flaws". Hun skal være helt perfekt, hva nå definisjonen på perfekt er i det lille hodet hennes..... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
foreveralone Skrevet 15. mars 2017 #2895 Del Skrevet 15. mars 2017 https://imgur.com/a/KzrFU Helt naturlig, ferdig snakka 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 15. mars 2017 #2896 Del Skrevet 15. mars 2017 41 minutter siden, foreveralone skrev: https://imgur.com/a/KzrFU Helt naturlig, ferdig snakka Ja det er veldig naturlig at leppekanten er rett under nesa, det er jo slik "alle" ser ut det. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorbus Skrevet 15. mars 2017 #2897 Del Skrevet 15. mars 2017 41 minutter siden, foreveralone skrev: https://imgur.com/a/KzrFU Helt naturlig, ferdig snakka I den farta de leppene vokser (helt av seg selv!), så er det snart ingen som ser den lille haka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rose11 Skrevet 15. mars 2017 #2898 Del Skrevet 15. mars 2017 55 minutter siden, foreveralone skrev: https://imgur.com/a/KzrFU Helt naturlig, ferdig snakka Ser vondt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattifnatten Skrevet 15. mars 2017 #2899 Del Skrevet 15. mars 2017 Noen som fikk med seg den foundationen hun reklamerte for på snap (tror jeg det var)? Den som var blanding av concealer og foundation? Skulle gjerne sjekket opp den litt nærmere . Ikke påvirkelig i det heeeele tatt .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 15. mars 2017 #2900 Del Skrevet 15. mars 2017 24 minutter siden, Hattifnatten skrev: Noen som fikk med seg den foundationen hun reklamerte for på snap (tror jeg det var)? Den som var blanding av concealer og foundation? Skulle gjerne sjekket opp den litt nærmere . Ikke påvirkelig i det heeeele tatt .. Jeg har ikke sett snappen,men jeg bruker en som er 3-i-1.. Max factor flawless all day.. Fondation,concealer å primer i en.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå