Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

J.. skrev (8 timer siden):

Ja hun uttaler feks at det er "homo når menn triller barnevogn" og lignende.

Kjempeforbilde.

Seriøst? 😮 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wald86 skrev (5 timer siden):

Hun skal tjene penger. Målgruppen er kvinner som sliter med psyke og selvbilde. Jeg tror denne nye serien har et mål, det er å tjene penger på denne mågruppen. Hun er bakstreversk. Men det gir penger i en slunken kasse. Og følgere. 
Anniken Englund Jørgensen er ikke retusjert, men liker å vise sin slanke  kropp. Og hun har sagt hun har slitt med spiseforstyrrelser. Nå sammen med disse andre er det veldig uheldig, og i samme sporet. Men hun er ikke en jeg kan rapportere for kroppspress synes jeg. Holdninger kan hun kritiseres for, som nevnt over av @J..

Det er Sophie elise som er initiativtaker til serien. Man kan spørre hvorfor hun har valgt de kvinnene hun har valgt kanskje?

Denne formuleringer ser jeg ofte og synes er litt problematisk for det er et så abstrakt fenomen som tilsynelatende ingen og alle er ansvarlig for. Det er ingen enkeltpersoner som utøver kroppspress, det er jeg helt enig i. Men Anniken har, i likhet med andre influencere Sophie, Isabel, media og store deler av populærkulturen, et enormt fokus på kropp. Det er utelukkende det hun fokuserer på i sine kanaler. Husker det var en periode hun var veldig opptatt av hendene sine og hadde et veldig fokus på dem og la ut masse bilder av egne hender i diverse lyssettinger. Hun hadde også en periode hvor hun gjorde et stort nummer av puppene sine, at hun møtte opp på rød løper uten bh med ulik størrelse på puppene (som er helt vanlig) osv. Jeg tror ikke Anniken har intensjoner om å bidra til økt «kroppspress», men det er utvilsomt usunt når hun (og mange med henne) aktivt velger å være influencer av yrke og dermed inntar en relativt sentral del i populærkulturen har så stort fokus på kropp. Det signaliserer at «dette er vi opptatt av, dette har verdi» og det er da mange kan kjenne på at ulike kropper har ulik verdi eller valuta om du vil, og naturligvis oppstår det et ønske om å eie noe som er verdsatt - gjerne en bestemt type kropp. Parallelt vil mange også kjenne på et behov for å «i det minste» ikke ha den typen kropp med lavest kommersiell og sosial markedsverdi/valuta. Poenget mitt er at uavhengig av kroppstype eller intensjon så vil et overdrevent fokus på kropp bidra til at folk opplever at kroppen ikke er verdinøytral og det oppstår et kulturelt  hierarki hvorpå ønsket om å være på topp og/eller unngå å være på bunn er det som først og fremst bidrar til at noen/mange kjenner på dette diffuse fenomenet som mange omtaler som kroppspress. Aka Anniken er ikke noe bedre eller verre enn SE og Isabel når det kommer til sine bidrag hva gjelder kroppspress, hun bare operer med en annen valuta enn overnevnte.

• Liker 9
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (På 17.8.2023 den 11.35):

Hun skal tjene penger. Målgruppen er kvinner som sliter med psyke og selvbilde. Jeg tror denne nye serien har et mål, det er å tjene penger på denne mågruppen. Hun er bakstreversk. Men det gir penger i en slunken kasse. Og følgere. 
Anniken Englund Jørgensen er ikke retusjert, men liker å vise sin slanke  kropp. Og hun har sagt hun har slitt med spiseforstyrrelser. Nå sammen med disse andre er det veldig uheldig, og i samme sporet. Men hun er ikke en jeg kan rapportere for kroppspress synes jeg. Holdninger kan hun kritiseres for, som nevnt over av @J..

Det er Sophie elise som er initiativtaker til serien. Man kan spørre hvorfor hun har valgt de kvinnene hun har valgt kanskje?

Hva er galt med en slank kropp? Er det bare tykke/feite kropper som er akseptabelt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste boka til Kasper i går. Var ikke klar over at han brukte kokain og MDMA i den grad han gjorde. ( står ingenting om at han gjorde det etter han ble sammen med SE, men dog…) 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (1 time siden):

Nei. Det er selvopptattheten, og målgruppen de aktivt søker som er største problemet. Sammenhengen. Og å legge ut vekten sin, som Sophie elise og Isabel R har gjort. Det er veldig skadelig. 

Feite mennesker som gjør det samme, er like selvopptatte. De kler av seg for at folk skal se på dem og de fremmer et usunt kroppsbilde.

Endret av Honey Dew
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden kan foreldre tillate at en mann på 40+ er alene på pikerommet med husets 16-17-åring? Det virker både ansvarsløst og en smule sykt. 

IMG_6975.jpeg

• Liker 30
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mater.sapiens skrev (9 minutter siden):

Hvordan i all verden kan foreldre tillate at en mann på 40+ er alene på pikerommet med husets 16-17-åring? Det virker både ansvarsløst og en smule sykt. 

IMG_6975.jpeg

At hun publiserer dette nå, føyer seg fint inn i rekken av innlegg hvor hun glorifiserer Lolita-holdningene sine. Dette er direkte farlig innhold, men dessverre ikke overraskende fra den kanten. SE bør kanselleres. 

• Liker 30
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wald86 skrev (21 minutter siden):

Nå skal hun vel snart legge ut den der hun skriver vekten sin... Alle disse kvinnene er i samme sporet nå. Anniken EJ i intervju sier at hun tror ikke "mamma" vil like den nye serien. De spiller på uskyldig liten pike. Skal favne de unge og de sårbare, som ikke vil vokse opp.

Kan vi nominere nye serien til Gullbarbie?

Jeg har Amazon premium og skal tvinge meg selv til å se serien. Er den så ille som jeg tror kommer jeg garantert til å nominere den og å prøve å få rapportert Amazon på en eller annen måte. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (1 time siden):

At hun publiserer dette nå, føyer seg fint inn i rekken av innlegg hvor hun glorifiserer Lolita-holdningene sine. Dette er direkte farlig innhold, men dessverre ikke overraskende fra den kanten. SE bør kanselleres. 

Må si at jeg egentlig tviler litt på denne historien, og jeg håper jo også at den ikke er sann. Bildene er såpass små at det ikke er så lett å si når de ble tatt. Hun pusher virkelig de lolita-greiene om dagen og denne historien går inn i den rekka. Sant eller ikke, jeg blir utrolig frustrert av det. Det er ikke greit å seksualisere barndom, verken sin egen eller noen andres.

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

three_arm_sally skrev (54 minutter siden):

Må si at jeg egentlig tviler litt på denne historien, og jeg håper jo også at den ikke er sann. Bildene er såpass små at det ikke er så lett å si når de ble tatt. Hun pusher virkelig de lolita-greiene om dagen og denne historien går inn i den rekka. Sant eller ikke, jeg blir utrolig frustrert av det. Det er ikke greit å seksualisere barndom, verken sin egen eller noen andres.

Det er også merkelig at hun kun betegner seansen som «klein» nå som hun nærmer seg 30 år. Hadde hun beskrevet det på en måte hvor hun ser tilbake på det som uforsvarlig, kunne jeg kanskje tatt det på alvor. Hun virker nærmest stolt over det. Og foreldrene syntes dette var helt greit?!

• Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har hun å gjøre i Trondheim og hvorfor vil hun flytte dit? På grunn av ny kjæreste? Veldig random by å bare flytte til uten grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
mater.sapiens skrev (4 timer siden):

IMG_6975.jpeg

Det forklarer hvorfor hun er blitt som hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noomie skrev (13 minutter siden):

Hva har hun å gjøre i Trondheim og hvorfor vil hun flytte dit? På grunn av ny kjæreste? Veldig random by å bare flytte til uten grunn. 

Ja jøss ikke fått med deg det😉 S.E er nokså impulsiv. Hun er singel og skal pule rundt, så treffer hun en nerd og blir "munk",så treffer hun en badboy og skal feste, så blir hun singel igjen og skal feste mer og sniffe kokain fra rompa te venninna,eller var det slikke rompa🤔,så skal hun meditere og lese bøker og bli introvert, så får hun ny kjæreste+++++ Siste er vel Trondheim og ny kjæreste ja😅 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (10 timer siden):

Veldig enig, nå begynner det å virkelig holde fra den kanten. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...