Isild Skrevet 26. juli #47781 Skrevet 26. juli Zenhouse skrev (9 timer siden): Hva skjedde med solbrille-kolleksjonen hennes? Var det bare en midlertidig greie? https://www.tv2.no/underholdning/skappels-solbrille-satsing-blor-penger/17923217/ 4 3
Helmi Skrevet 26. juli #47782 Skrevet 26. juli Weiland skrev (På 18.7.2025 den 16.17): Du fremstår som ekstremt uvitende når det kommer til misbruk og avhengighet! Hun har nok ikke vært så veldig narkoman, sier du. Veldig narkotika? Finnes det noen som er bare litt narkoman? Hva er kriteriene for å kalles veldig narkoman? Være hjemløs? Bruke sprøyter? Bruke alle pengene på rus? De synlige narkomane vi ser på gata? Det er ikke slik det fungerer. Det finnes tusenvis av mennesker som er totalt avhengig av alkohol, tabletter, kokain, og andre rusmidler - men som likevel bor i fine hus, går på jobb hver dag og er såkalt fungerende medlemmer av samfunnet. Dette er også narkomane. Du beskriver Sofie Elise med "et eskalerende forbruk". Hadde det ikke vært verre enn det, hadde hun vel ganske enkelt kunne redusere det i stillhet? Nedtrappe og avslutte på egenhånd eller i samarbeid med fastlege, eventuelt andre fagpersoner? All min kunnskap tilsier at hun helt klart en rusmisbruker. Eller narkoman. I forbindelse med sin egen avhengighet, sier hun at hun har hatt søvnproblemer tilbake til tenårene. Videre forteller hun at hun ikke fikk sove, hadde angst, og fikk medisin av legen. Denne ble hun avhengig av, legen ville ikke skrive ut mer, og hun dro på gata og kjøpte piller. Da snakker vi ikke eskalerende bruk eller litt narkoman. Da har man nådd total avhengighet, hvor man er villig til å gjøre alt for å få tak i de medisinene man trenger. I tillegg hadde hun løyet i ett år om at hun hadde sluttet med medisiner. Sofie Elise er heldig som har penger. Det er dyrt å være rusavhengig. Hadde hun vært en person uten jobb, på trygd, hadde hun nok vært i en helt annen situasjon enn hun er nå. Å kjøpe piller er dyrt. Heroin er mye billigere. Det er derfor de fleste havner på heroin. I tillegg måtte hun ha gjort mye nedverdigende for å skaffe penger til stoff. Men tilbake til virkeligheten. Sofie Elise drar på rehabilitering i 5 uker høsten 2022. Personlig har jeg aldri noensinne hørt om 5 ukers rusbehandling. Det vanlige er 30, 60 eller 90 dager detox, og eventuelt langvarig rehabilitering over 12 til 24 måneder. Da hun dro fra rehabiliteringen, var hun ennå ikke pillefri! Men hun klarte å slutte på egenhånd, sier hun. Spol noen få måneder frem februar 2023. Kokainbildet! Ville en rusfri person som har slitt med en alvorlig avhengighet til beroligende medikamenter, som var til avrusning 4 måneder tidligere, ha tatt kokain? Hell no! Alle som har et minimum av kunnskap om avhengighet vet at selv om man bare er avhengig av beroligende medikamenter, bør man være veldig forsiktig med alkohol. Grunnen til dette er at alle type rus påvirker det samme stedet og kjemikalier i hjernen. I tillegg gjør alkohol at man er mindre kritisk i tankegangen og gjør ting man ellers ikke ville gjort om man var edru og klart i tankene. Det siste jeg vil påpeke i uttalelsene dine, er dette med at narkomane blir "straffet" i form av at de ikke blir gitt smertestillende medisiner. Det er en utrolig merkelig tankegang du har. Det er da ingen som blir straffet! Tvert imot! La oss håpe og tro at Sigie Elise er helt rusfri nå. Hun får en skade som kan medføre smerter, og havner hos en lege som ikke kjenner bakgrunnen hennes. Legen skriver ut smertestillende Paralgin Førte eller Tramadol, som han sier hun kan ta ved behov, noe hun gjør. Det er ferie, noe som fører til at hun får utskrevet enda et glass med 100 Paralgin Førte, eller en pakning Tramadol. I ditt hode er det visst et veldig tydelig skille mellom ulike typer rus. I virkeligheten fungerer det ikke slik. Har man fått godfølelsen av beroligende, får man den nærmest garantert av smertestillende, eller opioider! Hos en person som Sofie Elise, som er avhengig av beroligende og har brukt kokain, vil en slik utskrivning av smertestillende få fatale følger. Det kan få henne ut i et misbruk igjen, som i verste fall kunne endt med barnevern og fjerning av barn fra hjemmet. Det finnes ikke litt eskalerende bruk av medisiner. Enten er det normalt bruk, eller mest sannsynlig er det misbruk. Hadde det vært så enkelt som du beskriver det, hadde ikke folk endt opp som tyver, løgnere, husløse, uten jobb, utdanning, familie og venner. Folk blir ikke rusmisbrukere fordi det er så moro! Det er et helvete, og ingen ønsker å leve slik. Derfor ønsker samfunn å hjelpe dem som sliter med denne sykdom, ved å ALDRI gi dem smertestillende, sovemedisin, og lignende, som kan trigge denne sykdommen frem igjen. Det er så mye feilinformasjon i innlegget ditt at det gjør helt vondt. Det burde vært slettet. Det er farlig å ha slike holdninger om at folk som tidligere har hatt (eller har) et problematisk forbruk av et lege/rusmiddel ALDRI skal få a/b prep ved behov. Du tar så feil, og alt det andre du skriver er også feil. Du fremstår ikke som ekstremt utvidende, du er. 8 2
Anemoi Skrevet 26. juli #47783 Skrevet 26. juli SE er på årets Henningsværferie sammen med noen få venner, Røe fra Laley og Nora og en til. Nora blomstrer og poster masse, bl.a. et bilde der SE er med, hun poserer, som vanlig… 5
Donpedro Skrevet 26. juli #47784 Skrevet 26. juli (endret) Høres mer ut som en tur som regnskapsføres og skrives av på skatten, enn ferie… (selv om det sikkert er chill og gøy). Endret 26. juli av Donpedro 4
Mippiie123 Skrevet 27. juli #47785 Skrevet 27. juli Reist fra barnet igjen? Jeg vet man ikke ser alt via sosiale medier, men det virker faktisk som hun drar fra han hele tiden.. Skjønner ikke at foreldrene godtar å overta barnet når det er hennes uker.. 21 3
Isild Skrevet 27. juli #47786 Skrevet 27. juli Mippiie123 skrev (8 timer siden): Reist fra barnet igjen? Jeg vet man ikke ser alt via sosiale medier, men det virker faktisk som hun drar fra han hele tiden.. Skjønner ikke at foreldrene godtar å overta barnet når det er hennes uker.. Det er desverre det alle forutså, at det blir med sønnen som det har blitt med alt av katter og hunder - andre tar over, og hun kommer på besøk og "koser på" og skriver hvor mye hun elsker dem osv. Faktisk så mye at hun skjønte selv at de alle fikk det bedre i Harstad. Så lite tenker hun faktisk på seg selv sier hun. Hun klarer ikke å ha en omsorgsrolle rett og slett (Hun bare SIER hun er dyrevenn og verdens beste mor - for å bygge image og lage content) Hun er 30-åringen som ønsker å være 13-17, og som snart vil få sjokk da hun plutselig ikke lenger er lille lolita-Sophie Elise, men Norges største vits og krise på 40! Med mindre hun faktisk tar grep nå og prioriterer å få hjelp. Da kan hun skrive bok om ting hun har forstått og lært, istedet for nok en bok der hun tror hun skal lære andre noe. 14 2 22
Sk57 Skrevet 28. juli #47787 Skrevet 28. juli Sk57 skrev (På 30.10.2024 den 20.17): Dette blir sikkert slettet som spekulasjoner,men prøver å dele noen tanker aikevel.l.Magefølelsen min sier at lille H blir plassert hos noen andre(ikke barnevernet)etterhvert og ar SSI blir "besøksmamma",dvs at hun kommer med at dette er det beste for H i og med at hun lever et så hektisk liv og det er på den måten hun kan være den beste mamman for H.V bare dilter med så han har vel ikke noe han skulle sagt.Da kan hun la seg avbilde med sønnen og dyre gaver.Litt(!)utrdisjonellt,men det funker for vår familie .... Det kan desverre se ut til at jeg får rett.Bare trist. 14 1 2
Isild Skrevet 28. juli #47788 Skrevet 28. juli Sk57 skrev (33 minutter siden): Det kan desverre se ut til at jeg får rett.Bare trist. Det ser desverre ut som om det er akkurat det som skjer. Det er en "glidende" overgang mot det allerede. Hun virker ikke interessert i å se seg selv, så det er kanskje best for barnet at han får vokse opp hos noen som faktisk forhåpentligvis er voksne. Men, jeg fatter ikke barnefars vurderinger i dette heller, så jeg er litt i tvil om dette med "voksen" der også. De kan ikke ha vært sammen mange ukene før de planla å bli gravid. Det er jo fullstendig uvettig mtp at hun nylig hadde vært i rusbehandling osv. Hun virket fullstendig rotløs og desperat på den tiden etter brudd, Dreyer, Cowboy-Mars, rus, posebilde, rehab, flytting, oppsiktsvekkende kirurgi igjen, karriere som slet, NRK-mageplask ++. Hvordan faren til barnet der tenkte at det var lurt for henne å planlegge å få baby tre kvarter etter at de ble sammen virker fulllstendig uansvarlig. Med mindre han ble med på å være "donor" på et vis. Som venner. Hun skrev jo selv i en bok at når alt evt gikk til helvete så ville hennes "go to" være å bli gravid. Det å se på henne når hun filmer seg selv som mor er litt vemmelig. Kryper poserende rundt på gulvet i tennis-outfit: "haha, sånn går no dagan. Sånn hær må æ gjør hele tida når han har spist selv". Det er som å se på da hun ikke visste hvordan man skjærer en avocado på 4 stjerners middag. 21 12
Alessi Skrevet 28. juli #47789 Skrevet 28. juli (endret) Jeg er enig i synspunktene dine, men hvis det var samme barnefar da hun aborterte, må de ha prøvd en god stund? Mulig det var en annen, jeg har null oversikt. Endret 28. juli av Alessi
Isild Skrevet 28. juli #47790 Skrevet 28. juli Alessi skrev (2 timer siden): Jeg er enig i synspunktene dine, men hvis det var samme barnefar da hun aborterte, må de ha prøvd en god stund? Mulig det var en annen, jeg har null oversikt. Jeg aner egentlig ingenting om det er samme far. Men et raskt søk på google viser meg iallefall at hun datet Ludvig Blunck i Oktober -22, deretter så var hun på rehabilitering i November - 22. I Februar-23 var det famøse posebildet med Nora, og i Juli -23 ble hun gravid med sønnen. Mellom Februar og Juli -23har hun da altså truffet barnefar blitt gravid, abortert og blitt gravid igjen. De må ha "kastet seg over" det å prøve. 10 8
Zenhouse Skrevet 28. juli #47791 Skrevet 28. juli Isild skrev (3 minutter siden): Jeg aner egentlig ingenting om det er samme far. Men et raskt søk på google viser meg iallefall at hun datet Ludvig Blunck i Oktober -22, deretter så var hun på rehabilitering i November - 22. I Februar-23 var det famøse posebildet med Nora, og i Juli -23 ble hun gravid med sønnen. Mellom Februar og Juli -23har hun da altså truffet barnefar blitt gravid, abortert og blitt gravid igjen. De må ha "kastet seg over" det å prøve. Mener å huske at hun sa hun var ganske godt på vei da hun mistet, og så tok det et par mnd å bli gravid igjen. Så ja, alt gikk i turbofart og de må bokstavelig talt ha bare vært sammen et kvarter før hun ble gravid første gang. 🫣 17
Isild Skrevet 28. juli #47792 Skrevet 28. juli Zenhouse skrev (15 minutter siden): Mener å huske at hun sa hun var ganske godt på vei da hun mistet, og så tok det et par mnd å bli gravid igjen. Så ja, alt gikk i turbofart og de må bokstavelig talt ha bare vært sammen et kvarter før hun ble gravid første gang. 🫣 Tidslinjen går rett og slett ikke opp, med mindre hun var sammen med V (og gravid første gangen) samtidig som hun datet Ludvig, var på rehabilitering, og sto i pose-stormen. 19 3
Hedy Lamarr Skrevet 28. juli #47793 Skrevet 28. juli Isild skrev (48 minutter siden): Tidslinjen går rett og slett ikke opp, med mindre hun var sammen med V (og gravid første gangen) samtidig som hun datet Ludvig, var på rehabilitering, og sto i pose-stormen. Enig i det. Men så kan vi heller ikke gå ut fra at hun forteller sannheten, det er ikke få ting hun bevislig har løyet om oppigjennom årene. 17 4
Gjest pop up bruker Skrevet 28. juli #47794 Skrevet 28. juli (endret) Zenhouse skrev (2 timer siden): Mener å huske at hun sa hun var ganske godt på vei da hun mistet, og så tok det et par mnd å bli gravid igjen. Så ja, alt gikk i turbofart og de må bokstavelig talt ha bare vært sammen et kvarter før hun ble gravid første gang. 🫣 Edit: jeg leste artikkelen til se og hør feil. Hun var 20 uker på vei med H da hun uttalte seg om saken. Hun var 20 uker på vei har hun uttalt, så skal "prosessen" (bli gravid første gang, og så til vellylet graviditet) ta i 7 måneder (5 måneder gravid + 2 månder før hun ble gravid igjen), og med den tidlinja som @Isild viser så må hun jo da ha blitt gravid før posebildet i februar. https://www.seher.no/kjendis/jeg-fikk-panikk/80905639#:~:text=Forteller ærlig om spontanaborten.&text=Like før jul delte Sophie,vil bli viktig for henne. Endret 28. juli av pop up bruker
baldrian Skrevet 28. juli #47795 Skrevet 28. juli pop up bruker skrev (31 minutter siden): Hun var 20 uker på vei har hun uttalt Jeg leser artikkelen som at hun var 20 uker på vei med den nye (vellykkede) graviditeten da hun fortalte om spontanaborten i desember 2023 7 1
Gjest pop up bruker Skrevet 28. juli #47796 Skrevet 28. juli baldrian skrev (26 minutter siden): Jeg leser artikkelen som at hun var 20 uker på vei med den nye (vellykkede) graviditeten da hun fortalte om spontanaborten i desember 2023 Takk! Jeg er enig med deg - jeg leste for fort! Det gir også mye mer mening, for 20 uker er mye!
kittykaat Skrevet 28. juli #47797 Skrevet 28. juli Hedy Lamarr skrev (1 time siden): Enig i det. Men så kan vi heller ikke gå ut fra at hun forteller sannheten, det er ikke få ting hun bevislig har løyet om oppigjennom årene. Enig, hun lyver. 4 2
Isild Skrevet 29. juli #47798 Skrevet 29. juli Hedy Lamarr skrev (16 timer siden): Enig i det. Men så kan vi heller ikke gå ut fra at hun forteller sannheten, det er ikke få ting hun bevislig har løyet om oppigjennom årene. Helt sant. Hun lyver veldig lett. 6 5
Cami9 Skrevet 30. juli #47799 Skrevet 30. juli (endret) Når SE sier sønnen virkelig er 50/50 utseendemessig blanding av hun og Vegard - mener hun da før eller etter alle inngrepene? 😜 Endret 30. juli av Cami9 11 12
Isild Skrevet 30. juli #47800 Skrevet 30. juli Cami9 skrev (1 time siden): Når SE sier sønnen virkelig er 50/50 utseendemessig blanding av hun og Vegard - mener hun da før eller etter alle inngrepene? 😜 Godt spørsmål! Hun har operert bort alle trekk hun hadde fra naturens side. Dersom sønnen har arvet noen av trekkene hun foraktet ved seg selv, så håper jeg hun lærer å elske de nå iallefall. 10 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå