Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
millak skrev (19 timer siden):

Når vi først er inne på dette med uansvarlighet og barn: 

Er dette er sykt!Eller er det bare meg? Ingen mødre reiser på fest 6 dager etter fødsel og de er til og med premature innlagt på sykehus. 

https://www.tv2.no/underholdning/dukket-opp-pa-fest-seks-dager-etter-fodsel/17799819/

Barna er innlagt på intensiv og mor og far får kun lov til å besøke de. Om hun får seg et par timers tur i skogen eller møter venner i sosialt samvær før hun drar tilbake til sykehuset har vel ingenting å si….

hun kan ikke være der hele tiden uansett og jeg tror det å lufte seg et par timer i en så ekstrem situasjon er viktig akkurat slik sOm sykehuset anbefaler i hennes situasjon 
kvinner hating on nybakte mammaer altså! 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
Titori skrev (13 timer siden):

Høres sprøtt ut, men hun var innom en times tid for å treffe noen venner. Var ikke på fylla akkurat. Kanskje ikke helt hva de fleste ville gjort, men ikke så sprøtt som det kan høres ut. Og når folk skriver at hun "forlater barna" og lignende, så blir det for dumt. De har besøkstid på sykehuset, og får ikke lov til å være der mer enn et par timer om gangen. Og blir oppfordret til å finne på annet/dra hjem utenom. Om jeg hadde orket eller risikert sykdom/smitte er noe annet. Beklager avsporing

Hva har dette med Sophie Elise å gjøre?

• Liker 22
  • Nyttig 3
Skrevet

Bare jeg som har lagt merke til at når hun først poster mat hun lager seg, så er porsjonene veldig små? Dette er nok ganske bevisst, være så liten og petite osv. Det er barnemat størrelser. Alle skjønner jo at hun spiser mye mer 

• Liker 4
Skrevet

Hun har et oppblåst selvbilde , er manipulativ, kontrollerende og  setter alltid egne behov først. Kommer det kritikk tar hun offerrollen. Jeg synes veldig synd på de som er fanget i en nær relasjon til henne. Hun er ikke et forbilde. Hun er sykelig selvopptatt. 

• Liker 25
  • Nyttig 2
Skrevet
SigridElise skrev (På 6.6.2025 den 8.31):

Barna er innlagt på intensiv og mor og far får kun lov til å besøke de. Om hun får seg et par timers tur i skogen eller møter venner i sosialt samvær før hun drar tilbake til sykehuset har vel ingenting å si….

hun kan ikke være der hele tiden uansett og jeg tror det å lufte seg et par timer i en så ekstrem situasjon er viktig akkurat slik sOm sykehuset anbefaler i hennes situasjon 
kvinner hating on nybakte mammaer altså! 

Samvær- og kosetid med storesøster i tiden borte fra prematurtvillingene, hadde vel egnet seg bedre enn Elle-fest, er min mening. På lik måte som SE bør prioritere bort mye av egotiden og stuntene, og heller bruke sin tid på sønnen H. 

• Liker 10
Skrevet
Titori skrev (På 5.6.2025 den 20.38):

Høres sprøtt ut, men hun var innom en times tid for å treffe noen venner. Var ikke på fylla akkurat. Kanskje ikke helt hva de fleste ville gjort, men ikke så sprøtt som det kan høres ut. Og når folk skriver at hun "forlater barna" og lignende, så blir det for dumt. De har besøkstid på sykehuset, og får ikke lov til å være der mer enn et par timer om gangen. Og blir oppfordret til å finne på annet/dra hjem utenom. Om jeg hadde orket eller risikert sykdom/smitte er noe annet. Beklager avsporing

Dette er jo bare tull. Foreldrene til babyer som er innlagt på sykehus kan være der hele døgnet. Barn har rett til å ha foreldrene der. 

• Liker 8
Skrevet
Sariou skrev (33 minutter siden):

Dette er jo bare tull. Foreldrene til babyer som er innlagt på sykehus kan være der hele døgnet. Barn har rett til å ha foreldrene der. 

Hva har dette med SE å gjøre? 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Era Vulgaris skrev (7 minutter siden):

Hva har dette med SE å gjøre? 

Ingenting, men slike tullete påstander kan bare ikke få stå uimotsagt. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Sariou skrev (53 minutter siden):

Det er feil. Ikke på det sykehuset de er da det ikke er nok plass. Kanskje sjekke fakta før du er så bastant? De får ikke være på sykehuset unntatt når de får besøke guttene, da rommet de er på deles mellom mange babyer og mange foreldre… de kan bo på hotellet men de får kun være med gutta spesifikke tider . 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kanskje ta denne sykehusdebatten i riktig tråd. 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
SigridElise skrev (3 minutter siden):

Det er feil. Ikke på det sykehuset de er da det ikke er nok plass. Kanskje sjekke fakta før du er så bastant? De får ikke være på sykehuset unntatt når de får besøke guttene, da rommet de er på deles mellom mange babyer og mange foreldre… de kan bo på hotellet men de får kun være med gutta spesifikke tider . 

Det er i så fall brudd på lovverket. Kritisk syke barn har rett til å ha begge foreldrene med seg. Alle barn som er innlagt på sykehus har rett til å ha én av foreldrene med seg. 

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2000-12-01-1217

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Era Vulgaris skrev (15 minutter siden):

Kanskje ta denne sykehusdebatten i riktig tråd. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Vampyrina skrev (22 minutter siden):

Fie Laursen setter ord på en del ting her som viser hvor kynisk influensere er. Sier ikke at hun her har rent mel i posen, men hun tar i allefall selvkritikk på en del av sine valg. 

https://www.vg.no/rampelys/i/93QPeq/influencer-fie-laursen-loey-om-operasjon-naa-vil-hun-advare

Det er en forferdelig historie. Bransjen burde få mye mer kritikk enn den har fått.
De groomet bloggere som fikk starte reklamefinansiert blogg i 13-årsalder. Valgte ut de mest ustabile, og rekruretterte dem til reality. Og derfra ble de influensere, som lever av å brette ut livet sitt, operasjoner, lidelser, sex og sjokk selger mest, og livet styres etter det som selger. Mediene benytter dem grovt som clickbait. "Skjønnhets"bransjen skyver dem foran seg, all reklame er god reklame, selv om de rapporterer om pustevansker og smerter, så ser den sårbare målgruppen bare det reusjerte resultatet. Dukkefjes, store pupper, store lepper, fyldige kinn, store rumper, smale midjer, røde løpere.
Og ennå fungerer bransjen på denne måten. De velger ut unge mennesker som har tung psykisk bagasje, og helst skal de være opererte. Ingen tar ansvar når alt kræsjer. Det selger jo som hakka møkk det også. Live-sendinger fra akutten, bilder fra dør som er brutt opp av brannvesen etter overdose(Raad), live fra rehab, lange tirader om tunge stunder, og gråt foran kamera, der de forteller om angst, depresjoner og rusbruk. Og folk scroller og scroller. Krever stadig mer. Har du ikke en sykdom, angst eller ødelagt kropp så hopper de videre til neste. Nå trender risiko-svangerskap og dramatiske fødsler. Og de kamuflerer det som "folkeopplysning". De gjør det ikke for pengene, det tror jeg dem faktisk på, i hvertfall noen av dem, men jeg tror de er totalt avhengige av oppmerksomheten og bekreftelsen det gir dem. Jeg tror ikke de klarer å logge av! Da vil de tomheten velle innover dem. De vil ikke vite hvem de er. De vil få abstinenser fordi de har levd i en dopaminrus så lenge. Men det er på tide. Barna lider under dette. 

Endret av Doris Becker
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Annonse
Skrevet
Vampyrina skrev (19 minutter siden):

Fie Laursen setter ord på en del ting her som viser hvor kynisk influensere er. Sier ikke at hun her har rent mel i posen, men hun tar i allefall selvkritikk på en del av sine valg. 

https://www.vg.no/rampelys/i/93QPeq/influencer-fie-laursen-loey-om-operasjon-naa-vil-hun-advare

Leste akkkurat artikkelen jeg også. Fie Laursen virker å ha fått både vett og samvittighet, og det er SÅ bra at de som har vært tilnærmest drøyest i bransjen tar bladet fra munnen og sier at noe av det de reklamerer for faktisk kan være farlig. 

Håper virkelig hun får fatt i journalen fra operasjonen og lager et helvete. 

For å ikke spore helt av, så er vel på noen måter SE AS "vår" Fie Laursen. Fie har vel vært hakket mer ukritisk ift å direkte reklamere for klinikker osv, men når det kommer til å utsette seg for (og indirekte reklamere for)  farlige og unødvendige operasjoner har de vel vært lite ukritiske. 

• Liker 8
Skrevet
Nabooru skrev (På 7.6.2025 den 9.48):

Det ga jo ikke så mye svar, annet enn at hun ikke kunne vært mer fornøyd. Håper hun mener det på kødd, for forbilde er hun slett ikke. 

Jo, det gav svar. For hun forteller jo at hun tok tatoveringen pga boka. Tittelen på boka er «Forbilde». Så det blir tilsvarende som da Ari Behn tatoverte en terning etter å ha fått terningkast 6 på boka «Trist som faen».

• Liker 7
Skrevet
Vampyrina skrev (54 minutter siden):

Jeg fikk ikke lest hele siden deler er bak betalingsmur. Visste jo at enkelte deler av Requiem for Selina var basert på Fie, men det er ganske mye som likså godt kunne være fra Fies liv og ikke SE sitt liv, som det med mobbingen feks. Visste heller ikke at gjennoplevingssenen var basert på Fie sine opplevelser. 

• Liker 4
Skrevet

Dette går igjen hos Reme-gjengen, løs opp i streng eksponering av barna - vis litt mer når det er «naturlig», det ser man at både TL og SET allerede har gjort. Og etter som jeg forstår, er Reme også involvert i SE sitt nye merke, som styremedlem… 

Like ille og utspekulerte alle sammen, med SE på førsteplass! 

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Måne, admin. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...