Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden ryddet for spekulasjoner, debatt om kropp, samt svar.

Bond, adm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden ryddet for personangrep, spørsmål om moderering, samt svar til disse innlegg. 

Bond, adm

Skrevet
Den 17. september 2016 at 14.39, Kristanna skrev:

Hvis ikke har misforstått så skriver Kristina Andersen om dette stedet på bloggen. Derfor blir saken angående Sophie sin tur aktuell igjen og hun står i fare for å bli konfrontert. 

At en annen blogg nevner det, fører vel neppe til at SE blir tvunget til å skrive et innlegg om at hun angrer. 

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, Puny skrev:

At en annen blogg nevner det, fører vel neppe til at SE blir tvunget til å skrive et innlegg om at hun angrer. 

Som en varm ekte dyreverner så er det klart hun må skrive om det. Ellers kunne jo folk tro hun trodde hun hadde vært på en bra plass ... og vi tror vel ikke at S-E er dum vel??? :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor skal hun alltid sette seg selv i en offerrolle? Hvorfor skal hun alltid "selvdiagnosere" seg hele tiden, hvorfor føler hun at noe må feile henne hele tiden? Hun er så negativ i bloggingen, det er alltid noe som feiler eller er galt eller lillefingeren gjør vondt etc. Er dette imaget hennes helt egentlig? Er rosablogging ut og syteblogging in? 

Det går faktisk an å drive en blogg som er riktig så personlig, uten at man må ut om voldtekt og slutshaming og bipolare lidelser (som hun selv sier hun er friskmeldt for).

Skrevet
8 minutter siden, Galaxy X skrev:

Hvorfor skal hun alltid sette seg selv i en offerrolle? Hvorfor skal hun alltid "selvdiagnosere" seg hele tiden, hvorfor føler hun at noe må feile henne hele tiden? Hun er så negativ i bloggingen, det er alltid noe som feiler eller er galt eller lillefingeren gjør vondt etc. Er dette imaget hennes helt egentlig? Er rosablogging ut og syteblogging in? 

Det går faktisk an å drive en blogg som er riktig så personlig, uten at man må ut om voldtekt og slutshaming og bipolare lidelser (som hun selv sier hun er friskmeldt for).

For det første så blir man ikke"frisk" av bipolar lidelse- den følger deg hele livet. Hun er nok ikke bipolar og har nok som dusier selvdiagnostisert seg. Dette er damen som påstår hun ikke vil ha behandling for angst fordi det gir henne en "edge" selv om hun har sagt tidligere at hun går til psykiater for nettopp angst. 

For det andre: When all else fails, ta offerrollen. Dama lever på falsk sympati som hun nærmest trygler om å få. Sørgelig. Denne taktikken kommer nok ikke til å funke i all evighet.

• Liker 14
Skrevet (endret)
38 minutter siden, Puny skrev:

At den saken får fokus nå fører jo til at hennes lesere husker at hun var på en slik tur før, og jeg antar hun da ville fått spørsmål om dette igjen nå. Særlig siden hun ble advart mot turen av noen av de, men ignorerte det den gangen. Men tvunget er hun nok ikke, men det er vel for å stille seg selv i et bedre lys, enn å tie det i hjel.

Endret av Kristanna
  • Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Kristanna skrev:

At den saken får fokus nå fører jo til at hennes lesere husker at hun var på en slik før, og jeg antar hun da ville fått spørsmål om dette igjen nå. Særlig siden hun ble advart mot turen av noen av de, men ignorerte det den gangen. Men tvunget er hun nok ikke, men det er vel for å stille seg selv i et bedre lys, enn å tie det i hjel.

Eller... here's a crazy thought; kanskje hun rett og slett angrer? 

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, Puny skrev:

Eller... here's a crazy thought; kanskje hun rett og slett angrer? 

Det antar jeg hun har gjort siden hun fikk sannheten om dette. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Om hun gir seg selv diagnoser, og om hva slags diagnoser hun har synes jeg er en uting å spekulere i. Er vel med SE som med så mange andre, sykdom er en prosess. At hun i en periode mente at hun hadde angsten under kontroll og ga henne en edge, betyr ikke at angsten er mindre ekte fordi hun på et tidligere eller senere tidspunkt fant ut at hun trengte hjelp med å takle den. 

Det er ikke uvanlig at mennesker som er konstant i søkelyset (eller i det minste opplever det sånn) utvikler diverse mentale problemer - både kortvarige og langvarige. Husk at jenta har vært godt kjent og "under lupen" i den verste tenåringstiden sin. Hun er fortsatt bare 22 år, og det er en stund til hun faktisk er ordentlig voksen, selv om hun oppfører seg slik. 

Edit: hun er 22, ikke 20.

Endret av Niennas
  • Liker 8
Skrevet

Når skrev hun at hun var Bipolar? Noen som vet? 

Skrevet (endret)
5 minutter siden, elisaday skrev:

FYI. Bipolar lidelse og manisk depressiv er den samme diagnosen men med forskjellige navn. Og som tidligere sagt så blir man ikke friskmeldt av bipolar/manisk depressiv lidelse. Den følger deg hele livet og i de fleste tilfeller kreves medisiner for å holde sykdommen i sjakk. Dette er noe jeg vet 100% sikkert. Enten så er du bipolar eller så er du ikke."Friskmelding" som SE kaller det er bullshit. Da må legen hennes ha gått bort fra denne diagnosen og det er ikke slik hun fremstiller det. Hun ble bare plutselig frisk hun.,

Endret av elisaday
Feilskriving...
  • Liker 18
Skrevet
10 minutter siden, elisaday skrev:

Takk, en psykolog kan ikke stille diagnose. Og man må på utredning over tid for å stille en slik diagnose avhengig av hvor seriøs psykiateren er. Veldig lett å få diagnose om man oppsøker "feil" psykiater. Det går ann å være bipolar uten å gå på medinsiner (lithium,lamictal), men da bør man være klar over at man lett kommer opp i hypomani, deretter ned i depresjon. Om SE har denne diagnosen eller ikke, får være hennes sak. Om hun skrev at hun hadde det for å virke som en plaget sjel, uten å ha det så er det litt respektløst ovenfor de som virkelig sliter med dette. Men veldig mange i Norge har det, nesten en folkesykdom. 

• Liker 4
Skrevet

Man blir ikke bare friskmeldt eller "ferdig" med bipolar. Jeg har sluttet med medisiner nå og føler meg bra, men bipolar vil jeg alltid være og det påvirker meg hver dag på flere måter. Jeg blir så irritert.. 

• Liker 10
Skrevet

Hun ville vel ha litt ekstra sympati da hun sa hun var bipolar 

• Liker 7
Skrevet

Hater egentlig den "damned if you do, damned if you don't"-holdningen, men synes det var et spesielt tidspunkt å skrive et innlegg om den ekstensielle angsten, akkurat når hennes diagnoser ble satt spørsmålstegn ved på KG. Men igjen, alle med mental sykdom føler seg ikke "syk nok" til å bli tatt seriøst, så dette er nok hennes måte å understreke at jo, hun er faktisk syk. Det er aldri godt å ikke bli trodd på.

• Liker 7
Skrevet

Jeg kjenner meg iallefall igjen i sjenert-innlegget hennes. Litt fint å lese om andre som opplever det likt, tenker det kan være det for hennes yngre lesere også :) 

• Liker 5
Skrevet

Noen har som har sett den nye storyen hennes på snap? Gud, så slitt hår!! Visste at det var ille, men ikke SÅ ille.. Håret hennes er jo helt ødelagt..

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, Elisabethw skrev:

Noen har som har sett den nye storyen hennes på snap? Gud, så slitt hår!! Visste at det var ille, men ikke SÅ ille.. Håret hennes er jo helt ødelagt..

Har hun eget hår?   Trodde hun hadde pinekort hår med masse exstensions. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...