Frisk Frosk Skrevet 10 timer siden #44761 Del Skrevet 10 timer siden Generelt om influensere som eksponerer barna sine, så oppfordrer jeg å melde fra om dette til Arbeidstilsynet. En gang må noen av de offentlige etatene ta tak i det, eller politikerne. Still spørsmål om de aktuelle influenserne har søkt om tillatelse til barnearbeidet, når søknad ble innvilget, om barnet/barnas rettigheter og lønn er sikret osv. Barneombudet burde også få langt flere slike henvendelser. Samme med familieministeren. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 9 timer siden #44762 Del Skrevet 9 timer siden Frisk Frosk skrev (41 minutter siden): Generelt om influensere som eksponerer barna sine, så oppfordrer jeg å melde fra om dette til Arbeidstilsynet. En gang må noen av de offentlige etatene ta tak i det, eller politikerne. Still spørsmål om de aktuelle influenserne har søkt om tillatelse til barnearbeidet, når søknad ble innvilget, om barnet/barnas rettigheter og lønn er sikret osv. Barneombudet burde også få langt flere slike henvendelser. Samme med familieministeren. Jeg har kontaktet dem, men det er dessverre ikke reglement på plass. Har også kontaktet Kjersti Toppe. Men hun er fan av disse kvinnene, og mener de er "viktige stemmer". Døtrene hennes er visstnok i RaadSquad. Så der er vi altså. Om noen år kommer harde fakta og nedslående tall om avhengighet og psykisk helse på bordet. Da blir det andre boller. Men for sønnen til SE vil det være for sent. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 9 timer siden #44763 Del Skrevet 9 timer siden Doris Becker skrev (2 timer siden): Mye kan tyde på at de sliter da. At det er snakk om avhengighet. Men jeg vet ikke. Den som lever får se, hvor det bærer... Men flere og flere influensere blir syke og sliter med alvorlig avhengighet som trigges av jobben de har. https://finance.yahoo.com/news/dark-side-social-media-stardom-233700050.html Etter mitt syn er det likevel helt og holdent deres ansvar hva de velger å dele eller ikke. At de sannsynligvis har sterke narsissistiske trekk til å begynne med, og at de sikkert ikke blir noe friskere av jobben de har valgt, betviler jeg ikke. Men avgjørelsene er fortsatt de selv som tar, og da må de også stå ansvarlige for dem. Å skylde på eksterne faktorer utenfor deres kontroll når ting begynner å skli ut, er veldig menneskelig, men ikke en akseptabel unnskyldning for å blottlegge seg selv og - mest viktig - andre rundt seg (spesielt barn). 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 9 timer siden #44764 Del Skrevet 9 timer siden K_mb skrev (2 timer siden): Nettopp. Og derfor mener jeg også at de legger seg selv til hugg for kritikk. Jeg har mest sympati med barna som blir brukt for inntekt. De voksne har selv valgt at alt er til salgs og får ta konsekvensen av det. Forstår at mitt innlegg kunne tolkes som sympati til influencere, det var tvert i mot. De har selv valgt sin egen sti. Ser nå at jeg nok misforsto det første innlegget ditt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 9 timer siden #44765 Del Skrevet 9 timer siden Tripptrapp1 skrev (1 minutt siden): Etter mitt syn er det likevel helt og holdent deres ansvar hva de velger å dele eller ikke. At de sannsynligvis har sterke narsissistiske trekk til å begynne med, og at de sikkert ikke blir noe friskere av jobben de har valgt, betviler jeg ikke. Men avgjørelsene er fortsatt de selv som tar, og da må de også stå ansvarlige for dem. Å skylde på eksterne faktorer utenfor deres kontroll når ting begynner å skli ut, er veldig menneskelig, men ikke en akseptabel unnskyldning for å blottlegge seg selv og - mest viktig - andre rundt seg (spesielt barn). Helt enig med deg. Nok av personlighetsforstyrrelser og diverse lidelser hos bedriftsledere i mange bransjer, som utnytter både folk og miljø. De er ansvarlige, og fortjener masse kritikk! Jeg faller nok litt i fella til tider jeg også, fordi disse kvinnene oppfører seg som tenåringer, vekker morsinstinktet!.😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 5 timer siden #44766 Del Skrevet 5 timer siden Interessant: "Gravide som farget håret mer enn to ganger i løpet av svangerskapet hadde over 30 prosent mer PFAS i morsmelken enn de som ikke farget håret." "De som brukte sminke under graviditeten hadde 14 prosent mer av de skadelige stoffene i blodet og 17 prosent mer i brystmelken." https://www.nrk.no/trondelag/sminke_-harspray_-farge_-parfyme-gav-hoy-verdi-evighetskjemikalier-pfas_pfos-hos-gravide-og-ammende-1.17128015 Polysorbate-20 er listet som "Forever Chemical", og det finnes i Glöd: https://o3waterworks.com/blogs/news/what-are-forever-chemicals https://www.fhi.no/kl/miljogifter/fakta/fakta-om-pfos-og-pfoa/ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 5 timer siden #44767 Del Skrevet 5 timer siden Doris Becker skrev (4 timer siden): Jeg har kontaktet dem, men det er dessverre ikke reglement på plass. Har også kontaktet Kjersti Toppe. Men hun er fan av disse kvinnene, og mener de er "viktige stemmer". Døtrene hennes er visstnok i RaadSquad. Så der er vi altså. Om noen år kommer harde fakta og nedslående tall om avhengighet og psykisk helse på bordet. Da blir det andre boller. Men for sønnen til SE vil det være for sent. Har Toppe uttalt at influensere som SE er "viktige stemmer"? I så fall er jo Toppe ikke skikket til å være familieminister! 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 4 timer siden #44768 Del Skrevet 4 timer siden (endret) Frisk Frosk skrev (1 time siden): Har Toppe uttalt at influensere som SE er "viktige stemmer"? I så fall er jo Toppe ikke skikket til å være familieminister! Hun hadde et møte med Isabel Raad, i forbindelse med fosterhjemskrisen blant annet. Minner om da Støre benyttet Sofie Elise som "rådgiver" i miljøkampen... Jeg skrev et brev der jeg adresserte både det ene og det andre, til barne- og familieministeren, siden IR og SE er kollegaer, med samme målgruppe, og har serie sammen. Fikk til svar at statsråd Toppe i sitt arbeid er opptatt av å møte og høre mange ulike stemmer og meninger. Det at hun lot Raad blant annet få benytte dette til å promotere seg selv, de spøkte og lo over noe iskaffe som ble servert fordi Toppe visste gjennom sine døtre at hun drakk dette mye osv, jeg mener det er helt bak mål. De er med på at disse kvinnene når enda en sårbar målgruppe. Glemt var det fort at IR postet vekten på 44 kg, med "summer is here", og opererte bryster og rumpe på nytt og masse bilder av dette. Det er til å gråte av. Endret 3 timer siden av Doris Becker 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 3 timer siden #44769 Del Skrevet 3 timer siden Doris Becker skrev (48 minutter siden): Hun hadde et møte med Isabel Raad, i forbindelse med fosterhjemskrisen blant annet. Minner om da Støre benyttet Sofie Elise som "rådgiver" i miljøkampen... Jeg skrev et brev der jeg adresserte både det ene og det andre, til barne- og familieministeren, siden IR og SE er kollegaer, med samme målgruppe, og har serie sammen. Fikk til svar at statsråd Toppe i sitt arbeid er opptatt av å møte og høre mange ulike stemmer og meninger. Det at hun lot Raad blant annet fikk benytte dette til å promotere seg selv, de spøkte og lo over noe iskaffe som ble servert fordi Toppe visste gjennom sine døtre at hun drakk dette mye osv, jeg mener det er helt bak mål. De er med på at disse kvinnene når enda en sårbar målgruppe. Glemt var det fort at IR postet vekten på 44 kg, med "summer is here", og opererte bryster og rumpe på nytt og masse bilder av dette. Det er til å gråte av. Det er så man nesten ikke tror det. Politikere (tverrpolitisk!) som velger å skape et sykt samfunn, et samfunn som støtter det å ødelegge og utnytte uskyldige barn og unge. Og så sitter samme politikere med millioninntekter og tar null ansvar for sin egen unnlatenhet. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 3 timer siden #44770 Del Skrevet 3 timer siden Frisk Frosk skrev (19 minutter siden): Det er så man nesten ikke tror det. Politikere (tverrpolitisk!) som velger å skape et sykt samfunn, et samfunn som støtter det å ødelegge og utnytte uskyldige barn og unge. Og så sitter samme politikere med millioninntekter og tar null ansvar for sin egen unnlatenhet. Ja, det er så jeg mister motet. Føler det ikke nytter. De må ha tall og fakta på bordet. Mest tall. Og det kommer dessverre ikke ennå. Og undersøkelser, som kan gi klare koblinger. De kan ikke fortsette å lene seg på at kvinner satt mer på nett under pandemien. Det er lenge siden nå. Og det bare øker. Raad og SE har nå en eldre følgerskare, noe som tross alt er litt bedre. Men da skal barne- og familieministeren hjelpe dem å nå de unge og sårbare igjen gitt! Jeg har gitt opp. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy1 Skrevet 3 timer siden #44771 Del Skrevet 3 timer siden Doris Becker skrev (2 minutter siden): Ja, det er så jeg mister motet. Føler det ikke nytter. De må ha tall og fakta på bordet. Mest tall. Og det kommer dessverre ikke ennå. Og undersøkelser, som kan gi klare koblinger. De kan ikke fortsette å lene seg på at kvinner satt mer på nett under pandemien. Det er lenge siden nå. Og det bare øker. Raad og SE har nå en eldre følgerskare, noe som tross alt er litt bedre. Men da skal barne- og familieministeren hjelpe dem å nå de unge og sårbare igjen gitt! Jeg har gitt opp. Det hjelper ikke at følgerne er eldre når følgerne har barn. Voksne mennesker som tilber influensere ønsker ofte å være som dem. Jeg kjenner voksne damer med barn som tydelig higer etter å bli influensere, hvem tror du barna ser mest opp til? 🫣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 3 timer siden #44772 Del Skrevet 3 timer siden (endret) Missy1 skrev (5 minutter siden): Det hjelper ikke at følgerne er eldre når følgerne har barn. Voksne mennesker som tilber influensere ønsker ofte å være som dem. Jeg kjenner voksne damer med barn som tydelig higer etter å bli influensere, hvem tror du barna ser mest opp til? 🫣 Det er også sant. Mange i denne Raadsquad er eldre damer som ser på snaps fra IR sammen med barna. Noen har små barn også. Jeg leste det i tråden til IR. Skal ikke se bort ifra at det er Kjersti Toppe og ikke barna som er størst fan... Endret 3 timer siden av Doris Becker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zeniora Skrevet 2 timer siden #44773 Del Skrevet 2 timer siden (endret) Doris Becker skrev (11 timer siden): Men de må dele alt da. Og dramatisere egen hverdag for å holde på følgere, slik at alt styres etter det. Høres grusomt ut spør du meg. Og i årevis! De legger jo ikke opp. Må være totalt ødeleggende for sjel og psyke. - og kropp. Endret 2 timer siden av Zeniora Leif/redigering :) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaha Skrevet 8 minutter siden #44774 Del Skrevet 8 minutter siden (endret) Interessant det med avhengighet av luksus og opperksomhet, lurer på hvor solid forholdet til venner, men også partner er. Ser for meg hvordan det hadde gått om hun fikk en dropp i personlig økonomi og må leve vanlig. passe på baby alene uten nanny og uten mulighet til å dra på kjæresteferie annenhver måned. synes det er interessant fordi argumentet alltid er at andre er misunnelig. Men tror nok ikke alle hadde tatt de samme valgene med pengene sine. Virker som en falsk virkelighet hvor man er avhengig av alt det rundt for å ha det bra. Ikke noe som innebærer relasjonene i seg selv. Er egentlig bare veldig trist, spesielt for barnet. Endret 4 minutter siden av hahaha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå