FruR Skrevet 15. november 2023 #38121 Skrevet 15. november 2023 (endret) Gjetter på at det blir aupair når hun skjønner at det er mye jobb å være mamma Endret 15. november 2023 av FruR 17 1
Gjest Sprite Skrevet 15. november 2023 #38122 Skrevet 15. november 2023 FruR skrev (Akkurat nå): Gjetter på at det blir AU-papir når hun skjønner at det er mye jobb å være mamma Au papir 🤣🤣🤣🤣
FruR Skrevet 15. november 2023 #38123 Skrevet 15. november 2023 Sprite skrev (1 minutt siden): Au papir 🤣🤣🤣🤣 😂Aupair😅 1
Kosemose Skrevet 15. november 2023 #38125 Skrevet 15. november 2023 SVK skrev (12 timer siden): Enig med deg. I tillegg kan jo det som står skrevet her stå til evig tid. Så barnet kan jo ende med å lese denne tråden i fremtiden. Synes barna skal slippe å slike kommentarer. Jeg tror kommentarer på KG vil være dette barnets minste problem i fht Googlesøk på mor. SE og de andre influenserne lever godt av å påvirke til dels svært unge mennesker, på en utrolig kynisk måte. Alt vi vet om de er resultat av at de selv velger å dele for profitt. Og SE og de andre influenserne legger opp til og søker aktivt engasjement hos «folket». De kan ikke skru av dette engasjementet når det ikke passer. Alt SE har fortalt og vist om seg selv gjør at jeg blir bekymret, og spesielt det hun selv sier «at alle skandalene det siste året har baner vei for mammarollen», og at «et barn er det som skal til for å få henne ut av mørket og gi livet hennes mening igjen» - er isolert sett utrolig illevarslende perspektiv og utrolig dårlig utgangspunkt for foreldrerollen. Håper virkelig hun gjør bekymringene til skamme, intet ville være mer gledelig!! 21 15
pusen56 Skrevet 15. november 2023 #38126 Skrevet 15. november 2023 Jeg ble selv sjokkert når jeg så nyheten og tenkte «OJ!». Jeg er ikke den største fanen av SE, men herregud for noen stygge kommentaren det er her! Dere fleste selv er vell mor og vet hvordan man endrer seg? Jeg er IKKE samme person som før jeg ble mor. Og ja, jeg drømmer om et liv uten barn av og til fordi jeg er sliten men barnet er kommet for å bli. Et barn kan heller ikke ta henne ut av mørket nei. Jeg har vært der selv og har måttet jobbet med meg selv etter jeg ble mor. Det er så mange usaklige kommentaren her bla. den om barnehageplass. Jeg så også på barnehageplass før barnet ble født. Fordi man vil jo planlegge hvor man skal bo og hvilken barnehage man vil at barnet skal gå i. I tillegg er det å starte i barnehagen en stor milepæl i livet til både barn og foreldre. Dere tolker alt i værste mening. Jeg er absolutt ikke enig i dette med rus, aupair, operasjonen, eksponering osv osv. Men hva med å ha litt tro på henne nå når hun skal bli mamma og ikke trykke henne ned? Det er tross alt det største i livet. Syns oppriktig synd på henne når jeg leser kommentarene. Hun blir nok godt fulgt opp på svangerskapskontroller og evt med veiledning fra barnevernet og senere barnehage/skolen osv. 8 1 6
AntiBullshit Skrevet 15. november 2023 #38127 Skrevet 15. november 2023 pusen56 skrev (16 minutter siden): Jeg ble selv sjokkert når jeg så nyheten og tenkte «OJ!». Jeg er ikke den største fanen av SE, men herregud for noen stygge kommentaren det er her! Dere fleste selv er vell mor og vet hvordan man endrer seg? Jeg er IKKE samme person som før jeg ble mor. Og ja, jeg drømmer om et liv uten barn av og til fordi jeg er sliten men barnet er kommet for å bli. Et barn kan heller ikke ta henne ut av mørket nei. Jeg har vært der selv og har måttet jobbet med meg selv etter jeg ble mor. Det er så mange usaklige kommentaren her bla. den om barnehageplass. Jeg så også på barnehageplass før barnet ble født. Fordi man vil jo planlegge hvor man skal bo og hvilken barnehage man vil at barnet skal gå i. I tillegg er det å starte i barnehagen en stor milepæl i livet til både barn og foreldre. Dere tolker alt i værste mening. Jeg er absolutt ikke enig i dette med rus, aupair, operasjonen, eksponering osv osv. Men hva med å ha litt tro på henne nå når hun skal bli mamma og ikke trykke henne ned? Det er tross alt det største i livet. Syns oppriktig synd på henne når jeg leser kommentarene. Hun blir nok godt fulgt opp på svangerskapskontroller og evt med veiledning fra barnevernet og senere barnehage/skolen osv. man er da ikke forpliktet hverken moralsk, juridisk eller på andre måter, til å «ha troa» på at noen skal håndtere en ny utfordring godt. Når historikken til denne bedriftseieren tilsier at det er minste motstands vei og raske løsninger som alltid har vært svaret så er det i beste fall naivt å tenke at en så omfattende oppgave som å være forelder skal gå knirkefritt. Dessuten er det flere som har understreket at det skal da ikke være lavere krav til influencer-foreldre enn «helt vanlige» foreldre da med henvisning til at rusmisbrukere får ekstra oppfølging av barnevern enten de vil eller ikke. Bekymringene som du henviser til og mener er «å tolke ting i verste mening» er heller tvert i mot godt begrunnet og dokumentert. Å tenke «at dette kommer til å bli en solskinnshistorie og Gud så fint og flott» er krever at man er totalt blottet for konsekvenstenkning og bekymring for det barnet, det mennesket som skal vokse opp i det freakshowet av operasjoner, rus og utlevering som bedriftseier selv har livnært seg på å vise frem og selge til alle som vil se hele sitt voksne liv. Hadde SE ikke hatt mye penger skal jeg love deg at også de som tilsynelatende er positive til dette hadde blitt skeptisk. 28 14
J.. Skrevet 15. november 2023 #38128 Skrevet 15. november 2023 AntiBullshit skrev (4 minutter siden): Dessuten er det flere som har understreket at det skal da ikke være lavere krav til influencer-foreldre enn «helt vanlige» foreldre da med henvisning til at rusmisbrukere får ekstra oppfølging av barnevern enten de vil eller ikke. Du,og alle andre,står fritt til å melde henne til barnevernet allerede nå,hvis bekymringen er reell,og ikke bare skittkasting. 4
pusen56 Skrevet 15. november 2023 #38129 Skrevet 15. november 2023 AntiBullshit skrev (9 minutter siden): man er da ikke forpliktet hverken moralsk, juridisk eller på andre måter, til å «ha troa» på at noen skal håndtere en ny utfordring godt. Når historikken til denne bedriftseieren tilsier at det er minste motstands vei og raske løsninger som alltid har vært svaret så er det i beste fall naivt å tenke at en så omfattende oppgave som å være forelder skal gå knirkefritt. Dessuten er det flere som har understreket at det skal da ikke være lavere krav til influencer-foreldre enn «helt vanlige» foreldre da med henvisning til at rusmisbrukere får ekstra oppfølging av barnevern enten de vil eller ikke. Bekymringene som du henviser til og mener er «å tolke ting i verste mening» er heller tvert i mot godt begrunnet og dokumentert. Å tenke «at dette kommer til å bli en solskinnshistorie og Gud så fint og flott» er krever at man er totalt blottet for konsekvenstenkning og bekymring for det barnet, det mennesket som skal vokse opp i det freakshowet av operasjoner, rus og utlevering som bedriftseier selv har livnært seg på å vise frem og selge til alle som vil se hele sitt voksne liv. Hadde SE ikke hatt mye penger skal jeg love deg at også de som tilsynelatende er positive til dette hadde blitt skeptisk. Selvfølgelig er det ikke lavere forventninger til henne enn til andre. Jeg mener bare at det beste for både mor og barn er å få støtte til å mestre det nye livet og oppgavene uavhenging av hva hun har gjort eller ikke har gjort tidligere. Det GÅR faktisk ann å endre seg enten du tror det eller ikke. 5
Wald86 Skrevet 15. november 2023 #38130 Skrevet 15. november 2023 (endret) . Endret 16. november 2023 av Wald86 10 2 2
Gjest Finlay Skrevet 15. november 2023 #38131 Skrevet 15. november 2023 Først og fremst er det jo en hyggelig nyhet.! Et ønsket barn er på vei. At barnet allerede nå presenteres som brikken som har manglet i livet, den som skal få henne ut av mørket, og gi livet mening er kanskje ikke like hyggelig. (Men det kan jo tenkes at det bare er en litt uheldig formulering, kanskje plukket litt her og der fra andre blivende eller nybakte kjendismødres uttalelser, i kjent Sophie Elise stil.) At det om noen måneder er klart for tidenes reality check kan også tenkes…
J.. Skrevet 15. november 2023 #38132 Skrevet 15. november 2023 Finlay skrev (5 minutter siden): Først og fremst er det jo en hyggelig nyhet.! Et ønsket barn er på vei. At barnet allerede nå presenteres som brikken som har manglet i livet, den som skal få henne ut av mørket, og gi livet mening er kanskje ikke like hyggelig. (Men det kan jo tenkes at det bare er en litt uheldig formulering, kanskje plukket litt her og der fra andre blivende eller nybakte kjendismødres uttalelser, i kjent Sophie Elise stil.) At det om noen måneder er klart for tidenes reality check kan også tenkes… Tenker det var ment som i at "nå er livet komplett!". Ikke at barnet er kronet til å redde henne fra henne selv. Men jeg kan jo ta feil.. 1
Gjest Kattedama Skrevet 15. november 2023 #38133 Skrevet 15. november 2023 (endret) Finlay skrev (3 timer siden): Først og fremst er det jo en hyggelig nyhet.! Et ønsket barn er på vei. At barnet allerede nå presenteres som brikken som har manglet i livet, den som skal få henne ut av mørket, og gi livet mening er kanskje ikke like hyggelig. (Men det kan jo tenkes at det bare er en litt uheldig formulering, kanskje plukket litt her og der fra andre blivende eller nybakte kjendismødres uttalelser, i kjent Sophie Elise stil.) At det om noen måneder er klart for tidenes reality check kan også tenkes… Det åpner seg helt nye annonsør/samarbeid muligheter nå. Skal se at det dukker opp et produkt hun selv lanserer også i den forbindelsen. Bare se på Sara Emilie Tandberg, det var «gravidekjoler» og amme-BH i monitor under graviditet og etterpå. For SE åpner det seg et helt nytt marked, og det trenger hun. Endret 15. november 2023 av caremore
Gjest Finlay Skrevet 15. november 2023 #38134 Skrevet 15. november 2023 J.. skrev (21 minutter siden): Tenker det var ment som i at "nå er livet komplett!". Ikke at barnet er kronet til å redde henne fra henne selv. Men jeg kan jo ta feil.. For hennes del må man jo håpe at hun føler at livet ER komplett når hun får barn, at det VAR brikken som manglet. Førstegangsgravide kan jo ofte ha et bilde av hvordan livet blir når barnet kommer, som ikke alltid (les sjelden) stemmer med virkeligheten.
J.. Skrevet 15. november 2023 #38135 Skrevet 15. november 2023 Finlay skrev (2 minutter siden): Førstegangsgravide kan jo ofte ha et bilde av hvordan livet blir når barnet kommer, som ikke alltid (les sjelden) stemmer med virkeligheten. Dette gjelder jo så godt som 100% av alle førstegangsforeldre,ikke kun SE eller influencere generelt. Er jo ingen unge som er enklere å oppdra,enn en som ikke er født ennå. Tror at for SE,som alle andre førstegangsmødre,går gjennom en modningsprosess psykisk,mens kroppen utvikles og endres fysisk,begge deler i påvente av en livsendring. Hun er straks 30 år,å få barn er en helt naturlig prosess. Syns det er stygt å dømme henne så hardt i en rolle hun ikke engang har gått inn i ennå. 6 1
solsolsol Skrevet 15. november 2023 #38136 Skrevet 15. november 2023 Jeg skjønner ikke hvordan noen synes det er "stygt" å være bekymret for barnet som skal fødes inn i det her. Som noen skrev over her, en med samme historie med rus ville hatt barnevernet involvert fra lenge før barnet ble født. Håper virkelig det er en relativt fornuftig far her. 35 2 6
J.. Skrevet 15. november 2023 #38137 Skrevet 15. november 2023 solsolsol skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke hvordan noen synes det er "stygt" å være bekymret for barnet som skal fødes inn i det her. Som noen skrev over her, en med samme historie med rus ville hatt barnevernet involvert fra lenge før barnet ble født. Håper virkelig det er en relativt fornuftig far her. Det er ikke stygt. Det som ER stygt,er å gjemme drittslenging bak "bekymring". Hvis man er reelt bekymret for det ufødte barnet,plikter man faktisk å melde det inn. 3
Zenhouse Skrevet 15. november 2023 #38138 Skrevet 15. november 2023 Hun har vist en dreining det siste halve året. Typen har vært ganske så gjemt unna sosiale medier. Det KAN virke som om hun holder privatliv og business mer adskilt. Håper det fortsetter slik. Og ikke at det dukker opp en ny serie: Girls…nei jeg mener «Mums in Oslo…» 12
Carabilla Skrevet 15. november 2023 #38139 Skrevet 15. november 2023 AntiBullshit skrev (3 timer siden): man er da ikke forpliktet hverken moralsk, juridisk eller på andre måter, til å «ha troa» på at noen skal håndtere en ny utfordring godt. Når historikken til denne bedriftseieren tilsier at det er minste motstands vei og raske løsninger som alltid har vært svaret så er det i beste fall naivt å tenke at en så omfattende oppgave som å være forelder skal gå knirkefritt. Dessuten er det flere som har understreket at det skal da ikke være lavere krav til influencer-foreldre enn «helt vanlige» foreldre da med henvisning til at rusmisbrukere får ekstra oppfølging av barnevern enten de vil eller ikke. Bekymringene som du henviser til og mener er «å tolke ting i verste mening» er heller tvert i mot godt begrunnet og dokumentert. Å tenke «at dette kommer til å bli en solskinnshistorie og Gud så fint og flott» er krever at man er totalt blottet for konsekvenstenkning og bekymring for det barnet, det mennesket som skal vokse opp i det freakshowet av operasjoner, rus og utlevering som bedriftseier selv har livnært seg på å vise frem og selge til alle som vil se hele sitt voksne liv. Hadde SE ikke hatt mye penger skal jeg love deg at også de som tilsynelatende er positive til dette hadde blitt skeptisk. Folk vil sende massive bekymringsmeldinger til barnevernet ved hver minste ting. Sånn var det for Anna Rasmussen og Kristin Gjeldsvik fikk vel også det pga hun kun ga veganer mat til barnet sitt. Hun bør definitivt bli fulgt opp med tanke på rusmisbruk, hun uttalte vel at hun nesten ikke sover for tiden også, sikkert fordi hun ikke kan ta sterke medisiner lenger for søvn. Aner heller ikke om den bipolare diagnosen og psykosen hun var innlagt for er reell, men det bør definitivt følges tett opp om det er sant. Søvnmangel og psykose kan føre til katastrofale følger for både hun selv og barnet. 20 2
pusen56 Skrevet 15. november 2023 #38140 Skrevet 15. november 2023 solsolsol skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke hvordan noen synes det er "stygt" å være bekymret for barnet som skal fødes inn i det her. Som noen skrev over her, en med samme historie med rus ville hatt barnevernet involvert fra lenge før barnet ble født. Håper virkelig det er en relativt fornuftig far her. For alt vi vet så blir hun fulgt opp. Hun kommer også til å bli fulgt på akkurat samme måte som alle andre på HS. Det skjer også overgrep og omsorgsvikt i «vanlige» familier der man ikke skulle trodd det skjer. Hva med ALLE barna i «vanlige» familier som er vitner til foreldre, besteforeldre, tanter og onkler som drikker seg fulle eller brisne i helgene, ferier, og høytider? Det er synd på dem også, men det blir ikke snakket om. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå