Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Mippiie123 skrev (2 timer siden):Mener du virkelig at det er innafor å forlate barnet sitt under 6 mnd i 10 dager for å så hente han hjem, dra på galla og mest sannsynlig la han være igjen med nanny? 

Nei det er selvfølgelig ikke en grense med barn i en spesiell alder hjemme for å kunne dra på galla, men at du sitter å forsvarer omsorgssvikt mot et lite barn viser jo bare hvor du har hodet ditt.

Det er ikke innafor det er drøyt gjort. At en mor drar en kveld på Elle-galla og prioriterer akkurat dette, en kveld mens far passer baby går helt fint, men det er kontinuiteten og stabilitet av hele omsorgen i det store bildet alt fraværet til sammen som utgjør emosjonell omsorgssvikt. Jeg ser ikke en eneste snap av Sofie Elise og følger ikke med på henne, kommer aldri til å se på noe som har med henne å gjøre igjen. Kan ikke støtte dette her. 

Endret av millak
  • Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ei lita på snart 11 mnd. Når hun var 9mnd reiste jeg og faren på en helgetur. Var hos Bestemora hele uka i forveien så hun skulle slippe brå overgang med bytte av hus etc. Jeg har vært 100% omsorgperson for henne hele tiden (foruten et brudd i foten og sykehusopphold når hun var 6 uker) og det smertet meg å reise fra henne. Skikkelig vondt. Skjønner ikke hva jeg tenkte på når jeg bestilte den turen med venner. 🙈 Men tror faktisk det var verre for meg enn for henne til slutt. Hun hadde også selskap av søsken og responderer veldig på bestemora❤️ 

Når jeg leser denne tråden får jeg skikkelig dårlig samvittighet men må minne meg selv på at du er der for henne 24/7 stort sett. Hun er med overalt. Så tenker at det gikk bra. 😅😮‍💨

En liten digresjon det her. 

• Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en på 5 måneder og det meste jeg er borte fra han er når jeg er med storebror på fotballtrening, 1-2 timer. Da er baby hjemme med far og søsken.  Ellers hender det seg at jeg tar en handletur alene i blant, for å få luftet hodet. Alenetid har jeg nok av på kveldene og forholdet mellom meg og mannen er solid og vi ivaretar det i hverdagen. Begge vet at det vil bli annerledes når barna er større så dette tåler vi. 

Nok om meg, men jeg vil tro at slik er det i de fleste hjem. Det ligger naturlig hos de fleste mødre at man vi være med barna sine, med innslag av noen lufteturer her og der. Jeg kan ikke fatte at de nærmeste rundt henne ikke har reagert? Og at de er to foreldre som begge driver på sånn. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influensere av denne typen har en ødelagt selvfølelse, og da er det  nærmest umulig med nære relasjoner, også til egne barn.  De søker bekreftelse, "kjærlighet" , lykkefølelse og sikkerhet gjennom å ha et overdrevet selvbilde, men det er en forvrengt selvopplevelse, der en usikker person skjuler seg, en tomhetsfølelse. Bare se på denne serien de har, Girls of Oslo...
En person med frisk selvfølelse baserer sitt velvære på gode relasjoner som gir dem kjærlighet og glede.  Eget selvbilde er av mindre betydning for de med god selvfølelse, de finner glede  i å nyte livet, uten  å måtte blåse seg selv opp, markere sine suksesser for andre hele veien, (gjerne da målt i materiell luksus og penger). Det er trist at noen gir denne typen influensere oppmerksomhet i det hele tatt.  Deres publikum er i stor grad godt voksne kvinner, "queenagers". 
Jeg forstår ikke at politikere ikke forbyr dem å benytte barna sine på denne måten, som kommersiell clickbait.

Endret av Doris Becker
endret ord
  • Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (8 timer siden):

Sikkert mange mødre med små barn som skal på Elle galla. Eller er det en grense ift alder på barnet en har hjemme ?

Det er vel summen av fravær som er kritikkverdig når det gjelder SE. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det var veldig rart at de har barnevakt for å handle mat? Gutten kan jo ikke gå enda engang, og de er to stykker? Kan de ikke klare mathandling med en baby på 6mnd som kan enten sitte i handlevogn, barnevogn eller i bæresele mens de er to oppegående mennesker? Hvordan skal det gå når han lærer å gå og ikke vil sitte stille og løper til alle kanter?

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Breakeven skrev (7 minutter siden):

Syns det var veldig rart at de har barnevakt for å handle mat? Gutten kan jo ikke gå enda engang, og de er to stykker? Kan de ikke klare mathandling med en baby på 6mnd som kan enten sitte i handlevogn, barnevogn eller i bæresele mens de er to oppegående mennesker? Hvordan skal det gå når han lærer å gå og ikke vil sitte stille og løper til alle kanter?

De må jo ha svært begrenset kapasitet begge to. Og da mener jeg ikke bare fysisk. 

• Liker 20
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (10 timer siden):

Sikkert mange mødre med små barn som skal på Elle galla. Eller er det en grense ift alder på barnet en har hjemme ?

Du har åpenbart ikke fått med deg hva vi diskuterer her.

(Selv om jeg vet at du egentlig har det, men bare kverulerer på alt som skrives for å provosere og få oppmerksomhet). 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Breakeven skrev (3 timer siden):

I tillegg storhandler de med Oda OG bruker HelloFresh, så den lille kurven hu viste frem på snap en lørdag er omtrent samme mengde jeg handler om jeg handler melk og brød til i morgen... Det er bare enda ett påskudd for å ha barnefri. 
Det er fint og flott at tanter og onkler stiller opp, men på sikt kan det hende de ønsker å gjøre noe annet en lørdag enn å være barnevakt når to funksjonsfriske foreldre skal handle inn 5 matvarer...

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norja skrev (4 timer siden):

Vi er i samme båt, og for meg er dette fullstendig ubegripelig. Jeg håper at det hele er løgn, at sønnen er med bak kulissene og at all denne praten om nannyer og barnevakt bare er for å skape blest og penger i kassa.

Hvis ikke, så håper jeg de i det minste har et fast kobbel barnevakter sånn at den stakkars guttungen får noen pålitelige mennesker i livet sitt. Montro om foreldrene til Sofie har vurdert å flytte sørover for å være nærmere? Det ville kanskje vært det aller beste. Samtidig er det jo de som er opphavet til det hele...

Det er mange rundt disse to foreldrene og baby som, i det narrativet som Sophie Elise AS stadig publiserer, spiller medavhengige i den omsorgssvikten som spilles ut som narrativ og innhold på bedriftens kanaler.

Hva som er sannheten er det ingen av oss som vet!

Men det narrativet som bedriftsier (og mor) Sofie Steen Isachsen publiserer til +/- en million følgere på ulike av bedriftens kanaler, det er omsorgssvikt, ikke bare fra foreldrenes side, men også medhjelperne som gjør dette mulig for foreldrene å fortsette med og i praksis hjelper foreldrene med det (hvis det som publiseres er virkeligheten).

For en halvt år liten baby vil til og med familie som bor 50-150 mil unna i praksis - for baby! - være mer eller mindre fremmede. Samme med disse ulike barnevaktene og nannyene som kommer og går. Dette barnet har ikke den stabiliteten som det trenger for å utvikle en trygg tilknytning til andre! Og mor lager bedriftsinnhold på dette fordi hun selv ikke tar ansvar for eget liv.

Bak dette står det også en far, som kunne ha beskyttet sitt barn med loven i hånd, men som også velger å la være å gjøre dette, om vi skal tro det bedriftseier publiserer når hun skriver at far godkjenner det som legges ut.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke greia hvorfor «influensere» påstår de skal skjerme barna sine, men så går det 6 mnd… og 10 år senere så finner du masse info og bilder av de når du googler, nevner ikke navn

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spade skrev (34 minutter siden):

Skjønner ikke greia hvorfor «influensere» påstår de skal skjerme barna sine, men så går det 6 mnd… og 10 år senere så finner du masse info og bilder av de når du googler, nevner ikke navn

Influensere er bare opptatt av det som gir penger. De styres ikke av ideologi, etikk eller moral. Kun av penger. De kommer opp med grunner for endringer hvis noen skulle huske hva de opprinnelig sa, og hvis det blir kritikk og "medieblest" er det som regel kjærkomment det også. Sofie Elise er helt klart også avhengig av oppmerksomheten rundt sin egen person.  Hun benytter nå sitt barn for å skaffe seg kritikk  og bekymring, og med barnet som vern kan hun kalle det meste av kritikken for "mammapolitiet", noe mange influensere med barn benytter seg av ser jeg,  Så peker de på privatliv, og hvordan kritikken skader dem og barna, men oppsøker hele tiden denne type kritikk fordi det gir mer oppmeksomhet og penger. Det er derfor jeg synes det kan minne om munchausen syndrom by proxy. En slags avart. Før de fikk barn var det mye fokus på egne diagnoser og problemer. Det er det ennå. Nå er det bakdelen som skal opereres igjen. Det er noe feil, og det er smerter. Det tar aldri slutt. Hvor mange diagnoser har denne influenseren hevdet å ha siste 15 år? Hvor mange problemer med kirurgiske inngrep? Münchhausens syndrom er en type sykdomsatferd kjennetegnet ved at en person gjentatte ganger kontakter helsevesenet med klager over fysiske eller psykiske symptomer. Her kontakter de plastisk kirurger, sine følgere og media. Samme greia føler jeg. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor lenge hun kan finne innhold til podcasten sin. Siste episode handler det  om angst, negative tanker om eget utseende og skam. Ikke noe nytt akkurat. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (22 timer siden):

Omtalte spedbarn er 6 måneder gammel. Ville du gjort det samme?

Det jeg svarte på var snakk om inn i framtiden vedr ferie. At man ikke har fokus og all tid på barn er ikke omsorgssvikt. Hvis barnet er 8 år på Bamseklubb i «syden» mens mamma og pappa slapper av i 3 timer, så er det helt fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

KraKriAm skrev (39 minutter siden):

Det jeg svarte på var snakk om inn i framtiden vedr ferie. At man ikke har fokus og all tid på barn er ikke omsorgssvikt. Hvis barnet er 8 år på Bamseklubb i «syden» mens mamma og pappa slapper av i 3 timer, så er det helt fint. 

Det er da fullstendig irrelevant å snakke om «inn i framtiden». Ingen har påstått at en 8-åring på Bamseklubb noen timer er omsorgssvikt. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinecone skrev (8 timer siden):

Har selv en baby noen måneder eldre enn hennes og det vrenger seg i magen av tanken på å være 10 dager borte fra han. 

Å velge å være borte fra sin 6 måneder gamle sønn for å gjøre ingenting (?) i over en uke er helt uforståelig for meg.

Hehe samme her. Min er 11 måneder og jeg har fortsatt ikke vært lenger vekk enn én arbeidsdag 😍 helt utenkelig å reise vekk flere dager

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deltakelse på Elle-fest i Oslo i kveld… Sitat fra Dagbladet:

«Influenser Sophie Elise Isachsen (29) og kjæresten Vegard Jørstad debuterer for første gang sammen på løperen.
- Jeg har hatt litt nerver i hele dag, men akkurat nå er jeg nok på det mest avslappende punktet. Og jeg tror det blir en veldig gøy opplevelse, innrømmer Jørstad.
Paret pleiet nylig kjærligheten på utenlandsferie, og nå ser de fram til en hyggelig kveld i Oslo. 
- Det var veldig koselig. Jeg føler at vi er veldig flink til å være sammen, bare vi to, selv om vi har en baby å ta vare på, det er jo viktig. Vi var jo ikke kjærester så lenge før vi fikk et barn. Så da må man også date litt, sier Isachsen.»

https://www.dagbladet.no/kjendis/aldri-skjedd-for/82189230

IMG_7356.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (22 minutter siden):

Deltakelse på Elle-fest i Oslo i kveld… Sitat fra Dagbladet:

«Influenser Sophie Elise Isachsen (29) og kjæresten Vegard Jørstad debuterer for første gang sammen på løperen.
- Jeg har hatt litt nerver i hele dag, men akkurat nå er jeg nok på det mest avslappende punktet. Og jeg tror det blir en veldig gøy opplevelse, innrømmer Jørstad.
Paret pleiet nylig kjærligheten på utenlandsferie, og nå ser de fram til en hyggelig kveld i Oslo. 
- Det var veldig koselig. Jeg føler at vi er veldig flink til å være sammen, bare vi to, selv om vi har en baby å ta vare på, det er jo viktig. Vi var jo ikke kjærester så lenge før vi fikk et barn. Så da må man også date litt, sier Isachsen.»

https://www.dagbladet.no/kjendis/aldri-skjedd-for/82189230

IMG_7356.jpeg

Ja ,de er så flinke at🥹

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...