Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, FruR said:

Var bildet en del av en billedkarussel da det ble postet? Sånn som SE sier … Noen som vet? Jeg sliter litt med å tro på at hun ikke ser på bildene før hun poster dem . 

Ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pust skrev (Akkurat nå):

Jeg tror det er seriøse møter mellom toppledelsen i NRK og de ansvarlige i underholdningsavdelingen, i dag, dagen etter at Debatten informerte om at det ikke er bildet med posen som er det eneste problematiske, men at influenseren ble hyret inn fordi hun er veganer, miljøaktivist og dyreverner - men serverer kun griseprat (pun intended!) i stedet for det NRK hadde håpet på. NRK trodde de hadde kjøpt inn en kjent figur som kunne snakke til unge jenter om viktige temaer, i stedet får de navlebeskuende tomprat ispedd forherligelse av risikosex, pikk, fyll og rus. 

Noen har ikke gjort jobben sin før de engasjerte den mest kyniske influenseren de kunne finne, og det må de nå gjøre noe med. Den som blir det mest tydelige «offeret» er SE AS

Ja, jeg savnet standardsvaret  alle vi som klaget fikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å ikke tenke på hvor farlig innholdet i podcasten er for unge (og mindreårige) er. At hun liker ‘å gå ned på menn’.. I rene ord; hun liker å suge menn. Gi blowjob, med mange forskjellige.. Hun liker også å ha sex med mange menn, å bli rundpult i rene ord.  Dette ønsker NRK å bidra til blir spredt ut til unge lyttere.. Ønsker NRK dette?? Alle dere med småbarn og ungdommer. Det er ikke å bare høre på noe annet om man ikke liker innholdet, som sjefen i NRK sjokkerende nok uttalte.. Mange. barn og unge vil gjerne bli som henne. Særlig de som ikke har trygge grensesettende foresatte rundt seg. 

• Liker 40
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blinkie
Drizzt skrev (15 timer siden):

Ja, han var virkelig på topp!

Og en liten oppsiktsvekkende video her ... https://tv.vg.no/video/259017/solvang-hores-ut-som-forskjellsbehandling?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos2&utm_medium=dre-63f7dffd5334f4bcceb4f71b

Her sier kringkastingssjefen rett ut at NRK ikke har kontroll på SE.

https://www.vg.no/rampelys/i/jlklL9/kringkastingssjefen-tar-selvkritikk-i-sophie-elise-saken

Wow, tenkte dere ikke på det FØR dere inngikk avtalen med henne? Har dere ingen jurister i NRK å advare dere mot avtaleinngåelsen med SE?

Så enig. Direkte pinlig å høre kringkastingssjefen snakke på direkte sendt TV !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Humas said:

Jeg klarer ikke å ikke tenke på hvor farlig innholdet i podcasten er for unge (og mindreårige) er. At hun liker ‘å gå ned på menn’.. I rene ord; hun liker å suge menn. Gi blowjob, med mange forskjellige.. Hun liker også å ha sex med mange menn, å bli rundpult i rene ord.  

Å bli rundtpult betyr ikke at man har sex med mange menn. Det kan bare betyr at man får seg en real omgang med en enkelt mann. 

Jeg synes det er greit at kvinner snakker åpent og direkte om hva de liker å gjøre seksuelt, og jeg mener at det ikke er feil at en kvinne synes det er fint å ha sex med mange menn som singel. Det som gjør det vanskelig i dette tilfellet, er fordi det kommer i en forvirrende innpakning. Det første debattanten i går, hun fra Bergen (husker ikke navnet), sa at hun syntes at podden var dårlig redigert. Den mangler mål og retning. Man sier en sak det ene øyeblikket, og noe helt motsatt i det andre. 
Hvis de hadde kommunisert at dette var en podd, rett fra levra, for unge kvinner mellom 20 og 30 år, men ikke barn under 18, tror jeg ikke like mange hadde reagert. 

Endret av Carrie_S
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carrie_S skrev (12 minutter siden):

Å bli rundtpult betyr ikke at man har sex med mange menn. Det kan bare betyr at man får seg en real omgang med en enkelt mann. 

Jeg synes det er greit at kvinner snakker åpent og direkte om hva de liker å gjøre seksuelt, og jeg mener at det ikke er feil at en kvinne synes det er fint å ha sex med mange menn som singel. Det som gjør det vanskelig i dette tilfellet, er fordi det kommer i en forvirrende innpakning. Det første debattanten i går, hun fra Bergen (husker ikke navnet), sa at hun syntes at podden var dårlig redigert. Den mangler mål og retning. Man sier en sak det ene øyeblikket, og noe helt motsatt i det andre. 
Hvis de hadde kommunisert at dette var en podd, rett fra levra, for unge kvinner mellom 20 og 30 år, men ikke barn under 18, tror jeg ikke like mange hadde reagert. 

Jeg synes også at kvinner må få snakke åpent om sex, og de må gjerne bruke vulgære uttrykk, hvis de er mest komfortable med det. Det fjerner jo ikke det problematiske i at hun sitter i NRK-studio og forteller at kondom er "fette nørd" og snakker ned prevensjon. For første gang på mange år går aborttallene blant unge jenter opp og det er en bekymringsfull økning i gonore. Rus og tilfeldig sex er heller ingen god kombinasjon. Og så oppfordrer hun jenter til å dele dickpicks i tillegg...

Podden er ikke dårlig redigert, den er ikke redigert. Det kan den jo ikke være? NRK-ledelsen ser ut til å tro at Sophie Elise prater om rasisme, psykisk helse og andre viktige temaer, men i realiteten går det mest i risikosex...

• Liker 27
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg fremstår ansettelsen av SE som et rent taktisk grep for å sikre seg en flom lyttere, og at hennes "engasjement" rundt miljø og dyrevern kun er en dekkhistorie for å gjøre det hele litt lettere å fordøye. NRK har opptrådt som sultne gribber i denne saken i et forsøk på å konkurrere med kanaler som TV2 som ikke må forholde seg til samme retningslinjer. De håpet kanskje i det lengste at SE ville oppføre seg når hun ble ansatt i en statsfinansiert kanal, men da hun motbeviste dette først og fremst på Lustrabadet, valgte de å lukke øynene fordi grådighet åpenbart triumfer fornuft. De valgte også å ignorere alt av reaksjoner da nyheten om at hun ble ansatt i NRK kom ut. Det som nå har skjedd er virkelig ingen overraskelse. Hvis noen i NRK tror at SE er oppriktig lei seg så er det isåfall kun fordi hun ble fersket. Hennes forutsigbare offerrolle-respons i podcasten vitner om det hun egentlig mener og føler i denne saken.

Tillegg: Må dessuten legge til at det er sjokkerende hvilken særbehandling hun har fått av NRK. Nå er det en artikkel ute på nettsiden deres der Funkygine som også var ansatt der i forbindelse med innspillingen av Norges Tøffeste, forteller at hun ikke kunne ha noen kommersielle avtaler før, under eller etter innspillingsperioden. Det gjaldt også reklame for egne produkter. SE har hatt frie tøyler samtidig som hennes lønn er hemmeligholdt mens andre ansatte slik som Fredrik Solvang må leve med at alle har innsyn i hva han tjener. 

Endret av Fizzypo
Lagt til siste avsnitt
  • Liker 32
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (46 minutter siden):

Jeg tror det er seriøse møter mellom toppledelsen i NRK og de ansvarlige i underholdningsavdelingen, i dag, dagen etter at Debatten informerte om at det ikke er bildet med posen som er det eneste problematiske, men at influenseren ble hyret inn fordi de trodde hun var veganer, miljøaktivist og dyreverner - men serverer kun griseprat (pun intended!) i stedet for det NRK hadde håpet på. NRK trodde de hadde kjøpt inn en kjent figur som kunne snakke til unge jenter om viktige temaer, i stedet får de navlebeskuende tomprat ispedd forherligelse av risikosex, pikk, fyll og rus. 

Noen har ikke gjort jobben sin før de engasjerte den mest kyniske influenseren de kunne finne, og det må de nå gjøre noe med. Den som blir det mest tydelige «offeret» de kan gjøre er å si opp kontrakten med SE AS.

Synes de heller skulle hente inn jenter/kvinner som f eks er gründere. Det hadde vært mye bedre.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (16 timer siden):

Ja, han var virkelig på topp!

Og en liten oppsiktsvekkende video her ... https://tv.vg.no/video/259017/solvang-hores-ut-som-forskjellsbehandling?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos2&utm_medium=dre-63f7dffd5334f4bcceb4f71b

Her sier kringkastingssjefen rett ut at NRK ikke har kontroll på SE.

https://www.vg.no/rampelys/i/jlklL9/kringkastingssjefen-tar-selvkritikk-i-sophie-elise-saken

Wow, tenkte dere ikke på det FØR dere inngikk avtalen med henne? Har dere ingen jurister i NRK å advare dere mot avtaleinngåelsen med SE?

Mistenker at det er han som får en skjennepreken av sjefen jeg...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at uttalelsen kommer altfor sent. Det virker som NRK kanskje allerede har tatt en liten samtale med Sophie Elise etter gårsdagens debatt og satt ned foten. Sammen med en medierådgiver har de kokkelert sammen denne uttalelsen, og håper det er nok til å kunne fortsette ha henne i staben. For jeg tviler på at de kommer til å sparke henne. Dessverre...

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

missLynch skrev (6 minutter siden):

– Jeg vet hvem jeg er og hva jeg står for, men dette har vært en solid wake up call for meg. Når man står i en situasjon som jeg har gjort nå, blir det krystallklart hva som betyr noe og hvem man vil være, og det har jeg manglet en stund.

Kan noen plukke dette fra hverandre for meg, jeg får ikke tak på hva hun mener retorisk sett 🤦‍♀️ Hun vet altså hvem hun er i første setning. Flott.

I setning nr to sier hun at pga situasjonen hun står i, forstår hun hvem hun vil være, og det har hun manglet en stund (??). Hun vet hvem hun er, men likevel da IKKE (setning to). Dette er fryktelig uklart språk og sier egentlig ingenting, det er innpakket vås som ikke gjør annet enn å tåkelegge og unngå å si med rene ord hva problemet er. 
Og hva er «wake-up call`en»? Er det posen til Haukland som syntes på bildet? Skulle den heller vært gjemt bak ryggen?.Er det det faktum at hun ikke sjekket bildet godt nok før det havnet på Instagram? Er det den noe uheldige teksten som akkompagnierte bildet? Er det oss og media som ser bildet og som er uventet observante og kristiske? Hun sier ingen ting med substans i disse setningene. Jeg gir opp. God fredag 🥳

Min tolkning slik jeg forstår dette språklige røret av en sammensetning av ord:

Det hun sier er at hun vet hvem hun er og hva hun står for, men at det er i kontrast med det hun fremstiller seg som for å tjene penger. Nå som hun står i denne situasjonen er det blitt krystallklart at grådigheten etter penger ødelegger en smule for henne som person. Så hun fikk en solid wake up call å være mer forsiktig med grådigheten etter penger og at det hun fremstiller seg utad ikke ødelegger i slik grad for henne som person.

Det er slik jeg forstår det språklige røret i sitatet. 

Det er vanskelig å si noe med substans når alt man prater om er pinner, slappe eller ei, hvor teite kondomer er, rundtpuling, suging og annen griseprat som passer for sex phone (slike de hadde i gamle tider).

Endret av Drizzt
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Fizzypo said:

For meg fremstår ansettelsen av SE som et rent taktisk grep for å sikre seg en flom lyttere, og at hennes "engasjement" rundt miljø og dyrevern kun er en dekkhistorie for å gjøre det hele litt lettere å fordøye. .

Det har jeg trodd hele veien også! Og jeg opplevde at det langt på vei ble bekreftet av kringkastingssjefen i går, da hun snakket entusiastisk om hvordan lytterne av podden også hørte på annet innhold hos NRK og hvordan de da konverterte lytterne til flere produkter på NRK sin plattform. 

Endret av Carrie_S
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun beklager jo bare for å ha postet bildet,det er bokstavelig talt det hun sier.

Hun beklager ikke for "inntrykket" bilde kan gi,ref narkotika.

Så sier det igjen - hun er bare lei seg for å ha fått en så stor negativ mediaoppmerksomhet,men ingenting om hvorfor det ble slik.

• Liker 27
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på.. Følger virkelig unge jenter under 18 år med på Sophie E..? Vil tro jenter i den alderen anser en kvinne på snart 30 år for å være eldgammel i deres øyne. 
Er det ikke egentlig slik at mange som følger med på henne er litt eldre. Og de gjør det mest for å se et shitshow. En dame som er på vei til selvdestruksjon i plastiske operasjoner, mislykkede kjærlighetsforhold og rusmisbruk. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Felis said:

Jeg synes også at kvinner må få snakke åpent om sex, og de må gjerne bruke vulgære uttrykk, hvis de er mest komfortable med det. Det fjerner jo ikke det problematiske i at hun sitter i NRK-studio og forteller at kondom er "fette nørd" og snakker ned prevensjon. For første gang på mange år går aborttallene blant unge jenter opp og det er en bekymringsfull økning i gonore. Rus og tilfeldig sex er heller ingen god kombinasjon. Og så oppfordrer hun jenter til å dele dickpicks i tillegg...

Enig! Jeg er også bare positiv til at vi jenter og kvinner skal snakke mer om sex og føle oss friere.

Men jeg tror det hadde vært bedre for unge kvinner om det er jenter/kvinner som var psykisk friske og faktisk frie, som gjør det.

Sophie Elise har vist gjennom mange år at hun ikke er frisk i det hele tatt. I tillegg er det tydelig at hun bruker sex og seksuell oppmerksomhet for å føle seg bedre, men på en usunn måte.

Så, ja til en podcast der jenter og kvinner snakker åpent om puling, men da helst av noen som er friske og tar med seg de poengene Kristin Spitznogle har her:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/pop-feminismen-har-inntatt-nrk/o/5-95-931965

"For godt over 20 år siden stilte jeg spørsmål ved budskapet til datidens store ikoner, karakterene Carrie & co, i serien Sex og singelliv. De forfektet et budskap om at kvinner kunne ha sex som menn. Det stemte ikke da, og det stemmer ikke nå. Kvinner og menn er ulike både biologisk og psykologisk, og har ulike seksuelle behov og interesser. Dette er noe all nøktern forskning har bekreftet både krysskulturelt og transhistorisk."

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (4 timer siden):

Hvor er vennene til Sofie i dette kaoset? Hvorfor støtter de ikke Sofie og uttaler seg til mediene? Og hva er det med med dem som dukker opp fra skyggene og bader i lyset fra SE AS akkurat nå? Det er noe merkelig over det, for eksempel redaktøren for nettstedet Subjekt, Danby C, en mann som gjerne liker å fremstå som intellektuell og saklig, en som i alle fall jeg ikke kan tro har noe til felles med SE / Sofie annet enn at de noen ganger er i samme rom og «drikker fra samme flaske», han er nå plutselig en veldig nær venn. Det samme gjelder gjestekommentatoren i Vårt Land, David S; ville han ha sine fem minutter i studiolyset - eller er det noe annet og mer fysisk som lå bak den litt pubertale forsvarstaler hans i Vårt Land og i Debatten-studio?

Fetisha og Co fester hverfall som vanlig, ser ikke ut som denne saken berører de noe særlig. Full party-bildekaruseller som vanlig på IG der. Bortsett fra at Sofie ikke er avbildet der. 
Danby Choi har vært avbildet i bare shortsen på rotur i nord med Sofie, så de er nok gode venner ja. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...