Gjest BethD Skrevet 28. august 2021 #23781 Skrevet 28. august 2021 Pust skrev (13 minutter siden): «Friskt og sunt» er ikke de første ordene man kommer på, når man skal beskrive påvirkere som deltakerne i Bloggerne … Tvert om. På Instagram: Bildene fra hagefesten der SE fremstår som «møkkete» på grunn av skjoldete selvbruning og filmer seg selv med et forførende blikk og våte lepper - midt blant de andre gjestene - forteller i alle fall meg at noe er ravende galt fatt. Jepp!!
Andrea59 Skrevet 28. august 2021 #23782 Skrevet 28. august 2021 Er det en diagnose på denne tilstanden - altså, det ligner jo veldig på f eks anoreksi - glo seg selv i speilet, og helt tydelig ikke se det samme som alle andre (utenfor fan-kretsen) rundt - at den normale delen av kroppen faktisk er ok - og at den overdrevent reparerte kroppen er grotesk - de synes tvert i mot at den mangler kanskje bare bittelite grann flere operasjoner….! 8
Gjest BethD Skrevet 28. august 2021 #23783 Skrevet 28. august 2021 Andrea59 skrev (3 minutter siden): Er det en diagnose på denne tilstanden - altså, det ligner jo veldig på f eks anoreksi - glo seg selv i speilet, og helt tydelig ikke se det samme som alle andre (utenfor fan-kretsen) rundt - at den normale delen av kroppen faktisk er ok - og at den overdrevent reparerte kroppen er grotesk - de synes tvert i mot at den mangler kanskje bare bittelite grann flere operasjoner….! Body dysmorphia?
Måne Rampelyset Skrevet 28. august 2021 #23784 Skrevet 28. august 2021 Tråden er ryddet for krenkende innlegg. Måne, admin.
Andrea59 Skrevet 28. august 2021 #23785 Skrevet 28. august 2021 2 hours ago, BethD said: Body dysmorphia? Akkurat ja - ja, mente jeg hadde lest om det en gang. En god del av gjengangerne hos de kosmetiske kirurgene må jo ha minst et snev av det. 9
Lorieen Skrevet 28. august 2021 #23786 Skrevet 28. august 2021 Jo mer jeg tenker på det, jo sjukere synes jeg det er - at en jentunge i åpenbar mental ubalanse, som har operert hele kroppen sin til det ugjenkjennelige og groteske, skal ha påvirkningskraft og makt i media, og tjene seg søkkrik på det attpåtil. Verden, ass! Jeg er skremt. 46
Era Vulgaris Skrevet 28. august 2021 #23787 Skrevet 28. august 2021 Lorieen skrev (3 minutter siden): Jo mer jeg tenker på det, jo sjukere synes jeg det er - at en jentunge i åpenbar mental ubalanse, som har operert hele kroppen sin til det ugjenkjennelige og groteske, skal ha påvirkningskraft og makt i media, og tjene seg søkkrik på det attpåtil. Verden, ass! Jeg er skremt. Og det du skriver, er ene og alene grunnen til at jeg deltar i denne tråden. Jeg følger henne ikke, er ikke i hennes målgruppe, men jeg er opptatt av hva som skjer i samfunnet, og hva den oppvoksende generasjon eksponeres for. Når en sånn som SE blir et forbilde, er det på tide å stille spørsmål ved hvilke verdier og holdninger vi ønsker vår barn skal ha. Når en i tillegg vet at mye av det som kommer fram i hennes kanaler er regelrett løgn, er det viktig å få fram hva som faktisk stemmer i det som publiseres. Gull-Barbien var i aller høyeste grad fortjent! 35
Gjest BethD Skrevet 28. august 2021 #23788 Skrevet 28. august 2021 Era Vulgaris skrev (16 minutter siden): Og det du skriver, er ene og alene grunnen til at jeg deltar i denne tråden. Jeg følger henne ikke, er ikke i hennes målgruppe, men jeg er opptatt av hva som skjer i samfunnet, og hva den oppvoksende generasjon eksponeres for. Når en sånn som SE blir et forbilde, er det på tide å stille spørsmål ved hvilke verdier og holdninger vi ønsker vår barn skal ha. Når en i tillegg vet at mye av det som kommer fram i hennes kanaler er regelrett løgn, er det viktig å få fram hva som faktisk stemmer i det som publiseres. Gull-Barbien var i aller høyeste grad fortjent! Bare det faktum at hun sitter å sipper forran åpent kamera om at hun ikke skjønner hvorfor hun har vunnet den, er jo skremmende i seg selv
Consita Skrevet 28. august 2021 #23789 Skrevet 28. august 2021 (endret) Lorieen skrev (32 minutter siden): Jo mer jeg tenker på det, jo sjukere synes jeg det er - at en jentunge i åpenbar mental ubalanse, som har operert hele kroppen sin til det ugjenkjennelige og groteske, skal ha påvirkningskraft og makt i media, og tjene seg søkkrik på det attpåtil. Verden, ass! Jeg er skremt. Vil bare poengtere at hun IKKE er noen jentunge. Hun er en voksen kvinne. Hun skal ikke gis fripass med liten pike greiene sine. Ellers er jeg 100 % enig med deg. Endret 28. august 2021 av Consita 40
Lorieen Skrevet 28. august 2021 #23790 Skrevet 28. august 2021 Consita skrev (1 minutt siden): Vil bare poengtere at hun IKKE er noen jentunge. Hun er en voksen kvinne. Hun skal ikke gis fripass med liten pike greiene sine. Hun begynner å bli ganske voksen, men hun var vitterlig en jentunge da hun startet dette racet med blogg osv. 6
Consita Skrevet 28. august 2021 #23791 Skrevet 28. august 2021 Lorieen skrev (Akkurat nå): Hun begynner å bli ganske voksen, men hun var vitterlig en jentunge da hun startet dette racet med blogg osv. Men ikke lenger og kan virkelig ikke gjemme seg bak det lenger. 27
Lorieen Skrevet 28. august 2021 #23792 Skrevet 28. august 2021 Consita skrev (Akkurat nå): Men ikke lenger og kan virkelig ikke gjemme seg bak det lenger. Nei. 6
Era Vulgaris Skrevet 28. august 2021 #23793 Skrevet 28. august 2021 Consita skrev (8 minutter siden): Men ikke lenger og kan virkelig ikke gjemme seg bak det lenger. Det er veldig sant. Dette har jeg skrevet tidligere i tråden også, men det er fortsatt aktuelt med tanke på det du sier. Jeg tror et av problemene er at hun ikke har klart å henge med i utviklingen. Hun har levd i denne bobla i rundt 10 år nå, og det er ingen som har prøvd å veilede eller korrigere henne, snarere tvert i mot. Hun har foreldre som har lagt til rette for at hun kan holde på som hun gjør, og hun ansetter kun de som snakker henne etter munnen. På de 10 årene har fansen blitt voksne, mens SE fortsatt er "en stakkars liten jente som bare prøver å finne sin vei i livet". Helt ok når man er 16, men som 26-åring bør man ha utviklet seg noe. Det har hun ikke, og det skyldes sannsynligvis denne rosa boble-tilværelsen hun lever. Det viser hvor skadelig denne formen for liv kan være. Man mister rett og slett gangsynet. 25
Isild Skrevet 29. august 2021 #23794 Skrevet 29. august 2021 Era Vulgaris skrev (18 timer siden): Det er veldig sant. Dette har jeg skrevet tidligere i tråden også, men det er fortsatt aktuelt med tanke på det du sier. Jeg tror et av problemene er at hun ikke har klart å henge med i utviklingen. Hun har levd i denne bobla i rundt 10 år nå, og det er ingen som har prøvd å veilede eller korrigere henne, snarere tvert i mot. Hun har foreldre som har lagt til rette for at hun kan holde på som hun gjør, og hun ansetter kun de som snakker henne etter munnen. På de 10 årene har fansen blitt voksne, mens SE fortsatt er "en stakkars liten jente som bare prøver å finne sin vei i livet". Helt ok når man er 16, men som 26-åring bør man ha utviklet seg noe. Det har hun ikke, og det skyldes sannsynligvis denne rosa boble-tilværelsen hun lever. Det viser hvor skadelig denne formen for liv kan være. Man mister rett og slett gangsynet. Det er vanskelig å forstå at foreldrene tillot bloggingen, når det må ha vært ganske klart og tydelig at jenta trengte hjelp med selvbildet sitt. At en tenåring fikk lov til å eksponere seg på en så massiv måte, selv om hun ikke hadde godt av det er helt ufattelig for meg. Nå overtar de alle dyrene hun ikke klarer å ta seg av, og lever selv av at hun viser den ekstrem-opererte kroppen sin på internett. Disse folka er ikke som andre, DET kan vi vel si. 30
anonMrX Skrevet 29. august 2021 #23795 Skrevet 29. august 2021 Jeg har lyst å operere kroppen min til den er helt transformert, men jeg vet at foreldrene mine hadde blitt skuffet. 1
Gjest Finlay Skrevet 29. august 2021 #23796 Skrevet 29. august 2021 Consita skrev (På 2021-8-28 den 16.51): Vil bare poengtere at hun IKKE er noen jentunge. Hun er en voksen kvinne. Hun skal ikke gis fripass med liten pike greiene sine. Ellers er jeg 100 % enig med deg. Det er viktig at det poengteres👍 Om tre år er hun 30.
Consita Skrevet 29. august 2021 #23797 Skrevet 29. august 2021 Finlay skrev (1 time siden): Det er viktig at det poengteres👍 Om tre år er hun 30. 👍👊 5
Pust Skrevet 29. august 2021 #23798 Skrevet 29. august 2021 Finlay skrev (2 timer siden): Det er viktig at det poengteres👍 Om tre år er hun 30. Det skulle man ikke tro. Men, så er hun i godt selskap også ... Flere av rosa-påvirkerne (de kaller det livsstilsbloggere/-influencere ) har virkelig tapt mye på å dille for seg selv med speil og mobil. Det er nifst å tenke på at min kloke og kunnskapsrike fastlege var 28 da h*n begynte i en så ansvarsfull og vanskelig jobb, mens andre bare suser bort livet sitt og tjener penger på å selge trash som ingen trenger/kun forsøpler kloden vår. 21
Gjest Finlay Skrevet 29. august 2021 #23799 Skrevet 29. august 2021 Sophie Elise har vel kommet unna med alt for mye, alt for lenge, ved å bruke “jeg er bare en (stakkars, søt liten) jente som…” (sett inn det som passer) Kanskje gråte en skvett, og ellers minne om at hun bare er 155 cm (evt 157 eller 158) hvis det byr seg en anledning. Nesten skummelt å tenke på at hun nærmer seg 30 år med stormskritt, og fremdeles ønsker å bli sett på som ung, usikker liten jente hver gang hun får kritikk. Mens hun slår om seg med uttrykk som Girlpower og feminisme😅
Isild Skrevet 30. august 2021 #23800 Skrevet 30. august 2021 (endret) Pust skrev (16 timer siden): Det skulle man ikke tro. Men, så er hun i godt selskap også ... Flere av rosa-påvirkerne (de kaller det livsstilsbloggere/-influencere ) har virkelig tapt mye på å dille for seg selv med speil og mobil. Det er nifst å tenke på at min kloke og kunnskapsrike fastlege var 28 da h*n begynte i en så ansvarsfull og vanskelig jobb, mens andre bare suser bort livet sitt og tjener penger på å selge trash som ingen trenger/kun forsøpler kloden vår. Skremmende at SE og flere faktisk "jobber" med å skulle påvirke ungdom. Påvirke til å ikke ta utdanning, for "influencing" gjør deg rik og gir deg makt. Påvirke til å være ukritiske ift å eksponere seg selv og andre i soMe, og påvirke til å ødelegge kroppen sin. Påvirke til å være selvopptatte og sutrete - overforbruk, og å bruke masse penger på "ræl, tant og fjas". Helt galskap. Så en dokumentar/film på HBO "Fake famous". Verdt å se. Der kom det virkelig frem hvor luguber denne "bransjen" er. Endret 30. august 2021 av Isild 23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå