Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Pust skrev (1 time siden):

Fy dere, SV 😡

Man finner ikke mer kvinnehat enn hos venstrevridde liberalistiske menn. 

• Liker 12
Skrevet

Men virkelig, støtter man noen bare fordi at man følger dem? Jeg støtter IKKE, men jeg følger jo fordi jeg vil vite hva hun holder på med. For meg er det mest nysgjerrighet men hva om SV gjerne vil se eksempler på brudd på reklame og slikt. SE har jo stadig privat konto og er ille på å bryte markedsføringsloven så om de følger masse influencere for å se hvordan de oppfører seg, hvorfor er det automatisk tolket som støtte?? 

• Liker 14
Skrevet
SoftKitty skrev (3 minutter siden):

Men virkelig, støtter man noen bare fordi at man følger dem? Jeg støtter IKKE, men jeg følger jo fordi jeg vil vite hva hun holder på med. For meg er det mest nysgjerrighet men hva om SV gjerne vil se eksempler på brudd på reklame og slikt. SE har jo stadig privat konto og er ille på å bryte markedsføringsloven så om de følger masse influencere for å se hvordan de oppfører seg, hvorfor er det automatisk tolket som støtte?? 

Det er forskjell på om du følger en offentlig person og om et politisk parti,Nasjonalgalleriet eller Kongen for den del følger en offentlig person! Når eg offentlig «person» følger en annen offentlig «person» så blir det å støtte ja..

Skrevet (endret)
BethD skrev (1 time siden):

Det er forskjell på om du følger en offentlig person og om et politisk parti,Nasjonalgalleriet eller Kongen for den del følger en offentlig person! Når eg offentlig «person» følger en annen offentlig «person» så blir det å støtte ja..

De har avfulgt SE.

Nasjonalmuseet derimot, de støtter fremdeles offentlig en type reklame som er både seksualisert og kvinnefientlig, og som er rettet mot unge kvinner og menn (barn).

Endret av Pust
  • Liker 22
Skrevet
Pust skrev (13 minutter siden):

De har avfulgt SE.

Nasjonalmuseet derimot, de støtter fremdeles offentlig en type reklame som er både seksualisert og kvinnefientlig, og som er rettet mot unge kvinner og menn (barn).

SV fulgte henne i dag tidlig... Ser at de har avfulgt henne nå.. 🤔👍

• Liker 25
Skrevet (endret)
SoftKitty skrev (1 time siden):

Man «støtter» det de driver med ved å være følger, fordi følgertallene er et av deres viktigste salgsargument. Er man i tillegg en offentlig institusjon eller et politisk parti, kan influenseren bruke dette som et tungtveiende argument når de selger seg inn hos kunder. Fordi offentlige institusjoner har en annen og større tyngde enn hva «hvermannsen» har. De som styrer SoMe-kontoene til slike institusjoner, bør reflektere over hvilke signaler de sender ut ved å støtte influensere, og at de lar seg (mis)bruke i reklame for produkter og tjenester de ikke bør forbindes med, som for eksempel SEs sterkt seksualiserte kontoer, som bruker en modifisert kvinnekropp til å selge alt fra fast fashion til interiør og hotellopphold.

Endret av Pust
  • Liker 30
Skrevet
Citha skrev (43 minutter siden):

Jeg skrev til SV ang Sophie Elise. Fikk til svar:

Hei. Takk for at du har gjort oss oppmerksom på dette. Vi startet nok å følge henne i forbindelse med denne saken i 2016: https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/2016/10/10/SV-tar-Sophie-Elise-trusler-til-Stortinget-13624150.ece
Vi følger ikke lenger Sophie Elise. 

:) 

Så derfor måtte de følge henne? Dårlig unnskyldning. De skjønte nok at de dreit på draget! 

Skrevet
Pust skrev (59 minutter siden):

Man «støtter» det de driver med ved å være følger, fordi følgertallene er et av deres viktigste salgsargument. Er man i tillegg en offentlig institusjon eller et politisk parti, kan influenseren bruke dette som et tungtveiende argument når de selger seg inn hos kunder. Fordi offentlige institusjoner har en annen og større tyngde enn hva «hvermannsen» har. De som styrer SoMe-kontoene til slike institusjoner, bør reflektere over hvilke signaler de sender ut ved å støtte influensere, og at de lar seg (mis)bruke i reklame for produkter og tjenester de ikke bør forbindes med, som for eksempel SEs sterkt seksualiserte kontoer, som bruker en modifisert kvinnekropp til å selge alt fra fast fashion til interiør og hotellopphold.

Nettopp. 

Skrevet
Citha skrev (2 timer siden):

Jeg skrev til SV ang Sophie Elise. Fikk til svar:

Hei. Takk for at du har gjort oss oppmerksom på dette. Vi startet nok å følge henne i forbindelse med denne saken i 2016: https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/2016/10/10/SV-tar-Sophie-Elise-trusler-til-Stortinget-13624150.ece
Vi følger ikke lenger Sophie Elise. 

:) 

Jeg skrev til SVparti i morges da jeg oppdaget det, men trodde ikke jeg skulle få svar da meldingen ikke ble åpnet med det første. Men fikk ca samme svar som deg for en kort stund siden 😆

Forklaringen deres kan jo være både reell eller ikke, men synes det er positivt at de tar slike tilbakemeldinger til seg. Noe annet ville vært litt dumt midt oppi valgkampen, men det er en annen sak 🤪

• Liker 30
Skrevet

Tanker om den nye youtubevideoen hun la ut idag? Følte ikke hun svarte på  noe enda det var en q%a. Var bare reklame for icaniwill? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg lurer på når folk blir lei? Når markedet er mettet, når folk ikke lenger synes det er interessant å se silikonræva og silikonpuppene hennes overalt? Det må da nå et metningspunkt før eller seinere? 

• Liker 26
Skrevet

Av alle ting denne jenta har sagt så fikk dette blodet mitt til å kooooke! 

Hun mener i den nyeste vloggen (se fra 05:30min) sin og jeg siterer «Hvis man faktisk tenker på det, så er det ikke så vanskelig å holde seg sunn og slank hvis det er det man ønsker, for en vet jo hva som er bra for en og dårlig for en. Sånn tenker iallfall jeg» 

Altsåååå.. Hun har ingen ide om hvor vanskelig det å holde vekten nede faktisk er. Og hva det gjør med psyken. 

link til vlogg: 

• Liker 32
Skrevet

Hun snakker om sin essensiell tremor i den nyeste vloggen, og at hun har sluttet på medisiner. Venstre hånden tar visst helt av, men kameraet hun holder med venstre hånd er helt rolig!?! 

• Liker 29
Skrevet
Missy1 skrev (7 minutter siden):

Er en veldig snål uttalelse fra ei som har operert HELE kroppen sin 🙄 

Altså, hun jobber ikke for å holde formen. Hun opererer seg. Herregud hun har jo fettsugd magen 🤦🏼‍♀️ 

De fettsuger armer, rygg, mage og lår for å få fett nok til å putte i rumpeballene. 

• Liker 25
Skrevet
Miimosa skrev (1 time siden):

Hun snakker om sin essensiell tremor i den nyeste vloggen, og at hun har sluttet på medisiner. Venstre hånden tar visst helt av, men kameraet hun holder med venstre hånd er helt rolig!?! 

Hun har ikke mer essensiell tremor enn jeg har downs syndrom.

• Liker 31
Skrevet
Lorieen skrev (7 timer siden):

Jeg lurer på når folk blir lei? Når markedet er mettet, når folk ikke lenger synes det er interessant å se silikonræva og silikonpuppene hennes overalt? Det må da nå et metningspunkt før eller seinere? 

Etterhvert som hun nærmer seg 30 og fansen hennes har vokst opp (og vokst fra henne)  så tror jeg nok endel vil forandre seg. "Lille Sofie" har vært fredet, men det kommer nok ikke til å fungere for alltid. Plutselig en dag slutter media å dulle med henne. 

Ikke sikkert alt det hun har gjort mot sin egen kropp er like "fint" for alltid heller, vi har sett mange skrekkeksempler på hvordan så massiv kirurgi ser ut etterhvert som årene går. 

• Liker 24
Skrevet (endret)

Jeg har voldsom respekt for Sophie Elise som en slags ung pioneer og forretningskvinne. Problemet er bare at forretningsmodellen er umoralsk. Det er en slags videreutvikling av postordre og telemarketing, MMS etc. 

Endret av Michaelhe
  • Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...