Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nebel86 skrev (16 minutter siden):

Før Farmen begynte å rulle på skjermen: Overoperert katt i motvind, pilowface!, hun ser ut som en 40 år gammel hollywoodfrue, hun ligner ikke på seg selv lenger, hun kommer sikkert til å angre når hun ser seg selv på Farmen og ser hvor søt hun var, Igor Bogdanoff, fjeset ser strukket ut, skjønner ikke hvorfor hun skulle ta pony lift!

Nå under Farmen og folk screesnshotter "uheldige" øyeblikk: De rynkene der var jo forferdelige! "Okei. Hvor mange 27 åringer kjenner dere som har en sånn "situasjon" på gang?",  "Hvaaaa er det der, hvordan får man sånne rynker? går jo helt ned til nesen? Jeg har ikke TV2 så ser ikke farmen men yikes.",  "Hun ser mye eldre ut stakkars", "Jeg har nesten akkurat sånne rynker om jeg virkelig kniper øynene sammen og rynker til det jeg greier. Men jeg er 41 år..." "Jeg er over 50 år, og ikke snakk om at jeg klarer å rynke panna så mye som det der, uansett hvor hardt jeg prøver."

Og så lurer de samme på hvorfor hun dro til LA for å fikse ansiktet etter at Farmen var spilt inn. Ser dere ikke at dere er med på å opprettholde dette jaget når man skal kommentere utseendet? Damned if you do, damned if you don't.

Flott, det var en god oppsummering av utrolig stygge kommentarer. Dette hører ikke hjemme noen plass. Hvordan er det mulig å bruke slike ord ? Blir helt matt.  Dere som skriver dette og synes det er helt greit,  er ikke fine mennesker i det hele tatt. Gå i tenkeboksen, det er et menneske dere river i fra hverandre.  Det er ikke kritikk dette her, nærmer seg hetsing. Jeg har fått flere linker om forskjell på kritikk og hets......ro ro til fiskeskjær

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Lalunagoid skrev (31 minutter siden):

Flott, det var en god oppsummering av utrolig stygge kommentarer. Dette hører ikke hjemme noen plass. Hvordan er det mulig å bruke slike ord ? Blir helt matt.  Dere som skriver dette og synes det er helt greit,  er ikke fine mennesker i det hele tatt. Gå i tenkeboksen, det er et menneske dere river i fra hverandre.  Det er ikke kritikk dette her, nærmer seg hetsing. Jeg har fått flere linker om forskjell på kritikk og hets......ro ro til fiskeskjær

River fra hverandre? Det gjør hun jo selv. Hun blir aldri fornøyd. At kirurger opererer en så ung dame er forkastelig! Hun er 27 år. Hva skjer når dama er 57? Hvorfor skal en på 27 se pinnstiv ut i ansiktet. En god psykolog til både S.E og frua er på sin plass. Har store problemer frua og. Og dette ser unge jenter på og får sine psykiske plager nettopp pga influencere får herje fritt på tv og i alle kanaler. 🤢

• Liker 22
Skrevet (endret)
Zenhouse skrev (3 timer siden):

usminkede og naturlige ansikt

Usminket og naturlige ansikt? Ingenting er naturlig med ansiktet hennes, eller henne inne på farmen.

Tatovert sminke, Botox, fillers, restylane, selvbruning, silikon, øyeløft, ansiktsløft (slik med tråder), laserfjernet hårfeste, tatovert bak ørene for å se ut som hun har lavere hårfeste, falske øyevipper, hairextensions, fettsugd mage, implantater i ræv og sikkert ansiktet noen steder.

Tusenvis av ansiktsbehandlinger. Laser, peeling osv. Ukentlig antagelig!

Om hun aldri hadde forandret på utseendet sitt hadde hun sett VIDT forskjellig ut nå!

Man hadde antagelig ikke kjent henne igjen!

Så sykt viktig at folk, spesielt unge jenter - ikke tror det man ser der inne valsende på farmen er naturlig. Det man ser der er et resultat av flere års behandlinger, operasjoner, injeksjoner og masse annet!

‼️DEN SOPHIE ELISE MAN SER INNE PÅ FARMEN ER SÅ LANGT UNNA NATURLIG SOM DET GÅR!!!

Endret av -C-
  • Liker 34
  • Nyttig 11
Skrevet
Xstrella skrev (1 time siden):

River fra hverandre? Det gjør hun jo selv. Hun blir aldri fornøyd. At kirurger opererer en så ung dame er forkastelig! Hun er 27 år. Hva skjer når dama er 57? Hvorfor skal en på 27 se pinnstiv ut i ansiktet. En god psykolog til både S.E og frua er på sin plass. Har store problemer frua og. Og dette ser unge jenter på og får sine psykiske plager nettopp pga influencere får herje fritt på tv og i alle kanaler. 🤢

Du har jo misforstått meg fullstendig. Vet ikke hva som skjer når hun er 57, det gjør ikke du heller  sint er du også.  Lykke til

• Liker 1
Skrevet
Heisann1234 skrev (På 6.2.2022 den 11.06):

Jeg skjønner ikke hvordan noen mennesker klarer kommer seg unna alt? 😅 Uansett hva de gjør liksom, ræva forbilder, utro på TV, kyniske, blir tatt i å manipulere lesere osvosv, og alle bare responderer med: 👊😘🔥🔥. Altså HÆ?! Er ikke rart dama tror hu kan gjøre som hu vil, det er jo null konsekvenser for noe. 

Hun er veldig flink til å manipulere folk samt media.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
-C- skrev (57 minutter siden):

Usminket og naturlige ansikt? Ingenting er naturlig med ansiktet hennes, eller henne inne på farmen.

Tatovert sminke, Botox, fillers, restylane, selvbruning, silikon, øyeløft, ansiktsløft (slik med tråder), laserfjernet hårfeste, tatovert bak ørene for å se ut som hun har lavere hårfeste, falske øyevipper, hairextensions, fettsugd mage, implantater i ræv og sikkert ansiktet noen steder.

Tusenvis av ansiktsbehandlinger. Laser, peeling osv. Ukentlig antagelig!

Om hun aldri hadde forandret på utseendet sitt hadde hun sett VIDT forskjellig ut nå!

Man hadde antagelig ikke kjent henne igjen!

Så sykt viktig at folk, spesielt unge jenter - ikke tror det man ser der inne valsende på farmen er naturlig. Det man ser der er et resultat av flere års behandlinger, operasjoner, injeksjoner og masse annet!

‼️DEN SOPHIE ELISE MAN SER INNE PÅ FARMEN ER SÅ LANGT UNNA NATURLIG SOM DET GÅR!!!

Ja, ja samme regla hver gang. Vi vet da alt dette. Tenk å nesten starte en krig pga et bilde. Jeg vet hun ikke er naturlig inne på farmen, men hun så bedre ut der. 

• Liker 2
Skrevet
Lalunagoid skrev (3 minutter siden):

Ja, ja samme regla hver gang. Vi vet da alt dette. Tenk å nesten starte en krig pga et bilde. Jeg vet hun ikke er naturlig inne på farmen, men hun så bedre ut der. 

Krig? Ikke meg du har diskutert med her inne altså🙈 Jeg snakker ikke om et bilde, snakker om helheten. Kanskje du forveksler meg med noen andre?

Anyhow: Bare viktig å få frem at ingenting ved det der er naturlig!

• Liker 10
Skrevet (endret)
-C- skrev (7 minutter siden):

Krig? Ikke meg du har diskutert med her inne altså🙈 Jeg snakker ikke om et bilde, snakker om helheten. Kanskje du forveksler meg med noen andre?

Anyhow: Bare viktig å få frem at ingenting ved det der er naturlig!

Jeg mente jo ikke bare deg. Disse laaaaange reglene om alt hun har utført er svar hver eneste gang.  noe som jeg heller ikke synes noe om. Dere er umulige å diskutere med. Men regler kan dere. Tenkte på bilde av henne med denne v rynken, som ble en eksplosjon av ufin kritikk. Ta henne for andre ting, men ikke rynker i panna.  Takk for meg, lykke til med reglene.

Endret av Lalunagoid
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Brighton skrev (21 timer siden):

Jeg tror et av de store problemene i debatten om Sophie Elise og andre problematiske influencere, er at fordi denne formen for markedsføring og påvirkning er så ny, har vi svært få svar på spørsmålene. Sophie Elise er allerede operert, og så vidt jeg vet deler hun ikke informasjon om kosmetiske inngrep lenger, men betyr det at hun må slutte å legge ut bilder av seg selv fordi utseende hennes er et resultat av operasjoner?

Hvorvidt hun deler informasjon om sine kosmetiske operasjoner vet jeg ikke. Men vil si det er bedre hun innrømmer dette , og ikke påstår det er resultatet av trening. Som hun gjorde da hun dukket opp med "ny rumpe".  Eller som hun nå holder på sin historie om ferie i LA mens alle ser på hennes "nye utseende".

• Liker 6
Skrevet
CecilieX skrev (22 timer siden):

Jeg opplever som sagt at forskjellen ligger i om det er et naturlig utseende som kommenteres, eller om det er resultatet av et kosmetisk inngrep som kommenteres. Utseendefokuset og idealet er der uansett, og i den grad man bidrar ytterligere til det, så tenker jeg at det bidraget er minimalt, målt opp mot den avskrekkende effekten det kan ha å gjøre folk oppmerksomme på at de står i fare for å få mer av det de ønsker å operere bort. 

Slik ståa er nå er det utelukkende de positive resultatene av injeksjoner / operasjoner som frontes av de som sitter med definisjonsmakten av hva idealet er og det i massiv grad. Jeg så senest nå at på Tik-tok var det nå en trend å vise før og etter bilder etter slike injeksjoner, noe som jo vil ha stor reklameeffekt på svært unge mennesker. 

Veid opp mot hverandre er skadeeffekten svært mye mindre enn informasjonsverdien i å vise hva konsekvensene kan være. 

Du mener altså at det er greit å kommentere utseendet til en som er operert, men ikke til en som har naturlig kropp? Som noen skriver her, det må være greit å debattere rundt kosmetiske operasjoner og dets påvirkningskraft, uten å gå direkte på diskusjon av hennes personlige kropp. Jeg er ikke helt fremmed for at alle kommentarene hun får på kropp gjør at hun kjenner at behovet for enda flere inngrep øker. Hun har vanskelig forhold til kropp, og det hjelper ikke akkurat at hver millimeter av kroppen studeres og kritiseres offentlig.

• Liker 5
Skrevet
Lalunagoid skrev (2 timer siden):

Jeg hadde ikke kommet til å nevnt utseendet hennes med et ord, hvis det ikke var for alle inngrep, injeksjoner og behandlinger hun har tatt i så ung alder. Når jeg kommenterer den berømmelige rynkete pannen vi så bilde av her, er det for å få fram et poeng omkring hva unødige operasjoner og kosmetiske behandlinger kan gjøre med kropp og utseende hos unge mennesker, og hvor uheldig og irreversibelt det kan være. 

Hun er i ferd med å bli en "poster-girl" til skrekk og advarsel om hva botox, fillers, løft og plastisk kirurgi kan gjøre med utseendet, og det synes jeg er viktig å få fram for alle som tror at man kan operere seg lykkelig. Det handler overhodet ikke om SE som person, men de signalene hun sender ut til sitt publikum. 

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
Nebel86 skrev (3 timer siden):

Før Farmen begynte å rulle på skjermen: Overoperert katt i motvind, pilowface!, hun ser ut som en 40 år gammel hollywoodfrue, hun ligner ikke på seg selv lenger, hun kommer sikkert til å angre når hun ser seg selv på Farmen og ser hvor søt hun var, Igor Bogdanoff, fjeset ser strukket ut, skjønner ikke hvorfor hun skulle ta pony lift!

Nå under Farmen og folk screesnshotter "uheldige" øyeblikk: De rynkene der var jo forferdelige! "Okei. Hvor mange 27 åringer kjenner dere som har en sånn "situasjon" på gang?",  "Hvaaaa er det der, hvordan får man sånne rynker? går jo helt ned til nesen? Jeg har ikke TV2 så ser ikke farmen men yikes.",  "Hun ser mye eldre ut stakkars", "Jeg har nesten akkurat sånne rynker om jeg virkelig kniper øynene sammen og rynker til det jeg greier. Men jeg er 41 år..." "Jeg er over 50 år, og ikke snakk om at jeg klarer å rynke panna så mye som det der, uansett hvor hardt jeg prøver."

Og så lurer de samme på hvorfor hun dro til LA for å fikse ansiktet etter at Farmen var spilt inn. Ser dere ikke at dere er med på å opprettholde dette jaget når man skal kommentere utseendet? Damned if you do, damned if you don't.

Dette er et veldig godt eksempel jeg er enig i. 

• Liker 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (50 minutter siden):

Jeg hadde ikke kommet til å nevnt utseendet hennes med et ord, hvis det ikke var for alle inngrep, injeksjoner og behandlinger hun har tatt i så ung alder. Når jeg kommenterer den berømmelige rynkete pannen vi så bilde av her, er det for å få fram et poeng omkring hva unødige operasjoner og kosmetiske behandlinger kan gjøre med kropp og utseende hos unge mennesker, og hvor uheldig og irreversibelt det kan være. 

Hun er i ferd med å bli en "poster-girl" til skrekk og advarsel om hva botox, fillers, løft og plastisk kirurgi kan gjøre med utseendet, og det synes jeg er viktig å få fram for alle som tror at man kan operere seg lykkelig. Det handler overhodet ikke om SE som person, men de signalene hun sender ut til sitt publikum. 

Så du mener at hun skal gå som et eksempel på hvor galt det kan gå? Ja, hun har operert seg til det ugjenkjennelige,  og jeg var stooor fan.  Ble ikke påvirket av operasjoner, men kjenner jenter som ble. Hun er et farlig forbilde, men ikke på bildet med rynker i pannen. Tenk å sette fokus på at hun kan rynke pannen, med massiv negativ kritikk i ettertid. Det er ikke sundt å skulle ta et menneske på absolutt alt.  Jeg lurer på hva utenforstående hadde tenkt på denne småligheten. La oss gå tilbake til vær varsom plakaten. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (54 minutter siden):

Så da mener du altså at det er greit å kommentere utseende til et annet menneske fordi de har gjennomgått plastisk kirurgi? Når resultatet at de kosmetiske inngrepene stemples som «uheldig» og «til skrekk og advarsel» så bedømmer du utseende hennes som noe negativt. Synes du ikke det er dobbeltmoralsk at du skal ha rett til å definere hva som er fint og hva som er uheldig, samtidig som du kjemper for at definisjonsmakten for skjønnhet ikke skal ligge hos enkeltindivider som Sophie Elise?

Jeg er kjempekritisk til normalisering av plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep, men jeg synes likevel mennesker som har valgt å legge seg under kniven har rett til å leve livet sitt uten at utseende deres skal bli konstant vurdert og kritisert.

• Liker 3
Skrevet
Lalunagoid skrev (1 minutt siden):

Så du mener at hun skal gå som et eksempel på hvor galt det kan gå? Ja, hun har operert seg til det ugjenkjennelige,  og jeg var stooor fan.  Ble ikke påvirket av operasjoner, men kjenner jenter som ble. Hun er et farlig forbilde, men ikke på bildet med rynker i pannen. Tenk å sette fokus på at hun kan rynke pannen, med massiv negativ kritikk i ettertid. Det er ikke sundt å skulle ta et menneske på absolutt alt.  Jeg lurer på hva utenforstående hadde tenkt på denne småligheten. La oss gå tilbake til vær varsom plakaten. 

Folk tar henne jo ikke fordi hun har rynker, men tror folk nevner det da rynkene som er veldig merkelig formet og tydelig bærer preg av injeksjoner er et resultat av alt for mange behandlinger.

Faktisk, så er dette bra for unge jenter å se! Det kan faktisk ha et negativt resultat og holde på slik.

• Liker 23
Skrevet (endret)
Brighton skrev (4 minutter siden):

Jeg er kjempekritisk til normalisering av plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep, men jeg synes likevel mennesker som har valgt å legge seg under kniven har rett til å leve livet sitt uten at utseende deres skal bli konstant vurdert og kritisert.

Dette er jeg helt enig i, når folk er anonyme og ikke trygler og ber om oppmerksomhet basert på utseende.

Står man derimot omtrent halvnaken på skøyter og poster bilder av det i alle medier, eller stolt viser frem rumpa si på Ikea, ber man om det. Dette er levebrødet hennes.

Er man anonym presser man ikke dette på andre eller reklamerer for det, da ber man ei om tilbakemelding på det.

Sophie Elise er vel absolutt alt annet enn anonym!

Endret av -C-
  • Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
-C- skrev (Akkurat nå):

Dette er jeg helt enig i, når folk er anonyme og ikke trygler og ber om oppmerksomhet basert på utseende.

Står man derimot omtrent halvnaken på skøyter og poster bilder av det i alle medier, eller stolt viser frem rumpa si på Ikea, ber man om det. Dette er levebrødet hennes.

Er man anonym presser man ikke dette på andre eller reklamerer for det, da ber man ei om tilbakemelding på det.

Så du mener at offentlige folk som har operert seg ikke skal få lov å poste bilder av seg selv fordi de er offentlige og operert?

• Liker 2
Skrevet
Brighton skrev (2 minutter siden):

Så da mener du altså at det er greit å kommentere utseende til et annet menneske fordi de har gjennomgått plastisk kirurgi? Når resultatet at de kosmetiske inngrepene stemples som «uheldig» og «til skrekk og advarsel» så bedømmer du utseende hennes som noe negativt. Synes du ikke det er dobbeltmoralsk at du skal ha rett til å definere hva som er fint og hva som er uheldig, samtidig som du kjemper for at definisjonsmakten for skjønnhet ikke skal ligge hos enkeltindivider som Sophie Elise?

Jeg ser ikke noe problem ved å kommentere inngrep som har feilet, og som kan være med på å advare andre unge mennesker mot å gjøre det samme. Jeg har ikke påberopt meg noen definisjonsmakt på hva som er fint eller uheldig, men min personlige mening er at det ikke er spesielt heldige resultater vi ser hos SE. Hva som skal være dobbeltmoralsk ved det, forstår jeg ikke.

Og hvis hun ikke ønsker at utseendet hennes skal bli vurdert, står hun helt fritt til å la være å publisere bilder av seg selv. Hun lever jo av å eksponere seg selv, og er ekstremt utseendefokusert. Det ligger i kortene at det da blir diskutert og vurdert. 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
Brighton skrev (2 minutter siden):

Så du mener at offentlige folk som har operert seg ikke skal få lov å poste bilder av seg selv fordi de er offentlige og operert?

Hvor har jeg skrevet at de ikke skal få lov? Jeg sier at de må tåle offentlig kritikk, når de offentlig både viser naken rumpe og poster det offentlig. Klart de har lov til å poste det! Aldri sagt noe om, så skjønner ikke hvor du henter det.

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...