Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Cuddlegirl skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at du helt klart burde lese deg opp på tilknytningsteori, fordi du virker svært uviten.

Jeg har unger som er voksne nå. Det går fint med dem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

siesta skrev (Akkurat nå):

Hva har det med saken til Sophie Elise og gjøre, at det går fint med dine barn?🤔

• Liker 17
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (9 minutter siden):

Å ha hatt (eller ha) barn betyr ikke at man kan noe om tilknytningsteori.

SE er iallfall et eksempel på det.

Endret av SoftKitty
  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (8 minutter siden):

Du skrev jo i tråden om Stina at du var hjemmeværende mor som også tok deg av ungene til de foreldrene som ikke hadde tid til ungene sine..? Eller blander jeg nå? Høres ut som du gjorde det motsatte av det Sophie Elise gjør. Så da skjønner jeg ikke hvorfor du forsvarer henne.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beyblade skrev (21 minutter siden):

Du skrev jo i tråden om Stina at du var hjemmeværende mor som også tok deg av ungene til de foreldrene som ikke hadde tid til ungene sine..? Eller blander jeg nå? Høres ut som du gjorde det motsatte av det Sophie Elise gjør. Så da skjønner jeg ikke hvorfor du forsvarer henne.

Jeg prøvde også å si at det er veldig mange barn en kan bekymre seg for. 

Men at SE,s barn har det så fælt er jeg ikke enig i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (1 minutt siden):

Jeg prøvde også å si at det er veldig mange barn en kan bekymre seg for. 

Men at SE,s barn har det så fælt er jeg ikke enig i. 

Jeg sier det igjen: Les deg opp på tilknytningsteori. 

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk til deg, @Frisk Frosk, for flere gjennomarbeida og gode innlegg i denne tråden i dag - som tidligere. 

SSI legger ut mange ferieinnlegg nå, med (som vanlig) utstuderte bilder fokusert på kropp (slik jeg ser det).  Viser også bilder fra trening, og hun spør om hun skal filme hele treninga for følgerne - ber om innspill. Vil også gjerne dele sminketips. Kan responsen være liten for tida?
Jeg støtter at merkevaren «Sophie Elise» er synkende. De tre selvbiografiske bøkene hennes er fra 2018 og to i 2020.  Salgspotensialet har nådd sitt høydepunkt og vil neppe være en tilfredsstillende inntektskilde i åra som følger. Som foredragsholder er hun nok også nedadgående, med tanke på de siste par åras atferd og hennes aktualitet og ustabilitet. Den beste inntektskilden er kanskje sminkeprodukter, men jeg har (også) erfaring med at dagens ungdommer vraker produktene hennes. Hun er intet ideal for tenåringene, men satser kanskje på voksne i egen aldersgruppe. Der er imidlertid produkttilbudet stort og konkurransen hard. 
Oppsummert er hun nok avhengig av andre inntektskilder enn bøker, foredrag og produkter, og tjener muligens mest på SoMe-aktivitet. Derfor er det så viktig for henne å få klikk og gjenerobre posisjonen hun har hatt - i tillegg til at hun er psykisk avhengig av «å bli sett». 

Endret av LivEinar
  • Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Hvilken utdanning mener du SSI har?

Bøkene hennes vil bli mindre og mindre solgt, fordi flere og flere får opp øynene for det sykelige hun presenterer.

Produkter er  også mye en motesak, kun de største overlever. Her jeg bor snakker unge om at de absolutt ikke vil bruke Glöd, fordi det er SSI/Sophie Elise som står bak dem.

Har vært innleid til å holde foredrag. Men det er absolutt ingenting som tilsier at hun i dag eller i fremtiden vil være attraktiv som foredragsholder. Til det har hun selv ødelagt eget og bedriften Sophie Elises omdømme altfor mye. I tillegg til at foreldre som så grovt uansvarlig eksponerer egen barn gjør seg selv mer og mer uaktuelle.

Så sant ikke Sofie Steen Isachsen kommer opp med noe mer seriøst og varig, som kan være aktuelt for fremtiden så er det ingen grunn til å tro at hun vil få en langvarig oppblomstring. Nå viser tallene til Sophie Elise at det har gått drastisk nedover med inntektene, akkurat som forventet etter hennes egen ruinering av eget og bedriftens omdømme for et par år siden. Nå etter at hun fikk barn fortsetter hun å ødelegge eget og bedriftens omdømme. Så ingen grunn til at hun plutselig skal bli veldig aktuell igjen. Bedriftseier har i altfor mange år fremstilt seg selv som en vandrende katastrofe, og folk begynner (heldigvis) å bli lei av det!

Slik SSI selv har stelt seg de siste årene viser hun at hun ikke har noe å falle tilbake på den dagen hennes uforsvarlige påvirkervirksomhet ikke lenger gir nok inntjening. For hun har ingen utdanning, hun har ingen normal yrkeserfaring (og i mye av den yrkeserfaringen hun har har hun selv sørget for å gjøre seg uaktuell innen, ref. skandalene et par år tilbake).

Det var da fælt så negativ du er da.. Har du lest SSI sine bøker? Hun skriver svært bra og det kommer nok flere bøker i årene som kommer. Tenker firmaet hennes kommer til å gå strålende i årene som kommer.  Jeg er ikke så veldig imponert over henne som mor da.. tenker Helmer kanskje hadde hatt best av å bli hos besteforeldrene, slik som hundene hennes endte opp. Grusomt å skrive det, men hun virker ikke frisk og pappaen virker ikke så ivrig heller.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuddlegirl skrev (19 minutter siden):

Jeg sier det igjen: Les deg opp på tilknytningsteori. 

Det har jeg gjort.

Og står fast i det jeg sier 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (3 minutter siden):

Det har jeg gjort.

Gjør det du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (1 time siden):

Jaha, og du eksponerte dine barn med bilder og private opplysninger fra den dagen de var født? Og du eksponerte dem daglig til 629 000 følgere på Instagram og over 300 000 følgere på Snapchat?

Du valgte å reise fra dine barn da de var to uker gamle første gang, med overnatting, fordi du og barnas far bare måtte ha kjærestetid? Og du fortsatte å reise fra barnet ditt stadig vekk fordi du trengte "meg-tid"?

Du valgte å skaffe barna dine stadig nye barnevakter selv mens de var spedbarn? Barnevakter som for babyene dine var helt fremmede mennesker?

Du gjorde alt dette, før du da barna var knappe seks måneder reiste på ferie og var borte i fire netter?

Utnyttet du egne barn fra de var født for å tjene penger selv, mens du eksponerte dem for en million mennesker, omtalte dem i media osv.?

Hm... nei, det du har fortalt om deg selv og egne valg mens barna var små, det er vel heller (fornuftig nok!) det stikk motsatte av hva SSI velger å gjøre mot sitt barn.

For det SSI gjør strider mot alt hva fagpersoner anbefaler når det kommer til hvordan skape sunn tilknytning hos barnet. SSI velger nå å tjene penger på å forsøke å normalisere det som er er skadelig for en sunn og trygg utvikling og tilknytning.

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuddlegirl skrev (16 minutter siden):

Gjør det du!

Serien på tv2 ikveld .... Vil tro at barna her er ganske knyttet .... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

Hvilken utdanning mener du SSI har?

Som jeg skrev,så har hun ingen utdannelse.

Det sa jeg i klartekst.

Men hun klarer seg strålende økonomisk alikevel pga andre produkter og tjenester hun har/tilbyr.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.. skrev (7 minutter siden):

Det sa jeg i klartekst.

Men hun klarer seg strålende økonomisk alikevel pga andre produkter og tjenester hun har/tilbyr.

Da stusser jeg over at hun ikke prioriterer å ta seg litt fri for å kunne sove når baby sover og prioritere baby hvertfall det første året eller to. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (21 minutter siden):

Det var da fælt så negativ du er da.. Har du lest SSI sine bøker? Hun skriver svært bra og det kommer nok flere bøker i årene som kommer. Tenker firmaet hennes kommer til å gå strålende i årene som kommer.  Jeg er ikke så veldig imponert over henne som mor da.. tenker Helmer kanskje hadde hatt best av å bli hos besteforeldrene, slik som hundene hennes endte opp. Grusomt å skrive det, men hun virker ikke frisk og pappaen virker ikke så ivrig heller.

Jeg har bladd og lest i dem nylig på biblioteket, vurderte å lese dem, men fant ut at det var noe som ikke var verdt mer av min tid. Av det jeg så var det dårlig språk, intetsigende innhold. Ikke overraskende når SSI i en alder av 26 år ga ut sin tredje (!) selvbiografi på fire år uten å ha noe særlig annet enn seg selv å fokusere på.

At hun skriver svært bra, det er det vel mildt sagt veldig sprikende meninger om...

Første boken fikk 3 av Dagbladet, 4 av Vg, lunken mottakelse hos Morgenbladet, og en femmer av Fædrelandsvennen.

https://www.nrk.no/kultur/klisjefylt-om-ugjengjeldt-kjaerlighet-1.14234303

Og andre boken vurderte Nrks kulturanmelder slik:

"Men i sin helhet er «Elsk meg» en dårlig bok. Refleksjonene har ingen utvikling, handlingen er repeterende. Språket som beskriver hovedpersonens desperasjon er fullt av gjentakelser og klisjeer." (samme link)

Den tredje boken fikk også blandede anmeldelser, fra lunkne treere til fem og seks. 

Så selvopptatt som SSI i alle år har vært, så er det vanskelig å se noen utvikling eller virkelig modning. Det jeg har lest og lest om bøkene viser lite av dette.

At hun nå skal komme med en fjerde bok (som egentlig skulle komme i 2023, men som jeg antar ikke kom fordi hun høsten før fullstendig ødela eget og bedriftens omdømme.., men var sagt å skulle komme i 2024, uten at noen har sett noe til den i år heller), etter måten hun har "jobbet" siste par årene, det er ikke noe som vekker noe interesse. Joda, hun vil sikkert få mediadekning når den en gang kommer også, men det betyr ikke at det vil være nok til å leve for i årene som kommer.

Det hennes barn hadde hatt best av, det var foreldre som satte barnet først, foreldre som innså at de trengte hjelp og tett veiledning over lang tid, mor som tok ansvar for egen psykiske helse og gikk i behandling for de psykiske diagnosene hun selv har sagt at hun har, foreldre som aldri mer eksponerte barnet, og heller sørget for å slette alt som kan slettes av det de allerede har eksponert av barnet. Foreldre som tok sitt ansvar på alvor og handlet ut fra barnets beste. Det har de ikke gjort siden dette barnet ble født. At influensere får fortsette med dette nå som vi snart går inn i 2025, det er skammelig! SSI gjør det til og med helt bevisst - hun ga jo ut oppskriften i egen bok om hva hun ville gjøre om influenserbusinessen gikk til h...ete, da skulle hun få barn som hun ville tjene gode penger på. Hun sa også i svangerskapet at barnet ikke skulle eksponeres og hvorfor, og så valgte hun - ikke overraskende overhodet - å gjøre det stikk motsatte, nemlig å utlevere og eksponere eget barn til groteske nivåer.

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (26 minutter siden):

Det sa jeg i klartekst.

Siste års regnskap viste tydelig at det langt fra går strålende for Sophie Elise, og hun har jo også etter hun fikk barn fortsatt å ødelegge eget og bedriftens omdømme.

Så at det går "strålende", det er i beste fall en overdrivelse.

• Liker 11
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ayesha2 skrev (På 20.10.2024 den 14.29):

Det barnet er ikke ett halvt år engang og jeg vet ikke hvor mange mennesker som har passet på han. Nå er det så mye klaging ang søvn. Men helt ærlig, tenkte ikke disse to voksne mennesker at det er et menneske de har satt i verden og ikke en dukke? Hvorfor har to friske mennesker så mye behov for å få hjelp av andre for å ta vare på "så snill baby som alltid er fornøyd og aldri gråter" ? De drar på sin første familieferie, der de ikke trenger å møte opp på steder og kan bare nyte livet som famile på 3. Men neida, de skal fly inn en nanny for å ha kjærestetid. Nå har gutten begynt å åle rundt i sengen og det tar hennes søvn. News flash; babyer vokser og blir mer mobil med tiden. De er to stykker som ikke trenger å våkne opp en viss tid for å fysisk dra på jobb. De har hushjelp, får preppet fra Hello Fresh og har en "veldig snill baby". Hva i all verden gjør de så slitne at de må leie inn en til fremmed for å passe på barnet på natten?

Jeg har to barn selv så jeg vet hvor krevende det kan være. Har vært alene med mine to og jeg husker da jeg fulgte eldste til skolen mens den yngste var noen uker gammel - i pyjamas. Jeg sov ikke en hel natt på flere år. Men jeg kunne aldri tenke meg å bare ansette en fremmed fordi jeg vil ha "kjærestetid". Jeg var alene med to og da min permisjon var over da måtte jeg tilbake på jobb. De er to med 1 barn (!!) Han har permisjon og hennes jobb er å reklamere for Glød og noen andre greier her og der. Ikke noe krevende i det hele tatt. Hun har til og med en assistent.. Nå skal dette barnet sove i et annet rom med en fremmed mens foreldrene sover i et annet rom. Hvorfor har hun et så stort behov til å bevare kjærestetid men er ikke så interessert i å vite hvor mange uker barnet er eller hvordan dette kan påvirke han? Jo fordi "han merker ikke noe og kommer ikke til å huske noe av dette". De to er virkelig på tur! 

Hun kunne fint ha å unnlatt å fortelle helle Norge om fest etter dåpen, alle hotellovernatting, alle nanny og nå denne natt nanny. Hun vet det blir klikk og penger i kassen. Dessverre går dette på barnets bekostning. Hun sier selv at hun viser han fra siden og ikke hele ansiktet,  er det jeg som har drømt om ha sett hele hans ansikt? 

Tilknytnings problem, amme stopp, hvor mye han veier, bilder av han i bare bleie, søke om bhg dagen etter han er født, så mye barnefri de begge har vært bore fra han i flere dager - ja, listen er lang. Alt dette er på nettet for evig og han kan lese det. Tenk å gå på skolen og bli fortalt at foreldre dine dro på hotell for å ha tid med hverandre og lot deg med fremmede....

Og de planlegger for et til barn til neste år (????!!) 

Din kommentar fikk meg til å tenke på en av de tingene som provoserer meg absolutt mest med SI. Nemlig sytingen om hvor slitne de er, og at de, to friske mennesker som begge går hjemme, har leid natt-nanny til babyen. Og det provoserer fordi i hhv 7 og 5 år har jeg som alenemor vært våken nattevakt for mine to egne barn, som får invasiv respirasjonsstøtte på natt. Jeg mener absolutt ikke at det er noen konkurranse, jeg vet godt at paret i nabohuset med en riktignok ikke livstruende syk baby, men som har kolikk fra h....slik at en av foreldrene til enhver tid må være ute på kjøretur med baby, kan være enda mer slitne enn meg i støytene. Men forskjellen på SI og min (og mine naboers) situasjon, er at vi faktisk har grunn til å være totalt utmattede. Likevel skriver vi ikke offentlig på nett for hele verden å lese om det, og vi gråter ikke i tide og utide foran barna våre! En liten avsporing, men siden noen tok opp dette med lover mot sharenting: det er en ting jeg begriper og som frustrerer meg enda mer enn situasjonen med SI. Barn har jo krav på vern og beskyttelse mot å bli utnyttet osv. Syke/sårbare barn har et ekstra sterkt krav på et slikt vern. Derfor er det mindblowing hvordan organisasjonen Løvemammaene, istedet for å møte samme kritikk som SI m.fl, faktisk HYLLES for å grovt og intimt eksponere sine syke/sårbare barn. Noen unnskylder dem med at de driver "opplysningsarbeid", men det kan da gjøres uten å krenke individuelle barns rettigheter, og dessuten er ingen opplysningsarbeid så viktig at det trumfer barns behov for beskyttelse og rett til verdighet, integritet og autonomi. Så er det noen som sier at barna er så "preget" at de aldri vil forstå at de har blitt utlevert, men det er for det første en grov generalisering og simpelthen ikke sant. Tilstander som rammer den psykiske utviklingen/det kognitive står kun for en brøkdel av barna i den organisasjonen, og dessuten selv om det hadde vært tilfellet; er det greit å gjøre noe galt så lenge offeret aldri finner ut av det? Alle har menneskeverd, uansett hvor godt eller dårlig de er istand til å stå opp for seg selv. SÆRLIG de som ikke kan det trenger at samfunnet tar ansvaret. Det gjelder også barn som skal dø. De har like mye rett på verdighet den tiden de er her. Men likevel får Løvemødrene bare hyllest for den grusomme måten de eksponerer barna sine på, fordi "de gjør jo så mye annet bra". Akkurat som at SI er for lukurativ en business til at noen setter foten ned for henne. Hyklersk much av den verden vi lever i? Sorry avsporingen. Thanks for coming to my TED-talk :)

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (8 timer siden):

Om denne tråden eksisterer om 12-15 år , blir spennende å se hvordan det har gått. Og stakkars barn som finner alt dette skrevet om foreldrene sine. 

Hvis hun ikke publiserte noe om han, vil det være null problem. Ansvaret ligger fullt og helt hos henne. 

• Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (1 time siden):

Det har jeg gjort.

Du kan umulig ha forstått innholdet i det du eventuelt må ha lest. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (2 minutter siden):

Du kan umulig ha forstått innholdet i det du eventuelt må ha lest. 

Jo. 

Jeg kjenner også bv godt , ikke som innmeldt .......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...