Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Tenk så mange hun har påvirket til å ta samme kirurgiske inngrep, som nå sliter med store smerter og dårlig resultat, slik det som regel blir med BBL, og som kan se langt etter å kunne gjøre noe med dette. Det offentlige hjelper heller ikke. Spørsmålet er om hun vil få et resultat hun vil bli fornøyd med, selv etter å ha brukt nær en million på rekonstruksjon. Heller ikke sikkert smertene vil forsvinne. Nerver kan ha tatt skade og det er vanlig med permanente endringer i hudens struktur. Hvis hun også skal fettsuge store områder, for å fylle inn i innsunket vev, så kan dette også skade nerver og hud. Til skrekk og advarsel dette. Denne type inngrep burde rett og slett ikke være lov. Høy dødelighet også.

• Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

J.. skrev (På 22.11.2024 den 20.18):

SE er ikke akkurat "nær vennine" med Marius.

Tenker det er snakk om Karianne Vilde,de har vært venner i 10+år..

Er jo «venninne av den ene fornærmede (Nora, eller Julianne)» - Karianne er nær venn av Marius, ikke av de to formærmede 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom hun ikke har gjort BBL nå kan det hende hun har gjort noe annet småfix. Det med noe drama hjemme kan være en noe hun liksom går offline for..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shavasa skrev (12 minutter siden):

Hun er jo tydeligvis tilbake igjen nå. Fått satt på hår hos lotte myrseth. Så lenge varte det å la håret få en pause 

Handlet nok lite om å la håret få pause. Må ha vært i forbindelse med noe slags inngrep i USA. Når hun med en gang hun kommer hjem setter på løshår igjen

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ta litt om selvbruningsprodukter? Er det noen som husker hvordan Sofie sprayet seg med selvbruning under hele graviditeten? Glöd inneholder Dihydroxyacetone (DHA), et slags sukkerstoff som reagerer med huden og gir den fine, oransje gløden … Problemet med DHA er at man tidligere har trodd at det bare var det ytterste laget av hud som ble påvirket, nå viser det seg at det trenger lenger ned i hudlagene og er potensielt svært skadelig. Sprayen er særdeles skadelig om den blir pustet inn eller kommer i kontakt med slimhinner, og det anbefales  nesepropper, tykt lag med leppepomade, og å dekke til øyne (og eventuelt vulva/vaginaåpning/rektum pga slimhinner) helt.

DHA pustet inn: «It is important to note, however, that inhaling or ingesting a self-tanner containing DHA is highly discouraged. Indeed, this can cause asthma as well as DNA damage and increased cancer risks.»

I tillegg tørker DHA ut huden og øker derfor hastigheten på aldring av huden og hemmer opptak av D-vitamin. DHA er forresten ikke tillatt i større mengder enn 10% av en oppløsning som skal smøres på huden. Lurer på hvorfor det ikke blir oppgitt blandingsforhold på emballasjen? Jeg ser at de bare ramser opp ingredienser uten å angi mengdeforhold: Dimethyl Ether, Aqua, Dihydroxyacetone, Glycerin, Propylene Glycol, Parfum, Polysorbate 20, Melanin, Citronellol, Coumarin, Linalool, Citric Acid, Phenoxyethanol, CI 16035, CI 19140, CI 42090. (Hentet fra Glöd self tan express.)

Det er ellers verdt å merke seg at DHA blir testet på griser med jevne mellomrom. Så selv om sluttproduktet altså ikke blir testet på dyr, så blir ingrediensene ofte testet på dyr. Dette gjelder så og si alle kosmetiske produkter, ikke bare Glöd, men det jeg ikke forstår, er hvordan man kan, som opptatt av dyrevelferd, sette navnet sitt på slike produkter, og i tillegg la være å advare om de seriøse skadevirkningene DHA har om man bruker det som spray. (Lurer på om staben til Trump ber ham holde munn og tetter nesa hans når de sprayer ham med selvbruning?)

https://nursing.ceconnection.com/ovidfiles/01412499-201801000-00002.pdf

https://us.typology.com/library/the-dangers-of-dihydroxyacetone-dha

Endret av Pust
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (3 timer siden):

Kan vi ta litt om selvbruningsprodukter? Er det noen som husker hvordan Sofie sprayet seg med selvbruning under hele graviditeten? Glöd inneholder Dihydroxyacetone (DHA), et slags sukkerstoff som reagerer med huden og gir den fine, oransje gløden … Problemet med DHA er at man tidligere har trodd at det bare var det ytterste laget av hud som ble påvirket, nå viser det seg at det trenger lenger ned i hudlagene og er potensielt svært skadelig. Sprayen er særdeles skadelig om den blir pustet inn eller kommer i kontakt med slimhinner, og det anbefales  nesepropper, tykt lag med leppepomade, og å dekke til øyne (og eventuelt vulva/vaginaåpning/rektum pga slimhinner) helt.

DHA pustet inn: «It is important to note, however, that inhaling or ingesting a self-tanner containing DHA is highly discouraged. Indeed, this can cause asthma as well as DNA damage and increased cancer risks.»

I tillegg tørker DHA ut huden og øker derfor hastigheten på aldring av huden og hemmer opptak av D-vitamin. DHA er forresten ikke tillatt i større mengder enn 10% av en oppløsning som skal smøres på huden. Lurer på hvorfor det ikke blir oppgitt blandingsforhold på emballasjen? Jeg ser at de bare ramser opp ingredienser uten å angi mengdeforhold: Dimethyl Ether, Aqua, Dihydroxyacetone, Glycerin, Propylene Glycol, Parfum, Polysorbate 20, Melanin, Citronellol, Coumarin, Linalool, Citric Acid, Phenoxyethanol, CI 16035, CI 19140, CI 42090. (Hentet fra Glöd self tan express.)

Det er ellers verdt å merke seg at DHA blir testet på griser med jevne mellomrom. Så selv om sluttproduktet altså ikke blir testet på dyr, så blir ingrediensene ofte testet på dyr. Dette gjelder så og si alle kosmetiske produkter, ikke bare Glöd, men det jeg ikke forstår, er hvordan man kan, som opptatt av dyrevelferd, sette navnet sitt på slike produkter, og i tillegg la være å advare om de seriøse skadevirkningene DHA har om man bruker det som spray. (Lurer på om staben til Trump ber ham holde munn og tetter nesa hans når de sprayer ham med selvbruning?)

Og hun sier hun er en god mor? Hun er mer opptatt av seg selv enn barnet hun har satt til verden.

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (8 timer siden):

Da jeg ble gravid i vår, søkte jeg opp (som med alt annet) om selvbruningen min var forenelig med graviditet - noe den ikke var. Jeg tenkte så at jeg fikk krype til korset og bruke glöd, siden SE hadde markedsført den som gravidevennlig så mye. Vel, det viste seg jo at glöd heller ikke bør brukes under graviditet. Har også lagt merke til at se har sluttet å nevne at den er gravidevennlig, og det er jo vel og bra, men skulle ønske hun kunne si dette høyt, slik at man kanskje kan unngå at folk feilaktig tror det er trygt.

• Liker 11
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (På 26.11.2024 den 20.19):

Tenk så mange hun har påvirket til å ta samme kirurgiske inngrep, som nå sliter med store smerter og dårlig resultat, slik det som regel blir med BBL, og som kan se langt etter å kunne gjøre noe med dette. Det offentlige hjelper heller ikke. Spørsmålet er om hun vil få et resultat hun vil bli fornøyd med, selv etter å ha brukt nær en million på rekonstruksjon. Heller ikke sikkert smertene vil forsvinne. Nerver kan ha tatt skade og det er vanlig med permanente endringer i hudens struktur. Hvis hun også skal fettsuge store områder, for å fylle inn i innsunket vev, så kan dette også skade nerver og hud. Til skrekk og advarsel dette. Denne type inngrep burde rett og slett ikke være lov. Høy dødelighet også.

Hvis det er slik at enkelte damer lar seg påvirke av dette her, så står det dårlig til med selvfølelse og egenverd. På tide med en wake-up call. Hvis jeg klarer å finne noen å sammenligne med, så må det bli Michael Jackson med alle sine inngrep. Og vi vet hvordan han så ut tilslutt med kollaps av nese etc. ingen drømmesituasjon m.a.o. 
Jeg er enig i at det ikke burde vært lov å korrigere og operere så mye, men det er vel ingen grenser for dette i L.A etc. 

Man skulle tro at man falt på plass i seg selv med den kroppen man har når man får et barn. Det er noe annet (les:barnet)  som blir altoverskyggende og mye viktigere enn en selv og egne komplekser. 🙄😮‍💨

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cami9 skrev (På 26.11.2024 den 22.25):

Er jo «venninne av den ene fornærmede (Nora, eller Julianne)» - Karianne er nær venn av Marius, ikke av de to formærmede 

Det sto et sted at det var en nær kjendisvennene av Nora som også vanket i kretsen til Marius på den tiden. Sofie gjorde jo det. men vedkommende var kun kalt inn som vitne i den forbindelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MzMe skrev (15 minutter siden):

Det riktigste er vel nå å si at det har og kommer til å koste hennes barn dyrt. Det er barnet som har gitt henne inntekter siden før det ble født.

Hvor mye betaler SSI eget barn som kompensasjon og lønn, skal tro?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (9 timer siden):

Hvis det er slik at enkelte damer lar seg påvirke av dette her, så står det dårlig til med selvfølelse og egenverd. På tide med en wake-up call. Hvis jeg klarer å finne noen å sammenligne med, så må det bli Michael Jackson med alle sine inngrep. Og vi vet hvordan han så ut tilslutt med kollaps av nese etc. ingen drømmesituasjon m.a.o. 
Jeg er enig i at det ikke burde vært lov å korrigere og operere så mye, men det er vel ingen grenser for dette i L.A etc. 

Man skulle tro at man falt på plass i seg selv med den kroppen man har når man får et barn. Det er noe annet (les:barnet)  som blir altoverskyggende og mye viktigere enn en selv og egne komplekser. 🙄😮‍💨

Det er sjeldent. Og sykt. Nærliggende å tro at de som opererer seg så mye er avhengige. Jeg har sammenlignet med Munchausen syndrom (en tilstand der en pasient presenterer symptomer og tegn som viser seg å være fabrikerte eller selvpåførte.)
For det et fremstår som at de har et enormt behov for oppmerksomhet, men også for bekreftelse og omsorg på et vis. Det ligger jo en slags omsorg i tiden etter operasjonen, der man får sterke medikamenter og er "syk". Selvskading slår meg også.
At hun tenker på operasjoner, og er så utseendefiksert rett etter fødsel er veldig trist. Denne medisinene hun tok mot hårtap feks, så fort barnet var født. Fokuset er feil. Men det har det vært i mange mange år. Hun appellerer til de som sliter med dårlig selvfølelse og negativt kroppsfokus. Resten scroller bare gjennom fordi de kommer over noe cklickbait i MSM. Blir penger av det og.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
missLynch skrev (10 timer siden):

På verdensbasis så er det ikke "enkelte damer", det er ganske mange. Pinup-damene var jo datidens influensere. Så kom bikini-modellene fra HM som også fikk tyn for å fremme usunne holdninger rundt egen kropp. 
Det finnes ekstremt mange usikre gutter og jenter der ute som lever opp til andre. Vi som voksne kan jo selvsagt fnyse av at folk får ta seg sammen og få seg ett bedre selvbilde, men det er faktisk tilfelle. 
Spiseforstyrrelser er ett problem. Jeg har ett familiemedlem som forsøkte å ta livet sitt og utviklet anoreksia fordi hun syntes søsteren var penere. Nå ligger det jo alltid mer psykisk bak slike ting, men har man det først etablert i kroppen som 12 åring så kan jo vi voksne si hva vil vil om at "du er bra nok", når internett flommer over av ihjelopererte kropper og en hyllest til det unaturlige.

JEG er voksen, feit, hengemage og strekkmerker. JEG gir faen. Min datter prøvde iherdig å passe inn overalt og slukte det hun kom over på nett av hvordan jenter "skal" se ut. Og det er disse damene som er forbilde, og det er ett ansvar de bør ta til seg. De kjøper de samme produktene, de samme klærne, og har lyst å se ut som dem. 

Så ja, det er på tide med en wake-up call, men det er enkelt for oss voksne som er trygge i vår rolle å si

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (2 minutter siden):

På verdensbasis så er det ikke "enkelte damer", det er ganske mange. Pinup-damene var jo datidens influensere. Så kom bikini-modellene fra HM som også fikk tyn for å fremme usunne holdninger rundt egen kropp. 
Det finnes ekstremt mange usikre gutter og jenter der ute som lever opp til andre. Vi som voksne kan jo selvsagt fnyse av at folk får ta seg sammen og få seg ett bedre selvbilde, men det er faktisk tilfelle. 
Spiseforstyrrelser er ett problem. Jeg har ett familiemedlem som forsøkte å ta livet sitt og utviklet anoreksia fordi hun syntes søsteren var penere. Nå ligger det jo alltid mer psykisk bak slike ting, men har man det først etablert i kroppen som 12 åring så kan jo vi voksne si hva vil vil om at "du er bra nok", når internett flommer over av ihjelopererte kropper og en hyllest til det unaturlige.

JEG er voksen, feit, hengemage og strekkmerker. JEG gir faen. Min datter prøvde iherdig å passe inn overalt og slukte det hun kom over på nett av hvordan jenter "skal" se ut. Og det er disse damene som er forbilde, og det er ett ansvar de bør ta til seg. De kjøper de samme produktene, de samme klærne, og har lyst å se ut som dem. 

Så ja, det er på tide med en wake-up call, men det er enkelt for oss voksne som er trygge i vår rolle å si

Så trist å lese. Problemet er stort, det har du helt rett i. Og det er økende med tilbakevendende spiseforstyrrelser hos voksne kvinner nå. som igjen påvirker familien rundt, barna deres igjen osv osv. Undersøkelser melder om firedobling i selvskading hos kvinner siste 15 årene. Hva skjedde for ca 15 år siden tro... hmmm....var det ikke rundt da det eksploderte med reality og bloggere?  Algoritmer fører til en form for hjernevasking. Og det er ingen regelverk på plass. Det vil komme når katastrofen er et faktum. Når samfunnskostnaden kan måles i penger. Pengene råder.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MzMe skrev (8 timer siden):

Artig artikkel. Både festlig og provoserende at Dagbladet - Norges største på rævslikking av kjendiser - fremlegger saken nesten som at det er «synd på» SE som må betale en så høy pris for «feilgrepene hun gjorde som ung», noe som også impliserer at «men nå vet hun bedre». Når saken da handler om å bytte ut ett kirurgisk inngrep med et nytt kirurgisk inngrep, så har jeg litt vondt for å for å se at denne dama har utviklet seg en millimeter, eller at denne syke mentaliteten er noe DB burde løfte frem i det hele tatt. Den eneste utviklingen jeg kan se at har skjedd, er at SE nå har råd til å velge bedre kirurger. Operasjoner er fortsatt tipp topp tommel opp. 

Endret av Tripptrapp1
Leif
  • Liker 18
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (På 28.11.2024 den 10.19):

Artig artikkel. Både festlig og provoserende at Dagbladet - Norges største på rævslikking av kjendiser - fremlegger saken nesten som at det er «synd på» SE som må betale en så høy pris for «feilgrepene hun gjorde som ung», noe som også impliserer at «men nå vet hun bedre». Når saken da handler om å bytte ut ett kirurgisk inngrep med et nytt kirurgisk inngrep, så har jeg litt vondt for å for å se at denne dama har utviklet seg en millimeter, eller at denne syke mentaliteten er noe DB burde løfte frem i det hele tatt. Den eneste utviklingen jeg kan se at har skjedd, er at SE nå har råd til å velge bedre kirurger. Operasjoner er fortsatt tipp topp tommel opp. 

Hun  blir mer og mer latterliggjort, og høster mer og mer kritikk. Eller hat/hets  som de liker å kalle det. Det er gjerne slik de ender, skandalekjendisene som ikke klarer å gi slipp på oppmerksomheten. For det er de som oppsøker pressen, og ikke omvendt.
Og all reklame er god reklame? Inntekstmessig om ikke annet. Så lenge det varer. 
De som mangler selvfølelse søker gjerne beundring, i mangel på beundring søker de så oppmerksomhet gjennom skandaler, sjokk og tragedier, og når folk er lei av det, så ender det i at de søker det gjennom å vekke avsky og forakt. Alt for å fylle tomrommet. De selger seg for  enhver pris. 

Endret av Doris Becker
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...