Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Isild skrev (29 minutter siden):

Dette er ikke svar til de som ikke forsto hva jeg mente. Mer en utdyping av hva jeg mener. 

Jeg syns det er helt galt av SE å si at hun ønsker å vise seg lettkledd fordi hun har et naturlig forhold til kropp. Jeg er sterkt imot å vanliggjøre massiv kirurgi for å få "instakropp". Hun har ikke tatt alle disse operasjonene fordi hun har hatt et naturlig forhold til kropp, tvert imot. 

Jeg forstår at hun har et naturlig forhold til å vise seg lettkledd, men hun har ikke et naturlig forhold til kropp, det er ikke derfor hun vil kle av seg. Hun vil kle av seg så hun kan få likes for den kroppen hun nå endelig liker. 

Jeg kan ikke huske å ha sett veldig mange lettkledde bilder eller rumpebilder av Sofie før hun opererte, men jeg fulgte ikke så mye med så det kan jeg ha gått glipp av. Jeg husker at hun poserte mye, sminket seg mye, mye hår i fokus osv. Men jeg husker ikke at hun kledde av seg før hun hadde kjøpt seg ny kropp. 

Du snakker om noe helt annet enn SE,er jo du som misforstår.

Man kan ha et naturlig forhold til å være naken,om man har en naturlig kropp eller ikke.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rastebenk skrev (1 minutt siden):

Sophie Elise Isachsen har uttalt at "Kropp er naturlig for meg"??

Oh the irony 🫣

"Natur er det motsatte av kultur. Naturlig brukes også som motsetning til kunstig, om en opprinnelig karakter. En persons eller tings natur brukes videre om medfødte, iboende egenskaper, som er karakteristiske for vedkommende persons eller tings art, til forskjell fra de tillærte, ervervede egenskaper."

https://snl.no/natur

"Natur i videste forstand er ensbetydende med det fysiske universet. Ofte brukes ordet mer begrenset om økosystemer i villmark, det vil si noe som ikke er skapt av eller bearbeidet av mennesker."

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Natur

Sophie Elise har lagt seg under kniven for skjønnhetsoperasjoner dusinvis av ganger, i tillegg til at ansiktet er kronisk oppblåst av fillers, botox  restylane og øvrig sculpting. Det finnes ikke noe naturlig igjen.

Hun må gjerne si at hun er en ekshibisjonist, for det er det ingen tvil om. Men å bruke ordet naturlig om sin gjennomopererte kropp som er full av fillers, implantater og arrvev, det blir for dumt.

Hun sier ikke at kroppen hennes er naturlig. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (Akkurat nå):

Man kan ha et naturlig forhold til å være naken,om man har en naturlig kropp eller ikke.

Vi får være enige om å være uenige her. Jeg forstår hva du mener, men jeg mener allikevel det jeg mener. Jeg tror ikke hun ville levd av å vise sin naturlige kropp på internett, og jeg tror ikke hun ville hatt et naturlig forhold til nakenhet hvis hun hadde den kroppen hun ble født med. Jeg tror det er derfor hun opererte, fordi hun IKKE hadde et naturlig forhold til hverken kropp eller nakenhet. 

Men så klart, det er bare hva jeg tror, det forstår jeg. Men jeg syns det er ganske opplagt da, at hun har operert seg FOR å få en kropp hun ønsker å vise lettkledd. 

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (5 minutter siden):

I følge @Klink har SE uttalt følgende "kropp er naturlig for meg", noe som helt åpenbart er løgn. Stemmer det eller ikke? Jeg følger henne ikke.

Screenshot_20240704_100948_Chrome.jpg

Hva er f eks naturlig med denne rumpa? 

Endret av Rastebenk
  • Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (Akkurat nå):

Vi får være enige om å være uenige her. Jeg forstår hva du mener, men jeg mener allikevel det jeg mener. Jeg tror ikke hun ville levd av å vise sin naturlige kropp på internett, og jeg tror ikke hun ville hatt et naturlig forhold til nakenhet hvis hun hadde den kroppen hun ble født med. Jeg tror det er derfor hun opererte, fordi hun IKKE hadde et naturlig forhold til hverken kropp eller nakenhet. 

Men så klart, det er bare hva jeg tror, det forstår jeg. Men jeg syns det er ganske opplagt da, at hun har operert seg FOR å få en kropp hun ønsker å vise lettkledd. 

Hun har jo vist den naturligr kroppen sin hundrevis av ganger,før operasjoner.

Ligger masse bilder av henne pre-op på blogg,youtube,og IG.

Vi har jo sett henne i bikini FØR operasjonene startet også,ergo,hun har jo rett i hva hun sier om å dele slike bilder,det har hun gjort/hadde fortsatt å gjøre uansett operasjoner.

Og sommeren er jo faktisk en naturlig tid å være lettkledd..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 minutt siden):

Og dermed er det naturlig for henne å vise fram kroppen hun har spandert en hel haug med penger på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge @Klink har SE uttalt følgende "kropp er naturlig for meg", noe som helt åpenbart er løgn. Stemmer det eller ikke? Jeg følger henne ikke.

Hun sier IKKE at kroppen er naturlig,men at å poste bilder av seg selv lettkledd/naken er naturlig for henne.

SE snakker om en handling,ikke kroppen sin.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (3 minutter siden):

Ja det blir vel flisespikkerier. Men at en av Norges aller mest gjennomopererte og kunstige damer forbinder ordet naturlig med sin egen kropp, er jo årets største selvmotsigelse. 

• Liker 15
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (18 minutter siden):

Det er direkte sitat, men det betyr ikke at kroppen hennes er naturlig. Hun har jo for ikke lenge siden snakket om rumpa si og at hun ikke ville ta ut det som er der fordi resultatet ikke blir pent. Hun er jo helt åpen om at hun fikser ditt og datt. 

Endret av Klink
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å poste konteksten ting blir sagt i..

Screenshot_20240704_101536_Snapchat.jpg

Screenshot_20240704_101543_Snapchat.jpg

Screenshot_20240704_101521_Snapchat.jpg

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for skjermdumper. Nei det var vel ingen som trodde at SE kom til å bli mindre vulgær etter fødsel. Dette er en ikke-sak, 100 % skapt av henne selv. Det er jo det eneste SE og mange andre influensere kan; å skape oppmerksomhet rundt seg selv med helt idiotiske påstander eller bilder som folk rett og slett ikke klarer å la stå uimotsagt.

Jeg venter egentlig bare på et bilde á la Pilotfrue; hvor begge puppene er veltet helt ut, mens hun ammer sin egen baby pluss en annens baby. Eller at hun tar en annen Pilotfrue og proklamerer at nå har babyen endelig fått sin første ipad til 15 000 kr. Ipaden kan f eks ligge ved siden av en pose med hvitt pulver og en stringtruse. Eller ta en Caroline Berg Eriksen og reklamer for en babysele som er fullstendig feilmontert med ungen oppi.

DA blir det klikk og cha ching i kassa 💰💰💰💰 (altså, jeg burde jo ha vært medierådgiver 🤷‍♀️)!

Endret av Rastebenk
  • Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (10 minutter siden):

Ja det blir vel flisespikkerier. Men at en av Norges aller mest gjennomopererte og kunstige damer forbinder ordet naturlig med sin egen kropp, er jo årets største selvmotsigelse. 

Det var der jeg også reagerte, at hun sier at hun har et naturlig forhold til kropp, det har hun virkelig ikke. Minst av alle i influencerbransjen kanskje. 

Men, jeg ser at diskusjonen og det hun uttrykte kan ha flere innfallsvinkler. Jeg forstår hva de som sier at hun har et naturlig forhold til nakenhet mener. For ja, hun har vel alltid hatt et forhold til å ville kle av seg og ta bilder å vise andre. Men om det var/er fordi hun hadde/har et naturlig forhold til kropp - det syns ikke jeg. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (2 minutter siden):

Det var der jeg også reagerte, at hun sier at hun har et naturlig forhold til kropp, det har hun virkelig ikke. Minst av alle i influencerbransjen kanskje. 

Men, jeg ser at diskusjonen og det hun uttrykte kan ha flere innfallsvinkler. Jeg forstår hva de som sier at hun har et naturlig forhold til nakenhet mener. For ja, hun har vel alltid hatt et forhold til å ville kle av seg og ta bilder å vise andre. Men om det var/er fordi hun hadde/har et naturlig forhold til kropp - det syns ikke jeg. 

Jeg syns også det er helt latterlig av SE å påstå at hun har et naturlig forhold til kroppen når hun har lagt seg på operasjonsbordet dusinvis av ganger for å skjære i og endre på den. Det er få mennesker i Norge som har et så unaturlig forhold til egen kropp.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rastebenk skrev (3 minutter siden):

Jeg syns også det er helt latterlig av SE å påstå at hun har et naturlig forhold til kroppen når hun har lagt seg på operasjonsbordet dusinvis av ganger for å skjære i og endre på den. Det er få mennesker i Norge som har et så unaturlig forhold til egen kropp.

Nettopp! For å dra det litt langt (men jeg mener at avhengighet er avhengighet) så blir det like rart som om en influencer man vet er alkoholiker skulle legge ut stadige bilder av et glass vin (noe som selvsagt er helt greit at folk gjør) og presisere at vedkommende legger ut dette fordi vedkommende har et naturlig forhold til alkohol (når alle vet at det ikke stemmer) 

Hun er avhengig av å fikse kroppen sin, hun er avhengig av å vise frem resultatet for anerkjennelse. Ingenting med det er "naturlig forhold til kropp og nakenhet" spør man meg. 

Men ja gir de rett de som sier at hun har et naturlig forhold til å være lettkledd, selv om jeg vil kalle det mer FORHOLD til, enn ett `naturlig` forhold til. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl

Hun har langt fra naturlig forhold til sin kropp. Hadde hun hatt det hadde hun ikke tatt alle de kosmetiske inngrepene og da hadde hun latt kroppen sin være i fred. 

Jeg jobber innen psykiatrien med barn og ungdom. Når jeg hører unge jenter har Sophie Elise som sitt ideal for perfekt utseende blir jeg skremt. Flere av de unge sparer penger til og ta kosmetiske behandlinger når de blir gamle nok. Samme hva vi sier hvor bra de er er de helt blinde på og bli lik Sophie Elise og Isabell Raad. Trist😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Isild skrev (2 minutter siden):

Nettopp! For å dra det litt langt (men jeg mener at avhengighet er avhengighet) så blir det like rart som om en influencer man vet er alkoholiker skulle legge ut stadige bilder av et glass vin (noe som selvsagt er helt greit at folk gjør) og presisere at vedkommende legger ut dette fordi vedkommende har et naturlig forhold til alkohol (når alle vet at det ikke stemmer) 

Hun er avhengig av å fikse kroppen sin, hun er avhengig av å vise frem resultatet for anerkjennelse. Ingenting med det er "naturlig forhold til kropp og nakenhet" spør man meg. 

Men ja gir de rett de som sier at hun har et naturlig forhold til å være lettkledd, selv om jeg vil kalle det mer FORHOLD til, enn ett `naturlig` forhold til. 

En slik avhengighet er en psykisk sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heartgirl skrev (6 minutter siden):

Hun har langt fra naturlig forhold til sin kropp. Hadde hun hatt det hadde hun ikke tatt alle de kosmetiske inngrepene og da hadde hun latt kroppen sin være i fred. 

Jeg jobber innen psykiatrien med barn og ungdom. Når jeg hører unge jenter har Sophie Elise som sitt ideal for perfekt utseende blir jeg skremt. Flere av de unge sparer penger til og ta kosmetiske behandlinger når de blir gamle nok. Samme hva vi sier hvor bra de er er de helt blinde på og bli lik Sophie Elise og Isabell Raad. Trist😢

Det er forferdelig trist! Og det er desverre et utbredt problem. Jeg har en datter som ønsket å operere seg, men som heldigvis ikke har gjort det. Det er hun veldig glad for nå. Ideene fikk hun på nettet - mye fra Norske influencere. Det at Sophie Elise uttaler at hun har et naturlig forhold til kropp er direkte feil slik jeg ser det, og det er viktig å kommunisere det til andre som sliter med selvbildet/kropp. At det Sophie Elise gjør er bare trist., og at hun sliter alvorlig med kroppsbildet sitt. 

Vi må lære barn og unge å bli glad i seg selv slik som de er, ikke sammenligne seg med uoppnåelige idealer som er operert eller filtrert (det er disse svært unaturlige bildene av seg Sofie har et `naturlig forhold` til å ville vise) 

Jeg hører om 13-åringer som snakker om hva de skal operere når de blir 18, vi må snakke med dem om hva som er naturlig og hva som virkelig ikke er naturlig, kanskje har til og med de idolene de beundrer på nettet en psykisk lidelse de egentlig hadde trengt hjelp for. Fremfor likes. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest winterchild

Hon la bara ut en bikini bild för att provocera 🤣 vem bryr sig egentligen. Tycker att hon är så pinsam och förutsägbar, men verkar som människor blir provocerade. Nu är inte denna tråden lika död längre. Hon älskar säkert att man diskuterar henne här. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

winterchild skrev (1 minutt siden):

Hon la bara ut en bikini bild för att provocera 🤣 vem bryr sig egentligen. Tycker att hon är så pinsam och förutsägbar, men verkar som människor blir provocerade. Nu är inte denna tråden lika död längre. Hon älskar säkert att man diskuterar henne här. 

Ja, hun nyter alltid å være "i vinden". Jeg er enig i at man egentlig ikke burde bry seg, og kanskje heller overse det. Men jeg syns det er viktig å snakke høyt om det SE AS påvirker med, hvem det påvirker - og hva det påvirker til. Hun tjener millioner på dette. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Isild skrev (18 minutter siden):

Det er forferdelig trist! Og det er desverre et utbredt problem. Jeg har en datter som ønsket å operere seg, men som heldigvis ikke har gjort det. Det er hun veldig glad for nå. Ideene fikk hun på nettet - mye fra Norske influencere. Det at Sophie Elise uttaler at hun har et naturlig forhold til kropp er direkte feil slik jeg ser det, og det er viktig å kommunisere det til andre som sliter med selvbildet/kropp. At det Sophie Elise gjør er bare trist., og at hun sliter alvorlig med kroppsbildet sitt. 

Vi må lære barn og unge å bli glad i seg selv slik som de er, ikke sammenligne seg med uoppnåelige idealer som er operert eller filtrert (det er disse svært unaturlige bildene av seg Sofie har et `naturlig forhold` til å ville vise) 

Jeg hører om 13-åringer som snakker om hva de skal operere når de blir 18, vi må snakke med dem om hva som er naturlig og hva som virkelig ikke er naturlig, kanskje har til og med de idolene de beundrer på nettet en psykisk lidelse de egentlig hadde trengt hjelp for. Fremfor likes. 

Det er det vi må. Bra at din datter ikke tok operasjonen ❤️ 

Det blir så feil at slike kosmetiske opererte influencere som Sophie Elise og flere andre får stå frem på sosiale medier uten noe form for konsekvens. Det burde lovfestet om at de kosmetisk opererte influencerne som SE burde merke sine sosiale medier med advarsler at de har tatt kosmetiske behandlinger.

Jeg engasjerer meg mye i dette temaet for jeg ser hver dag gjennom jobben min med 13 - 18 åringer at de har et forferdelig forvrengt kroppslig selvbilde og jeg får uendelig vondt inni meg av de menge unge jentene som jeg snakker med som higer etter og bli lik SE fordi de forguder henne og de sparer alt av penger de har. Samme hva vi sier er helt låst på hva de mener Sophie Elise. 

Det som er grusom trist er når jenter ikke tørr og dusje etter gymtimen fordi de ikke har store nok pupper og det eneste de ønsker deg er silikonpupper.  

Vi må snakke med dem hva som er naturlig og ikke helt fra de er små hvis det skal ha noen hensikt. Kanskje må temaet påvirkning fra sosiale medier inn som fag på grunnskolen. Unger møtes tidlig av sosiale medier og ungene er på sosiale medier fra før de fyller 10-12 års alderen. Det siste de trenger og møte er personer på nettet som har feil fokus på kropp og utseende og som spiller på sex og deilighet på hvert et bilde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...