Moongirl Skrevet 15. oktober #43621 Del Skrevet 15. oktober Istapp skrev (7 minutter siden): Det ble vel kjøpt en leilighet i Trondheim som sannsynligvis ikke ble ført som inntekt-utgift eller annen triksing og fiksing. De leide leilighet i Trondheim. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 15. oktober #43622 Del Skrevet 15. oktober (endret) Istapp skrev (2 timer siden): Dette stemmer ikke. Sykehuset oversender til folkeregisteret fødselsmelding, så vil barnet få sitt personnummer så raskt som mulig fra folkeregisteret etterpå. Dette skyldes at folkeregisteret ned til fødselsminuttet fra samtlige sykehus i landet får innsikten i rekkefølgen på fødte barn og tilhørende personnummer. Dette har ikke sykehuset tilgang på. Altså "med en gang" er jo et definisjonsspørsmål sikkert. Da jeg var ferdig å bli sydd og kom på barsel så hadde iallfall min baby fått armbånd med personnummeret sitt. Det var maks 2 timer etter fødsel, noe jeg anser som "med en gang". Det er kanskje ikke sekundet ungen er utenfor magen men det er jo ikke slik at du må søke og vente i dagesvis på personnummer Ang. barnehage kan du søke plass i Oslo selv om du ikke bor i kommunen men barnet må ha bostedsadresse i kommunen ved oppstart. Og private barnehager følger ikke bare hovedopptak og prioriteringsliste likt som kommunale, de har "egne vedtekter" i tillegg og kan derfor til en viss grad velge litt selv barn de tar inn. Men alle jeg snakket med da vi skulle søke hadde venteliste de sa at de fulgte da og at de først og fremst fulgte hovedopptaket. Endret 15. oktober av SoftKitty 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 15. oktober #43623 Del Skrevet 15. oktober Istapp skrev (53 minutter siden): Dette stemmer ikke. Sykehuset oversender til folkeregisteret fødselsmelding, så vil barnet få sitt personnummer så raskt som mulig fra folkeregisteret etterpå. Dette skyldes at folkeregisteret ned til fødselsminuttet fra samtlige sykehus i landet får innsikten i rekkefølgen på fødte barn og tilhørende personnummer. Dette har ikke sykehuset tilgang på. Det trodde jeg og... Barna mine fikk bånd med nummer, men "personnummeret" er jo bare ett fiktivt generert nummer for å få de inn i systemet. Jeg kan lage ett "personnummer" nå for en pasient, det betyr jo ikke at det er det riktige... Så da er det jo litt rart å søke barnehage dagen etter en svær operasjon, kanskje. Med ett personnummer man ikke har. Altså, folk må gjøre som de vil. Men ikke lyv. Løgn er så nedrig 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 15. oktober #43624 Del Skrevet 15. oktober Doris Becker skrev (5 timer siden): https://www.nettavisen.no/okonomi/full-kollaps-for-sophie-elise/s/5-95-2068085 "..inntekten til Sophie Elise falt fra 5.111.455 kroner i 2022 til 853.559 kroner i 2023." Intressant hur mycket hon har gått ned i inkomst! Måste vara många influencers i Norge som tjänar mycket mer än henne. Intressant att hon nästan aldrig lägger ut något på snap, hade ju varit ett enkelt sätt att tjäna lätta pengar på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 15. oktober #43625 Del Skrevet 15. oktober Istapp skrev (56 minutter siden): Tror de private også er knyttet opp mot fellesopptaket og påfølgende ventelister. En liste som jeg trodde man måtte følge, iallefall tilby plass til de som har takket ja til å stå på ventelisten, før en tilfeldig oppringer kan få plass. Dessuten er det jo folkeregistrerte barn/familier som kan søke. S med fam er vel først folkeregistrert i Oslo nå, eller har hun hele tiden "bodd i Oslo" og bare oppholdt seg i Trondheim? Hon äger väl lägenheten i Oslo så hon var säkert fortsatt skriven där. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 15. oktober #43626 Del Skrevet 15. oktober Istapp skrev (58 minutter siden): Det ble vel kjøpt en leilighet i Trondheim som sannsynligvis ikke ble ført som inntekt-utgift eller annen triksing og fiksing. Tror de leide og ikke eide i Trondheim. Det var det hun selv sa, og det har ikke vært noe anna i media. Nå ligger leiligheta ute til salgs med en anna eier, det tyder på at SSI ikke har eid den. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookie123 Skrevet 15. oktober #43627 Del Skrevet 15. oktober SoftKitty skrev (4 timer siden): Altså "med en gang" er jo et definisjonsspørsmål sikkert. Da jeg var ferdig å bli sydd og kom på barsel så hadde iallfall min baby fått armbånd med personnummeret sitt. Det var maks 2 timer etter fødsel, noe jeg anser som "med en gang". Det er kanskje ikke sekundet ungen er utenfor magen men det er jo ikke slik at du må søke og vente i dagesvis på personnummer Mine barn har hatt MITT personnummer på armbåndet. Men det er 15 år siden minste ble født, så det er kanskje annerledes nå. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleppmelk Skrevet 15. oktober #43628 Del Skrevet 15. oktober Når jeg fikk første i 2007 tok det noen uker før barnet fikk personnummer. Når jeg fødte i 2020 og 2023 fikk de fødselsnummeret sitt på det armbåndet forholdsvis raskt etter fødsel. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleppmelk Skrevet 15. oktober #43629 Del Skrevet 15. oktober Natt-nanny ja. Det spiller ingen rolle om man har råd, det har jeg også men en viss morsrolle innhentet meg etter fødsel i motsetning til andre. Jeg klarer bare ikke å sette meg inn i tankegangen. Det er mammaen sin han trenger på natta, ikke noen helt fremmede. Det blir vel ferbermetoden i julegave fra henne 26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 15. oktober #43630 Del Skrevet 15. oktober Kleppmelk skrev (45 minutter siden): Natt-nanny ja. Det spiller ingen rolle om man har råd, det har jeg også men en viss morsrolle innhentet meg etter fødsel i motsetning til andre. Jeg klarer bare ikke å sette meg inn i tankegangen. Det er mammaen sin han trenger på natta, ikke noen helt fremmede. Det blir vel ferbermetoden i julegave fra henne Du har helt rätt i det du skriver, det är helknäppt. Kommer ihåg att Stassi från Vanderpump rules också hade night nanny och det var många som skrattade åt hennes lathet. Sorry men är det inte lite mysigt att passa på sitt barn på natten? Jag hade faktiskt önskat att mina var mer vakna på natten 😅 Jag trodde inte jag var någon mammatype men jag skulle aldrig ta in en människa som skulle passa på mitt barn om natten. Och jag trodde H sov hela tiden och var ett så enkelt barn och blablabla🫠 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 15. oktober #43631 Del Skrevet 15. oktober Leste en artikkel i VG i dag om bruken av isotretinoin. Influenceren har brukt det og fått ødelagt øynene sine for alltid. I artikkelen finnes en graf der bruken viser stor økning i bruken. https://www.vg.no/rampelys/i/dRkmbw/isotretinoin-selene-lie-brukte-iso-dette-var-bivirkningene Sophie Elise har jo skrytt veldig av disse kurene som hun begynte med allerede i 2015 https://sophieelise.blogg.no/1432315236_huden_mi_fr__etter.html Dette er et godt eksempel på hvor forferdelige konsekvenser det kan ha at influencere sprer denne typen innhold. Her risikerer unge mennesker å bli påvirket til å ta medikamenter som skader vitale funksjoner. 4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 15. oktober #43632 Del Skrevet 15. oktober NordreSving skrev (7 minutter siden): Leste en artikkel i VG i dag om bruken av isotretinoin. Influenceren har brukt det og fått ødelagt øynene sine for alltid. I artikkelen finnes en graf der bruken viser stor økning i bruken. https://www.vg.no/rampelys/i/dRkmbw/isotretinoin-selene-lie-brukte-iso-dette-var-bivirkningene Sophie Elise har jo skrytt veldig av disse kurene som hun begynte med allerede i 2015 https://sophieelise.blogg.no/1432315236_huden_mi_fr__etter.html Dette er et godt eksempel på hvor forferdelige konsekvenser det kan ha at influencere sprer denne typen innhold. Her risikerer unge mennesker å bli påvirket til å ta medikamenter som skader vitale funksjoner. Skummelt. "Isotretinoin er underlagt særlig overvåkning (svart trekant). Legemidlet er et kraftig humant teratogent middel som induserer høy hyppighet av alvorlige og livstruende fosterskader og er et strengt kontraindisert hos gravide og fertile kvinner. " Her har også legemiddelindustrien et ansvar. Skulle likt å vite om de har sponset Sophie Elise. Dr. Drop in fikk advarsel for brudd på markedsføringsloven: https://www.dmp.no/globalassets/documents/andre-temaer/reklame/brudd-pa-reklamereglene/vedtak-om-stans-av-ulovlig-reklame-for-isotretinoin-og-vedtak-om-tvangsmulkt-151222.pdf https://www.dagensmedisin.no/helse-og-omsorgsdepartementet-hod-legemidler-private-leverandorer/legemiddelverket-far-medhold-i-vedtak-om-ulovlig-reklame-fra-dr-dropin/545120 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterjente92 Skrevet 15. oktober #43633 Del Skrevet 15. oktober NordreSving skrev (36 minutter siden): Leste en artikkel i VG i dag om bruken av isotretinoin. Influenceren har brukt det og fått ødelagt øynene sine for alltid. I artikkelen finnes en graf der bruken viser stor økning i bruken. https://www.vg.no/rampelys/i/dRkmbw/isotretinoin-selene-lie-brukte-iso-dette-var-bivirkningene Sophie Elise har jo skrytt veldig av disse kurene som hun begynte med allerede i 2015 https://sophieelise.blogg.no/1432315236_huden_mi_fr__etter.html Dette er et godt eksempel på hvor forferdelige konsekvenser det kan ha at influencere sprer denne typen innhold. Her risikerer unge mennesker å bli påvirket til å ta medikamenter som skader vitale funksjoner. Min erfaring som har gått på dette legemiddelet i to forskjellige omganger (første som 15år, andre som 22år gammel) er at de var sinnsykt strenge med dette legemiddelet. Jeg fikk ikke gå på det mm jeg gikk fast på prevensjon (kondom var ikke godt nok da) og jeg måtte ta graviditetstest på huset der som måtte være negativ for at jeg skulle få ny resept. Ikke hatt problemer med øyne, det ble aldri nevnt som jeg kan huske, men var snakk om noe med skjelettet mens man går på det, men det skulle gå tilbake til normalt når man sluttet på de, noe det gjorde. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 15. oktober #43634 Del Skrevet 15. oktober Blomsterjente92 skrev (25 minutter siden): Min erfaring som har gått på dette legemiddelet i to forskjellige omganger (første som 15år, andre som 22år gammel) er at de var sinnsykt strenge med dette legemiddelet. Jeg fikk ikke gå på det mm jeg gikk fast på prevensjon (kondom var ikke godt nok da) og jeg måtte ta graviditetstest på huset der som måtte være negativ for at jeg skulle få ny resept. Ikke hatt problemer med øyne, det ble aldri nevnt som jeg kan huske, men var snakk om noe med skjelettet mens man går på det, men det skulle gå tilbake til normalt når man sluttet på de, noe det gjorde. Det er åpenbart et produkt som kan messe med kroppen. Jeg husker at Sophie Elise skrev at bivirkningene kunne være neseblod og depresjon. Men som i ditt tilfelle gikk informasjonen på at dette bare skjedde under bruk og ikke etterpå. Influenceren i artikkelen sier jo at hun nok ikke var god på det med dosering og at hun tok en hard og rask kur noe som sikkert kan være årsaken til problemene hun fikk etterpå. Uansett skummelt at denne typen påvirkning skjer. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mao1 Skrevet 15. oktober #43635 Del Skrevet 15. oktober Nok et bevis på hvor uegnet hun er som mor/omsorgsperson. 15 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 15. oktober #43636 Del Skrevet 15. oktober mao1 skrev (6 minutter siden): Nok et bevis på hvor uegnet hun er som mor/omsorgsperson. Altså, hva…? Er ikke den ungen ett kvarter gammel?? Hvem skal ta han på natta når han ikke sover som 3 åring da? Oij Oij… sorry as, men mødre og fedre med egne firmaer har klart seg før uten hjelp 25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 15. oktober #43637 Del Skrevet 15. oktober Er det ikke en med pappapermisjon der nå da?? 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 15. oktober #43638 Del Skrevet 15. oktober Flott middag. En smoothie med smak av jordbær og eple 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 15. oktober #43639 Del Skrevet 15. oktober mao1 skrev (15 minutter siden): Nok et bevis på hvor uegnet hun er som mor/omsorgsperson. Hun er som før, og hun kaller kritikk for hat… Ganske så umodent, syns jeg. En lang snap-unnskyldning i forkant fordi hun vet hun kommer til å få mye kritikk for dette. Patetisk å hente inn en «natt-nanny» fra London. De er to voksne mennesker, far har pappapermisjon og hun skal være i (full) jobb med stor fleksibilitet, mange hjelpere og mulighet til hjemmekontor. Det er jo slik de er aller fleste har det - man sliter, men mestrer, selv om det er tungt. Hun har tidligere skrevet at hun ikke vil at V skal ha sønnen om natta, fordi han er døv på det ene øret og da stoler hun ikke på han, at han våkner… Vanligvis avlaster jo foreldre hverandre mht søvn og baby. SSI sitt kontrollbehov er enormt. Er det noen som vet at natt-nanny er vanlig eller brukes mye? 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 15. oktober #43640 Del Skrevet 15. oktober Doris Becker skrev (14 timer siden): https://www.nettavisen.no/okonomi/full-kollaps-for-sophie-elise/s/5-95-2068085 "..inntekten til Sophie Elise falt fra 5.111.455 kroner i 2022 til 853.559 kroner i 2023." Ja, det var sikkert en nedtur. Hun har jo tjent mange millioner i flere år. Får håpe hun endelig er blitt litt utdatert og at ikke lettjente penger bare renner inn lenger. Kanskje det er derfor hun viser babyen så mye (kun lest det her) for å få inn mer penger. Det vil vise seg for regnskapsåret 2024 i så fall, det som kommer frem neste år. Hun eier uansett en veldig dyr leilighet i Oslo så det er vel ingen krise sånn sett. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå