Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Hjarte skrev (1 time siden):

Helt enig. Lasse spiller ikke på sex på den måten som SE gjør. Ikke noe rumpe trykt opp mot kamera, og ikke noe nærbilde av underliv. Har har visst et samarbeid med Strikkemekka da, men på de bildene er han godt påkledt. 

Ser at SE AS har operert både nese og bryster i en alder av 18 år? Hun sier også i bloggerne runde 1, at hun mener at det er positivt hvis noen kaller henne barbie. For noen som er stygge blir jo ikke kalt Barbie, i følge henne selv. Trist å se at forretningsmodellen til SE AS lever i beste velgående, godt hjulpet av redaksjonelle medier, ryggkløere og andre «gratis passasjerer». 

Fortsetter under...

Jeg mener at man kan ikke sammenligne de to med hverandre. 

1) Sofie Elise er en person som har operert hele kroppen og endret utseendet fullstendig fra den hun egentlig var. Hun har i lang tid skrevet om forskjellige plastiske operasjoner som hun har tatt. 

2) Sofie Elise reklamer f.eks for bøker ved å kle seg opp i undertøyet og driver målrettet med seksualiserende reklame. Hun kjører seg inn på barn og unge med å fortelle dem hvordan de kan bli perfekte. 

Det handler ikke bare om at SE stiller opp i bar overkropp, flasher puppene og alt det der, men det handler om hele personen som en helhet. Hadde hun vært en kvinnelig dame, som stilte opp med et bikinibilde fra tid til annen på en blogg, så tror jeg knapt noen hadde hevet et øyebryn... men en grunn til at det stormer så mye rundt henne er jo på grunn av det store fokuset på plastiske operasjoner. 

Nå for noen korrigere meg om jeg tar feil, for jeg er ikke så kjent med Lasse, men utifra hva jeg vet om han så har han ikke operert seg, har ingen seksualiserende reklame (men han har FÅ noen bilder i bar overkropp på Instagram, og ingen bilder av rumpa bar)

For meg så handler det også om at vi må kunne akseptere menneskekroppen sånn som den er. Unge mennesker skal ikke skamme seg over hvordan de ser ut. De skal ikke trenge å måtte se til blogger for å finne ut hvordan rumpa blir finere, hvordan man fyller opp leppene og ja, alle mulige ting. Ja, så har noen en stor og en liten pupp. Noen har to små, noen har to store. Noen har strekkmerker, noen har rynker. Noen har kanskje begge? Det er naturlig og det er fint. På samme måte med mage, rumpe, lår, fitte, nese og sånt. Kommer i alle former. Kanskje man ordner på noe en gang, men jenta er jo ikke gjenkjennelig fra den hun var. 

I tillegg så handler det litt om måten hun argumenterer på. Hun er ikke lengre enn ung jente som prøver å finne et sted i livet. Hun er en 26 år gammel kvinne som driver et millionforetak. 

• Liker 32

Annonse

Isild skrev (1 time siden):

Er vel like før den puppe-posèn hennes blir en meme. Hun drar jo opp genseren overalt. 

Ja dette begynner å bli tragikomisk. Hun «bjudar på» i alle mulige anledninger: prisutdelinger, restauranter, lageravdelingen til ikea, Slottsplassen og lista fortsetter. Nesten så man lurer på om vedkomne ikke er riktig vel bevart eller om det bare er en one trick pony vi bevitner

• Liker 22
AntiBullshit skrev (53 minutter siden):

Ja dette begynner å bli tragikomisk. Hun «bjudar på» i alle mulige anledninger: prisutdelinger, restauranter, lageravdelingen til ikea, Slottsplassen og lista fortsetter. Nesten så man lurer på om vedkomne ikke er riktig vel bevart eller om det bare er en one trick pony vi bevitner

Jeg syns det hele har blitt bare påtrengende, repeterende, mer og mer selvopptatt, mindre og mindre reflektert og... kjedelig. Merker meg med ganske stor forundring hvor mye støtte SE AS får hver gang hun blir lei seg og fornærmet, når noen påpeker at det ikke passer å kle av seg i alle sammenhenger og overalt - særlig i reklame rettet mot barn og unge. 

Nå sist var det Press som påpekte det - og det ble drama, rama og å misbruke begrepet mobbing - igjen! 

Helt patetisk hele greia etterhvert. At hun har blitt en så stor kjendis her til lands er direkte flaut. 

Kjenner jeg fortsatt er ganske oppgitt over at Press møtte en slik shitstorm. Det er skremmende hvor mange som syns det er helt topp stemning med seksualisert reklame der det ikke er nødvendig og ikke passer. 

Endret av Isild
  • Liker 31

Annonse

Cuddlegirl skrev (11 timer siden):

🤦‍♀️

IMG_20210221_220627.jpg

IMG_20210221_220619.jpg

Altså? OG dette er det hele kjendis-Norge med Unnni Lindell og Morten Hegset går i spissen for. 

Hva er poenget med dette - sånn utenom at SE får tilfredsstilt ett eller annet ikke-friskt behov for å vise seg frem hele tiden. Hva er feministisk med dette? Retten til å bli sett på som en kropp, et objekt? 

Jeg synes det er himla synd at Press ble stående i en shit-storm for sin kåring av SE A/S som gullbarbie. Dette er bare sjukt. HVEM er hun et forbilde for - og hva er det hun promoterer her? Alles rett til å vise puppene verden rundt?

• Liker 36
pøbelsara skrev (33 minutter siden):

Altså? OG dette er det hele kjendis-Norge med Unnni Lindell og Morten Hegset går i spissen for. 

Hva er poenget med dette - sånn utenom at SE får tilfredsstilt ett eller annet ikke-friskt behov for å vise seg frem hele tiden. Hva er feministisk med dette? Retten til å bli sett på som en kropp, et objekt? 

Jeg synes det er himla synd at Press ble stående i en shit-storm for sin kåring av SE A/S som gullbarbie. Dette er bare sjukt. HVEM er hun et forbilde for - og hva er det hun promoterer her? Alles rett til å vise puppene verden rundt?

Alles "rett" og mulighet til å tjene penger på unge kvinners nakne kropper, antakelig, for å selge alt fra Ikea-møbler til ferie på Svalbard? Ikke akkurat noe banebrytende triks, uansett hvor hardt hun selv insisterer på å fremstille seg selv som en spydspiss som utfordrer tabuer.

Ang. Press, Gullbarbie og den absurde debatten tildelingen utløste: Tenkte på det da jeg leste denne saken forleden dag, om sterk økning i antall mindreårige jenter som selger nakenbilder av seg selv til voksne menn. De ser ikke problemet iflg politiet.

https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/x3QwQB/politiet-jenter-i-og-rundt-bergen-selger-nakenbilder-av-seg-selv-noe

Sitat

– Vi opplever at jentene ikke har de store betenkelighetene med å dele og selge seksualiserte bilder av seg selv. Det virker som de ikke forstår konsekvensene av at bildene kanskje finnes på internett til evig tid, legger hun til.

Sitat

– Hvorfor begynner noen jenter med dette?
– Vi tenker at de muligens er inspirert av kjendiser eller forbilder som selger bilder av seg selv. Politiet er bekymret for at dette kan bli sosialt akseptert. Jenter lærer også av hverandre.

Sitat

Tessem mener dette også sier noe om hvordan forholdet til nakenbilder har utviklet seg – og om holdningen til nakenbilder.

– Nakenbilder på nett er blitt mer og mer vanlig, og mange ser ikke problemet med at bildene kommer på avveie der og da. Men så går det noen år, og livssituasjonen endrer seg. Først da kan det få konsekvenser. Men da har det allerede gått lang tid, og det blir mye vanskeligere å få fjernet nakenbildene på nettet.

For min del klarer jeg ikke å betrakte de bildene som noe annet enn parodiske. Det framstår som om Sophie Elise parodierer og karikerer sin egen forretningsidé og konsept.  

Men når de henvender seg til en generasjon som ikke forstår ironi overhodet lenger er det vel neppe greia, og jeg er nok bare blitt gammel.

Endret av Aricia
  • Liker 19
pøbelsara skrev (35 minutter siden):

OG dette er det hele kjendis-Norge med Unnni Lindell og Morten Hegset går i spissen for. 

Unni Lindell kommenterer sågar under bildet at hun elsker Sophie Elise så høyt, fordi hun vet at dette er fuskepels🙄

SE som alltid har drømt om å dra til Svalbard fordi det er så vakkert der. Tanken var vel heller at når mulighetene til å reise er såpass begrenset, så fungerer Svalbard greit som kulisse for SEs puppebilder. 

Annonse

Etter å ha lest en stor del av kommentarene i denne tråden her, så lurer jeg på en ting. Reflekterer dere over hvilke forbilder dere er for egne barn?  Eller barn og unge generelt som leser denne tråden?  Mobbing ligger ikke barn naturlig. Det er ofte tillært. 

• Liker 5
pøbelsara skrev (56 minutter siden):

Nevermind flashing av silikonbryster i alle settinger, men la oss fokusere på at pelsen ikke er ekte 🙄 Var det noen som sa «klø meg på ryggen?». 

Endret av Lin11
Finlay skrev (16 minutter siden):

Unni Lindell kommenterer sågar under bildet at hun elsker Sophie Elise så høyt, fordi hun vet at dette er fuskepels🙄

SE som alltid har drømt om å dra til Svalbard fordi det er så vakkert der. Tanken var vel heller at når mulighetene til å reise er såpass begrenset, så fungerer Svalbard greit som kulisse for SEs puppebilder. 

Må si jeg lurer på hva "greia" til Unni Lindell er. Hun fremstår jo som en ung tenåringsfan. Helt ok å støtte osv, men hun tar helt av - på en måte som sier mer om henne, enn om SE som hun er ute etter å forsvare. 

Sorry for off topic.. 

• Liker 19
Isild skrev (29 minutter siden):

Må si jeg lurer på hva "greia" til Unni Lindell er. Hun fremstår jo som en ung tenåringsfan. Helt ok å støtte osv, men hun tar helt av - på en måte som sier mer om henne, enn om SE som hun er ute etter å forsvare. 

Sorry for off topic.. 

Mulig at inntektssikring er agenda? De er begge hos Stordalen og han har ikke gjort det så bra det siste året. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...