Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
shorty skrev (8 minutter siden):

Nei, absolutt ikke. Ho har faktisk heller aldri sagt at ho er veganer som jeg vet om, men sagt at ho spiser vegansk (i perioder). 

Men ho er kjent for å spise fisk, det tror jeg ho har gjort siden ho ble veggis. Men dette sier ho selvfølgelig ikke mye om, for ho vet egentlig at ho ikke burde spise fisk (dette har hun selv sagt i sin egen serie, med Kasper om jeg husker riktig).

Det er irriterende at ho kaller seg Vegetarianer. Ale som faktisk er vegetarianere får hele tiden spørsmål som men du spiser vel fisk? (jeg spiser ikke kjøtt eller fisk, men melkeprodukter, egg og honning feks = vegetarianer) og ikke Pescetarianer (som Sophie er. Spiser ikke kjøtt, men fisk og det andre som Vegetarianere spiser). Får så ofte høre «Åja men jeg kjenner flere som sier de er Vegetarianere og spiser fisk». 

Hun sa i en story eller postet bilde av en burger om at det er lenge siden (visst antall år siden)  hun har spist kjøtt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Hun sa i en story eller postet bilde av en burger om at det er lenge siden (visst antall år siden)  hun har spist kjøtt. 

Ja det er nok riktig at ho ikke har spist kjøtt siden ho slutta med det for flere år siden. Men ho er Pescetarianer, ikke Vegetarianer eller Veganer. Fordi ho spiser fisk. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
6 hours ago, Motelvibes said:

Gravide skal holde seg langt unna sushi, så miksede signaler isåfall.

Sant, men Sophie Elise pleier vel å spise vegetar-sushi uansett, om jeg husker rett?

• Liker 1
Skrevet
shorty skrev (14 minutter siden):

Ja det er nok riktig at ho ikke har spist kjøtt siden ho slutta med det for flere år siden. Men ho er Pescetarianer, ikke Vegetarianer eller Veganer. Fordi ho spiser fisk. 

Ja, jeg ser ikke helt kritikken for akkurat det. 

• Liker 2
Skrevet
Klink skrev (20 minutter siden):

Ja, jeg ser ikke helt kritikken for akkurat det. 

For meg er det kritikkverdig når ho har vært så på med å ha empati for ALLE dyr, samt har ho sagt i så mange sammenhenger at ho ikke spiser dyr, og ikke gjort det på mange år. Fisker er også dyr. Ho har også sagt selv at ho egentlig burde slutte å spise fisk  (i forhold til sin moral) og vet hvor intelligente de er, da blir det også ekstra dumt at man reklamerer for fisk i SM hvis dette er noe man egentlig ikke står inne for.  Men det er nok noe mer dyrevernere legger merke til, og folk som selv har kutta ut å spise dyr.

For meg blir dette bare en av sakene Sophie Elise skal virke veldig opptatt av utad, men som egentlig ikke er så gjennomført. Et annet eksempel kan være når ho var i Spania og red på hester med flere andre, man så tydlig at hesten ho rei på hadde et stygt sår på beinet og det var veldig hovent. Hesten var også tydlig misfornøyd, som ikke er så rart 😅 flere som kommenterte dette i kommentarfeltet, 0 respons fra Sophie. Etter mye sånt mister man troverdighet. 

• Liker 10
Skrevet
shorty skrev (2 minutter siden):

For meg er det kritikkverdig når ho har vært så på med å ha empati for ALLE dyr, samt har ho sagt i så mange sammenhenger at ho ikke spiser dyr, og ikke gjort det på mange år. Fisker er også dyr. Ho har også sagt selv at ho egentlig burde slutte å spise fisk  (i forhold til sin moral) og vet hvor intelligente de er, da blir det også ekstra dumt at man reklamerer for fisk i SM hvis dette er noe man egentlig ikke står inne for.  Men det er nok noe mer dyrevernere legger merke til, og folk som selv har kutta ut å spise dyr.

For meg blir dette bare en av sakene Sophie Elise skal virke veldig opptatt av utad, men som egentlig ikke er så gjennomført. Et annet eksempel kan være når ho var i Spania og red på hester med flere andre, man så tydlig at hesten ho rei på hadde et stygt sår på beinet og det var veldig hovent. Hesten var også tydlig misfornøyd, som ikke er så rart 😅 flere som kommenterte dette i kommentarfeltet, 0 respons fra Sophie. Etter mye sånt mister man troverdighet. 

Sushien ho tok bilde av er fisk også, for de som skulle lure.

Det er ikke det at ho spiser fisk som er problemet, det er det at ho vil ha et annet bilde utad, samt sier ting som åpenbart ikke er sant. 

IMG_3316.png

• Liker 1
Skrevet
shorty skrev (2 minutter siden):

Sushien ho tok bilde av er fisk også, for de som skulle lure.

Det er ikke det at ho spiser fisk som er problemet, det er det at ho vil ha et annet bilde utad, samt sier ting som åpenbart ikke er sant. 

IMG_3316.png

Det der er jo bare håpløst av henne. Vært bra nok å kutte ut svin/storfe/får/kylling. Kan like gjerne være ærlig. 

Skrevet (endret)

Husker ikke når eller hvor jeg leste dette (muligens hans Instagram), men exen hennes Robin sa vegetarianer greiene bare var for show og at hun spiste kjøtt på restaurant oftere i utlandet siden hun ikke blir kjent igjen der. Med tanke på frøken Sophie sin fraværende troverdighet så må jeg jo ærlig innrømme at jeg tror mer på han enn på henne. 

Endret av DianaV
  • Liker 22
  • Nyttig 4
Skrevet

SE er ikke vegetarianer. Hun spiser kjøtt i smug.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Lorieen skrev (2 timer siden):

SE er ikke vegetarianer. Hun spiser kjøtt i smug.

Hvordan vet du det? 
det er jo isåfall bare helt sjukt.

• Liker 1
Skrevet
DianaV skrev (3 timer siden):

Husker ikke når eller hvor jeg leste dette (muligens hans Instagram), men exen hennes Robin sa vegetarianer greiene bare var for show og at hun spiste kjøtt på restaurant oftere i utlandet siden hun ikke blir kjent igjen der. Med tanke på frøken Sophie sin fraværende troverdighet så må jeg jo ærlig innrømme at jeg tror mer på han enn på henne. 

Dette husker jeg også 😊

• Liker 4
Skrevet
DianaV skrev (5 timer siden):

Sett henne spist kjøtt flere ganger 😄  Støtte på henne i København for 2-3 år siden, da var det pizza med spekeskinke. Så var en kompis av meg på nach med henne i fjor og da gølva hun innpå kebab

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet
EmVeeJee skrev (3 timer siden):

Sett henne spist kjøtt flere ganger 😄  Støtte på henne i København for 2-3 år siden, da var det pizza med spekeskinke. Så var en kompis av meg på nach med henne i fjor og da gølva hun innpå kebab

Fyfaen det er kvalmt. Sjukt at ingen har tatt bilde av dette før. Er vel kanskje noe mange ikke bryr seg om i øyeblikket. 

Derimot blir jeg litt mistenksom ang han Robin. Han videresendte jo sugebilde av ho og banka veninna hennes, så vet ikke helt om han hadde de beste intensjonene akkurat. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
shorty skrev (6 timer siden):

Hvordan vet du det? 

Mange har observert henne spise kjøtt i utlandet, på nach osv. Det er allmenn kjent. Hennes vegetar/vegankosthold er like ekte som papirfobien, rehabiliteringa og puppene/rompa/nesa. 

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet

So what om hun spiser kjøtt eller ikke. Hun lyver om mye, plager ikke meg at hun later som at hun er vegetarianer 

Vet noen om hun og Nora er venner fremdeles?

Skrevet

jeg tror det er noe hennes kjendisvenner vet. hun sier sikkert at det er en del av hennes business å utgi seg for veganer. tror neppe disse andre damene bryr seg om hun lyver til fans. mulig det er ganske vanlig i influenser verden å lyve.

• Liker 2
Skrevet
Ænema skrev (25 minutter siden):

jeg tror det er noe hennes kjendisvenner vet. hun sier sikkert at det er en del av hennes business å utgi seg for veganer. tror neppe disse andre damene bryr seg om hun lyver til fans. mulig det er ganske vanlig i influenser verden å lyve.

No shit. Avataren Sophie Elise spiser vegansk, Sofie gomler kebab. 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er bare trist at hun ikke forstår at fisk også er dyr. Men det er nok kulere å aksjonere mot hvalfangst enn mot inhumane fiskemetoder og de forferdelige forholdene i oppdrettsanleggene. 😔

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet
shorty skrev (På 16.10.2023 den 14.30):

Hvordan vet du det? 

Mye som er mye sykere.

Å påstå at gigarumpen sin er et resultat av squats for eksempel. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...