Djungelvrål Skrevet 17. februar 2022 #26661 Skrevet 17. februar 2022 lillehammeren skrev (13 timer siden): Orker ikke bla meg tilbake i tråden, men kommenteres det aldri at hun er direkte utro mot samboer på tv, og at ingen der inne konfronterer henne med det?? Nei. Hun har innbilt alle at det var slutt før hun dro på farmen. 10
Egenskap Skrevet 17. februar 2022 #26662 Skrevet 17. februar 2022 Djungelvrål skrev (1 minutt siden): Nei. Hun har innbilt alle at det var slutt før hun dro på farmen. Det er umulig sant. 1
SoftKitty Skrevet 17. februar 2022 #26663 Skrevet 17. februar 2022 (endret) Til dere som ikke skjønner at utroskapen ikke blir skrevet om eller kommentert og tror SE stilte opp i Se&Hør for å beskytte Kasper (hun gjorde nok det for egen vinning ikke for å beskytte noen): https://journalisten.no/kjendisjournalistikk-kortnytt-mediekritikk/norske-medier-skriver-ikke-om-kjendisenes-utroskap-men-det-vet-ikke-leserne/477079 TL;DR av artiklen: Norske journalister skriver som hovedregel ikke om norske kjendisers utroskapshistorier. Godt mulig dette også gjelder TV2 og de har klippet bort hvis noen av deltakerene faktisk sa noe om det på Farmen (ikke mulig å vite da) Endret 17. februar 2022 av SoftKitty 9 4
Gjest Sitronmelisse Skrevet 17. februar 2022 #26664 Skrevet 17. februar 2022 Brighton skrev (2 timer siden): Likevel synes jeg det er over streken å legge ut nære, stillbilder fra et tv-program for å poengtere at Sophie Elise har flere rynker i pannen enn jevnaldrende, selv om hun er operert. Tråden handler jo i stor grad om hvor problematisk det er at Sophie Elise har blitt en millionbedrift på grunn av utseendefokus, og for meg blir det da litt dobbeltmoralsk å skulle i så stor grad fokusere på utseende til Sophie Elise. Det går an å kritisere metoden hun bruker uten å kritisere utseende hennes. Hadde dette vært helt normale rynker ville jeg vært enig med deg; det er ikke noe å diskutere. Men poenget er at langvarig bruk av botox i panna fører til at huden blir slappere; man ender opp med botoxindusert løshud. Da må man øke dosene med botox for å opprettholde stramheten. Eller foreta en ansiktsløfting - tydeligvis. "If you do too much Botox on your forehead for many, many years, the muscles will get weaker and flatter," cautions Wexler, adding that the skin can also appear thinner and looser. (link) Det samme gjelder fillers.
Gjest Kattedama Skrevet 17. februar 2022 #26665 Skrevet 17. februar 2022 Denne sesongen av Farmen begynner å bli en farse. TV2 bør seriøst gå i seg selv når det gjelder knytninger og snikreklame. Fy fader for en shady gjeng fra god kveld Norge! «Farmen kjendis»: - Ekspert raser: - Helt uhørt (seher.no)
Brighton Skrevet 17. februar 2022 #26666 Skrevet 17. februar 2022 Sitronmelisse skrev (1 time siden): Hadde dette vært helt normale rynker ville jeg vært enig med deg; det er ikke noe å diskutere. Men poenget er at langvarig bruk av botox i panna fører til at huden blir slappere; man ender opp med botoxindusert løshud. Da må man øke dosene med botox for å opprettholde stramheten. Eller foreta en ansiktsløfting - tydeligvis. "If you do too much Botox on your forehead for many, many years, the muscles will get weaker and flatter," cautions Wexler, adding that the skin can also appear thinner and looser. (link) Det samme gjelder fillers. Ok, så du mener at det er greit å kommentere utseende hennes fordi hun har gjennomgått plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep? Skal kvinner få kritisere offentlige kvinner fordi de har fikset på utseende? Da lurer jeg veldig på hvorfor du eventuelt er i mot normaliseringen av plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep? For min del handler frykten om normaliseringen av plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep om presset det skaper til å endre ansiktstrekk eller kropp for å passe inn med resten av samfunnet. Unge jenter er spesielt utsatt for ytre påvirkning i sosiale medier, og da er det skummelt å tenke på at å passe inn handler om å endre eget utseende til å passe et umulig ideal. Normaliseringen fører også til at vi mister mangfold, individualitet og særegen skjønnhet. I et samfunnsperspektiv plasseres for mye av kvinners verdi i utseende, og det har uten tvil vært lønnsomt å normalisere plastisk kirurgi for de private aktørene som har valgt å sko seg på kvinners usikkerhet. Likevel er det trist at pekefingeren rettes mot kvinnene som legger seg under kniven og ikke de som holder kniven. At Sophie Elise som bedrift prøver å knytte feminisme og kvinnefrigjøring til kosmetiske inngrep, utseendefokus og seksualisering er ekstremt problematisk, men det betyr ikke at utseende hennes er fritt vilt for hvem som helst å kommentere. At utseende hennes konstant er under lupen for å finne den minste feil eller det minste avvik fra idealet hun selv prøver å oppnå, er med på å skape det umulige skjønnhetsidealet og å legge kvinners verdi i utseende deres. Hvis det ikke er greit at Sophie Elise bruker kropp og utseende som et ledd i markedsføringen bedriften bruker, hvorfor skal det da være greit å kommentere kroppen og utseende hennes? Er ikke det dobbeltmoralsk? 4 1 1
DianaV Skrevet 17. februar 2022 #26667 Skrevet 17. februar 2022 Hvis Sophie Elise hadde holdt kjeft om alle greiene hun gjør mot seg selv så hadde jeg aldri kommentert når det viser seg at det ikke var så lurt. Hadde heller ALDRI påpekt noe sånt på noen andre enn mennesker som har forherliget og normalisert operasjoner og inngrep og har et sykelig utseendefokus. Hun sa hun tok botox forebyggende som 18 åring og nå, ikke 10 år senere en gang, så er det sånn den pannen ser ut, som etter hennes egen "logikk" burde være så glatt som den sikker er nå, etter NOK et inngrep, som anbefales for kvinner som er 20 år eldre. Det er ikke rart hun har sluppet unna og ennå får så mye skjermtid. Ser jo ignoransen og uvitenheten blant kommentarer i tråder og under innlegg i sosiale medier. Verden vil bedras. 19 3
Brighton Skrevet 17. februar 2022 #26668 Skrevet 17. februar 2022 DianaV skrev (3 minutter siden): Hvis Sophie Elise hadde holdt kjeft om alle greiene hun gjør mot seg selv så hadde jeg aldri kommentert når det viser seg at det ikke var så lurt. Hadde heller ALDRI påpekt noe sånt på noen andre enn mennesker som har forherliget og normalisert operasjoner og inngrep og har et sykelig utseendefokus. Hun sa hun tok botox forebyggende som 18 åring og nå, ikke 10 år senere en gang, så er det sånn den pannen ser ut, som etter hennes egen "logikk" burde være så glatt som den sikker er nå, etter NOK et inngrep, som anbefales for kvinner som er 20 år eldre. Det er ikke rart hun har sluppet unna og ennå får så mye skjermtid. Ser jo ignoransen og uvitenheten blant kommentarer i tråder og under innlegg i sosiale medier. Verden vil bedras. Men hva mener du med at «det viser seg at det ikke var så lurt»? For meg høres det ut som du mener at hun nå ikke passer inn i skjønnhetsidealet hun og samfunnet har normalisert? Slik jeg tolker det, virker det som at det er greit å ikke passe inn i det umulige skjønnhetsidealet dersom man er naturlig, men det er ikke greit dersom man er operert? Det høres dobbeltmoralsk ut i mine ører. Misforstå meg rett, jeg er sterkt kritisk til bedriften Sophie Elise og markedsføringen hun bedriver. Men likevel synes jeg det aldri er greit å kritisere andres utseende - uavhengig av om de er operert eller ikke. For meg bygger utseendekritikk opp under kroppspresset og utseendefokuset kvinner konstant utsettes for. Og et slikt samfunn vil jeg ikke ha. 5 3
Pust Skrevet 17. februar 2022 #26669 Skrevet 17. februar 2022 Egenskap skrev (6 timer siden): du vinklet til telefon, du vinklet inn til deltagere som er med i produksjon har også ansvarlige roller utenfor utenfor produksjon og skal ha mulighet å ringe. Men det har ikke sammenheng med at noen har fått følelser for en annen person, og må gjøre det slutt med en person per telefon. Det blir for dumt. Det der ga ingen mening. 24
Luckie Skrevet 18. februar 2022 #26670 Skrevet 18. februar 2022 Blueberrymuffin skrev (På 17.2.2022 den 1.07): Jeg forstår at Sophie Elise er en offentlig person, og at man da må tåle at andre har meninger om personen. Men fremdeles synes jeg faktisk synd på Sophie Elise, for hun er et offer for kjendislivets bakside og alt mediekjøret. Kan prøve å forklare hva jeg mener. Det står ganske mye stygt om henne i tråden her, og de styggeste innleggene er også de som ofte får flest likes. Jeg tror mange glemmer, at selv om hun er operert, selv om hun gjør mange feil, så er hun et menneske med følelser, og mye av det som står i tråden her, tror jeg de færreste hadde tålt å måtte lese og høre om seg selv. Jeg synes faktisk synd på Sophie Elise, fordi hun virker fanget i en negativ spiral, som media og folk har mye av skylden for. Når jeg så Sophie Elise på farmen kjendis, så jeg en usikker jente, hvor alt hun ønsket var bekreftelse på seg selv. Men problemet er at hun aldri får fred, fordi hun er en offentlig person, som ja gjør kontroversielle ting og har tatt endel dårlige valg, noen større enn andre. Men forskjellen er at når vi vanlige folk gjør en feil, så blir det ikke blåst opp i media, vi får ikke tusenvis av sterke reaksjoner. Derfor går det som regel over, når du og jeg gjør en feil. Slik er det ikke for Sophie Elise. Hver gang hun gjør en feil, så blir det blåst opp. Hundrevis, sikkert tusenvis av reaksjoner skrives, og noen av disse er til og med hatfulle og nedverdigende. Og det som skjer, er at alle disse kommentarene,at all stormen i media kun gir Sophie Elise enda en bekreftelse på at hun ikke er bra nok. Eneste løsninga da blir å endre seg. Mange nevner at hun er narsissistisk eller en kameleon. Men helt ærlig, jeg tror de fleste hadde prøvd å endre på ting, endre seg, dersom de stadig fikk tusenvis av negative kommentarer og sanksjoner hver gang de gjorde en feil. Og stadig fikk en påminnelse på alt som er galt og ikke bra nok. Hvordan mener folk at Sophie Elise skal bli sikker på seg selv, finne seg selv, når alt hun gjør blir plukket fra hverandre og tatt i verste hensikt. For alt Sophie Elise gjør blir feil, det er slik det ser ut til at det er blitt, når jeg leser tråden her. At uansett hva hun gjør, er det noen som mener at det er feil, så blir ikke bra nok uansett. Det er baksiden med å være så kjent, at alle vil ha en mening om deg og hva du gjør. Jeg tror ikke det er noe mer galt med Sophie Elise enn med andre mennesker. Men at det er den enorme påkjenningen fra kjendisstatusen, alle kommentarfelt, tråder som denne, er med på å gjøre at Sophie Elise har blitt som hun er. Jeg prøver ikke å forsvare alt Sophie Elise gjør, for det er mye som er bemerkelsesverdig. Men jeg mener det er omstendighetene rundt som har gjort at Sophie Elise er blitt den hun er blitt, og det ser folk ut til å glemme. Er et sitat som sier at «man kan ikke lage et monster for så å klage på monsteret». Altså sier ikke at Sophie Elise er et monster, men at folk kan ikke klage på at Sophie Elise har blitt som hun har blitt, når folket, alt rundt, har bidratt til at hun er blitt slik hun er. Synes mange burde gå skikkelig i seg selv, og faktisk tenke over hva de skriver. Helt greit å at man ikke liker Sophie Elise personlig, men folk burde faktisk tenke over at det de skriver faktisk omhandler et annet menneske. Et menneske som faktisk må mota all dritten, fordi det er mye dritt. Tenk litt lenger før du skriver, og på hvordan du hadde reagert om du hadde lest en slik kommentar om deg selv. Og det er ikke bare en kommentar, men tusenvis. For på slutten av dagen så er bare Sophie Elise et vanlig menneske som deg og meg. Så istede for å kritisere og bare skrive om alt hun gjør som ikke er bra nok, kan man ikke heller la jente få litt fred. Fred og tid til å finne seg selv. Er ingen personlig fan av Sophie Elise, men blir fortsatt rystet over at så mange voksne mennesker kan skrive så mye dritt og at på til upvote hverandre, og løfte frem de stygge kommentarene. Ja, hun gjør feil, mye som ikke riktig. Men la nå jenta få litt fred. Selvfølgelig blir ikke det vi andre gjør feil blåst opp i media. Det er jo ingen som vet hvem vi er. 5
Janis1980 Skrevet 18. februar 2022 #26671 Skrevet 18. februar 2022 Brighton skrev (8 timer siden): Men hva mener du med at «det viser seg at det ikke var så lurt»? For meg høres det ut som du mener at hun nå ikke passer inn i skjønnhetsidealet hun og samfunnet har normalisert? Slik jeg tolker det, virker det som at det er greit å ikke passe inn i det umulige skjønnhetsidealet dersom man er naturlig, men det er ikke greit dersom man er operert? Det høres dobbeltmoralsk ut i mine ører. Misforstå meg rett, jeg er sterkt kritisk til bedriften Sophie Elise og markedsføringen hun bedriver. Men likevel synes jeg det aldri er greit å kritisere andres utseende - uavhengig av om de er operert eller ikke. For meg bygger utseendekritikk opp under kroppspresset og utseendefokuset kvinner konstant utsettes for. Og et slikt samfunn vil jeg ikke ha. Så at SE klistrer bilde av en kjøpt rompe og «frister» unge til å tro at dette er løsningen for å fikse en kropp som (sikkert) allerede var bra - er greit, mens hvis jeg sier at rompen hun kjøpte ikke var verd pengene - det er verre? Det utseendefokuserende samfunnet du ikke vil ha blir mye verre av de som fikser på allerede fungerende ting enn av de som kommenterer at de ikke syns det er fint. 16
Egenskap Skrevet 18. februar 2022 #26672 Skrevet 18. februar 2022 Medier ser vel som lett fortjeneste å bruke personligheter. Men det bygger da ikke Norge.
Brighton Skrevet 18. februar 2022 #26673 Skrevet 18. februar 2022 Janis1980 skrev (1 time siden): Så at SE klistrer bilde av en kjøpt rompe og «frister» unge til å tro at dette er løsningen for å fikse en kropp som (sikkert) allerede var bra - er greit, mens hvis jeg sier at rompen hun kjøpte ikke var verd pengene - det er verre? Det utseendefokuserende samfunnet du ikke vil ha blir mye verre av de som fikser på allerede fungerende ting enn av de som kommenterer at de ikke syns det er fint. Nei, som jeg understreket i innlegget mitt er jeg sterk kritisk til promoteringen og glorifiseringen av plastisk kirurgi som Sophie Elise har bedrevet på sosiale medier. Den ene utelukker jo ikke det andre. Jeg synes det er problematisk at hun har snakket så åpent om prosessene rundt operasjonene og de kosmetiske inngrepene hun har fått utført. Jeg sier ikke at det er verre å kommentere utseende hennes - jeg sier at det er dobbeltmoralsk. Det er dobbeltmoralsk fordi man kritiserer Sophie Elise for hennes ekstreme utseendefokus samtidig som man fokuserer ekstremt på utseende hennes ved å konstant lete etter «feil» som ikke passer inn i idealet. Det skjønnhetsidealet som Sophie Elise bygger opp under når hun legger seg under kniven er det samme skjønnhetsidealet folk krever at hun skal passe inn i. Det blir det samme som at man proklamerer at man er imot klapping, samtidig som man klapper mens man fremmer budskapet om at klapping er feil. 2 3
Justlooking Skrevet 18. februar 2022 #26674 Skrevet 18. februar 2022 Brighton skrev (5 minutter siden): Nei, som jeg understreket i innlegget mitt er jeg sterk kritisk til promoteringen og glorifiseringen av plastisk kirurgi som Sophie Elise har bedrevet på sosiale medier. Den ene utelukker jo ikke det andre. Jeg synes det er problematisk at hun har snakket så åpent om prosessene rundt operasjonene og de kosmetiske inngrepene hun har fått utført. Jeg sier ikke at det er verre å kommentere utseende hennes - jeg sier at det er dobbeltmoralsk. Det er dobbeltmoralsk fordi man kritiserer Sophie Elise for hennes ekstreme utseendefokus samtidig som man fokuserer ekstremt på utseende hennes ved å konstant lete etter «feil» som ikke passer inn i idealet. Det skjønnhetsidealet som Sophie Elise bygger opp under når hun legger seg under kniven er det samme skjønnhetsidealet folk krever at hun skal passe inn i. Det blir det samme som at man proklamerer at man er imot klapping, samtidig som man klapper mens man fremmer budskapet om at klapping er feil. Hvilke folk krever at hun skal passe inn i et skjønnhetsideal? Folk er vel heller ganske sjokkert over alt hun har gjort de siste ti årene? 9
Egenskap Skrevet 18. februar 2022 #26675 Skrevet 18. februar 2022 Brighton skrev (11 minutter siden): Nei, som jeg understreket i innlegget mitt er jeg sterk kritisk til promoteringen og glorifiseringen av plastisk kirurgi som Sophie Elise har bedrevet på sosiale medier. Den ene utelukker jo ikke det andre. Jeg synes det er problematisk at hun har snakket så åpent om prosessene rundt operasjonene og de kosmetiske inngrepene hun har fått utført. Jeg sier ikke at det er verre å kommentere utseende hennes - jeg sier at det er dobbeltmoralsk. Det er dobbeltmoralsk fordi man kritiserer Sophie Elise for hennes ekstreme utseendefokus samtidig som man fokuserer ekstremt på utseende hennes ved å konstant lete etter «feil» som ikke passer inn i idealet. Det skjønnhetsidealet som Sophie Elise bygger opp under når hun legger seg under kniven er det samme skjønnhetsidealet folk krever at hun skal passe inn i. Det blir det samme som at man proklamerer at man er imot klapping, samtidig som man klapper mens man fremmer budskapet om at klapping er feil. men hvilke yrke er det Sophie egentlig har? jeg forstår ikke hvilke forbilde hun tror hun er? Jeg synes ikke hun fronter noe godt til Norge. Hun kan jo først starte med å endre livsstil? 3
Amber Skrevet 18. februar 2022 #26676 Skrevet 18. februar 2022 Kan dere som har lest seoghør si hva som står der da eller? 6
Brighton Skrevet 18. februar 2022 #26677 Skrevet 18. februar 2022 Justlooking skrev (14 minutter siden): Hvilke folk krever at hun skal passe inn i et skjønnhetsideal? Folk er vel heller ganske sjokkert over alt hun har gjort de siste ti årene? Når man legget ut nære, stillbilder fra et tv-program for å poengtere at Sophie Elise har flere rynker enn sine jevnaldrende til tross for ulike kosmetiske inngrep og plastisk kirurgi, så kommenterer man jo utseende hennes? I stede for å spørre seg selv hvorfor man er så opphengt i at kvinner i tjueårene skal være rynkefrie, så velger man å pirke på en kvinne som har rynker. Det er mulig at rynkene skyldes kosmetiske inngrep, men hvis så er tilfelle - hvorfor er det så forferdelig? 5 4
Blomsterkaret Skrevet 18. februar 2022 #26678 Skrevet 18. februar 2022 (endret) Amber skrev (36 minutter siden): Kan dere som har lest seoghør si hva som står der da eller? «Leste» kun de første to sidene av artikkelen. Bladde i det på matbutikken. Overskrifter/deloverskrifter fra forsiden og de to sidene jeg så kjapt over, fritt etter hukommelsen: «Jeg kommer ikke til å snakke om Isak», «Jeg elsker bildene av meg og Isak», «Jeg har operert hele kroppen» med piler hvor det står - neseoperasjon - silikon osv. Ellers så er det noen eldre bilder av henne, blant annet fra da hun var 12-13 (tror det er det bildet som ligger i tråden her). + Tror det sto noe så tåpelig som «Sophie etter sjokkavsløringen med Farmen-Isak» som gjaldt paparazzibildene. Endret 18. februar 2022 av Blomsterkaret 6 1
Gjest Marsh Skrevet 18. februar 2022 #26679 Skrevet 18. februar 2022 Brighton skrev (31 minutter siden): Når man legget ut nære, stillbilder fra et tv-program for å poengtere at Sophie Elise har flere rynker enn sine jevnaldrende til tross for ulike kosmetiske inngrep og plastisk kirurgi, så kommenterer man jo utseende hennes? I stede for å spørre seg selv hvorfor man er så opphengt i at kvinner i tjueårene skal være rynkefrie, så velger man å pirke på en kvinne som har rynker. Det er mulig at rynkene skyldes kosmetiske inngrep, men hvis så er tilfelle - hvorfor er det så forferdelig? Kanskje fordi hun har tatt botox for å forebygge rynker, og så ender hun opp med å mer rynker enn en 50 åring. Vet ikke hvordan hun hadde sett ut uten disse forebyggende behandlingene, men det er farlig at hun som forbilde for unge jenter forfekter et syn om at man må begynne med botox i tidlig alder. SE er vel et eksempel på at denne behandlingen er unødvendig
Brighton Skrevet 18. februar 2022 #26680 Skrevet 18. februar 2022 Marsh skrev (2 minutter siden): Kanskje fordi hun har tatt botox for å forebygge rynker, og så ender hun opp med å mer rynker enn en 50 åring. Vet ikke hvordan hun hadde sett ut uten disse forebyggende behandlingene, men det er farlig at hun som forbilde for unge jenter forfekter et syn om at man må begynne med botox i tidlig alder. SE er vel et eksempel på at denne behandlingen er unødvendig Men ser du ikke at du plasserer henne utenfor et skjønnhetsideal hun ikke når opp til fordi hun har fått rynker på grunn av kosmetiske inngrep? Jeg skjønner heller ikke logikken med at hun er et eksempel på at behandlingen er unødvendig - mener du at det hadde vært greit at hun promoterer kosmetiske inngrep dersom behandlingen hadde hatt effekt? For å forklare hva jeg mener - dersom Sophie Elise hadde hatt anoreksi, og promotert restriktiv spising og slankemetoder på sosiale medier samtidig som hun la ut bilder av kroppen sin, hadde det da vært greit å kommentere at diettene hennes ikke fungerer fordi hun fortsatt ikke er så tynn som hun ønsker å være? Og ville ikke det betydd at vi også målte henne opp mot det umulige idealet hun selv promoterer? Skjønner du poenget mitt? Det er aldri greit å kommentere utseende til noen. Det er helt greit å kommentere tvilsomme metoder de bruker for å generere inntekt gjennom sosiale medier, som for eksempel glorifisering av plastisk kirurgi eller slanking, men det betyr ikke at utseende deres er fritt vilt. 8 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå