Frisk Frosk Skrevet 4 timer siden #44761 Del Skrevet 4 timer siden Generelt om influensere som eksponerer barna sine, så oppfordrer jeg å melde fra om dette til Arbeidstilsynet. En gang må noen av de offentlige etatene ta tak i det, eller politikerne. Still spørsmål om de aktuelle influenserne har søkt om tillatelse til barnearbeidet, når søknad ble innvilget, om barnet/barnas rettigheter og lønn er sikret osv. Barneombudet burde også få langt flere slike henvendelser. Samme med familieministeren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 3 timer siden #44762 Del Skrevet 3 timer siden Frisk Frosk skrev (41 minutter siden): Generelt om influensere som eksponerer barna sine, så oppfordrer jeg å melde fra om dette til Arbeidstilsynet. En gang må noen av de offentlige etatene ta tak i det, eller politikerne. Still spørsmål om de aktuelle influenserne har søkt om tillatelse til barnearbeidet, når søknad ble innvilget, om barnet/barnas rettigheter og lønn er sikret osv. Barneombudet burde også få langt flere slike henvendelser. Samme med familieministeren. Jeg har kontaktet dem, men det er dessverre ikke reglement på plass. Har også kontaktet Kjersti Toppe. Men hun er fan av disse kvinnene, og mener de er "viktige stemmer". Døtrene hennes er visstnok i RaadSquad. Så der er vi altså. Om noen år kommer harde fakta og nedslående tall om avhengighet og psykisk helse på bordet. Da blir det andre boller. Men for sønnen til SE vil det være for sent. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 3 timer siden #44763 Del Skrevet 3 timer siden Doris Becker skrev (2 timer siden): Mye kan tyde på at de sliter da. At det er snakk om avhengighet. Men jeg vet ikke. Den som lever får se, hvor det bærer... Men flere og flere influensere blir syke og sliter med alvorlig avhengighet som trigges av jobben de har. https://finance.yahoo.com/news/dark-side-social-media-stardom-233700050.html Etter mitt syn er det likevel helt og holdent deres ansvar hva de velger å dele eller ikke. At de sannsynligvis har sterke narsissistiske trekk til å begynne med, og at de sikkert ikke blir noe friskere av jobben de har valgt, betviler jeg ikke. Men avgjørelsene er fortsatt de selv som tar, og da må de også stå ansvarlige for dem. Å skylde på eksterne faktorer utenfor deres kontroll når ting begynner å skli ut, er veldig menneskelig, men ikke en akseptabel unnskyldning for å blottlegge seg selv og - mest viktig - andre rundt seg (spesielt barn). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 3 timer siden #44764 Del Skrevet 3 timer siden K_mb skrev (2 timer siden): Nettopp. Og derfor mener jeg også at de legger seg selv til hugg for kritikk. Jeg har mest sympati med barna som blir brukt for inntekt. De voksne har selv valgt at alt er til salgs og får ta konsekvensen av det. Forstår at mitt innlegg kunne tolkes som sympati til influencere, det var tvert i mot. De har selv valgt sin egen sti. Ser nå at jeg nok misforsto det første innlegget ditt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 3 timer siden #44765 Del Skrevet 3 timer siden Tripptrapp1 skrev (1 minutt siden): Etter mitt syn er det likevel helt og holdent deres ansvar hva de velger å dele eller ikke. At de sannsynligvis har sterke narsissistiske trekk til å begynne med, og at de sikkert ikke blir noe friskere av jobben de har valgt, betviler jeg ikke. Men avgjørelsene er fortsatt de selv som tar, og da må de også stå ansvarlige for dem. Å skylde på eksterne faktorer utenfor deres kontroll når ting begynner å skli ut, er veldig menneskelig, men ikke en akseptabel unnskyldning for å blottlegge seg selv og - mest viktig - andre rundt seg (spesielt barn). Helt enig med deg. Nok av personlighetsforstyrrelser og diverse lidelser hos bedriftsledere i mange bransjer, som utnytter både folk og miljø. De er ansvarlige, og fortjener masse kritikk! Jeg faller nok litt i fella til tider jeg også, fordi disse kvinnene oppfører seg som tenåringer, vekker morsinstinktet!.😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 38 minutter siden #44766 Del Skrevet 38 minutter siden Interessant: "Gravide som farget håret mer enn to ganger i løpet av svangerskapet hadde over 30 prosent mer PFAS i morsmelken enn de som ikke farget håret." "De som brukte sminke under graviditeten hadde 14 prosent mer av de skadelige stoffene i blodet og 17 prosent mer i brystmelken." https://www.nrk.no/trondelag/sminke_-harspray_-farge_-parfyme-gav-hoy-verdi-evighetskjemikalier-pfas_pfos-hos-gravide-og-ammende-1.17128015 Polysorbate-20 er listet som "Forever Chemical", og det finnes i Glöd: https://o3waterworks.com/blogs/news/what-are-forever-chemicals https://www.fhi.no/kl/miljogifter/fakta/fakta-om-pfos-og-pfoa/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå