Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Jeg ser for meg at SE sin holdning har vært noe ala «bare gjør mæ ufordragelig , men gjør mæ først og størst!» 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Doris Becker skrev (På 17.3.2025 den 7.19):

Mye sminke og lys. Allikevel veldig annerledes enn i egne kanaler, der hun endrer hele ansiktsformen ved bruk av filter. 

Synes det er tragisk at ikke noen journalister adresserer den skamløse promoteringen av norsk plastisk kirurg og klinikk i forbindelse med premieren på dette makkverket av en serie. Den hyller influencere og plastisk kirurgi. Det lille som er av kritikk drukner fullstendig i SE og hennes promotering av seg selv og klinikkene som sponser henne.. Her går det ikke å ha to tanker i hodet samtidig, fordi den aggressive reklamen treffer for hardt.

Ekspander  

Jeg trener på samme sted som Sophie og hun ser helt «vanlig» ut når man ser henne. Syns det er synd at fremmede skal lire av seg så mye hets om utseende hennes. Bilder kan ha forskjellige vinkler men hun er seg selv irl. Det eneste jeg var litt overrasket første gangen jeg så henne er at hun er lavere enn det jeg trodde, ellers er hun helt lik som jeg trodde hun skulle være ut ifra snap/insta. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (På 17.3.2025 den 13.35):

Har sett serien; utrolig imponert over hun som spilte Celine Isabella! Bare det å legge over dialekten og få den til så stødig! I virkeligheten er ikke hun og Sofie Elise (jeg var forsåvidt ikke klar over at døpenavnet til SE opprinnelig var Elise Steen Isachsen) like i det hele tatt, bortsett fra at begge er små/petite kroppsbygning, men jo lengre uti serien jeg kom så ble jeg nesten usikker på om det var SE selv.. Noen som vet om det er SE som har fortellerstemmen?

Jeg vet det ikke er en serie om SE sitt liv, men det var tydelig at det var SE de har hentet så og si all inspirasjon fra. Synes det var dumt de la det til at Selina var datter av ei alenemor som jobbet mye og Seline var mye overlatt til seg selv og internett. Det bygger oppunder viktigheten av at vi foreldre bør følge med på hva barna våre gjør på når de ferdes på internett. Så det at det gikk sånn som det gikk for Seline var behovet for å bli kjent, bli noe stort noe, og moren hadde ikke kapasitet til å følge henne opp.

Siden serien har brukt SE som et slags utgangspunkt så burde også Seline vokst opp i et stabilt hjem med to foreldre som har vært sammen siden ungdomstiden, og som fortsatt er sammen + et søsken som er en helt annen type en Seline. Selines rake motsetning. Og at faren til Seline også var hennes manager. Dette for å indikere at det er personligheten til Seline som gjorde henne til den hun ble; ikke pga et ressurssvakt hjem med dårlig oppfølging.

Siden SE har hatt mye med manuset å gjøre så stiller jeg meg også litt kritisk til all den mobbingen Seline ble utsatt for. Folk drar paralleller og tenker «stakkars Sofie Elise» I realiteten så har det kommet frem at ja; hun har opplevd mobbing, men hun har også selv vært en mobber

Slutten fikk meg også til å dra paralleller: går på en full kræsj og med det ødelegger det meste av sin blogger- karriere. Drar hjem til sin trygge havn i nord-Norge, hos sin mor som tar i mot henne med åpne armer. Bort med all glam, på med store hjemmestrikkede gensere, og gravid. Det blikket og det smilet rett inn i kamera helt tilslutt får meg også til å dra paralleller mellom SE som nå er mamma og har en helt ny branding etter den berømmelige pose- skandalen der så og si alle hennes samarbeidspartnere trakk seg, hun gikk under jorden lenge, for så å dukke opp i Trondheim med samboer og gravid; hun gjorde seg fortsatt aktuell, men nå på en annen måte til et annet publikum. Det blikket og det smilet rett inn i kamera fra Seline får meg til å tenke at dette er nok et kalkulert stunt fra Seline for å holde seg aktuell i sosiale medier. Nå er Seline som fester, bruker kokain, stiller opp på lettkledde bilder, som har ødelagt for seg selv et tilbakelagt kapittel. Nå er det Seline 2.0 som gjør seg klar for verden; mamma Seline, i hjemmestrikkea gensere, mere releterbar, men der en ny verden for inntekt, clickbait,l overskrifter osv åpner seg med det kommende barnet.

Det er mange fra rosablogg- tiden som var like populære som SE som heller kunne ha vært med på å jobbe med manuset; Voe/Emilie Nereng f.eks. Da tror jeg serien ville fått et mere reelt bilde på hvordan det var å være toppblogger/rosablogger på den tiden der. Hun kommer også fra en familie der foreldrene fortsatt er sammen, har et søsken, og faren styrte økonomien hennes. Hun valgte å legge opp bloggen pga hun likte ikke den personen hun holdt på å bli som følge av populariteten. Tok en lang pause, utdannet seg som ernæringsfysiolog og kom tilbake i SoMe med en mere nisjeplattform med mat, helse og oppskrifter i fokus. Men med Voe så ville vel ikke NRK fått sjokkfaktoren med filming av silikon-operasjon, kokain, puling osv…

SE sier hun har jobbet med denne serien i 5 år; hvor lenge ca er det siden pose-gate skandalen der NRK sa opp kontrakten de hadde med SE sin podcast?  Hvorfor er det rett inn i varmen igjen? Pga SE sin re-branding som mamma og forretningskvinne med nedtonet livsstil og nedtonet utseende? SE sin plan 2 som hun selv skrev i den ene boken sin for noen år siden har funket? 

Ekspander  

Enig med deg. Veldig bra laget serie, men den klarer desverre å "rettferdiggjøre" og å gjøre Sofie til et offer - igjen. 

Sofie skapte "Sophie Elise" veldig tidlig slik Selina skapte Celina Isabelle. Men årsaken har serieskaperne gjort til en vanskeligere historie enn hva som var. Dette er jo en serie som er basert på - men det er jo uten tvil Sofie den baseres på. 

Jeg liker ikke vinklingen om at Celina Isabelle ble til pga grov mobbing og en fraværende alenemor. Det kan ha skjedd i andre bloggeres liv selvsagt, og være hentet derfra. Men alle som ser denne serien vil tenke at det er Sofie/Sophie Elise den handler om. 

Serien fraskriver Sophie Elise alt ansvar for å faktisk være et dårlig forbilde. Den eneste snutten som egentlig tar opp dette - er da Celina Isabelle blir hånet av en ansatt i bokbransjen. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (På 18.3.2025 den 6.25):

Enig med deg. Veldig bra laget serie, men den klarer desverre å "rettferdiggjøre" og å gjøre Sofie til et offer - igjen. 

Sofie skapte "Sophie Elise" veldig tidlig slik Selina skapte Celina Isabelle. Men årsaken har serieskaperne gjort til en vanskeligere historie enn hva som var. Dette er jo en serie som er basert på - men det er jo uten tvil Sofie den baseres på. 

Jeg liker ikke vinklingen om at Celina Isabelle ble til pga grov mobbing og en fraværende alenemor. Det kan ha skjedd i andre bloggeres liv selvsagt, og være hentet derfra. Men alle som ser denne serien vil tenke at det er Sofie/Sophie Elise den handler om. 

Serien fraskriver Sophie Elise alt ansvar for å faktisk være et dårlig forbilde. Den eneste snutten som egentlig tar opp dette - er da Celina Isabelle blir hånet av en ansatt i bokbransjen. 

Ekspander  

Den minner om alle bøkene hun og andre i bransjen  har gitt ut. Alle bloggpostene, og podcastene, og intervjuene, opptredener på debatten, der de  forteller om mobbing, selvskading, overgrep, diagnoser, angst, mislykkete operasjoner, hat og hets. 
SE trykker serien til sitt opererte bryst, og kaller den "det største hun har gjort". Med tårer i øynene. 
Jeg blir kvalm av hele dette shit-showet. Nå blir det oppsving for SE, og ikke minst kan "skjønnhetsbransjen" gni seg i hendene. For målgruppen deres er de sårbare. Og de hører ikke "advarslene" om neser som kollapser og bryster som sprekker og lekker. De ser bare resultatet, som står der i blitz-regnet, med designer klær og proff sminke. Og de vil bli som dem. Nå har de navnet på klinikken også. Godt jobba. 

Endret av Doris Becker
  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i det hele tatt at NRK er en versting når det gjelder dårlig vurderinger og kommersialisering av mennesker som burde beskyttes, både mot seg selv og andre. Listen er lang nå. Podcasten med SE, Bamsegutt, Team Gjertsen,  Jeg mot meg. Og mer vil komme. Folk i mental ubalanse lager god tv, men det er ødeleggende. 

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (På 17.3.2025 den 13.35):

Det er mange fra rosablogg- tiden som var like populære som SE som heller kunne ha vært med på å jobbe med manuset; Voe/Emilie Nereng f.eks. Da tror jeg serien ville fått et mere reelt bilde på hvordan det var å være toppblogger/rosablogger på den tiden der. Hun kommer også fra en familie der foreldrene fortsatt er sammen, har et søsken, og faren styrte økonomien hennes. Hun valgte å legge opp bloggen pga hun likte ikke den personen hun holdt på å bli som følge av populariteten. Tok en lang pause, utdannet seg som ernæringsfysiolog og kom tilbake i SoMe med en mere nisjeplattform med mat, helse og oppskrifter i fokus. Men med Voe så ville vel ikke NRK fått sjokkfaktoren med filming av silikon-operasjon, kokain, puling osv…

Ekspander  

Serie med Voe som utdanner seg til ernæringsfysiolog hadde vært kjempekjedelig.

Dette er faktisk en bra serie, selv om man ikke nødvendigvis er fan av Sophie Elise. Og jeg er ikke enig i at den ikke er kritisk til f eks plastisk kirurgi - episode 2 var helt grusom og lignet på en medisinsk overgrep. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doris Becker skrev (På 18.3.2025 den 7.42):

Den minner om alle bøkene hun og andre i bransjen  har gitt ut. Alle bloggpostene, og podcastene, og intervjuene, opptredener på debatten, der de  forteller om mobbing, selvskading, overgrep, diagnoser, angst, mislykkete operasjoner, hat og hets. 
SE trykker serien til sitt operete bryst, og kaller den "det største hun har gjort". Med tårer i øynene. 
Jeg blir kvalm av hele dette shit-showet. Nå blir det oppsving for SE, og ikke minst kan "skjønnhetsbransjen" gni seg i hendene. For målgruppen deres er de sårbare. Og de hører ikke "advarslene" om neser som kollapser og bryster som sprekker og lekker. De ser bare resultatet, som står der i blitz-regnet, med designer klær og proff sminke. Og de vil bli som dem. Nå har de navnet på klinikken også. Godt jobba. 

Ekspander  

Helt enig med deg. Serien er bra laget, fantastisk skuespill. Skulle bare ønske det var ren fiksjon og fantasi, men det er det ikke. 

Samme uken som Sofie IGJEN forteller om sine fullstendig unødvendige plastiske inngrep, så lanseres en serie der det fremstår som at hun omtrent ble "presset" til å begynne med inngrep pga mobbing og manglende oppfølging hjemme. 

Nå tenker jeg at det må ha vært delvis manglende oppfølging i Harstad på iallefall en god del, for hun fikk sitte på rommet og holde på med dette her. Men hun vokste opp i en god og trygg familie med mor, far, søster  - og vi vet at hun hadde venner. 

Veldig mange vil tro at serien er direkte basert på Sofie/Sophie Elise, at det er historien om henne. Det betyr at hun nå får rettferdiggjort at hun har tjent seg søkkrik på kynisk business og farlige inngrep. Hun har klart å få tilbake merkelappen som offer. Det er til å bli fullstendig oppgitt av. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (På 18.3.2025 den 8.12):

Dette er faktisk en bra serie, selv om man ikke nødvendigvis er fan av Sophie Elise. Og jeg er ikke enig i at den ikke er kritisk til f eks plastisk kirurgi - episode 2 var helt grusom og lignet på en medisinsk overgrep. 

Ekspander  

Bra at de viste brystoperasjon på en så brutal måte, men ellers så var det ingen kritiske vinklinger ift at influencere overopererer seg, hvorfor de egentlig gjør det, at de tjener penger på det, reklamerer for det. Det var ingen info om risiko (vi så jo hjertestans, men det var ingenting utover det, annet enn at Celina Isabelle måtte skrive under på å holde kjeft om det) 

Veldig bra serie, men den ga meg bare en følelse av at hovedpersonen var et offer som ble presset til operasjoner, rus og selvskadende adferd. 

Jeg ønsker å ta influencere ut av offerrollene og ansvarliggjøre de for at de faktisk tjener seg rike på egen og andres usikkerhet, og fremmer plastisk kirurgi som løsning på problemer. 

Det er helt utrolig at det ikke er mer fokus på det i 2025. Jeg forstår at det ikke var det da Sophie Elise/Celina Isabelle tjente sine første tusenlapper på blogg. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (På 18.3.2025 den 8.58):

Bra at de viste brystoperasjon på en så brutal måte, men ellers så var det ingen kritiske vinklinger ift at influencere overopererer seg, hvorfor de egentlig gjør det, at de tjener penger på det, reklamerer for det. Det var ingen info om risiko (vi så jo hjertestans, men det var ingenting utover det, annet enn at Celina Isabelle måtte skrive under på å holde kjeft om det) 

Veldig bra serie, men den ga meg bare en følelse av at hovedpersonen var et offer som ble presset til operasjoner, rus og selvskadende adferd. 

Jeg ønsker å ta influencere ut av offerrollene og ansvarliggjøre de for at de faktisk tjener seg rike på egen og andres usikkerhet, og fremmer plastisk kirurgi som løsning på problemer. 

Det er helt utrolig at det ikke er mer fokus på det i 2025. Jeg forstår at det ikke var det da Sophie Elise/Celina Isabelle tjente sine første tusenlapper på blogg. 

Ekspander  

Hadde det bare hjulpet at de ser det brutale, og det ødeleggende. Isabel Raad gikk ut i debatten og fortalte om hvor mye hun angret på sine neseoperasjoner. Nå har begge hennes søstre og venninne tatt det. I Tyrkia. Advarslene preller av. Usikre kvinner hører ikke på det. De vil bli "pene" og få oppmerskomhet. De ser bare  berømmelsen og Chanel-veskene. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dessverre det man tjente penger på da på blogging, kropp og skandaler. Eller det å være alenemor i ung alder (Anna Rasmussen og Rannveig) jeg var selv en blogger da, men tjente aldri penger på det! Veldig usikker på meg selv og misfornøyd med min egen kropp, og drømmen var å ta silikon og se ut som Helene Rask! Hadde jeg ikke hatt en oppegående samboer hadde jeg vel blitt en av Helenes jenter! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellabellee skrev (På 18.3.2025 den 9.35):

Det var dessverre det man tjente penger på da på blogging, kropp og skandaler. Eller det å være alenemor i ung alder (Anna Rasmussen og Rannveig) jeg var selv en blogger da, men tjente aldri penger på det! Veldig usikker på meg selv og misfornøyd med min egen kropp, og drømmen var å ta silikon og se ut som Helene Rask! Hadde jeg ikke hatt en oppegående samboer hadde jeg vel blitt en av Helenes jenter! 

Ekspander  

Og det er det de tjener penger på nå. Ustabil psyke, sex og flashing med penger selger som hakka møkk ennå. Kokainbruk , spiseforstyrrelser og plastisk kirurgi øker. Ikke bare blandt de yngre, men også 35+. 

Litt som i gangster-miljøet. Unge mennesker ser ikke død og fordervelse. De ser penger, designer klær og makt. 

Godt du ikke ble en av dem ❤️ 

Endret av Doris Becker
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonen rundt serien blir tosidig, den er godt laget, men  blir samtidig en del av den skremmende idylliseringa av blogger- og influenser-rolla. SSI kan være strålende fornøyd, hun har behendig tatt et eierforhold til både Selina og Celina: «Det er meg.» Hun er igjen det uskyldige, stakkars offeret, nå sendt ut til norske hjem i beste sendetid på NRK. Fordi hovedrollemodellen er fysisk modellert etter henne, identifiseres hun med Sofie Sten Isachsen alias Sophie Elise. 

Alt dette er svært uheldig, når man ser hvordan SSI utøver rolla si i dag, hun er en versting på barne-eksponering, og hun fronter og bagatelliserer et sykelig fokus på kropp og operasjoner. Hun har fått et medialøft nå, men det vil etter hvert dempe seg når folk har sett serien og tida går.
SSI er en kynisk og dyktig manipulator, dette kommer særlig godt fram i bøkene hennes. Hun lyver hvis det gagner henne, og har kun ett fokus - se meg meg meg… 

Endret av LivEinar
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (På 18.3.2025 den 6.24):

Jeg trener på samme sted som Sophie og hun ser helt «vanlig» ut når man ser henne. Syns det er synd at fremmede skal lire av seg så mye hets om utseende hennes. Bilder kan ha forskjellige vinkler men hun er seg selv irl. Det eneste jeg var litt overrasket første gangen jeg så henne er at hun er lavere enn det jeg trodde, ellers er hun helt lik som jeg trodde hun skulle være ut ifra snap/insta. 

Ekspander  

Hun ser langt fra vanlig ut og hun ønsker selv heller ikke på noen måte å se vanlig ut.  Ingen tar 30 operasjoner og ser vanlige ut! 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doris Becker skrev (På 18.3.2025 den 8.08):

Jeg synes i det hele tatt at NRK er en versting når det gjelder dårlig vurderinger og kommersialisering av mennesker som burde beskyttes, både mot seg selv og andre. Listen er lang nå. Podcasten med SE, Bamsegutt, Team Gjertsen,  Jeg mot meg. Og mer vil komme. Folk i mental ubalanse lager god tv, men det er ødeleggende. 

Ekspander  

Enig, NRK har blitt mer uetisk og kommers enn hva retningslinjene deres tilsier. Det er som om faglighet og moral bare er noe boomer-mas man ikke behøver bry seg om. Kanskje de har blitt smittet av angsten for å være woke …

Serien om rosabloggeren er slapp og ukritisk og for det utrente øye/sinn kan det til og med se tøft ut å være en narsissistisk og oppmerksomhetssjuk person. Jeg skulle ønske NRK kunne vise litt ryggrad og heller kjøpe inn serier og programmer som viser en kritisk og analytisk vinkling av samfunnsfenomener som influenserbransjen. 

At SE blir så begeistret og filmer seg selv når hun gråter over hvor fin serien er, eller besvimer under visningen fordi skuespilleren er så lik henne selv, burde få noen digre varsellamper til å lyse i kontorene i NRK. Det betyr egentlig at NRK aldri aldri aldri burde løfte opp og «godkjenne» influenserbransjen, men heller plukke den fra hverandre på skikkelig og saklig vis - slik at det synker inn hos ALLE foreldre og tenåringer. 

Endret av Pust
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (På 18.3.2025 den 8.12):

Ekspander  

Voe var bare et eksempel, tror du misforsto hvis du trodde jeg mente at serien heller burde handle om Emilie Nereng sin Instagramkonto sånn som den er nå.. Poenget er at det var flere enn SE som delte på å være på toppen, tjente seg rike i ung alder på spons, som opererte inn silikon, som spilte på kropp og sex. De fleste som var på topplisten over rosabloggere har i dag lagt opp, tatt en u-sving og lever et annet liv i dag. Det at jeg nevnte Voe er pga hennes forklaring på at hun la ned bloggen var nettopp pga hun likte ikke den personen hun var i ferd med å bli. Der Voe tok til fornuft så ga SE heller full gass videre.

Hva om serien heller hadde sluttet med at Celine Isabell nådde bunnen med et brak, og heller viste at hun la den tiden bak seg for å heller leve et vanlig liv som mamma utenfor sosiale medier? I stedet for at den ble avsluttet med et nærbilde der man ser at både øyne og smil endrer seg fra et oppriktig smil over å være hjemme igjen i trygge omgivelser, med et barn i magen til å bli et mere «djevelsk» smil/uttrykk som viser at Celine Isabell har slett ikke tenkt å endre på noe; hun går nå over fra rosablogging, ville fester, alkohol og kokain; hun har kjørt karrieren sin sånn som den var helt i grøfta…Men nå som hun midlertidig har trukket seg tilbake og venter barn så har det åpnet seg ei ny mulighet for re-branding og inntektskilde. Celine Isabel som mamma, med eksponering av barnet, nye clickbaits, nye sponsorer osv. Slutten på serien viser alt av kynisme som bor i Celine Isabell, hvor kalkulert hun er og hvor langt hun er villig til å gå og hvem hun ofrer på veien.

Siden serien har mye av samme innhold som SE og hun har selv vært med å bistå i manuset, skuespilleren både snakker likt som SE og de ser etterhvert like ut så vil nok mange tro at det er en serie om SE. Og pga all mobbingen, utestengelsen, alenemor som var mye fraværende pga hun gikk doble skift og Celine fikk ikke den trygge oppfølgingen hjemmefra så vil nok mange dra paralleller til Sofie Elise og tenke; «stakkars jente, ikke rart at der gikk sånn som det gikk med henne» selv om seriens Celine sin oppvekst og mobbingen hun ble utsatt for ikke stemmer med Sofie Elise sin oppvekst.

Derfor mener jeg de burde brukt en annen som var rosablogger på den tiden til hjelp med manus og dermed fått en mere nøytral og nyansert serie om fenomenet rosablogging. Ikke en serie som får det til å se ut som den handler om Sofie Elise. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (På 18.3.2025 den 11.52):

Voe var bare et eksempel, tror du misforsto hvis du trodde jeg mente at serien heller burde handle om Emilie Nereng sin Instagramkonto sånn som den er nå.. Poenget er at det var flere enn SE som delte på å være på toppen, tjente seg rike i ung alder på spons, som opererte inn silikon, som spilte på kropp og sex. De fleste som var på topplisten over rosabloggere har i dag lagt opp, tatt en u-sving og lever et annet liv i dag. Det at jeg nevnte Voe er pga hennes forklaring på at hun la ned bloggen var nettopp pga hun likte ikke den personen hun var i ferd med å bli. Der Voe tok til fornuft så ga SE heller full gass videre.

Hva om serien heller hadde sluttet med at Celine Isabell nådde bunnen med et brak, og heller viste at hun la den tiden bak seg for å heller leve et vanlig liv som mamma utenfor sosiale medier? I stedet for at den ble avsluttet med et nærbilde der man ser at både øyne og smil endrer seg fra et oppriktig smil over å være hjemme igjen i trygge omgivelser, med et barn i magen til å bli et mere «djevelsk» smil/uttrykk som viser at Celine Isabell har slett ikke tenkt å endre på noe; hun går nå over fra rosablogging, ville fester, alkohol og kokain; hun har kjørt karrieren sin sånn som den var helt i grøfta…Men nå som hun midlertidig har trukket seg tilbake og venter barn så har det åpnet seg ei ny mulighet for re-branding og inntektskilde. Celine Isabel som mamma, med eksponering av barnet, nye clickbaits, nye sponsorer osv. Slutten på serien viser alt av kynisme som bor i Celine Isabell, hvor kalkulert hun er og hvor langt hun er villig til å gå og hvem hun ofrer på veien.

Siden serien har mye av samme innhold som SE og hun har selv vært med å bistå i manuset, skuespilleren både snakker likt som SE og de ser etterhvert like ut så vil nok mange tro at det er en serie om SE. Og pga all mobbingen, utestengelsen, alenemor som var mye fraværende pga hun gikk doble skift og Celine fikk ikke den trygge oppfølgingen hjemmefra så vil nok mange dra paralleller til Sofie Elise og tenke; «stakkars jente, ikke rart at der gikk sånn som det gikk med henne» selv om seriens Celine sin oppvekst og mobbingen hun ble utsatt for ikke stemmer med Sofie Elise sin oppvekst.

Derfor mener jeg de burde brukt en annen som var rosablogger på den tiden til hjelp med manus og dermed fått en mere nøytral og nyansert serie om fenomenet rosablogging. Ikke en serie som får det til å se ut som den handler om Sofie Elise. 

Ekspander  

Hvis det stemmer at den slutter med å vise hvor kynisk og ondt hovedpersonen har tenkt å kaste ungen sin til ulvene for å tjene mer penger til seg selv, så er vel det er bedre avslutning enn en løgnaktig happy ending som ville indikert at selv om man gjør alle disse feilene kan man bare ombestemme seg, så blir alt bra?

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplever ikke serien som at den gjør henne til et offer. Det jeg likte med serien er at den får fem kynismen, higen etter å bli noe stort samme hva og slutten med boka hvor hun fortsatt kikker kynisk inn i kamera til siste slutt. Jeg syntes den var veldig ærlig på det kyniske aspektet og hvor langt hun var villig til å gå for å bli noe. I forholdet med forfatteren fremstår hun ikke vare som ett offer heller, hun fremstår som ustabil og selvskadende, på en ærlig måte. Jeg syntes ikke synd på henne i den delen av serien heller. Ærlighet om hvordan hun brukte selvmordet var også ganske usympatisk fremstilt. 

Veldig positivt overrasket over serien. Fantastisk skuespill. 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (På 18.3.2025 den 11.33):

Hun ser langt fra vanlig ut og hun ønsker selv heller ikke på noen måte å se vanlig ut.  Ingen tar 30 operasjoner og ser vanlige ut! 

Ekspander  

Jo det gjør hun. Hva er greia med å kommentere utseende til folk bare fordi de er er kjendiser ? Ja hun har tatt operasjoner og ja hun bruker sminke, men å hele tiden være ute etter å «ta» noen pga utseende sier mer om deg enn henne. Å lete opp bilder i media for å finne bilder hvor hun ikke likner på seg selv er en manisk/sykelig opptatthet av henne og det skremmer hvertfall meg !

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (På 18.3.2025 den 13.49):

Jo det gjør hun. Hva er greia med å kommentere utseende til folk bare fordi de er er kjendiser ? Ja hun har tatt operasjoner og ja hun bruker sminke, men å hele tiden være ute etter å «ta» noen pga utseende sier mer om deg enn henne. Å lete opp bilder i media for å finne bilder hvor hun ikke likner på seg selv er en manisk/sykelig opptatthet av henne og det skremmer hvertfall meg !

Ekspander  

Jeg oppfattet det ikke som at utseendet til SE ble kommentert fordi hun er kjendis? Men fordi hun har utsatt kroppen sin for massiv kirurgi, faktisk helt over i rekonstruksjon vil jeg si. Hun har fjernet sine naturlige trekk i fjeset (øyne, nese, hake) og hun har laget en kropp som er langt fra den hun har fra naturens side. 

At det ikke er vanlig skal og må snakkes om, så det ikke forblir et ideal for andre unge. 

Ingen er manisk opptatt av HENNE, men mange begynner å bli veldig opptatt av å stoppe denne galskapen påvirkere lever av, og påvirker til. 

• Liker 5
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (På 18.3.2025 den 13.49):

Ekspander  

Du mener hun ser normal ut?  Oki, lurer på i hvilken verden du lever i.  

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...