Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Den "gratise" podcasten, har i siste episode (som forøvrig varer 32 minutter) ikke mindre enn 3 innlagte reklamepauser. 

Dette er gode penger for bedriften 🤑

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Temaet var «ting jeg har lært», som hun sa var en light versjon av (den tidligere) boka med samme navn. Jeg har hørt hele podcasten, og for meg var det selvfølgeligheter og prat og lite nytt, med lange, planlagte reklameinnslag imellom. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (2 timer siden):

Hun sier også at hun driver og ringer barnehagene hun ønsker han skal komme inn på og at det hjelper å være «frempå og engasjert» 🤓

Så her forventes det spesialbehandling ja. Det er vel et opptakskontor som behandler søknader, ikke barnehagen selv?

De private kan til en viss grad velge selv hvilke barn de tar inn. Men tror det er unntak heller enn regel at de driver å tar inn masse barn før andre på den vanlige prioriteringslista bare fordi foreldrene ringer dem og er frempå.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøfteblomst skrev (11 timer siden):

Den "gratise" podcasten, har i siste episode (som forøvrig varer 32 minutter) ikke mindre enn 3 innlagte reklamepauser. 

Dette er gode penger for bedriften 🤑

Den er jo gratis for lytteren,derfor er det reklame i den.

Vil man unngå reklame,lytter man til podder bak betalingsmur.

Forstår godt at ingen gidder å jobbe gratis.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 time siden):

Hu kunne jo latt være å lage podcast da. Hun trenger jo ikke inntekten reklamen gir. Hun kaller det gratis. Men sier ingenting om at det er reklame i den

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er greit at det er reklame i podcaster når de ikke er bak betalingsmur.
Men må si jeg stusset litt på hvor stor del av podcasten som var reklame. Tre reklamer i en så kort episode… blir litt, tja, jeg vet ikke? Det er jo ganske overdrevent. Kan ikke tro denne podcasten (heller) kommer til å vare særlig lengre, for hvem er det som gidder å høre på en podcast der det er reklamepause hvert tiende minutt, når det er så mange andre podcaster å høre på som ikke har reklame? Not me. 

Tydelig hva motivasjonen for podcasten er da💸💸💸💸💸🤪

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Palmemor skrev (25 minutter siden):

Hu kunne jo latt være å lage podcast da. Hun trenger jo ikke inntekten reklamen gir. Hun kaller det gratis. Men sier ingenting om at det er reklame i den

Du kan like det eller ikke, men dette er en del av jobben hennes. Nå har jeg ikke hørt på denne podcasten, så jeg skal ikke uttale meg om reklamen. Men hun har sitt på det tørre om podcasten ligger på Spotify og lignende plattformer, det er gratis for lytterne.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (9 minutter siden):

Du kan like det eller ikke, men dette er en del av jobben hennes. Nå har jeg ikke hørt på denne podcasten, så jeg skal ikke uttale meg om reklamen. Men hun har sitt på det tørre om podcasten ligger på Spotify og lignende plattformer, det er gratis for lytterne.

Samma for meg hva hun gjør, men å kalle den gratis når den er full av reklame er misvisende. Men det vet hun jo. Dama er jo smart når det kommer til å tjene penger 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest winterchild

Det är ju därför varenda B-kändis i hollywood har en podcast, för att man tjänar pengar på reklamen. Shannen Doherty hade typ ett podcastinlägg på 30 min med 10 min reklam. Hon sa att det var för att tjäna så mycket pengar hon kunde till sin mamma innan hon (Shannen) gick bort av kreft. Just reklam i podcast bryr jag mig inte om egentligen, är ju bara att spola över. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har helt sikkert vurdert og kommet til at hun heller vil knytte til seg mange (nye) lyttere (som må ta reklamen med på kjøpet), framfor å bruke en betalings-app. Dette er en garva bedriftseier, ikke den «lille jenta»/venninna som hun ofte framstiller seg som. Alt er vurdert ut fra hva som selger - også profiloppbygging. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo hatt fokus på at hun er bekymret (🙄) om folk vil lytte til podcasten, og så ta-dahhh førsteplass på listen. Så har hun fått plassert seg på kartet igjen. Smart å legge den ut på Spotify. Får lyttere fra alle arenaer der, også dem som betaler for typ podimo men som kommer inn her for å lytte gratis til akkurat denne. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (4 timer siden):

Samma for meg hva hun gjør, men å kalle den gratis når den er full av reklame er misvisende. Men det vet hun jo. Dama er jo smart når det kommer til å tjene penger 

Definisjon av ordet gratis = adjektiv. Kostnadsfri. Vederlagsfri. Enkelt sagt, slippe å betale for.

Så jo, podcasten er gratis for lytterne. At hun tjener penger på reklamen endrer ikke det faktum.

Ruter appen var nede på morgenen. Vi som bruker denne appen fikk beskjed om at vi kunne hoppe på trikken uten å betale. Jeg reiste da gratis/vederlagsfritt selvom trikkeføreren fikk betalt for jobben han utfører. 

Endret av Miomino
  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (10 timer siden):

Enig i dette. Det jeg egentlig reagerer på (som ikke kom tydelig frem i innlegget mitt) er hvordan hun gjentatte ganger har snakket om hvor glad hun er for å kunne lage et gratis produkt til "oss", og at hun elsker å dele, og er så glad for å få dele med "oss" helt gratis. 

Hun legger det frem som om at dette podcastprosjektet er noe frivillig arbeid hun gjør for å dyrke relasjon til følgerne. 

Episode 2 viser at dette er nok en inntektskilde for henne (med sønnen som salgsmiddel), selv om det skal fremstå som en "gratis vennetjeneste".

Sofie hadde hatt all mulighet til å lage en reklamefri gratis podcast hvis deling og feedback fra følgere var det eneste som betydde noe.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altsa keisersnitt i seg selv er ikke noe galt så lenge det er HELT nødvendig av psykiske eller fysiske årsaker. Men desverre så er det mange som er som sophie elise "to posh to push". 
Nå er det vanskelig å vite hva som er sannhet og hva som er løgn, men mye skurrer. Det som er synd når en så stor influencer snakker om å "bestille" keisersnitt så får hun andre til å ville gjøre det samme. Det er en operasjon som koster samfunnet mye penger og bør ikke gjøres unødig. 
Men at keisersnittet var så traumatisk vet jeg ikke om jeg kjøper. Det skjedde jo ingenting utenom det vanlige og hun er operert hundrevis av ganger før.. 
Og SELVSAGT ammet hun ikke. Hun har ikke den staminaen som trengs for å fullamme et barn. Vi snakker om damen som reiste på på hotellovernatting uten barn omtrent før navlestumpen hadde ramlet av. Noen kan faktisk ikke amme, men jeg synes at alle som kan burde forsøke! 
Og dere reagerte på trening så kort etter fødselen. Altsa har dere sett fysikken til dama? Der er det INGEN tegn til at hun løfter noe som veier mer en håndvesken sin. "treningen" hun driver med er kun spill for galleriet. Hun stellte seg opp på noen apparater og fikk tatt noen bilder for å provosere. For ja, folk som trener tidlig etter fødsel provoserer mange. 

• Liker 10
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (5 minutter siden):

Altsa keisersnitt i seg selv er ikke noe galt så lenge det er HELT nødvendig av psykiske eller fysiske årsaker. Men desverre så er det mange som er som sophie elise "to posh to push". 
Nå er det vanskelig å vite hva som er sannhet og hva som er løgn, men mye skurrer. Det som er synd når en så stor influencer snakker om å "bestille" keisersnitt så får hun andre til å ville gjøre det samme. Det er en operasjon som koster samfunnet mye penger og bør ikke gjøres unødig. 
Men at keisersnittet var så traumatisk vet jeg ikke om jeg kjøper. Det skjedde jo ingenting utenom det vanlige og hun er operert hundrevis av ganger før.. 
Og SELVSAGT ammet hun ikke. Hun har ikke den staminaen som trengs for å fullamme et barn. Vi snakker om damen som reiste på på hotellovernatting uten barn omtrent før navlestumpen hadde ramlet av. Noen kan faktisk ikke amme, men jeg synes at alle som kan burde forsøke! 
Og dere reagerte på trening så kort etter fødselen. Altsa har dere sett fysikken til dama? Der er det INGEN tegn til at hun løfter noe som veier mer en håndvesken sin. "treningen" hun driver med er kun spill for galleriet. Hun stellte seg opp på noen apparater og fikk tatt noen bilder for å provosere. For ja, folk som trener tidlig etter fødsel provoserer mange. 

Det var så vidt hun løftet på foten i den 'treningsvideoen' sin. Så helt tafatt ut. Ingen sterk og muskuløs kvinne der nei, på lik linje som fotballfrue. De 'trener' for show og glæm. 

• Liker 5
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (8 timer siden):

Men altså, å ligge på magen og løfte seg selv opp med magemusklene hadde vært helt utenkelig for de fleste et par uker etter keisersnitt

Aner ikke hva den treningsmaskinen heter, men den fikk meg hvertfall til å tro at hun ikke hadde tatt keisersnitt 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fame skrev (16 timer siden):

Men altså, å ligge på magen og løfte seg selv opp med magemusklene hadde vært helt utenkelig for de fleste et par uker etter keisersnitt

Aner ikke hva den treningsmaskinen heter, men den fikk meg hvertfall til å tro at hun ikke hadde tatt keisersnitt 

Hun brukte garantert gamle bilder kun for å skape forvirring.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (15 minutter siden):

Hun brukte garantert gamle bilder kun for å skape forvirring.

Iscenesatt ved å ta med babybagen så det så ut som det var fra etter fødsel? 
Da var det isåfall planlagt for keisersnitt veldog tidlig i svangerskapet. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (4 timer siden):

Iscenesatt ved å ta med babybagen så det så ut som det var fra etter fødsel? 
Da var det isåfall planlagt for keisersnitt veldog tidlig i svangerskapet. 

Det virker i hvert fall temmelig usannsynlig at hun ville ha ligget slik og løftet vekter om hun to uker før hadde tatt keisersnitt.

Ikke aner jeg hva sannheten er, men det er vel også noe av det SE AS ønsker med alt dette - å skape spekulasjoner for å få oppmerksomhet.

Om jeg ikke husker feil så var det flere som da det aktuelle bildet ble langt ut kommenterte at det ikke så ut som om det lå en baby i den bagen, fordi det virket som om den var pakket så mye inn at de lurte på om baby ev. fikk nok luft. Var kanskje en grunn til det.. om det faktisk ikke var en baby og hun fremdeles ikke hadde født da? Men who knows, SSI lever jo av kynisk planlegging...

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke hun trente, spesielt ikke med keisersnitt. Har venninner som har opperert mye på kroppen og man ødelegger muligheten for å trene normalt. Det handler om reklame. Det er jobben hennes. Nesten alt hun legger ut er sikkert reklame, klær og ting fra sponsorer og slikt. Ellers er hun nok sjeldent ærlig om hva hun publiserer. Hun trenger stoff til å snakke om og publisere som kan vekke interesse. Det er jo jobben og levebrødet hennes. 

Endret av millak
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...