Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Gjest LivEinar
Skrevet

SSE følger nok godt med på eller forstår at det ang. denne reisa kommer kritikk i forhold til foreldrerolla - for i dag har hun lagt ut mange snap om livet på ferie med små barn. Jeg har så vidt scanna gjennom. Intet nytt… 

Skrevet
Mippiie123 skrev (19 minutter siden):

Tar med seg barnet til andre siden av verden og flyr en night nanny inn? Barnet skal altså «lære seg» å sove alene på en ny plass i et fremmed hus med en fremmed person? Hvordan kan hun være så kald?? Hvorfor griper ingen inn? Dette er så forferdelig. Stakkars baby..

Skulle ikke denne nightnannyen komme i desember? Det er en ferienanny nå vel?

• Liker 1
Skrevet (endret)

SE elsker å være kontroversiell, det vet vi alle. Problemet er når hun velger å være kontroversiell som mor og drar barnet sitt med i leken som kontroversiell influencer. Da er det alvorlig.

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan to voksne mennesker ikke kan klare å ta vare på et lite menneske uten hjelp utenfra, og her snakker vi ikke hjelp fra det offentlige som i hjelp mot fødseldepresjoner, men hjelp som kommer av ren og skjær latskap fordi man ikke gidder unntakstilstanden et spedbarn krever i en liten kort periode av livet og hvorpå barnet da blir overlatt til andre over flere og lengre perioder. Nei, jeg snakker ikke om tre timer en gang i blant, men dager og uker på jevnlig basis. Derfor har vi noe så fantastisk som foreldrepermisjon, nettopp for å kunne ta oss av og å kunne takle unntakstilstanden et spedbarn er, frem til barnet begynner i barnehage. Hva pokker skulle de gjort med et, to og tre eldre barn som krevde sitt...vel de hadde ikke klart det!

Endret av K_mb
  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Mippiie123 skrev (23 minutter siden):

Tar med seg barnet til andre siden av verden og flyr en night nanny inn? Barnet skal altså «lære seg» å sove alene på en ny plass i et fremmed hus med en fremmed person? Hvordan kan hun være så kald?? Hvorfor griper ingen inn? Dette er så forferdelig. Stakkars baby..

Med tidsforskjellen i tillegg, så er det iallefall ikke barnets beste det tenkes på.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
K_mb skrev (36 minutter siden):

SE elsker å være kontroversiell, det vet vi alle. Problemet er når hun velger å være kontroversiell som mor og drar barnet sitt med i leken som kontroversiell influencer. Da er det alvorlig.

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan to voksne mennesker ikke kan klare å ta vare på et lite menneske uten hjelp utenfra, og her snakker vi ikke hjelp fra det offentlige som i hjelp mot fødseldepresjoner, men hjelp som kommer av ren og skjær latskap fordi man ikke gidder unntakstilstanden et spedpedbarn krever i en liten kort periode av livet og hvorpå barnet da blir overlatt til andre over flere og lengre perioder. Nei, jeg snakker ikke om tre timer en gang i blant, men dager og uker på jevnlig basis. Derfor har vi noe så fantastisk som foreldrepermisjon, nettopp for å kunne ta oss av og å kunne takle unntakstilstanden et spedbarn er, frem til barnet begynner i barnehage. Hva pokker skulle de gjort med et, to og tre eldre barn som krevde sitt...vel de hadde ikke klart det!

Det er ikke så vanskelig å forstå hvis man tar henne på det hun selv skrev i egen bok som ble utgitt i 2016.

Gikk inntjeningen til h...ete, så vare det bare å få barn, for barn skrev hun man alltid tjener masse penger på.

Hennes egne ord. Og så gikk hun fra ord til handling.

Jeg tror at uansett hvor glad man ev. mener man er i sine barn, så må man til en viss grad objektivisere eget barn hvis man skal greie å se på barnet som en forretningsstrategi for egen egoistiske pengebehov, se på barnet som et nyttig objekt som er både tilbehør og innhold for å generere klikk og penger i kassa til mor/far. Man må skru av en del omsorgsmekanismer som folk flest heldig vis har - det som gjør at man med alle midler vil forsøke å beskytte sine barn, ta valg som er best for barnet.

Og der mangler det mye, veldig mye hos de influenserne som eksponerer egne barn. For å dra det så langt som det Sofie Steen Isachsen gjennom Sophie Elise AS gjør, så virker mangelen uten et minste lavmål. Og at også far er med på denne galskapen, det viser at det mangler en del av omsorgsgenet hos dem begge to. Ellers hadde de aldri utnyttet og eksponert eget barn så groteskt mye som det hun/de gjør.

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet

Hun er så desperat etter å holde seg relevant at hvordan hun fremviser seg som mor, blir mer og mer preget av å være rage bait for hver dag som går. Nå er det tv for lille baby hver dag, noe hun garantert vet ikke er anbefalt for små barn. Må tirre opp mammapolitiet litt ekstra, slik at man kan spille offer og få sympati og skape innhold på snap, si. 

Hun må være det mest kyniske og egoistiske mennesket i Norge. 

• Liker 27
  • Nyttig 5
Skrevet
Era Vulgaris skrev (25 minutter siden):

Hun er så desperat etter å holde seg relevant at hvordan hun fremviser seg som mor, blir mer og mer preget av å være rage bait for hver dag som går. Nå er det tv for lille baby hver dag, noe hun garantert vet ikke er anbefalt for små barn. Må tirre opp mammapolitiet litt ekstra, slik at man kan spille offer og få sympati og skape innhold på snap, si. 

Hun må være det mest kyniske og egoistiske mennesket i Norge. 

Selvfølgelig det er det hun er ute etter. Som jeg skrev over her: Nå er målet å være kontroversiell som mor og få inntekt, kritikk og sympati for det, det er det hun skal tjene penger på. Barnet blir brukt kommersielt for alt det er verdt, mens barnets beste ikke blir tilgodesatt. Så egoistisk er hun.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg begynner å lure på når "Sophie Elise AS" brenner ut og blir glemt. Jeg håper det blir snart - for barnets skyld. 

• Liker 21
  • Nyttig 7
Skrevet

Nå skaø hun snakke om pris på nanny? Tidligere sa hun at det vil hun ikke snakke om da det er privat for nannyen sin del

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Palmemor skrev (2 minutter siden):

Hva???? Fy fader nå blir jeg kvalm. 

Har aldri sett maken til eksponering av barns oppvekst! Det er ugreit at dette har følgere i hele tatt. Håper hun blir "cancelled". 

Krampa har tatt henne, og nå later hun som det finnes et marked for "night-nanny" osv. Bare tull.

Det hun og barnefar holder på med er høyst uvanlig og veldig merkelig. To unge friske mennesker som ikke orker sitt eget barn. Det er slik de fremstiller seg. Umodne, tafatte og late. 

Håper virkelig ingen følger hennes råd om noe som helst. Det er oppskriften på tilknytningsproblemer. 

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Jodaneida skrev (26 minutter siden):

Nå skaø hun snakke om pris på nanny? Tidligere sa hun at det vil hun ikke snakke om da det er privat for nannyen sin del

Er det virkelig mange som har lurt på det, slik hun påstår? Svaret er selvfølgelig nei, da dette er fullstendig irrelevant for 99,9% av befolkningen.

På tide å kansellere denne bedriften for den kyniske utleveringen av egen baby. Det er så forkastelig at jeg har ikke ord. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Er det virkelig mange som har lurt på det, slik hun påstår? Svaret er selvfølgelig nei, da dette er fullstendig irrelevant for 99,9% av befolkningen.

På tide å kansellere denne bedriften for den kyniske utleveringen av egen baby. Det er så forkastelig at jeg har ikke ord. 

Jeg er så veldig enig. Denne bedriften burde få tyn for denne eksponeringen. SE AS har tatt salg av barndom til et helt nytt nivå. Veldig synd at ikke media stiller kritiske blikk på dette. De "elsket" å skrive om posegate, badelandgate, NRK-gate og rehab. Men når en liten gutt sin barndom selges på internett, så er det det samme liksom. 

Media som også elsker eksperter kunne jo nå invitere til debatt og uttalelser om nanny, night-nanny, hvor mye egentid det er vanlig at et ungt foreldrepar "trenger", hva oursourcing av Mamma-rollen vil ha å si for tilknytning osv. 

Endret av Isild
  • Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Håper virkelig ingen følger hennes råd om noe som helst. Det er oppskriften på tilknytningsproblemer. 

Tror ikke mannen i gata har budsjett til night-nanny så det rådet utgår vel for folk flest uansett.

• Liker 12
Skrevet
J.. skrev (1 minutt siden):

Tror ikke mannen i gata har budsjett til night-nanny så det rådet utgår vel for folk flest uansett.

Det har du nok heldigvis helt rett i. Hun skrev på influensersk at "mange lurer". Men det tror jeg ingenting på. Jo, det kan nok hende NOEN lurer, men det er ikke fordi de syns de trenger det selv. 

• Liker 9
Skrevet
Isild skrev (Akkurat nå):

Det har du nok heldigvis helt rett i. Hun skrev på influensersk at "mange lurer". Men det tror jeg ingenting på. Jo, det kan nok hende NOEN lurer, men det er ikke fordi de syns de trenger det selv. 

Enig.

Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet

Så nå skal Joakim også få litt fri og ha litt ferie i LA, nå som Nannyen har kommet… 

• Liker 13
Skrevet
Isild skrev (2 timer siden):

Har aldri sett maken til eksponering av barns oppvekst! Det er ugreit at dette har følgere i hele tatt. Håper hun blir "cancelled". 

Krampa har tatt henne, og nå later hun som det finnes et marked for "night-nanny" osv. Bare tull.

Det hun og barnefar holder på med er høyst uvanlig og veldig merkelig. To unge friske mennesker som ikke orker sitt eget barn. Det er slik de fremstiller seg. Umodne, tafatte og late. 

Hun er vel langt fra frisk.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Zenhouse skrev (2 timer siden):

Så nå skal Joakim også få litt fri og ha litt ferie i LA, nå som Nannyen har kommet… 

Haha helt sjukt. Han må ha ferie og nanny i foreldrepermisjonen sin. Han burde bli fratatt foreldrepengene, for denne permisjonen bruker de bare på seg selv. 

• Liker 17
  • Nyttig 7
Skrevet

Når den ungen begynner å gå skal de få kjørt seg.  Blir nok kasta inn i barnehage så fort som mulig, enda hun har anledning til å være hjemme med han lengre enn de fleste.  Blir barnehage 07-17 fra 10-11 mnd, vent å se.  Denne ungen har de jo ikke lyst å ha. 

• Liker 22
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...