Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Bedriften hennes dreier seg svært mye om nettopp utseendet hennes (Hun poserer lettkledd i reklamer både for egne og andres produkter, hun viser rumpa på IKEA, hun viser rumpa mens hun promoterte ex-bokklubben sin, hun viser brystene på restaurant ++)  Hun lever av nettopp utseendet sitt. Derfor tror jeg det er helt naturlig at de store forandringene alle operasjonene og behandlingene gir kommenteres av mange. Det er synlig, det er oppsiktvekkende, noenganger sjokkerende og noen går til "motangrep" på dette uoppnåelige idealet som selges. Ingen hadde nok gjort det, hvis det IKKE var for at det pushes ut i bedriftskanalene. 

Er klar over alt dette. Det blir skrevet om daglig. Bildet viser vel bare at hun er mennesklig hun som alle andre. Med tanke på hva hun gjorde i LA , hjelper det ikke akkurat å hetse hvordan hun så ut på farmen. Synes nesten grensen er nådd.  

• Liker 9
Skrevet (endret)
Lalunagoid skrev (48 minutter siden):

Er klar over alt dette. Det blir skrevet om daglig. Bildet viser vel bare at hun er mennesklig hun som alle andre. Med tanke på hva hun gjorde i LA , hjelper det ikke akkurat å hetse hvordan hun så ut på farmen. Synes nesten grensen er nådd.  

Hets er aldri greit, men jeg har ikke sett så mye hets her (det er forøvrig brudd på forumreglene og blir slettet når og hvis det forekommer) Men at det i en tråd som kun omhandler SE kan se massivt ut med kritikk - selvsagt. Så lenge hun lever av å bruke kropp og utseende for å selge produkter, så vil det være veldig fokus på at kroppen hennes har vært gjennom svært omfattende kirurgi. Det er viktig å formidle til unge og andre usikre at det de ser i reklamene ikke er fra naturens side, og at så mange operasjoner hverken er normalt, sunt eller bra. 

Det at det blir mye sladder og skvalder rundt f.eks siste operasjonen er jo fordi hun som vanlig lyver om at hun skal på "ferie" til LA osv. Folk er lei og provosert, og desverre så legger hun hodet på blokka helt selv ved å ofte provosere veldig mye selv også. 

Hets NEI, men mye omtale, mange kommentarer, spekulasjoner, "avsløringer" og pirk på hva hun har gjort med utseendet osv - det må hun nesten leve med hvis hun vil fortsette å leve AV dette. 

Endret av Isild
  • Liker 20
  • Nyttig 5
Skrevet
Oida skrev (4 timer siden):

Jeg ser ikke på Farmen så skal ikke uttale meg om Sofie Steen Isachsens opptreden der.

Jeg tror du misforstår poenget til Mads Hansen. Som jeg tolker det er ikke poenget med innlegget bare hva hun gjorde i Farmen, men hennes stadige skifte av meninger og lettvinte syn på sannheten.

Når det kommer til din begrunnelse om at Mads Hansen ikke skal få uttale seg om personer som deltar i Farmen kjendis fordi han er programleder i Farmen henger jeg ikke med på argumentasjonen din. Å pålegge en person munnkurv for å uttale seg offentlig fordi han er programleder noen uker i året henger ikke på greip. Tv2 klarer vel forøvrig selv å sette konseptet Farmen i et dårlig lys ved å caste det meste av deltagere fra egne rekker.

men jeg ser det som en åpenbar ripe i lakken for konseptet farmen visa verca orginal og kjendis. For begge er en plattform. 

Derfor er det beklagelig at han uttaler seg om juks på farmen som har blitt brettet frem at deltakere selv, og det bør egentlig skje i styrerommet. Fordi hvis farmen har motivasjon at deltagere skal leve så reelt som mulig 100 år tilbake i tid, ja, da har dem det som en status, men det er åpenbart at farmen konseptet har et stort problem når de er fastlåst til deltagere som har vært på intervju og ikke følger spillerreglene, da blir det for dumt at de sminker på juksene som de har sett og avslørt uten å gjøre noe med det. Fordi konkurransen handler om hvem er det som kan leve 6 uker på en gård uten kontakt med omverden, så bør det være sånn, og farmen bør på mange måter ha klare erstattere som kan komme inn i gården når juks er avslørt. 

Hvorfor?

Fordi det er tv seere som følger med på programmene, og det er store verdier som følger med vinneren. Da forventer tv seere at den rette personen er den som vinner også konkurransen. 

Og jeg vil tippe i alle sesonger har deltakerne jukset, også dem som har vunnet... dermed har produksjonsselskapet er mega stort problem, og iallfall når programleder i SOME anklager en deltager i Farmen kjendis. 

• Liker 1
Skrevet
Egenskap skrev (7 minutter siden):

men jeg ser det som en åpenbar ripe i lakken for konseptet farmen visa verca orginal og kjendis. For begge er en plattform. 

Derfor er det beklagelig at han uttaler seg om juks på farmen som har blitt brettet frem at deltakere selv, og det bør egentlig skje i styrerommet. Fordi hvis farmen har motivasjon at deltagere skal leve så reelt som mulig 100 år tilbake i tid, ja, da har dem det som en status, men det er åpenbart at farmen konseptet har et stort problem når de er fastlåst til deltagere som har vært på intervju og ikke følger spillerreglene, da blir det for dumt at de sminker på juksene som de har sett og avslørt uten å gjøre noe med det. Fordi konkurransen handler om hvem er det som kan leve 6 uker på en gård uten kontakt med omverden, så bør det være sånn, og farmen bør på mange måter ha klare erstattere som kan komme inn i gården når juks er avslørt. 

Hvorfor?

Fordi det er tv seere som følger med på programmene, og det er store verdier som følger med vinneren. Da forventer tv seere at den rette personen er den som vinner også konkurransen. 

Og jeg vil tippe i alle sesonger har deltakerne jukset, også dem som har vunnet... dermed har produksjonsselskapet er mega stort problem, og iallfall når programleder i SOME anklager en deltager i Farmen kjendis. 

Men hva gjør dette i Sophie Elise tråden? I farmen kjendis blir de spurt, de har tydeligvis andre regler enn i Farmen og Mads Hansen har ingenting med dette programmet å gjøre. Mads Hansen «outer» influencere som Sophie Elise og deres dobbeltkommunikasjon. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Leser kommentarfeltene til Tv2 på FB, mange som skryter veldig av SE, hun har visst virkelig gjort et godt inntrykk. Så naturlig, usminka vakker, alt hun trenger er bare å få bygget opp selvtilliten stakkar. De heier på henne! 
Det er som de blir forbauset over at det er en hjerne bak det lille, petite ytre. Men hallo, en hjerne er det absolutt der, en kalkulerende og ganske kynisk en også. 
Men nå i sist episode av Farmen jeg så (igår), der slapp hun maska, under hinderløypa og etterpå. Det var ekte og smittende glede. Så jeg forstår forsåvidt at hun gir et godt inntrykk av seg selv der- og det VAR jo ekte. 
Men jeg får makk av at de andre behandler henne som ei lita jente: Ingrid ,(27 år!)  trøsta  henne:ikke gråt,   lille jenta mi.  Dorthe: Åå nutteliten. Heine: Lille miss Sophie…. 

• Liker 33
Skrevet
Zenhouse skrev (4 minutter siden):

Leser kommentarfeltene til Tv2 på FB, mange som skryter veldig av SE, hun har visst virkelig gjort et godt inntrykk. Så naturlig, usminka vakker, alt hun trenger er bare å få bygget opp selvtilliten stakkar. De heier på henne! 
Det er som de blir forbauset over at det er en hjerne bak det lille, petite ytre. Men hallo, en hjerne er det absolutt der, en kalkulerende og ganske kynisk en også. 
Men nå i sist episode av Farmen jeg så (igår), der slapp hun maska, under hinderløypa og etterpå. Det var ekte og smittende glede. Så jeg forstår forsåvidt at hun gir et godt inntrykk av seg selv der- og det VAR jo ekte. 
Men jeg får makk av at de andre behandler henne som ei lita jente: Ingrid ,(27 år!)  trøsta  henne:ikke gråt,   lille jenta mi.  Dorthe: Åå nutteliten. Heine: Lille miss Sophie…. 

Jeg vet ikke om dette er fordi hun gjør seg til og hun ønsker slik respons, men jeg får ofte sånne responser pga min (lave) høyde. Det selv om jeg ikke er stakkarslig. Mange tror at hvis man ser ung ut så er det greit å komme med sånne utsagn og det er ufattelig provoserende. Man blir ofte snakket ned til hvis man er liten/ ser ung ut. SE har muligens utnyttet dette litt. 

• Liker 10
Skrevet
Zenhouse skrev (44 minutter siden):

Jeg blir nesten irritert over at alle hyller henne for at hun sier hun har lært så mye om seg selv og bla, bla, for så å dra rett til LA for å operere seg etterpå. Ingen som sier et knyst om det. Og mange synes at hun og Isak er sååå søte, ingen som stiller spørsmål ved at hun ikke var singel da hun gikk inn på Farmen.

Skrevet
Lalunagoid skrev (7 timer siden):

https://snl.no/hets

Vi har tydeligvis ulik oppfatning av hva hets betyr, og jeg ser begrepet brukes feil i veldig mange diskusjoner her inne. Hets og kritikk er to forskjellige ting.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Zenhouse skrev (55 minutter siden):

Ja, det der også la jeg merke til. Har alltid tenkt hun har verdes falskeste latter. Sitter der å ser sur ut, hadde rett. For nå har jeg sett hun le fra hjerterota to ganger der inne. Ene gangen når det ble spurt hva som gjorde farmen oppholde der inne for henne og nå når hun vant kunnskap

• Liker 6
Skrevet
mjaus skrev (1 minutt siden):

Ja, det der også la jeg merke til. Har alltid tenkt hun har verdes falskeste latter. Sitter der å ser sur ut, hadde rett. For nå har jeg sett hun le fra hjerterota to ganger der inne. Ene gangen når det ble spurt hva som gjorde farmen oppholde der inne for henne og nå når hun vant kunnskap

Hun lo jo både høyt og godt da et par av de andre strevde i hinderløypa. Bet meg merke i den latteren, for den hadde en litt ekkel klang.

Skrevet
Brumundaline skrev (På 15.2.2022 den 14.06):

Kan man gjenopplives av en ambulanse??

Nei, du forstår det at det er personellet som kommer i den som hjelper til med det. AMK er noe helt annet

Skrevet

Den finmotorikken til Sophie Elise, er den litt selektiv? Kan hun feks legge sminke selv?

• Liker 19
Skrevet
Jif skrev (11 minutter siden):

Den finmotorikken til Sophie Elise, er den litt selektiv? Kan hun feks legge sminke selv?

Jeg har samme diagnose som henne. Skjelvingen kan variere. Noen dager er det vanskelig å sminke seg og andre dager ikke. Jeg hadde også trukket meg fra en sykonkurranse.

• Liker 4
Skrevet
Jif skrev (15 minutter siden):

Hun har skrevet litt om essensiell tremor for mange år siden. Nå har hun stort sett egne makeup-folk som sminker henne. Hun klarer å sminke seg selv, hvis man ser på de første sesongene av bloggerne så sminket hun seg selv til hverdags, men detaljert sminke (eyeliner, øyenskygge, lipliner osv) krever at hun konsentrer seg veldig og er visstnok veldig slitsomt og vondt i lengden.

• Liker 7
Skrevet
Sozzen skrev (9 minutter siden):

Jeg har samme diagnose som henne. Skjelvingen kan variere. Noen dager er det vanskelig å sminke seg og andre dager ikke. Jeg hadde også trukket meg fra en sykonkurranse.

Sykonkurransen varte jo i 90 minutter. Det er lenge hvis man sliter med skjelvinger så jeg forstår godt at hun sto over. 

• Liker 8
Skrevet (endret)
mjaus skrev (3 timer siden):

Synes hun var skjønn når hun lo så hjertelig, man kunne se at hun var virkelig glad i den episoden. Hun kler så utrolig godt å være naturlig (ja, jeg vet hun har operert tidligere), usminka, og hun kler å være i omgivelsene på Farmen. (Hun hadde kledd enda bedre å droppe extensions ;))

Hun kler seg også i naturlige og passende klær for Farmen. Det hadde jeg ikke trodd. Det skal hun ha. 

Og så er det selvsagt kjipt at hun drar og opererer seg like etterpå. Men det er jo synd på henne hvis hun har det så vanskelig med seg selv.  

Endret av Amanda28
  • Liker 9
Skrevet (endret)

Jeg synes det er litt slemt å legge ut et forstørret bilde av den rynkete pannen til SE.

Det at hun har rynker (selv om den hadde en merkelig form) viser jo at hun ikke er konstant stiv i trynet av botox, og at hun er et menneske.

Hun får masse kritikk fordi hun som er såpass ung bruker botox/fillers, men når hun er avbildet med rynker får hun også mye kritikk og latterliggjøring.

Hun er nok på some og leser hva som er skrevet om henne, og det fører nok til at selvbildet blir enda dårligere.

Endret av Tough cookie
  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
velociraptor skrev (4 minutter siden):

Vi har svært ulikt syn på hva som er usminka og naturlig. Påtatovert sminke, extensions, fillers, blekede tenner, i tillegg til alle operasjonene... Det er jo ikke en naturlig flekk på dama.

Og når du skriver "operert tidligere" høres det som om du mener det er i samme kategori som "pleide å farge håret før", som om det liksom ikke tells lenger?

Tror du folk hadde zoomet inn på de rynkene og laget et poeng av det hvis hun ikke hadde tatt botox og ansiktsløft? Det tror nemlig ikke jeg.

Rynkene viser jo at hun ikke har botox hele tiden, eller så har musklene i pannen hennes blitt immun mot botox (det kan skje hvis man tar for ofte)

Uansett synes jeg ikke noe om å blåse det opp og gjøre narr av det.

Merkelig at moderator ikke bryr seg...

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Syntes synd på henne jeg som har de rynkene 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...