Carrie_S Skrevet 27. februar 2023 #35041 Del Skrevet 27. februar 2023 2 minutter siden, Blueberrysmoothie said: Ser det er ny informasjon om at NRK ikke kan bekrefte det Se og Hør sier, så kanskje for tidlig å juble men det ville vært fullstendig totaaalt hinsides om hun fikk fortsette i NRK. Da hadde klagestorm til Stortinget vedrørende statskanalen blitt neste! ✊ De vil neppe bekrefte før SE og Fetisha har fått beskjed, og det skjer i morgen. Så kommer pressemeldingen etterpå. Er vanlig at man ikke bekrefter om media er tidlig ute. Se og Hør ville ikke skrevet dette uten meget gode kilder. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 27. februar 2023 #35042 Del Skrevet 27. februar 2023 Ikke noe å juble for, synes jeg. Bare veldig skremmende og trist at Nrk i første omgang skrev kontrakt for deretter å tåkelegge alle innsigelser. Den tillitssmellen vil sitte lenge i. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mykemule Skrevet 27. februar 2023 #35043 Del Skrevet 27. februar 2023 Carrie_S skrev (2 minutter siden): De vil neppe bekrefte før SE og Fetisha har fått beskjed, og det skjer i morgen. Så kommer pressemeldingen etterpå. Er vanlig at man ikke bekrefter om media er tidlig ute. Se og Hør ville ikke skrevet dette uten meget gode kilder. Se og hør er vel ikke hva jeg ville kalle en reliabel kilde, men håper selvsagt NRK velger å avslutte dette samarbeidet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 27. februar 2023 #35044 Del Skrevet 27. februar 2023 NRK sier jo nå at ingenting er avgjort å møte fortsetter i morgen.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 27. februar 2023 #35045 Del Skrevet 27. februar 2023 Glufseguri skrev (7 minutter siden): 1-0 til de sjalu bitre kjerringene😘 Bra jobbet til dere som har sendt inn klager, det hjelper å bruke stemmen sin❤️ Kan ikke snu ryggen til over 4000 klager når klagerne er med på å sponse det. Nå håper jeg NRK bekrefter at hun er ferdig 🤞 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 27. februar 2023 #35046 Del Skrevet 27. februar 2023 Isild skrev (2 timer siden): Klarer ikke å se det som annet enn trolling når noen skriver at man her i tråden ser opp til Sophie Elise og føler sjalusi. Jeg tror ikke det. De som liker henne og synes hun er et sexy forbilde kan godt tro at vi som ikke er millionærer og ser naturlige ut, bare klager fordi vi er sjalu. Jeg kunne godt tenkt meg vært rik. Men IKKE om jeg måtte se ut som henne, feste som henne og være i slikt miljø, og være kjendis. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 27. februar 2023 #35047 Del Skrevet 27. februar 2023 7 minutter siden, K_mb said: Kan ikke snu ryggen til over 4000 klager når klagerne er med på å sponse det. Nå håper jeg NRK bekrefter at hun er ferdig 🤞 4 000 klager bør ikke automatisk lyttes til og gi konsekvens. Husk at det kom inn 6 000 klager i FORKANT av at programmet ble lansert, da NRK lagde "Faten tar valget". Men i dette tilfellet er jo kritikken bred, i tillegg til de 4 000, så saken er selvsagt annerledes. Men klagestorm i seg selv kan ikke være nok til at noe trekkes. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 27. februar 2023 #35048 Del Skrevet 27. februar 2023 Jeg tipper at neste gang SE legges inn til avrusning kommer hun til å gi oss klagerne og media skylda for at hun ble så psykisk dårlig at hun fikk tilbakefall. 33 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 27. februar 2023 #35049 Del Skrevet 27. februar 2023 Made4u skrev (1 time siden): Registrerer meg også at NRK ser ut til å ha snudd og at de nå gjennomgår kontrakten de har med Sophie Elise, jeg håper inderlig at den gjennomgangen medfører at hun tas av lufta og er ferdig i NRK. Håper også at det vil være en tankevekker for andre mediehus, og at samtlige av dem slutter å løfte henne frem i media (noe som er gratis reklame for henne), mindre publisitet rundt henne vil medføre at hun i mindre grad vil ha sjanse til å ha inflytelse over andre som det horrible forbildet hun er. Selv er jeg sjokkert over hvordan media ukritisk har løftet henne frem tross den skadlige påvirkningen hun har, verre forbilde for unge mennesker er vanskelig å finne, hun representerer rett og slett moralsk forfall og derfor er det skremmende at hun er løftet frem som hun er. Selv ikke oss som ikke ville funnet på å klikke oss inn på hennes sider, og slik støtte opp under galskapen, vi kan ikke unngå å få med oss hva som skjer da hun løftes frem i medier vi også benytter, det er ille at media er så ukritisk. Mest av alt er det jo dem som frekventerer hennes profiler som må slutte med det, bare om mennesker slutter å følge henne så vil galskapen ta slutt - det virker dessverre ikke som om vi er der da alt for mange klikker seg inn på hennes profiler og slik opprettholdes jo også galskapen. Hadde det vært opp til meg så skulle hun aldri mer blitt nevnt i media og så kunne det med hell vært blokkert for at folk kunne besøke hennes profiler også, det ville vært det beste både for henne og omverden. Tenker at hun ikke hadde hatt vondt av å måtte finne en annen jobb, snarere heller at det ville vært sunt for henne og kunne nok hjulpet henne til å få bedre verdier også (verdiene hun står for nå må jo sees som moralsk forfall, overfladisk så det blir horribelt å betrakte). Er helt enig med deg. Vil bare kommentere det jeg har uthevet: Jeg tror det har vært en nødvendighet for en del å gå inn i hennes kanaler og faktisk se/høre hva som blir presentert, slik at en kan argumentere mot feks NRK sin fremstilling av den veganske, dyrekjære, og gode forbilde hun solgte seg inn som. Det har vært altfor mange som ikke har gjort det, og derfor slukt hennes fremstilling som «ei lita jente som prøver å finne sin vei her i livet». Men nå har trollet sprukket, og et lys har gått opp for flere enn «folk på KG». 6 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 27. februar 2023 #35050 Del Skrevet 27. februar 2023 "Nananananana Rehab, nannaananana no no no" "Ting jeg har lært 2.0" Altså.... Woohoo! 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havnefogden Skrevet 27. februar 2023 #35051 Del Skrevet 27. februar 2023 Se&Hør har ganske sikkert gode kilder, så vi får sannsynligvis bekreftet opphør av kontrakten i morgen. Dette er en kraftig ripe i lakken for NRK generelt, men først og fremst for Kringkastingssjefen og de småkongene i Underholdningsavdelingen som sannsynligvis har hatt den opprinnelige ideen om å hyre inn Sophie Elise AS. Sistnevnte firma vil antakelig kreve en klekkelig kompensasjon for bruddet. Hvorvidt det kan føre fram tør jeg ikke spekulere i, all den stund jeg ikke kjenner vilkårene for eventuelt brudd av denne kontrakten. Mon tro om andre kommersielle aktører ønsker å hyre inn disse frivole damene til å fortsette podcast-suksessen? Vil vil få en test på hvor stor skaden er etter pose-gate i løpet av kort tid. Så har vi de samarbeidspartnerne til SE som har lagt ting på vent. Vil de gi plass, eller et endelig nei til samarbeidet. Det kan bli mye "moro" enda. Og neste uke skal Kringkastingsrådet behandle klagen. De som her påstår at Kvinneguiden mer eller mindre kan ta æren for at 4.000 klager er kommet inn, tror jeg må besinne seg litt. Det er veldig mange færre aktive i denne tråden enn 4.000. 20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 27. februar 2023 #35052 Del Skrevet 27. februar 2023 MyMichelle skrev (6 minutter siden): Jeg tipper at neste gang SE legges inn til avrusning kommer hun til å gi oss klagerne og media skylda for at hun ble så psykisk dårlig at hun fikk tilbakefall. Hun hinter allerede til det. Ble helt sjokkert over de uttalelsene om døden. Enten det er manipulativ adferd eller reelle tanker, så er det jo krise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 27. februar 2023 #35053 Del Skrevet 27. februar 2023 (endret) 3 hours ago, Made4u said: Nå må media og ikke minst dere slutte å fremme dette moralsk forkastlige mennesket, hun senker standarden for moralske verdier og er en serdeles dårlig rollemodell for unge mennesker. NRK bør sparke henne, media må slutte å løfte henne frem og slik markedsføre henne, og dere må slutte å følge alt hun publiserer. Jeg forstår at dere ser opp til henne og føler sjalusi, men stopp galskapen det er å klikke dere inn på linker som opprettholder galskapen det er at hun får fortsette å ha suksess og tjene penger på at dere er stalkere. Jeg vil ha meg frabedt at du sier at jeg og andre føler noe som slags helst for sjalusi for Sophie Elise, for det gjør vi faktisk ikke. Er det en ting du finner i den tråden her, så er det saklig kritikk til hvordan hun driver businessen sin på, og hvordan hun over en lang periode har jobbet iherdig med å spille på pupper, sex og rusmidler i ulik grad. Hun har i en årrekke vært en stor aktør i å knuse selvbildene til unge jenter. Hva i alle DAGER er det som gjør at du tror det er sjalusi det er snakk om? Sophie Elise sin formue hadde jeg ikke tatt i om jeg så fikk betalt for det engang. De blodpengene hennes har hun sannelig gjort seg "fortjent" til. Det er ikke snakk om sjalusi, det er snakk om en reell bekymring for hvordan hun har fått holdt på så og si uten å møte kritikk for noe som helst, i altfor, altfor mange år. Dersom du virkelig tror at dette dreier seg om sjalusi, så har du først og fremst ikke forstått noe som helst av hva denne saken går ut på - og du bagatelliserer all form for saklig kritikk som har blitt fremmet i denne tråden her. Og en annen ting.. Stalker? For ordens skyld følger jeg ikke frøkna på Instagram engang. Endret 27. februar 2023 av Vixella Skrivefeil. 13 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 27. februar 2023 #35054 Del Skrevet 27. februar 2023 lurker skrev (16 minutter siden): 4 000 klager bør ikke automatisk lyttes til og gi konsekvens. Husk at det kom inn 6 000 klager i FORKANT av at programmet ble lansert, da NRK lagde "Faten tar valget". Men i dette tilfellet er jo kritikken bred, i tillegg til de 4 000, så saken er selvsagt annerledes. Men klagestorm i seg selv kan ikke være nok til at noe trekkes. Jeg håper og tror at klagene og reaksjonene som har preget nyhetsbildet fører til en terminering av kontrakten. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 27. februar 2023 #35055 Del Skrevet 27. februar 2023 Vixella skrev (8 minutter siden): Jeg vil ha meg frabedt at du sier at jeg og andre føler noe som slags helst for sjalusi for Sophie Elise, for det gjør vi faktisk ikke. Er det en ting du finner i den tråden her, så er det saklig kritikk til hvordan hun driver businessen sin på, og hvordan hun over en lang periode har jobbet iherdig med å spille på pupper, sex og rusmidler i ulik grad. Hun har i en årrekke vært en stor aktør i å knuse selvbildene til unge jenter. Hva i alle DAGER er det som gjør at du tror det er sjalusi det er snakk om? Sophie Elise sin formue hadde jeg ikke tatt i om jeg så fikk betalt for det engang. De blodpengene hennes har hun sannelig gjort seg "fortjent" til. Det er ikke snakk om sjalusi, det er snakk om en reell bekymring for hvordan hun har fått holdt på så og si uten å møte kritikk for noe som helst, i altfor, altfor mange år. Dersom du virkelig tror at dette dreier seg om sjalusi, så har du først og fremst ikke forstått noe som helst av hva denne saken går ut på - og du bagatelliserer all form for saklig kritikk som har blitt fremmet i denne tråden her. Og en annen ting.. Stalker? For ordens skyld følger jeg ikke frøkna på Instagram engang. Det er vel ingen (voksne) ved sine fulle fem som ser opp til og føler sjalusi når det gjelder Sofie … Apropos, har hun byttet management, som skal være med i møtet? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 27. februar 2023 #35056 Del Skrevet 27. februar 2023 IreneV skrev (52 minutter siden): Du hadde jo Brennhovd og Nitter, to andre influencere, som sa at de var gravide, men skulle ta abort, og at det var som "å kaste en brødskive i søpla", så lo de, og dro videre på fest fra rød løper. Det er så trist. Fritt fall.Ingen kjærlighet, verken til seg selv eller andre. Aldri hørt navnene deres engang. Enig i at det er trist. Og glad for at jeg aldri har følt behov for å følge noen influensere eller se realityserier de eventuelt har deltatt i. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 27. februar 2023 #35057 Del Skrevet 27. februar 2023 Havnefogden skrev (14 minutter siden): Mon tro om andre kommersielle aktører ønsker å hyre inn disse frivole damene til å fortsette podcast-suksessen? Det er jeg HELT sikker på. De drar sannsynligvis med seg en stor lytterskare, og litt kokain her og et nakenbad der, blandet med en god dose sexprat, er på ingen måte avskrekkende for en kommersiell aktør. Kanskje tvert i mot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 27. februar 2023 #35058 Del Skrevet 27. februar 2023 MyMichelle skrev (14 minutter siden): Aldri hørt navnene deres engang. Enig i at det er trist. Og glad for at jeg aldri har følt behov for å følge noen influensere eller se realityserier de eventuelt har deltatt i. Jeg er ikke på sosiale medier, og har heller ikke tv. Jeg så dette i en nettavis, et intervju fra rød løper. Jeg har engasjert meg i influencere, sosiale medier og psykisk hels siste halvåret, og kan bare si at det er et mørke uten like. Det må komme regelverk, og endringer på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 27. februar 2023 #35059 Del Skrevet 27. februar 2023 Donpedro skrev (1 time siden): Nja. Hvis man har inngått en kontrakt, og man bryter denne, så følger det jo av ren juss at man kan bli sagt opp. Jeg tror brukeren viser til SE sin egen påstand at hun er blitt kansellert. Hun har selvfølgelig ikke blitt kansellert av noen. Hun kansellerte seg selv. 12 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
badevakta Skrevet 27. februar 2023 #35060 Del Skrevet 27. februar 2023 Det er jo smått utrolig at det har gått 15 dager uten at NRK har greid å fått en avklaring, les: terminert kontrakten. Enten så mangler noen handlekraft eller så er det inngått en særs dårlig avtale for NRK sin del. Sannsynligvis en kombinasjon av de to momentene. Noen bør ta hatten sin og gå i NRK også. 17 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå