Isild Skrevet 14 timer siden #46441 Del Skrevet 14 timer siden Sh999 skrev (1 minutt siden): Jeg klarer ikke helt å begripe hvorfor man føder barn, når man ikke er særlig interessert i/ må ha mye hjelp til å ta vare på dem? Barn er en 24/7 jobb. Ny nanny fra UK nå igjen . Det er bare trist 😢 Mest av alt skulle jeg ønske hun sluttet å eksponere alt dette/barnet sitt. Det gjør meg så sint at hun av alle som sa hun skulle skjerme han med alt hun hadde - selger han "billig" på nettet for å forsøke å holde influencervirksomheten sin i live. Hun VET at det ikke er greit, og hun vet hvorfor man ikke skal eksponere barn - men gjør allikevel et bevisst valg på å bli værre enn alle. Da er man direkte uansvarlig og verdens største egoist i min bok. Utover det får de gjøre foreldrerollen som de vil, BV hadde ikke noe å utsette så. Outsourcing av barn og oppdragele til "guvernante" osv har eksisert i alle år. Det er ikke optimalt, men det er desverre ikke `alvorlig` heller. 12 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet 14 timer siden #46442 Del Skrevet 14 timer siden Isild skrev (1 minutt siden): Mest av alt skulle jeg ønske hun sluttet å eksponere alt dette/barnet sitt. Det gjør meg så sint at hun av alle som sa hun skulle skjerme han med alt hun hadde - selger han "billig" på nettet for å forsøke å holde influencervirksomheten sin i live. Hun VET at det ikke er greit, og hun vet hvorfor man ikke skal eksponere barn - men gjør allikevel et bevisst valg på å bli værre enn alle. Da er man direkte uansvarlig og verdens største egoist i min bok. Utover det får de gjøre foreldrerollen som de vil, BV hadde ikke noe å utsette så. Outsourcing av barn og oppdragele til "guvernante" osv har eksisert i alle år. Det er ikke optimalt, men det er desverre ikke `alvorlig` heller. Ja, du har helt rett. Ang nanny så er det så fjernt fra min livsstil og personlighet ,at jeg bare ikke forstår hvordan det er mulig. Men det er ikke opp til meg å bedømme hvordan andre vil gjøre det . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 14 timer siden #46443 Del Skrevet 14 timer siden Sh999 skrev (4 minutter siden): Ja, du har helt rett. Ang nanny så er det så fjernt fra min livsstil og personlighet ,at jeg bare ikke forstår hvordan det er mulig. Men det er ikke opp til meg å bedømme hvordan andre vil gjøre det . Det er nok fjernt for de aller fleste. Skulle ønske vi ikke visste noenting om hverken nanny eller rutinene hans. Helt ufattelig at det er lov å dele alt om barnet sitt til hundretusenvis av mennesker på den måten. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet 14 timer siden #46444 Del Skrevet 14 timer siden Isild skrev (1 minutt siden): Det er nok fjernt for de aller fleste. Skulle ønske vi ikke visste noenting om hverken nanny eller rutinene hans. Helt ufattelig at det er lov å dele alt om barnet sitt til hundretusenvis av mennesker på den måten. Helt ening! Det er skremmende. Og det burde vært en klar lov som regulerte dette! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjelldattera Skrevet 7 timer siden #46445 Del Skrevet 7 timer siden Har han jobb da? Vet hun har sagt at han er ferdig i pappaperm. Men det betyr ikke automatisk at han er i jobb, bare fordi det er sånn hun legger opp til at det høres ut. Han har såfremt jeg vet ikke hatt noe jobb siden Trondheim. Der hørte jeg at han var student og noen sa han jobbet, tror SE har sagt begge deler på forskjellige tider. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fansy Skrevet 6 timer siden #46446 Del Skrevet 6 timer siden Fjelldattera skrev (58 minutter siden): Har han jobb da? Vet hun har sagt at han er ferdig i pappaperm. Men det betyr ikke automatisk at han er i jobb, bare fordi det er sånn hun legger opp til at det høres ut. Han har såfremt jeg vet ikke hatt noe jobb siden Trondheim. Der hørte jeg at han var student og noen sa han jobbet, tror SE har sagt begge deler på forskjellige tider. så hardt følger ikke jeg med heller. Men det var min forståelse at han skulle begynne en jobb i Oslo etter pappapermisjonen. Syns å huske det. Og mange jobber idag har jo en del fleksi tid og hjemme kontor etc. tviler på han er utdannet postmann eller helsearbeider akkurat. Men for all del, kan være jeg tar feil å. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 4 timer siden #46447 Del Skrevet 4 timer siden Fansy skrev (1 time siden): så hardt følger ikke jeg med heller. Men det var min forståelse at han skulle begynne en jobb i Oslo etter pappapermisjonen. Syns å huske det. Og mange jobber idag har jo en del fleksi tid og hjemme kontor etc. tviler på han er utdannet postmann eller helsearbeider akkurat. Men for all del, kan være jeg tar feil å. Det er jo helt greit å ha nanny/dagmamma NÅ, hvis begge faktisk er i arbeid. Mitt poeng er at de har hatt ulike barnevakter/nannies fra baby var to uker gammel, og over flere dager allerede fra han var bitteliten. Det er overhodet ikke innafor. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet 4 timer siden #46448 Del Skrevet 4 timer siden JojoMoyes skrev (10 timer siden): Tilslutt ender hun nok opp like vakker som den «ekte kattekvinnen « . 🤦🏼♀️ Er ikke så langt unna Donatella. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fansy Skrevet 4 timer siden #46449 Del Skrevet 4 timer siden Era Vulgaris skrev (2 minutter siden): Det er jo helt greit å ha nanny/dagmamma NÅ, hvis begge faktisk er i arbeid. Mitt poeng er at de har hatt ulike barnevakter/nannies fra baby var to uker gammel, og over flere dager allerede fra han var bitteliten. Det er overhodet ikke innafor. Men så må man spørre seg og. Visst foreldre som trenger det, som sliter og syns overgangen ble vanskeligere enn de trodde. Har mulighet til hjelp, som tidligere hadde man husmorvikar o.l. Faktisk benytter seg av hjelpen for å klare å mestre foreldre rollen best mulig. Kan vi da forebygge omsorgssvikt av foreldre som ikke har klart seg? Er det slik at foreldre som trenger litt mer avlastning enn en gjennomsnittlig nordmann burde bli fratatt omsorgen for barna? Eller vil det være bedre å heller innse at folk er forskjellig, og det viktigste er at barnet har det bra nok. Jeg personlig ville aldri gjort det selv. Men jeg har kapasiteten til det. At det er med selvrealisering og slikt idagens samfunn enn før er det nok ikke tvil om. Men kan man se livet på litt flere måter enn bare en? SE har vel aldri en dag i sitt liv fremstått eller prøvd å fremstå som det ufeilbarlige menneske. Hun er menneskelig? Og på mange måter enkel og kompleks som alle andre. Noen ting feiler hun på, andre ting ikke. Noen har ekstremt mye imot noe som helst form for eksponering av barn. Mens andre vurderer faren som litt mildere. Så må det få være opp til hver enkelte foreldre, om barnevernet f.eks. Skulle rent ned dørene til alle som deler ett bilde eller tanker om foreldrelivet/barna sine så hadde vi hatt ett massivt tidsproblem (som vi allerede har fra før av). Det er like viktig med kvalitet som kvantitet, det er mange foreldre som er med barna 24/7 men avviser de for en telefonskjermen f.eks. Det finnes mange måter å være foreldre på. og foreldre vokser til de og. Jeg vet om foreldre som fikk barn, og dro på fest og drakk seg fulle og hadde overnattings pass etter 11 dager. Syns jeg det var godt foreldreskap? Nei. Har de nå 10 år senere blitt kjempe fine voksne foreldre til 4 barn ja. Man lever og lærer litt, og noen ganger trenger foreldre å putte på oksygenmasken selv først før de kan ta hånd om barna. Det syns jeg vi skal ha i bakhode før vi fordømmer SE, eller andre mødre generelt. De aller aller fleste av oss. Gjør det beste vi kan, med de forutsetningene vi har etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 4 timer siden #46450 Del Skrevet 4 timer siden Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JojoMoyes Skrevet 4 timer siden #46451 Del Skrevet 4 timer siden Margit777 skrev (8 minutter siden): Er ikke så langt unna Donatella. Nei det er flere likhetstrekk og det blir krise for SE om hun fortsetter i dette sporet . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 4 timer siden #46452 Del Skrevet 4 timer siden (endret) Jaja. Noen av oss kunne sikkert tenke seg å korrigere noe, men fra å tenke det til å gjøre det er et enormt skritt for de fleste. I alle fall for meg. Å frivillig legge seg i narkose for å få litt større pupper er kanskje en ørliten og sjelden tanke, men ville likevel aldri gjort det. Man blir sykemeldt antagelig og hva med jobben? Men influensere har både tid og mulighet for å gjøre det …. Men det går over stokk og stein. Er aldri snakk om ett inngrep men titalls. Og det ødelegger, i alle fall for influensere som Sofie …. Endret 4 timer siden av Justlooking Tillegg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 4 timer siden #46453 Del Skrevet 4 timer siden Fansy skrev (29 minutter siden): Men så må man spørre seg og. Visst foreldre som trenger det, som sliter og syns overgangen ble vanskeligere enn de trodde. Har mulighet til hjelp, som tidligere hadde man husmorvikar o.l. Faktisk benytter seg av hjelpen for å klare å mestre foreldre rollen best mulig. Kan vi da forebygge omsorgssvikt av foreldre som ikke har klart seg? Er det slik at foreldre som trenger litt mer avlastning enn en gjennomsnittlig nordmann burde bli fratatt omsorgen for barna? Eller vil det være bedre å heller innse at folk er forskjellig, og det viktigste er at barnet har det bra nok. Jeg personlig ville aldri gjort det selv. Men jeg har kapasiteten til det. At det er med selvrealisering og slikt idagens samfunn enn før er det nok ikke tvil om. Men kan man se livet på litt flere måter enn bare en? SE har vel aldri en dag i sitt liv fremstått eller prøvd å fremstå som det ufeilbarlige menneske. Hun er menneskelig? Og på mange måter enkel og kompleks som alle andre. Noen ting feiler hun på, andre ting ikke. Noen har ekstremt mye imot noe som helst form for eksponering av barn. Mens andre vurderer faren som litt mildere. Så må det få være opp til hver enkelte foreldre, om barnevernet f.eks. Skulle rent ned dørene til alle som deler ett bilde eller tanker om foreldrelivet/barna sine så hadde vi hatt ett massivt tidsproblem (som vi allerede har fra før av). Det er like viktig med kvalitet som kvantitet, det er mange foreldre som er med barna 24/7 men avviser de for en telefonskjermen f.eks. Det finnes mange måter å være foreldre på. og foreldre vokser til de og. Jeg vet om foreldre som fikk barn, og dro på fest og drakk seg fulle og hadde overnattings pass etter 11 dager. Syns jeg det var godt foreldreskap? Nei. Har de nå 10 år senere blitt kjempe fine voksne foreldre til 4 barn ja. Man lever og lærer litt, og noen ganger trenger foreldre å putte på oksygenmasken selv først før de kan ta hånd om barna. Det syns jeg vi skal ha i bakhode før vi fordømmer SE, eller andre mødre generelt. De aller aller fleste av oss. Gjør det beste vi kan, med de forutsetningene vi har etc. Jeg har allerede skrevet så mange innlegg om dette, at jeg orker ikke gjenta meg selv flere ganger. Bottom line: Hvis hun lot være å eksponere barnet sitt på det groveste, hadde vi ikke hatt denne diskusjonen overhodet. Vi hadde ikke hatt innsikt i deres situasjon. Hun har fra unnfangelsen av benyttet et uskyldig og uvitende barn som innhold i sine sosiale medier for å holde seg relevant. Det finnes ingen unnskyldning eller bortforklaring for det. 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå