Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mamma2083 skrev (11 timer siden):

Og hva så? Jeg skjønner virkelig ikke problemet… 🤔 ja den ungen må ha det fælt att foreldrene drar ut på dåpsdagen og 1 års dagen hans. Hvor mange barn lider ikke av der foreldrene FAKTISK svikter? Dem er det syndt på… men dem foreldrene er heller ikke rundt på sosiale medier så dere går glipp av hvilket forhold mange barn lever under. 

At du ikke ser problemet, betyr virkelig ikke at det ikke er problematisk. 

• Nyttig 22
Skrevet
Mippiie123 skrev (8 timer siden):

«Vi må slutte med de greiene der.» Sophie fortjener som regel all kritikk hun får, spesielt i dette tilfelle. Du kan forsvare henne så mye du vil, men det er en grunn til at hun kritiseres og du er blant de få som forsvarer dette opplegget. 

Om du virkelig mener at det er normalt å sende sitt 2 uker gamle barn på overnatting, eller å reise fra barnet som er under 1 år i 11 dager, så virker ikke du heller særlig oppegående. 

Faren til ungen klarte ikke engang å passe barnet når han hadde pappaperm! Hvordan forsvarer du det? «Vi må la alle pappaer finne sin vei og gjøre det som er best for dem😊»? Og dette går skattepenga våre til. Finansiere perm til en far som er arbeidsledig, men måtte ha night nanny, dagmamma og familie til å passe hver lørdag så de får handlet i fred. 

Skattepengene våres går til mye værre enn akkurat slike ting. Barnevernet har vært inne der, og hva skjedde? Ingenting. Saken ble henlagt… det bør vel si ganske mye? Hvorfor legge seg oppi hva andre velge og gjøre?  

• Liker 1
Skrevet
Mamma2083 skrev (17 minutter siden):

Skattepengene våres går til mye værre enn akkurat slike ting. Barnevernet har vært inne der, og hva skjedde? Ingenting. Saken ble henlagt… det bør vel si ganske mye? Hvorfor legge seg oppi hva andre velge og gjøre?  

Det skal mye til for at barnevernet skal kunne gjøre noe med tvang. Betyr ikke at de ikke har tilbudt Sophie Elise andre frivillige ting som hun har takket nei til. Hun mangler kanskje foreldrekapasitet, men ikke nok til at barnevernet faktisk kan ta barnet.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
kittykaat skrev (11 minutter siden):

Det skal mye til for at barnevernet skal kunne gjøre noe med tvang. Betyr ikke at de ikke har tilbudt Sophie Elise andre frivillige ting som hun har takket nei til. Hun mangler kanskje foreldrekapasitet, men ikke nok til at barnevernet faktisk kan ta barnet.

Men så ille er det vel ikke der heller att dem kan ta barnet i utgangspunktet 😂 veldig drastisk.. « vi velger og fjerne dette barnet fra mor og far fordi dem har nanny i hus, har med seg nanny på ferie. Også må vi ikke glemme att dem valgte og ha en voksenfest på dåpsdagen til barnet. Feiret heller ikke barnets 1 års dag» 😂  

Skrevet
velociraptor skrev (17 timer siden):

Ja, svært mange er opphengt i barns utseende, spesielt jenter. Skadelig for selvbildet. Men jeg registrerer at flere av dere synes det helt ok å rangere babyer etter utseende, og må bare innse at der blir vi nok ikke enige. Man kan forresten være både velmenende og hyggelige selv om man er utseende fiksert!

Jeg synes det er stor forskjell på å kommentere resultatet av selvskading/plastiske inngrep, og å kommentere en persons medfødte utseende på godt eller vondt. Jeg synes personlig det er svært ubehagelig med folk som kommenterer utseendet mitt (selv om det aldri sies noe negativt) og som kommer med komplimenter som går på utseende og kropp - da føles det som det er min eneste verdi. Barn burde ikke lære seg at deres viktigste egenskap er å være pen, vakker, søt, skjønn, nydelig etc.

Hvorfor lyver du? Hvorfor bygger du gigantiske stråmenn? Hverken jeg, eller andre, har uttalt at det er "helt ok å rangere babyer etter utseende". Det jeg derimot har sagt er at det ikke er unormalt å si at en baby er søt, og viste til egne opplevelser med mitt barn. Som er noe langt annet enn det du her vrir det til å være. Å vet du, jeg er rimelig sikker på at det ikke er "skadelig for selvbildet" til min baby at noen fremmede smiler til den, småprater og sier hen er søt.

Jeg synes det er noe spesielt å slenge ut kommentarer om at meningsmotstandere som sier et barn er skjønt er utseendefiksert, samtidig som det er innafor og raljerer over utseende til SE. Ja hun er operert til det ugjenkjennelige, og ja, hun har valgt det selv. Men gir dette fripass til latterliggjøring og inngående diskusjoner om hennes kropp? Holder det ikke å konstatere at dette ikke er bra hverken fysisk eller psykisk? 

En ting kan vi enes om. Barn burde ikke lære seg at deres viktigste egenskap er å være pen og søt. Men vet du, om mitt barn sitter igjen med at utseendet er det viktigste det har, da har jeg virkelig feilet som forelder.

• Nyttig 4
Skrevet

«Du er bare misunnelig for at hun har muligheten, du ville også benyttet deg av det om du hadde mulighet»

ser jeg noen her inne sier. Og det er en så merkelig ting å si.
Hadde man vært like økonomisk godt stilt som SE er tror jeg de fleste hadde valgt å benytte muligheten til å være MER med barnet sitt, ikke mindre. 

• Liker 11
  • Nyttig 30
Skrevet

Det er sært i mine øyne å ikke feire sitt eget barn sin aller første bursdag, en av de første milepælene. Jeg kjenner INGEN som ikke har feiret sitt eget barns ettårsdag der barnet er i fokus. Ingen. T.o.m søsteren min feiret 1-årsdagen alene sammen med barnet sitt da barnet fylte 1 år; sommerbabh som er født i fellesferien og hun var på ei lita øy der eksen brukte sommeren på å bygge ei hytte og ga blanke i sitt eget barns første bursdag. Bakte kake, pyntet med ballonger, hadde kjøpt en gave til barnet og pyntet barnet i penere klær + ei bursdagskrone. Og FaceTime familie. Barnet hadde såklart null peiling på at det var bursdag, men etter hvert som barnet har blitt eldre så elsker det å se på bilder fra da hun var lita, og særlig bursdagene hun har hatt er stas å se på.

Døtrene mine likte også å se i albumet sitt sammen med meg eller faren og at vi fortalte fra bursdagene deres før de begynte å huske selv. Det samme gjorde jeg: mamma skrev også tekst til hvert bilde. Selv i voksen alder nå som  både oldeforeldrene og besteforeldrene mine ikke lever lengre så er det utrolig koselig å se familien samlet på bursdagene mine. Så jeg har gjort det samme til mine døtre; hvert sitt album fra de var nyfødte  der dåp og 1-årsdag var de første milepælene. Og det var ikke bare for deres skyld; jeg gledet meg til å feire barna sin aller første bursdag, selv om vi ikke slo på stortromma, men inviterte nærmeste familie hjemme hos oss, bakte ei kake og div andre ting å spise. Barna fikk gaver (selv om gavepapiretf var det kjekkeste 😄)

Tror seriøst at familien vår på begge sider hadde reagert om vi hadde gitt beng i barnas første bursdag og ikke hatt barnet som hovedperson på sin aller første bursdag, ikke invitert noen og Ingen form for markering av dagen til barna  men heller fikset barnevakt på kvelden for å gå ut å feire at mannen min og jeg hadde vært foreldre i et år. Ser i korthyllene på feks Norli; tror aldri jeg har sett et eneste kort  med «Til lykke med 1-årsdagen som mamma/pappa» 

De gjorde jo det samme i dåpen; døpte i kirken, dro hjem og overlot barnet til barnevakt resten av dagen for så å dra ut med alle de inviterte gjestene til et leid lokale for å drikke. Flere av gjestene uttalte i etterkant at de måtte stikke ut å kjøpe seg mat pga de var sultne… Å feire et dåpsbarn på den måten har jeg hverken før eller etter hørt at andre har gjort. Ikke rart at gjestene var sultne; gudstjenester bruker å være klokken 11. Har man dåpsbarn så er normen at man etter kirken enten drar til et leid  lokale eller hjemme hos seg selv og serverer gjestene mat. Å kjøpe ei dåpskake som man serverer etter maten er også vanlig

De som ikke ser hvorfor folk reagerer på at Sofie overlot sønnen til barnevakt rett etter dåpen for deretter å dra på dagsfylla når t.o.m flere av de inviterte gjestene reagerte på det (og måtte stikke ut for å kjøpe seg mat) må være av de mest ihuga fansen til Sofie Elise.

Greit nok at man ikke trommer sammen til stort kalas (det kjenner jeg heller ingen som har gjort), men det som er vanlig i min familie og venner/kollegaer osv er å feks invitere besteforeldre, tanter, onkler…evt nære venner hvis man bor langt unna familie. Sofie og Vegard sine foreldre bor langt unna, så forståelig at de ikke kom. Men dog; de var jo ikke invitert heller mtp at de «feiret» barnet ved å gå en tur i parken siden gårdsbesøket de planla ikke ble noe av….. Barnet er vel første og eneste barnebarnet på begge sidene av familien, og jeg vet i allefall at jeg hadde bestilt meg flybilletter hadde jeg vært bestemor og barnebarnet mitt fylte 1 år.

De har jo gode venner i Oslo; ville ikke vært vanskeligere enn å bestille ei kake og invitere venner til 1-årsdagen. For deretter å stikke ut å feire seg selv etter barnets sengetid,

Sofie sa på snap at hun elsker sønnen så høyt at hun kom til å betale førerkortet, bil og leilighet til han når den tid kommer. Materielle ting beviser ikke kjærlighet. Handlinger sammen med barna, hverdagslige stunder derimot viser kjærlighet. At han får førerkort, bil og leilighet kompenserer ikke for samvær og oppfølging av et barn under oppveksten; at man ikke er en tilstedeværende mamma/pappa.

Tidligere nanny jobbet fra 7-19. Nanny var også med på ferier for at Sofie og Vegard skulle ha alenetid. De fikk flydd inn night-nanny fra England for å selv slippe å få sønnen til å sove på eget rom, lenge før han ble 1 år. En ukjent person til å trøste en liten baby som savnet foreldrene om natten. Gråtekur er også avleggs og frarådet.  I tillegg besteforeldre fra han var bare noen få uker gammel for at de skulle dra på ferie alene; så tidlig at barseltiden (de første 6 ukene) ikke var over enda.  T.o.m da de reiste til Harstad for å overlevere babyen til besteforeldre, babyen var forkjølet, forsinket fly, mye gråting, de kom seint frem og hun selv kalte turen for «turen fra helvete» så ble likevel den syke og slitne babyen overlatt til besteforeldrene. Alt dette og mere til i det hele tatt for barnet ble 1 år. Hun kan umulig ha lært seg det spøtt om tilknytning.

Etter min mening så er både Sofie og Vegard lite tilstedeværende i barnets liv, og sånn har det vært siden han var nyfødt.

Sofie ble nettopp spurt om barnet går i barnehage og hun svarte dessverre ikke. Men han skal begynne i august. Alle jeg kjenner som har barn har gjort sitt ytterste for å drøye barnehagestart lengst mulig. Men ikke Sofie: der skulle han nok helst ha begynt så tidlig som mulig..

Og det med at hun jobber…..også Sofie har hatt rett på mammapermisjon for å være sammen med sitt eget barn. Vegard har også hatt pappaperm+ er ikke i jobb. Likevel så har de betalt seg fri fra å være sammen med barnet og å ta nattevåk og alt som ikke er like kjekt i spedbarnsalderen. I stedet så postes det glansbilder i sosiale medier. Egentlig enda bra at hun nå har gått bort i fra å få flere barn, men innsett at et barn er nok,

Hvorfor få barn hvis man betaler andre for å ta seg av barnet fra det er nyfødt, ha null fokus på barnets merkedager men heller feire seg selv? Feirer de hvilken god jobb de har gjort? Ved å betale andre for å gjøre jobben for de? Barnet er 1 år og jeg har aldri hørt om andre som har kjøpt seg fri fra alt som følger med barnets første leveår. Hverken den vanlige mannen i gate eller kjente folk. 

• Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 11
Skrevet

Barnet har akkurat fylt ett år, og hun husker ikke engang hvor gammel han var når han begynte å gå. Det vitner ikke akkurat om stor interesse for sønnen. 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet
Ellenn skrev (9 minutter siden):

Barnet har akkurat fylt ett år, og hun husker ikke engang hvor gammel han var når han begynte å gå. Det vitner ikke akkurat om stor interesse for sønnen. 

Det er bare nitrist. Jeg fatter og begriper ikke hvorfor hun fikk barn. Hun evner ikke engang å ta seg av en hund. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (13 minutter siden):

Det er bare nitrist. Jeg fatter og begriper ikke hvorfor hun fikk barn. Hun evner ikke engang å ta seg av en hund. 

Vi vet jo hvorfor hun fikk barn. Det var jo for å redde karrieren, det har hun selv skrevet i en av bøkene sine. Kopi av avsnittet er vist flere ganger tidligere i tråden. 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er noe veldig forstyrrende med oppdateringer og bilder hun legger ut. Jeg følger henne ikke, men kan søke opp de forskjellige kanalene hennes. Hadde jeg vært i familie med henne, og sett hva hun legger ut, så hadde alle alarmklokker ringt. Jeg hadde vært dypt bekymret. 

• Liker 10
Skrevet
Ellenn skrev (2 timer siden):

Det reagerte jeg på og! Jeg husker ikke helt når tredjemann begynte å gå (men han tørker vi jo bare støv av, høhø) men jeg har da stålkontroll på alle eldstes milepæler. Og hu er snart 21! Man husker jo sånt! Går ikke an å være så lite interessert i eget barn 

• Liker 9
Skrevet
Mamma2083 skrev (11 timer siden):

Barnevernet gjør ikke mye fornuftig i dag. Kjenner til tilfeller der 1) mor flytter inn til kjent pedofil med barnet sitt og selv om far kjemper med nebb og klør, så henlegger barnevernet saken. Her er det snakk om dømt-3-ganger-pedofil, og 2) begge foreldrene ruser seg og alle vet det. Alle ser det. Både omgangskrets, skole, barnehage, barnevernet. Men de henlegger saken. 

Så at barnevernet har henlagt saken i SE's tilfelle trenger absolutt ikke bety at det ikke er noe å bekymre seg over. Ikke at jeg sier det er det eller at barnet har det helt grusomt. Enn så lenge tror jeg ikke han lider noen nød. Verre kan det bli når han vokser opp og ser hva som florerer på nett...

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Faina skrev (1 time siden):

Barnevernet gjør ikke mye fornuftig i dag. Kjenner til tilfeller der 1) mor flytter inn til kjent pedofil med barnet sitt og selv om far kjemper med nebb og klør, så henlegger barnevernet saken. Her er det snakk om dømt-3-ganger-pedofil, og 2) begge foreldrene ruser seg og alle vet det. Alle ser det. Både omgangskrets, skole, barnehage, barnevernet. Men de henlegger saken. 

Så at barnevernet har henlagt saken i SE's tilfelle trenger absolutt ikke bety at det ikke er noe å bekymre seg over. Ikke at jeg sier det er det eller at barnet har det helt grusomt. Enn så lenge tror jeg ikke han lider noen nød. Verre kan det bli når han vokser opp og ser hva som florerer på nett...

Jeg har lang erfaring i å samarbeide med barnevernet gjennom jobb, og kan dessverre bekrefte at det skal veldig mye til før de i det hele tatt går inn med tiltak. For ikke å snakke om hvor ille det er før barn eventuelt fjernes fra foreldrene. Min tillit til barnevernet er ikke høy. 

Angående det å vokse opp og føle at man er uønsket og ubetydelig, så gjør det stor skade i emosjonell og mental utvikling. Når man legger til tilknytningsvansker, så blir det enda verre. Men det er jo underordnet når man er født for å være et accessorie i mors tilværelse. En metode for å tjene penger og holde seg i rampelyset. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg går litt mot strømmen her. Jeg tror hun vet veldig godt når lille tok sine første skritt, og jeg tror like gjerne de hadde en liten bursdagsmarkering, kanskje med besteforeldre via FaceTime for eks. Dette her er bevisst fremlagt slik, som om hun ikke vet/bryr seg. Akkurat som hun påstår at alt hun legger ut er spontant og tilfeldig, at hun ikke husker hvor lenge hun ammet og ørten andre ting hun ikke husker eller bryr seg om. Dette er eneste måten hun kan skille seg ut på nå. Skulle noen virkelig kreve svar fra henne, vil det være : det er åpenbart ikke alt jeg vil dele,  klart vi hadde en liten privat feiring. 

Annonse
Skrevet
Zenhouse skrev (16 minutter siden):

Jeg går litt mot strømmen her. Jeg tror hun vet veldig godt når lille tok sine første skritt, og jeg tror like gjerne de hadde en liten bursdagsmarkering, kanskje med besteforeldre via FaceTime for eks. Dette her er bevisst fremlagt slik, som om hun ikke vet/bryr seg. Akkurat som hun påstår at alt hun legger ut er spontant og tilfeldig, at hun ikke husker hvor lenge hun ammet og ørten andre ting hun ikke husker eller bryr seg om. Dette er eneste måten hun kan skille seg ut på nå. Skulle noen virkelig kreve svar fra henne, vil det være : det er åpenbart ikke alt jeg vil dele,  klart vi hadde en liten privat feiring. 

Jeg har tenkt samme tanken, ikke om akkurat dette, men om andre ting hun åpenbart ikke bryr seg om. Problemet er at hun bruker sønnen. Og på ett eller annet punkt i livet så vil han, om han blir oppegående nok, mislike at hun har brukt han som en brikke for å tjene penger 

• Liker 10
Skrevet
Zenhouse skrev (22 minutter siden):

Hvis det er tilfellet, så er det faktisk ekstremt kritikkverdig. Å framstille seg som en dårlig omsorgsperson når hun er influenser med hundretusenvis av følgere, er bare kvalmende kynisk. Vi ser jo at enkelte lar seg påvirke, og synes det er fint og flott å gi blaffen i egne barn. Skummel påvirkning. 

Helsesøstre har faktisk måttet gå offentlig ut og advare mot påvirkningen hun har på nybakte mødre. 

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet
Palmemor skrev (16 minutter siden):

Jeg har tenkt samme tanken, ikke om akkurat dette, men om andre ting hun åpenbart ikke bryr seg om. Problemet er at hun bruker sønnen. Og på ett eller annet punkt i livet så vil han, om han blir oppegående nok, mislike at hun har brukt han som en brikke for å tjene penger 

Era Vulgaris skrev (5 minutter siden):

Hvis det er tilfellet, så er det faktisk ekstremt kritikkverdig. Å framstille seg som en dårlig omsorgsperson når hun er influenser med hundretusenvis av følgere, er bare kvalmende kynisk. Vi ser jo at enkelte lar seg påvirke, og synes det er fint og flott å gi blaffen i egne barn. Skummel påvirkning. 

Helsesøstre har faktisk måttet gå offentlig ut og advare mot påvirkningen hun har på nybakte mødre. 

Ja jeg synes det er ille. Uansett om hennes fremstilling ikke speiler virkeligheten alltid, er det forkastelig likevel. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Zenhouse skrev (1 time siden):

Enig, er jo så åpenbart rage bait alt sammen. Ser ikke folk det? At hun bare prøver å fremstille seg som en sjokkerende dårlig mor for oppmerksomhet? Akkurat som hun tidligere har fremstilt seg som sjokkerende utseendefiksert, så skulle hun være sjokkerende belest til å være så utseendefiksert, så skulle hun være sjokkerende nedtona til å ha vært så opptatt av glam og glitter, og sånn går no dagan

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt vilt å ville fremstille seg selv som en dårlig mor, for oppmerksomhet og klikk..... Men jeg er ikke overrasket, om det faktisk er slik det henger sammen! 

Problemet med SE er at hun "slipper unna med det", fordi hun er en stor influenser. Hadde jeg fremstilt meg selv på samme måte, ville nok folka rundt meg reagert kraftig! 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...