Isild Skrevet i går, 14:16 #46601 Del Skrevet i går, 14:16 Red skrev (På 18.3.2025 den 12.04): Jeg opplever ikke serien som at den gjør henne til et offer. Det jeg likte med serien er at den får fem kynismen, higen etter å bli noe stort samme hva og slutten med boka hvor hun fortsatt kikker kynisk inn i kamera til siste slutt. Jeg syntes den var veldig ærlig på det kyniske aspektet og hvor langt hun var villig til å gå for å bli noe. I forholdet med forfatteren fremstår hun ikke vare som ett offer heller, hun fremstår som ustabil og selvskadende, på en ærlig måte. Jeg syntes ikke synd på henne i den delen av serien heller. Ærlighet om hvordan hun brukte selvmordet var også ganske usympatisk fremstilt. Veldig positivt overrasket over serien. Fantastisk skuespill. Ekspander Jeg håper flere oppfatter serien slik som du gjorde. Da er det ikke så "offervinklet" som jeg satt igjen med inntrykk av. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet i går, 14:22 #46602 Del Skrevet i går, 14:22 Meget aktuell og leseverdig artikkel i VG i dag. Utdrag: «Mediemonopolet falt. Vi fikk folk som gjorde karriere på å være hyperpersonlige og dele intime detaljer om kjærlighetssorg, operasjoner og mental helse. Vi står midt i den revolusjonen fortsatt. Det går en linje fra bloggingen på pikerom i Harstad til Donald Trump. Det de forsto, før alle andre, var at det ikke handler så mye om hva du sier, men at du blir snakket om. Kontroverser selger. Oppmerksomhet er den viktigste valutaen. Det er både irriterende og urovekkende. Men Sophie Elise-metoden står seg. Makten ligger hos dem som fanger oppmerksomheten. Og Sophie Elise har på ingen måte mistet den evnen.» https://www.vg.no/nyheter/i/lwkmyo/sophie-elise-og-selina-hva-er-sant 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet i går, 14:35 #46603 Del Skrevet i går, 14:35 Syns det var merkelig at hun i serien la inn så små silikonimplantater, de var jo dobbelt så store i virkeligheten. Finner ikke bilde 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet i går, 14:41 #46604 Del Skrevet i går, 14:41 LivEinar skrev (På 18.3.2025 den 14.22): Meget aktuell og leseverdig artikkel i VG i dag. Utdrag: «Mediemonopolet falt. Vi fikk folk som gjorde karriere på å være hyperpersonlige og dele intime detaljer om kjærlighetssorg, operasjoner og mental helse. Vi står midt i den revolusjonen fortsatt. Det går en linje fra bloggingen på pikerom i Harstad til Donald Trump. Det de forsto, før alle andre, var at det ikke handler så mye om hva du sier, men at du blir snakket om. Kontroverser selger. Oppmerksomhet er den viktigste valutaen. Det er både irriterende og urovekkende. Men Sophie Elise-metoden står seg. Makten ligger hos dem som fanger oppmerksomheten. Og Sophie Elise har på ingen måte mistet den evnen.» https://www.vg.no/nyheter/i/lwkmyo/sophie-elise-og-selina-hva-er-sant Ekspander Takk for link! Likte også denne betraktningen, fra Morten Ståle Nilsen: "Isachsen er oppført som manuskonsulent. Produsentene tenker nok at det borger for autentisitet og troverdighet. Jeg er ikke så sikker. Ved å legge serien så tett opp til ett menneskes historie, og la vedkommende få siste stikk i ett og alt, løper «Rekviem for Selina» en risiko for å bli nok en reklamefilm for et varemerke." https://www.vg.no/rampelys/i/25lVzr/anmeldelse-rekviem-for-selina 8 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet i går, 14:43 #46605 Del Skrevet i går, 14:43 Djungelvrål skrev (På 18.3.2025 den 14.35): Syns det var merkelig at hun i serien la inn så små silikonimplantater, de var jo dobbelt så store i virkeligheten. Finner ikke bilde Ekspander Sikkert ikke så enkelt å lime på store bryster og få det til å se naturlig ut, når skuespilleren skal filmes naken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smos1 Skrevet i går, 14:48 #46606 Del Skrevet i går, 14:48 Isild skrev (På 18.3.2025 den 14.00): Jeg oppfattet det ikke som at utseendet til SE ble kommentert fordi hun er kjendis? Men fordi hun har utsatt kroppen sin for massiv kirurgi, faktisk helt over i rekonstruksjon vil jeg si. Hun har fjernet sine naturlige trekk i fjeset (øyne, nese, hake) og hun har laget en kropp som er langt fra den hun har fra naturens side. At det ikke er vanlig skal og må snakkes om, så det ikke forblir et ideal for andre unge. Ingen er manisk opptatt av HENNE, men mange begynner å bli veldig opptatt av å stoppe denne galskapen påvirkere lever av, og påvirker til. Ekspander Når det blir postet bilder fra media med meldinger som «se her er hun uten filter» oppfatter jeg det som at man er manisk opptatt av å ta henne på utseende. Da går man langt i å antyde at hun ser helt annerledes ut enn hun utgir seg for å være, noe jeg som har sett henne kan avkrefte bestemt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet i går, 15:43 #46607 Del Skrevet i går, 15:43 velociraptor skrev (På 18.3.2025 den 12.02): Hvis det stemmer at den slutter med å vise hvor kynisk og ondt hovedpersonen har tenkt å kaste ungen sin til ulvene for å tjene mer penger til seg selv, så er vel det er bedre avslutning enn en løgnaktig happy ending som ville indikert at selv om man gjør alle disse feilene kan man bare ombestemme seg, så blir alt bra? Ekspander Det ville jo ikke vært løgnaktig hvis Seline faktisk hadde tatt en u-sving etter å ha kræsjet helt; vokst på det å bli mor og lagt denne typen provokasjon for oppmerksomhet bak seg og enten kommet tilbake i ny format; Selina 2.0 der hun feks hadde hatt en nisje-kanal uten eksponering av barn for å vise at et menneske kan endre seg, eller rett og slett lagt blogging/sosiale medier på hylla Dette er en serie om rosabloggere som var på topplisten da de var typ 14 år, og serien kunne hatt en hovedperson med et manus som ikke ble lagt så tett opp mot SE at mange kommer til å tro at den er om SE. I stedet for at det er mange hendelser som er direkte fra SE sitt liv der skuespilleren er klin lik så burde de heller valgt en nøytral person som ingen drar direkte paralleller til. De er inne på mye bra, feks da Seline skal gi ut bok og blir ikke godkjent av den litterære eliten, samtidig som de behøver henne pga de vet hun vil dra inn penger Henrik Thodesen var et sårt kapittel i Sofie Elise sitt liv; hun ble skikkelig forelsket, og de drev på lenge, men hun var ikke bra nok for han til at han hadde guts til å gå ut offentlig om at de var kjærester; men hun var bra nok til å ha sex med. De var på en måte kjærester, men i det skjulte. Dette ble også tatt med i serien, selv om serien egentlig skal være fiksjon. Alle som har fulgt SE forstår at forfatteren er Henrik Ikke misforstå, jeg likte mye av serien, bortsett fra at det som skulle være en serie om rosabloggere endte med å i hovedsak få folk til å tro at den er om SE. Da hun var med i Skal vi danse stemmer også på en prikk med den dansekonkurransen i serien: hun brukte barndomsvenninnen sitt selvmord som tema for en dans, og trakk seg rett etter Nå når vi ser intervjuer etter serien ble sluppet så er SE med i så og si alt. I et intervju jeg hørte i dag så refererte hun til «meg» ang serien. Men den skulle jo ikke være om henne… Se bort i fra SE så synes jeg de får frem kynismen og hvor langt man er villig til å gå, at feks «eliten» ser ned på rosabloggere samtidig som de bruker de nettopp pga den makten og det store nedslagsfeltet de har. Syntes også det var fint at de ved noen anledninger fikk frem usikkerhet og sårbarhet; feks det forholdet med forfatteren som Seline var forelsket i og som hun som vanlig forventet å få viljen sin med ang å bli offentlig sammen med. Da mtp replikken om at han hadde ei bortskjemt stedatter, som enda ikke visste at livet hennes skulle endres totalt når Seline kom inn i bildet…..men så endte det med at de hadde et skjult forhold i ett år, uten at hun fikk møte datteren hans (samtidig som noen uker etter at de tok en pause og han sluttet helt å svare, hun dro ruset hjem til han der hun gjennom vinduet kunne se forfatteren, datteren + hun som jobbet på forlaget (som var Selines tidligere mobber) sitte sammenkrøllet i sofaen……det nye damen var classy og endel av «eliten» og var godkjent til å møte datteren etter kort tid. Seline derimot ble nærmest pælmet ut før datteren kom hjem i nesten et helt år Likeså den scenen da forfatteren mente at Seline kunne bade naken da Seline ikke hadde med badetøy, noe Seline vegrer seg mot. Han kunne ikke se problemet da Seline var vant med å vise kropp, og forsto ikke sårbarheten til Seline i en sånn setting der hun selv ikke hadde regien, hun var uten kroppssminke og fremsto sjenert og flau over å hive av seg klærne Kunne ønske de hadde vist frem mere av den sårbare siden til Seline etter at hun ble kjent, ikke i hovedsak hennes kalkulerte handlinger og kynisme. De få gangene sårbarheten kom frem så var det veldig bra. Jeg føler kanskje at serien ble litt lettbeint og at de kunne gått dypere. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookie123 Skrevet 21 timer siden #46608 Del Skrevet 21 timer siden Er det virkelig ikke Sophie Elise som har fortellerstemmen????? Jeg var helt sikker på at det var henne!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 15 timer siden #46609 Del Skrevet 15 timer siden Cookie123 skrev (21 timer siden): Er det virkelig ikke Sophie Elise som har fortellerstemmen????? Jeg var helt sikker på at det var henne!! Ekspander Det er som å høre henne. Skuespilleren nailer det 100% 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 13 timer siden #46610 Del Skrevet 13 timer siden (endret) Isild skrev (15 timer siden): Det er som å høre henne. Skuespilleren nailer det 100% Ekspander Det er dette Morten ståle Nilsen peker på når han skriver at serien i stor grad fungerer som ren reklame for merkevaren Sophie Elise AS, og hennes sponsorer. Disse står bak serien: https://anti.as/ "We are ANTI, a creative studio with storytelling at its heart. We build brands, make ads, craft digital experiences, and create stories for TV and Podcast." Jeg tror ikke det er tilfeldig. Endret 13 timer siden av Doris Becker 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 10 timer siden #46611 Del Skrevet 10 timer siden (endret) Doris Becker skrev (13 timer siden): Det er dette Morten ståle Nilsen peker på når han skriver at serien i stor grad fungerer som ren reklame for merkevaren Sophie Elise AS, og hennes sponsorer. Disse står bak serien: https://anti.as/ "We are ANTI, a creative studio with storytelling at its heart. We build brands, make ads, craft digital experiences, and create stories for TV and Podcast." Jeg tror ikke det er tilfeldig. Ekspander Interessant det du løfter fram her, @Doris Becker. Jeg har lest meg opp. Så klart dette firmaet tente på SSI sin idé om en serie om henne, som jeg tipper var utgangspunktet. Smarte hoder fant nok ut at det måtte modereres noe og dras inn andre samtidige bloggere. Samtidig visste alle, og ikke minst SSI sjøl, at hovedrolleinnehaveren ville bli identifisert kun med henne - pga modellering av dialekt og utseende. SSI ser nok på dette som en sårt tiltrengt og utelukkende positiv restart. Men - hun er sin egen verste fiende og folks hukommelse er kort. Fortsetter hun med ekstrem barneeksponering og kroppsfiksering, vil kritikken og fordømmelsen vedvare. Situasjonen er en annen nå, å provosere virker på andre måter enn i tida som blogger. Sitat og min utheving fra nevnte side: «We partner with smart clients to find their story, and tell it like it’s never been told. That’s what we call interference, but you might call it a competitive advantage — or just standing out in the crowd.» Endret 10 timer siden av LivEinar 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 10 timer siden #46612 Del Skrevet 10 timer siden (endret) LivEinar skrev (10 timer siden): Interessant det du løfter fram her, @Doris Becker. Jeg har lest meg opp. Så klart dette firmaet tente på SET sin idé om en serie om henne, som jeg tipper var utgangspunktet. Smarte hoder fant nok ut at det måtte modereres noe og dras inn andre samtidige bloggere. Samtidig visste alle, og ikke minst SET sjøl, at hovedrolleinnehaveren ville bli identifisert kun med henne - pga modellering av dialekt og utseende. SET ser nok på dette som en sårt tiltrengt og utelukkende positiv restart. Men - hun er sin egen verste fiende og folks hukommelse er kort. Fortsetter hun med ekstrem barneeksponering og kroppsfiksering, vil kritikken og fordømmelsen vedvare. Situasjonen er en annen nå, å provosere virker på andre måter enn i tida som blogger. Sitat og min utheving fra nevnte side: «We partner with smart clients to find their story, and tell it like it’s never been told. That’s what we call interference, but you might call it a competitive advantage — or just standing out in the crowd.» Ekspander Jeg tror også det er økonomiske koblinger her, som er vanskelig å få øye på. Jeg tror jo heller ikke det er tilfeldig at SE opererte seg hos en kjent klinikk rett før premieren, samme klinikk som opererte hennes kollega fra Girls of Oslo. Så har vi Nomi-klinikken, som åpenbart er sponsor. Samt at hennes merkevare er en av de største fremdeles, selvsagt. Hun er blitt et fenomen, og et tragisk eksempel på hvor galt det kan gå hvis man søker bekreftelse og oppmerksomhet for enhver pris. Men det vet vi. Alle de som synes denne filmen er tragisk har sett dette, og ser det, i 15 år har vi sett det. Den er ikke ment for oss. Den er ment for bransjen, og vekst, den er laget for å styrke merkevaren. Tror jeg. Det er jo det de som har laget den driver med. Endret 10 timer siden av Doris Becker 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 5 timer siden #46613 Del Skrevet 5 timer siden Knall serie! Kudos til Sophie Elise og serieskaperne for at de ikke har falt for fristelsen til å fremstille henne i et mer sympatisk lys. Her kommer det frem at hun både lyver og er selvopptatt og beregnende. Hun steg faktisk flere grader i min aktelse for at hun har vært med på å skape dette. Og Elli Osborne er det jo bare å ta av seg hatten for. Så lik hun er, uten å egentlig være det. Et absolutt must for alle som fulgte rosabloggerne på 10-tallet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J_1990 Skrevet 3 timer siden #46614 Del Skrevet 3 timer siden Tok litt tid før jeg skjønte hvem personen til venstre er. Virkelig ekstrem forvandling. 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten til Mozart Skrevet 3 timer siden #46615 Del Skrevet 3 timer siden Isild skrev (15 timer siden): Det er som å høre henne. Skuespilleren nailer det 100% Ekspander Dritgod skuespiller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 3 timer siden #46616 Del Skrevet 3 timer siden (endret) Katten til Mozart skrev (3 timer siden): Dritgod skuespiller! Ekspander Enig, hovedrolleinnehaveren er god! Samtidig er nok ikke SSI den vanskeligste for en skuespiller å etterligne, hun er veldig gjenkjennbar mht trykk og tonefall. Skuespillere flest er profesjonelle og flinke mht ulike dialekter og tolkninger, og Elli gikk over tid til talepedagog for å få dette til. Hun får i tillegg god hjelp siden rollemodellen også fysisk er modellert for å ligne SSI. Endret 3 timer siden av LivEinar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten til Mozart Skrevet 3 timer siden #46617 Del Skrevet 3 timer siden LivEinar skrev (3 timer siden): Enig, hovedrolleinnehaveren er god! Samtidig er nok ikke SSI den vanskeligste for en skuespiller å etterligne, hun er veldig gjenkjennbar mht trykk og tonefall. Skuespillere flest er profesjonelle og flinke mht ulike dialekter og tolkninger, og Elli gikk over tid til talepedagog for å få dette til. Hun får i tillegg god hjelp siden rollemodellen også fysisk er modellert for å ligne SSI. Ekspander Fantastisk! Elli bør få pris for denne jobben. Hun utførte den knallbra! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allo Skrevet 2 timer siden #46618 Del Skrevet 2 timer siden Smos1 skrev (På 18.3.2025 den 13.49): Jo det gjør hun. Hva er greia med å kommentere utseende til folk bare fordi de er er kjendiser ? Ja hun har tatt operasjoner og ja hun bruker sminke, men å hele tiden være ute etter å «ta» noen pga utseende sier mer om deg enn henne. Å lete opp bilder i media for å finne bilder hvor hun ikke likner på seg selv er en manisk/sykelig opptatthet av henne og det skremmer hvertfall meg ! Ekspander Hun vil aldri bli seg selv etter så mange operasjoner, uansett hvor hardt du forsøker å forsvare en dysfunksjonell person. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 1 time siden #46619 Del Skrevet 1 time siden Har hun alltid hatt så små øyne? Så en tiktok av henne og tenkte hun så så utrolig rar ut. Kanskje alle inngrepene som har gjort ansiktet ubalansert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 1 time siden #46620 Del Skrevet 1 time siden Polyester skrev (1 time siden): Har hun alltid hatt så små øyne? Så en tiktok av henne og tenkte hun så så utrolig rar ut. Kanskje alle inngrepene som har gjort ansiktet ubalansert. Ekspander Øynene endret seg dramatisk etter siste inngrep/behandling. Det ser ekstremt stramt ut, nesten så øynene forsvinner inn i skallen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå