Gjest Finlay Skrevet 11. mai 2023 #36581 Del Skrevet 11. mai 2023 J.. skrev (2 timer siden): De tar sin egen podcast lite seriøst? Først var SE borte så hun måtte ha vikar,så var F syk,nå har SE vikar igjen.. SE hadde nok sett for seg at podcasten skulle ligge like høyt (eller høyere) på listene som da de var hos NRK, og at de skulle få tilbud fra de godt betalte andre plattformene. Noe som åpenbart ikke har skjedd. Vet ikke om de har fått annonser/reklamesamarbeid? Hvis ikke, er det vel ikke innbringende på noen måte, og SE gidder vel ikke fortsette🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 11. mai 2023 #36582 Del Skrevet 11. mai 2023 Sarah93 skrev (15 timer siden): Er hun ikke 28? Hun har mange år på seg for å stifte familie og få barn, om det er det hun vil. 35 år regnes som grensa for når et svangerskap blir litt mer risikofylt - men veldig mange får barn senere også. Hun har masse tid! Dessuten vet jeg ikke om hun vil ha barn og familie i det hele tatt. Det hjelper absolutt ingen å fremstille kvinner på under 30 som gamle kjerringer, og her på KG virker det ofte som 30 er det nye 50. Når det er sagt synes jeg kjærlighetslivet til Sophie Elise minner litt om en 14-åring sitt, sett fra utsiden. Og 14 er hun jo absolutt ikke. Hun kan jo følge trenden om å fryse ned sine egg, og få barn når hun vil i fremtiden via surrogat. Man trenger verken kone, mann eller partner. Kun penger. Det vil bli mer og mer av det. Jeg tror ikke det er en god utvikling, men tiden vil vise. Som influencerbransjen, så er det en industri som har eksplodert uten at regelverk og forskning har fulgt med i timen. Dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 11. mai 2023 #36583 Del Skrevet 11. mai 2023 Unødvendig å snakke om noe som pdd ikke er et tema for henne. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Othelia08 Skrevet 11. mai 2023 #36584 Del Skrevet 11. mai 2023 Justlooking skrev (13 timer siden): Det kan man kanskje ta med en klype salt som det meste som har blitt sagt. Kan nok kanskje stemme at hun ikke fikk være med i den kuleste gjengen (hvem fikk vel det), men hun hadde jo både venninner og kjærester. Hun var tidlig spesiell med blondert langt løshår og mye sminke og tok de farlige pillene for å bli veldig brun - og det drev kanskje ikke de kule med. Men hun har holdt kontakt med flere gode venninner, husker hun ene skulle egentlige flytte sammen med henne på Frogner men det ble vel for hektisk med Isak. Hun var også sammen med Mathias som flyttet med til Oslo og de prøvde igjen noen år senere. Da var han den store igjen men det ble veldig kortvarig. Var vel etter Robin. Hun har også sagt hun selv var en mobber så gudene vet kanskje hva som er sannheten 😊 Men nå er det tredje kjæresten som er den «rette» fra Harstad fra hennes ungdomstid 👍 Dette tenkte jeg ofte på da jeg var yngre og leste bloggen hennes! Hun var alltid på fester, hun hang alltid med venninner og hun har alltid hatt kjærester. Jeg sier ikke at man ikke kan bli mobbet etter føle seg ensom selv om man har venner, MEN sånn som hun har skrevet det på bloggen og i den første boken, har hun fått det til å høres ut som at hun alltid satt mutters aleine på rommet sitt, hele oppveksten. Det virker jo bare som om hun mener at vennene hun hadde, og festene hun var på, ikke var bra nok for henne fordi de "populære" og "viktige" personene ikke var der. Noe som bare er tragisk. Det er jo også tydelig at dette med å henge med, og date, de kuleste folka er noe hun overkompenserer for i dag 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mater.sapiens Skrevet 11. mai 2023 #36585 Del Skrevet 11. mai 2023 (endret) På snap ligger det ute video hvor hun scroller gjennom siste skriveprosjekt, og til alles overraskelse handler det om henne selv. (ironi) Endret 11. mai 2023 av mater.sapiens Rettet feil 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NordreSving Skrevet 11. mai 2023 #36586 Del Skrevet 11. mai 2023 (endret) bustelise skrev (23 timer siden): Jeg er stadig forundret. At det er en trofast følger er det ingen tvil om, så vonbroten og bitter som denne personen tydelig må være. Det jeg ikke skjønner er hvordan man kommer til dette stadiet. Hvorfor er man en «trofast følger» av en vilt fremmed person, spesielt hvis man ikke er fornøyd med hvordan denne personen/aksjeselskapet ter seg? Burde man ikke på et eller annet tidspunkt ha sluttet å være en «trofast følger»? Burde det ikke ha blinket noen varsellamper i hodet på et eller annet tidspunkt før man sitter og lirer av seg nedlatende og sinte, anonyme meldinger om kjærestestatusen til en vilt fremmed person? Og nå snakker jeg ikke om dem som argumenterer saklig for hvorfor en Sophie Elise i rampelyset er et samfunnsproblem. Det er noe helt annet. Nå snakker jeg om dem som sitter og bruker hersketeknikker og fraser som «stakkars deg», «du var en nobody» og lignende, til en helt ufarlig sak om kjærlighetslivet hennes. Det verste er at disse personene som skriver dette er sikkert over 14 år også. Dette er rett og slett voksne folk som er glad i sladder, og som viser sine virkelig fæle sider når de får være anonyme. Det triste er at de antakelig ikke skjønner selv at de har et problem. For å forstå dette må man evne å se litt på psykologiske mekanismer knyttet til influencere som SE. Hun spiller på følelsene til folk for å knytte dem til seg. Det handlet om ulike strategier som gjør at følgerne blir følelsesmessig engasjert i henne. Først av alt handler det om hvordan hun henvender seg til følgerne, hun skriver til dem som om de skulle være venninner. Derette deles det betroelser og ting som jo egentlig et dypt private. Akkurat slik som med nære venninner. Så handler det om identifikasjon. Når følgerne kjenner seg igjen i henne oppleves det som om man «er henne». Mobbehistorier fra barndommen er det mange som kjenner seg igjen i, og det skaper enda større nærhet. Det interessante her, rent psykologisk er da at når noen kritiserer SE, så oppleves det som kritikk av følgere og de blir rykker da ut for å forsvare SE. Det samme gjelder kampsakene hennes som også gjør at hun bonder med de som som også har samme kampsak. Det er jo dette hun skrev om på bloggen, da hun fortalte om strategien der hun etter å ha provosert (for å skape engasjement og klikk) hanket inn følgere med å skrive følelsesladede innlegg om dyrevern og miljø. https://sophieelise.blogg.no/1413127332_12102014.html?_gl=1*7zc3lx*_ga*MTkyNDU0NzI2LjE2NzA5MDQ0NzU.*_ga_2SXG691Y94*MTY4MzgwNDE5OS42MjcuMS4xNjgzODA2ODc5LjYwLjAuMA.. I sum er dette grunnen til at noen blir «trofaste følgere». Problemet er bare at over tid blir følgere eldre og blir mer bevisste. Noen føler seg kanskje både lurt og dumme som har trodd på narrativet hennes når de nå gjennomskuer henne. Da er det ikke det minste rart at de går fra å være støttende til å bli motstandere. Tilføyelse: sitatet fra innlegget jeg viser til er grimmere enn jeg husket: «Alt med blogg handler om image – mitt image er at jeg er provoserende, man vet aldri hva man får, jeg kjører den barbie-looken og en gang i blandt må jeg “vinne folk” tilbake igjen med innlegg om dyrevern, at jeg har vært deprimert, blitt mobba osv» Det understreker bare poenget: hun bruker aktivt det som handler om følelser og identifikasjon for alt det er verdt. For å få følgerne til å knytte seg til henne. Dette er også vesentlig for at reklamen fungerer. Kynisme satt i system. Endret 11. mai 2023 av NordreSving La til lenke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 11. mai 2023 #36587 Del Skrevet 11. mai 2023 mater.sapiens skrev (27 minutter siden): På snap ligger det ute video hvor hun scroller gjennom siste skrive prosjekt, og til alles overraskelse handler det om henne selv. (ironi) Hvor interessant er livet hennes egentlig? Er vel 4 boka om hennes liv i en alder av 28 år... Er så narsissistisk at det bikker over til komisk nå😄 26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 11. mai 2023 #36588 Del Skrevet 11. mai 2023 (endret) Carabilla skrev (5 minutter siden): Hvor interessant er livet hennes egentlig? Er vel 4 boka om hennes liv i en alder av 28 år... Er så narsissistisk at det bikker over til komisk nå😄 Ja det er helt utrolig! Skimtet litt av det hun la ut på snap, og det var om hvor hvor dårlig økonomi familien hadde i oppveksten hennes. Nå har jeg ikke lest noen av bøkene hennes, men dette må vel ha vært et tema tidligere? Jeg har i hvert fall lest det i media, mange ganger. Hun drømmer om å bli en anerkjent forfatter, mens realiteten er at hun ikke makter å skrive om annet enn....seg selv. Endret 11. mai 2023 av Finlay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mater.sapiens Skrevet 11. mai 2023 #36589 Del Skrevet 11. mai 2023 Finlay skrev (Akkurat nå): Ja det er helt utrolig! Skimtet litt av det hun la ut på snap, og det var om hvor hvor dårlig økonomi familien hadde i oppveksten hennes. Nå har jeg ikke lest noen av de tidligere bøkene hennes, men dette må vel ha vært et tema tidligere? Jeg har i hvert fall lest det i media, mange ganger. Hun drømmer om å bli en anerkjent forfatter, mens realiteten er at hun ikke makter å skrive om annet enn....seg selv. Hadde hun enda hatt et interessant liv og opplevd mye, men det er jo helt tomt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 11. mai 2023 #36590 Del Skrevet 11. mai 2023 (endret) Finlay skrev (10 minutter siden): Nå har jeg ikke lest noen av bøkene hennes, men dette må vel ha vært et tema tidligere? Jeg har i hvert fall lest det i media, mange ganger. Hun har skrevet om det i 2 tidligere bøker,i sikkert 50 blogginnlegg opp gjennom årene,snakket om det i intervjuer og podcaster (bl.a Millionærhjerne) OG haugevis av IG poster.. Vi har skjønt det! Men så hadde de også hjem,bil,klær og mat så så ille var det ikke,selv om det ikke var det nyeste/beste av alt. Edit - som barn av 90 tallet (og tidligere!) var det også veldig vanlig å arve mye klær og leker,som hun også nevner at hun "måtte". Mange gjorde dette selv om penger ikke var et problem. Endret 11. mai 2023 av J.. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
litenstjerne Skrevet 11. mai 2023 #36591 Del Skrevet 11. mai 2023 J.. skrev (5 minutter siden): Hun har skrevet om det i 2 tidligere bøker,i sikkert 50 blogginnlegg opp gjennom årene,snakket om det i intervjuer og podcaster (bl.a Millionærhjerne) OG haugevis av IG poster.. Vi har skjønt det! Men så hadde de også hjem,bil,klær og mat så så ille var det ikke,selv om det ikke var det nyeste/beste av alt. Edit - som barn av 90 tallet (og tidligere!) var det også veldig vanlig å arve mye klær og leker,som hun også nevner at hun "måtte". Mange gjorde dette selv om penger ikke var et problem. Enda en bok om seg selv og hennes opplevelser. Forstår hun ikke at det er kjedelig? Dette blir bok 4, alle andre handler om mye av det samme gamle. Hva nytt skal hun fortelle som vi ikke vet om? Hvis hun har så lyst å bli forfatter, ja da burde hun lære seg å skrive bøker som faktisk fenger folk. Kjedelig biografi om hvor fælt hun har hatt det er absolutt ikke noe som folk vil lese mer av, tror mange er veldig lei Sophie nå. Men hun er vel kanskje litt desperat nå, offerrollen, må hente sympati. Blir sikkert mye snakk om at media har ødelagt henne, at det er andre sin feil at hun måtte poppe piller og at livet har vært så tøft for henne, ingen andre vet hvordan hun har det, hun må fake alt. Nei vet du hva, det får holde nå!!! 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 11. mai 2023 #36592 Del Skrevet 11. mai 2023 (endret) mater.sapiens skrev (1 time siden): Hadde hun enda hatt et interessant liv og opplevd mye, men det er jo helt tomt. Hun har levd mange parallelle liv, skapt sine egne virkeligheter. Jeg har før argumentert for at bøkene hennes bærer preg av dette. Det er ikke plagiat, men heller ikke virkelig, og fremstår mer som klipp og lim fra andres historier, fra filmer, serier osv, som hun har så har satt inn i eget liv. Ekstremt dårlig språk også. Men det selger. Og det er alt som betyr noe for SE AS. De som kjøper er antagelig veldig unge. Og antagelig også grunnen til at SE AS så veldig gjerne vill beholde sitt terreng i målgruppen 15-25 Endret 11. mai 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 11. mai 2023 #36593 Del Skrevet 11. mai 2023 litenstjerne skrev (11 minutter siden): Men hun er vel kanskje litt desperat nå, offerrollen, må hente sympati. Ja,har jo minket kraftig på samarbeid etter cola-gate,heldigvis. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 11. mai 2023 #36594 Del Skrevet 11. mai 2023 litenstjerne skrev (1 time siden): Enda en bok om seg selv og hennes opplevelser. Forstår hun ikke at det er kjedelig? Dette blir bok 4, alle andre handler om mye av det samme gamle. Hva nytt skal hun fortelle som vi ikke vet om? Hvis hun har så lyst å bli forfatter, ja da burde hun lære seg å skrive bøker som faktisk fenger folk. Kjedelig biografi om hvor fælt hun har hatt det er absolutt ikke noe som folk vil lese mer av, tror mange er veldig lei Sophie nå. Men hun er vel kanskje litt desperat nå, offerrollen, må hente sympati. Blir sikkert mye snakk om at media har ødelagt henne, at det er andre sin feil at hun måtte poppe piller og at livet har vært så tøft for henne, ingen andre vet hvordan hun har det, hun må fake alt. Nei vet du hva, det får holde nå!!! Sofie vil ikke bli forfatter. Hun vil bare tjene mer penger. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 11. mai 2023 #36595 Del Skrevet 11. mai 2023 Finlay skrev (2 timer siden): Ja det er helt utrolig! Skimtet litt av det hun la ut på snap, og det var om hvor hvor dårlig økonomi familien hadde i oppveksten hennes. Nå har jeg ikke lest noen av bøkene hennes, men dette må vel ha vært et tema tidligere? Jeg har i hvert fall lest det i media, mange ganger. Hun drømmer om å bli en anerkjent forfatter, mens realiteten er at hun ikke makter å skrive om annet enn....seg selv. Dårlig økonomi? Hun har aldri visst hva det betyr. Bortskjemt! Og respektløs, som hun veldig ofte er, overfor de som virkelig sliter. Hun har alltid misunt de som er rike, og målt seg selv etter deres standard. Suksess og lykke er for SE ensbetydende kun med masse penger og luksus. Hun er ikke interessert i å skape noe av verdi, noe av betydning. Hun vil kun ha mer penger på kontoen. Og da er de yngste den beste målgruppen å ha, dessverre. Heldigvis sa NRK opp samarbeidet. Så får vi håpe dyre- og miljøvernorganisasjoner også backer snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 11. mai 2023 #36596 Del Skrevet 11. mai 2023 NordreSving skrev (3 timer siden): ... https://sophieelise.blogg.no/1413127332_12102014.html?_gl=1*7zc3lx*_ga*MTkyNDU0NzI2LjE2NzA5MDQ0NzU.*_ga_2SXG691Y94*MTY4MzgwNDE5OS42MjcuMS4xNjgzODA2ODc5LjYwLjAuMA.. I sum er dette grunnen til at noen blir «trofaste følgere». Problemet er bare at over tid blir følgere eldre og blir mer bevisste. Noen føler seg kanskje både lurt og dumme som har trodd på narrativet hennes når de nå gjennomskuer henne. Da er det ikke det minste rart at de går fra å være støttende til å bli motstandere. Tilføyelse: sitatet fra innlegget jeg viser til er grimmere enn jeg husket: «Alt med blogg handler om image – mitt image er at jeg er provoserende, man vet aldri hva man får, jeg kjører den barbie-looken og en gang i blandt må jeg “vinne folk” tilbake igjen med innlegg om dyrevern, at jeg har vært deprimert, blitt mobba osv» Det understreker bare poenget: hun bruker aktivt det som handler om følelser og identifikasjon for alt det er verdt. For å få følgerne til å knytte seg til henne. Dette er også vesentlig for at reklamen fungerer. Kynisme satt i system. Viktig innlegg som viser hvor iskaldt kynisk denne bedriftseieren er! Det uthevede burde vært limt øverst på hver eneste side i tråden - og ligget som en advarsel på hennes IG og andre bedriftskanaler! 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 11. mai 2023 #36597 Del Skrevet 11. mai 2023 (endret) SE AS forsøker desperat å holde seg ung, slik at hun kan beholde den yngste målgruppen. Mye beror nok på at hun ikke evner å forandre sitt image, "den fortapte unge jenta som bare prøver å finne seg selv." Men undersøkelser viser også at de yngste bruker veldig mye penger på produkter som influencere promoterer: https://digitalmarketinginstitute.com/blog/20-influencer-marketing-statistics-that-will-surprise-you " 70% of Teens Trust Influencers More than Traditional Celebrities It's extremely difficult for brands to build the same level of trust that influencers possess, but thanks to influencer marketing that trust can be transmitted to your brand. So much so that 4 in 10 Millennial subscribers say their favorite influencer understands them better than their friends. Another effect of influencer marketing is that brands don't have to waste resources promoting themselves, and instead use influencers to speak on their behalf and deliver the message they want people to hear and trust." Endret 11. mai 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 11. mai 2023 #36598 Del Skrevet 11. mai 2023 Carabilla skrev (3 timer siden): Hvor interessant er livet hennes egentlig? Er vel 4 boka om hennes liv i en alder av 28 år... Er så narsissistisk at det bikker over til komisk nå😄 Det er nesten så det begynner å bli en parodi på parodien om henne selv. Det surrealistiske er at det er hun selv som skriver det. Antar det går litt dårlig generelt med firmaet når hun føler hun må gi ut en ny bok, for der kan hun komme med div. utsagn som får oppmerksomhet i media. Håper media ikke gir den boken oppmerksomhet - det er mange dyktige forfattere som virkelig hadde fortjent oppmerksomhet i media. Sofie Steen Isachsen er ikke blant dem. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 11. mai 2023 #36599 Del Skrevet 11. mai 2023 J.. skrev (3 timer siden): Hun har skrevet om det i 2 tidligere bøker,i sikkert 50 blogginnlegg opp gjennom årene,snakket om det i intervjuer og podcaster (bl.a Millionærhjerne) OG haugevis av IG poster.. Vi har skjønt det! Men så hadde de også hjem,bil,klær og mat så så ille var det ikke,selv om det ikke var det nyeste/beste av alt. Edit - som barn av 90 tallet (og tidligere!) var det også veldig vanlig å arve mye klær og leker,som hun også nevner at hun "måtte". Mange gjorde dette selv om penger ikke var et problem. Litt samme strategi som Durek Verrett holder på med. Bare at han har løyet på seg en svært priveligert oppvekst i luksus som han absolutt ikke hadde. Det er ingen skruper når det kommer til å skape narrativer de tror selger, de lyver som andre puster. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 11. mai 2023 #36600 Del Skrevet 11. mai 2023 (endret) Frisk Frosk skrev (15 timer siden): Det er nesten så det begynner å bli en parodi på parodien om henne selv. Det surrealistiske er at det er hun selv som skriver det. Antar det går litt dårlig generelt med firmaet når hun føler hun må gi ut en ny bok, for der kan hun komme med div. utsagn som får oppmerksomhet i media. Håper media ikke gir den boken oppmerksomhet - det er mange dyktige forfattere som virkelig hadde fortjent oppmerksomhet i media. Sofie Steen Isachsen er ikke blant dem. Leste nettopp intervju med en ung forfatter, som var lei presset om å måtte være aktiv på sosiale medier for å selge bøker. Men sånn har det blitt. "Rahma Hamed (22) har skrevet ferdig sin andre bok, men gleden har blitt overskygget av forventningspresset om å promotere boka på sosiale medier." https://www.nrk.no/osloogviken/forfatter-rahma-hamed-_22_-foler-hun-ma-vaere-influenser-for-a-selge-boker-1.16050868 Endret 12. mai 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå