Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Inocybe skrev (23 timer siden):

Sikker på @FruJohansen hadde debattert både godt og saklig om hun velges og vil stille 👍. Hun har tross alt aldri vist noe annet "til tross for" hun også har en KG-bruker.
Vendettaen enkelte influencere kjører mot @FruJohansen  stammer nok fra samme influenceres redsel for å bli satt på plass av henne. De vet nok meget godt FruJohansens argumenter holder mens de selv bare kan stille med syting og offerrolle. 

Amen. Hun og Kong Halvor har virkelig fått satt utfordringene med influenser bedriftene på kartet de siste ukene. Dagbladet (?) har i dag en artikkel om problemet med at influenser bedriftene får kjøre sololøp uten at noen stiller spørsmål, hver gang de har tråkket feil. Det er så utrolig bra at alt dette blir satt på agendaen nå. De er påvirkere og har stor makt/innflytelse og det er langt på overtid at hvordan de holder på blir synlig og satt spørsmål ved.
Tror faktisk at SE/NRK saken har gitt mange (feks journalister) en helt annen innsikt i hvordan influensere har fått holde på alt for lenge og nå kommer til å møte dette på en helt annen måte🙌 Hersketeknikkene (kansellering, hets, alle hater meg) vil forhåpentligvis gjennomskues mye lettere. 

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lurker skrev (6 minutter siden):

Montro hva som skjer bak lukkede dører i NRK i dag.

Det hadde jo vært greit oppbygd om planen er at de lar Sophie Elise legge ut sin "unnskyldning" i dag tidlig, for så å sende ut en pressemelding om at samarbeidet er avsluttet i 16-tiden.

Jeg er ganske sikker på at det er sånn andre medier ville gjort det, om det var hos dem dette skjedde. Men NRK har jo vist seg å virkelig kjøre sin egen stil, så det blir spennende å se ...

Jeg tror ikke SE har noe samarbeid med NRK lenger når alle klagene skal behandles…

De siste dagene har vært en klar pekepinn mot at samarbeidet avsluttes, men det burde selvfølgelig skjedd mye før. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører ikke på podcasten, men ser noen stiller spørsmål ved hvor vennene hennes er oppi det hele.
Sa Fetisha noe som helst da SE snakket om det som hadde skjedd, i den nyeste episoden? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Othelia08 skrev (1 minutt siden):

Jeg hører ikke på podcasten, men ser noen stiller spørsmål ved hvor vennene hennes er oppi det hele.
Sa Fetisha noe som helst da SE snakket om det som hadde skjedd, i den nyeste episoden? 

Ja.

Innimellom den kroniske latteren,sier hun bare at det er veldig synd på SE,som har stått i denne stormen,at etter å ha tenkt på det står SE i en storm hver februar (insert latter),og at "jaja,nå har de jo snakket om elefanten i rommet!".

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilma89 skrev (44 minutter siden):

Men hun unngår jo ikke kritikk på noen som helst måte. Den flommer jo over. Jeg støtter på ingen måte Sophie Elise. Var faktisk en av de som sendte inn klage, men i mange tilfeller har hun jo rett. Jeg er ganske sikker på at mange av de som kommenterer her inne misliker henne så sterkt at uansett hva hun gjør så blir det feil. Og ja, mye av det hun har gjort mener jeg er feil, men jeg er også tilhenger av at man skal få muligheten til å rette opp sine feil. Så vil tiden vise om hun faktisk lærer noe av denne hendelsen.

Hun har vel skjermet seg vel ganske greit for kritikk helt siden bildet ble lagt ut. Hun har jo feks nektet å svare journalister, dukket ikke opp på Debatten osv. Hun har kun kommet med uttaleser gjennom egne, trygge kanaler.

Grunnen til at jeg ikke tror den unnskyldningen hun har kommet med nå er oppriktig, og at det kun er noe andre har krevd og skrevet for henne, er at vi fikk jo høre hva hun hadde å si om bildet i podcasten først. Da syns hun jo åpenbart at kritikken hun har fått nå er uretttferdig, i og med at hun fortalte at hun opplevde seg utsatt kanselleringskulturen, Fetisha mente hun var i offentlig gapestokk og Sophie selv fortalt hvor sliten hun var. Dette er jo sånne typiske uttaleser vi hører fra Sophie etter at hun har gjort noe dumt, og vanligvis har hun klart å sanke mange sympatistemmer ved å si sånne ting. Også har det plutselig blitt synd på Sophie, og alle som uttaler seg kritisk er bare hatere og mobbere, også har saken blåst over.

Men denne gangen funka det ikke. Hun høstet ikke mange sympatistemmer, folk blir ikke kalt mobbere og hatere bare fordi de fremdeles uttaler seg kritisk til ting hun gjør og sier. Folk lar seg kanskje ikke lure lengre, fordi de er så vant med denne taktikken fra Sophie Elise, så istedenfor å sanke sympatistemmer denne gangen, ble hun heller gjennomskuet. Heldigvis, tenker jeg. For hvor mange ganger skal en voksen forretningskvinne kunne provosere for å skape blest om seg selv, for så å sanke sympati hos befolkningen (og media) når hun syns kritikken er nok? 

Jeg tror ikke mange her inne misliker henne så sterkt at uansett hva hun gjør så blir det feil. Det er nok noen som gjør det, men neppe mange. For sånn jeg har sett diskusjonen her, så er det mye berettiget og konstruktivt. Men folk gjennomskuer henne og folk er lei, så derfor blir den unnskyldningen hun nå har kommet med på Instagram lite troverdig når hun først uttalte seg som hun gjorde på podcasten. 

Og det at hun ikke studerer bilder hun legger ut på bedriftskontoen nøye, tviler jeg på. Det kan selvsagt skje glipp uansett, og det kan jo ha skjedd i dette tilfellet også. Men det blir lite troverdig når hun skriver at hun bare legger ut mer eller mindre tilfeldige bilder (som hun ser på avstand). 

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (3 minutter siden):

Men hun brukte jo jobbkontoen sin?  Hadde du postet bilder i fylla på den?  Så kunder fikk se? 

Når man går i Galleri på mobilen og velger bilder og trykker på "Del" og velger "Del på instagram" så postes bildene på den instagramkontoen man selv brukte sist. Om bildene var tenkt til å postes på hennes private konto så har hun ikke fått med seg at det ikke var den hun delte bildene til om hun lastet opp bildene fra Galleri/album på mobilen og ikke ved å gå inn på instagram og trykke "legg ut bilde". Men jeg tror hun snakker sant når hun sier at bildet ble valgt til en fotokarusell til den offentlige profilen uten å se så nøye på det (annet enn at damene så på egne ansikt og kropper rett etter bildet ble knipset og godkjente det for lagring). Det hadde vært en like stor glipp om det ble postet på hennes private profil, en ulojal venn der hadde solgt det til media uansett så man legger ikke ut sånt med vilje.

Gir ikke noe mening om det skulle vært med vilje. Ødelegge venninnas liv, forhold og rykte og ødelegge for seg selv, miste samarbeidspartnere og inntekt. Nei, det er nok ikke gjort med overlegg. Nå har hun selv uttalt seg om at det var et uhell.

Uavhengig om det skjedde med vilje eller uhell så håper jeg ikke hun bruker hendelsen for å melke offerposisjonen om det stemmer at NRK lager en spillefilm(?) om hennes liv som noen nevnte lenger bak i tråden. At hun får dyttet inn i manus der at hun ble utsatt for cancelculture og "den grusomme tiden".. Jeg håper ikke det kommer noe film eller serie om hennes liv. Er ganske mett på hele dama og mener hun bør trekke seg vekk fra rampelyset og leve et rolig og mer normalt liv, mest for sin egen del men også så unge jenter som følger henne kan lære at en sånn livsstil ikke er drømmen.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carrie_S skrev (35 minutter siden):

Du skjønner vel at det er en forskjell på et innlegg hun sikkert har jobbet med sammen med medierådgivere over flere dager, og en bilde hun la ut sammen med mange andre bilder kjapt i fylla?  

Men dette er ei dame som sier at alt hun legger ut er nøye planlagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (12 minutter siden):

Amen. Hun og Kong Halvor har virkelig fått satt utfordringene med influenser bedriftene på kartet de siste ukene. Dagbladet (?) har i dag en artikkel om problemet med at influenser bedriftene får kjøre sololøp uten at noen stiller spørsmål, hver gang de har tråkket feil. Det er så utrolig bra at alt dette blir satt på agendaen nå. De er påvirkere og har stor makt/innflytelse og det er langt på overtid at hvordan de holder på blir synlig og satt spørsmål ved.
Tror faktisk at SE/NRK saken har gitt mange (feks journalister) en helt annen innsikt i hvordan influensere har fått holde på alt for lenge og nå kommer til å møte dette på en helt annen måte🙌 Hersketeknikkene (kansellering, hets, alle hater meg) vil forhåpentligvis gjennomskues mye lettere. 

Det er overraskende hvor mange ganger de tråkker feil også. Nå er det Isabel Raad som må legge seg flat, si meg, lærer de aldri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilma89 skrev (1 time siden):

Ja hun er kanskje kynisk, men her bekrefter du jo bare det hun sier om at alt hun gjør nå blir feil.

Problemet er at hun ventet for lenge. Burde lagt ut noe samme dag som dette skjedde, nå blir det veldig lite troverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Othelia08 skrev (8 minutter siden):

Hun klappet og lo. Tror disse jentene bokstavelig talt gir faen, de føler seg kule i bobla si, hyper opp hverandre, alle rundt de driver med rusmidler på fest så det er normalen der, de har status og ler av "oss dødelige og streite" som reagerer. Det er den fasaden de bruker for å ikke føle seg som tapere har jeg inntrykk av. Der det snur er når sjefen begynner å skjønne alvoret, da er det plutselig mer alvor for jentene/SE også, om enn bare på overflaten.

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (2 timer siden):

Det er noe som ikke stemmer her : hun har tidligere omtalt seg selv som kontrollfreak , her skriver hun at hun ikke er så nøye på hvilke bilder hun legger ut . Har hun såfall 2 personligheter ? 

Minst.. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bildet en del av en billedkarussel da det ble postet? Sånn som SE sier … Noen som vet? Jeg sliter litt med å tro på at hun ikke ser på bildene før hun poster dem . 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ikke ha et samfunn der de mest kyniske og narsissistiske menneskene står igjen som vinnere og løftes frem, mens NAV-hjelpsmottakere må leve under fattigdomsgrensa, eldre sulter ihjel og dopes ned på sykehjem, psykisk syke får avslag på hjelp, rusmisbrukere må stå i kø for behandling, det drives rovdrift på sykepleiere, lærere, barnehageansatte, bussjåfører, barnevernspedagoger og leger (for å nevne noen yrkesgrupper med for høyt arbeidspress), minstepensjonister må sitte og fryse i hjemmene sine og unge gutter presses til å selge dop. Og Vibeke Fürst Haugen, som tjener mye mer enn statsministeren, klarer ikke å svare for seg i en debatt eller ta i mot berettiget kritikk, selv etter at NRK har mottatt rekordmange klager. Og har hun enda ikke skjønt at Sophie Elise er en av Norges farligste og dårligste rollemodeller? Også før bildet med kokain-posen og farlig, tilhørende tekst - rett før lansering av egen godtepose. Hvis ikke NRK avslutter samarbeidet blir i hvert fall jeg med på demonstrasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, FruR said:

Var bildet en del av en billedkarussel da det ble postet? Sånn som SE sier … Noen som vet? Jeg sliter litt med å tro på at hun ikke ser på bildene før hun poster dem . 

Ja, det var ét av mange bilder, og det famøse bildet lå ikke først.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (33 minutter siden):

Montro hva som skjer bak lukkede dører i NRK i dag.

Det hadde jo vært greit oppbygd om planen er at de lar Sophie Elise legge ut sin "unnskyldning" i dag tidlig, for så å sende ut en pressemelding om at samarbeidet er avsluttet i 16-tiden.

Jeg er ganske sikker på at det er sånn andre medier ville gjort det, om det var hos dem dette skjedde. Men NRK har jo vist seg å virkelig kjøre sin egen stil, så det blir spennende å se ...

Etter å ha hørt på kringkastingssjefen i går vil jeg tro hun får fortsette etter en skjennepreken og nei fy seg.

Sjefen i går var så tafatt og feig at jeg mangler ord. 

Vel, jeg har ord, men de passer ikke her inne...

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er seriøse møter mellom toppledelsen i NRK og de ansvarlige i underholdningsavdelingen, i dag, dagen etter at Debatten informerte om at det ikke er bildet med posen som er det eneste problematiske, men at influenseren ble hyret inn fordi de trodde hun var veganer, miljøaktivist og dyreverner - men serverer kun griseprat (pun intended!) i stedet for det NRK hadde håpet på. NRK trodde de hadde kjøpt inn en kjent figur som kunne snakke til unge jenter om viktige temaer, i stedet får de navlebeskuende tomprat ispedd forherligelse av risikosex, pikk, fyll og rus. 

Noen har ikke gjort jobben sin før de engasjerte den mest kyniske influenseren de kunne finne, og det må de nå gjøre noe med. Den som blir det mest tydelige «offeret» de kan gjøre er å si opp kontrakten med SE AS.

Endret av Pust
  • Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
36 minutter siden, Blueberrysmoothie said:

Når man går i Galleri på mobilen og velger bilder og trykker på "Del" og velger "Del på instagram" så postes bildene på den instagramkontoen man selv brukte sist. Om bildene var tenkt til å postes på hennes private konto så har hun ikke fått med seg at det ikke var den hun delte bildene til om hun lastet opp bildene fra Galleri/album på mobilen og ikke ved å gå inn på instagram og trykke "legg ut bilde". Men jeg tror hun snakker sant når hun sier at bildet ble valgt til en fotokarusell til den offentlige profilen uten å se så nøye på det (annet enn at damene så på egne ansikt og kropper rett etter bildet ble knipset og godkjente det for lagring). Det hadde vært en like stor glipp om det ble postet på hennes private profil, en ulojal venn der hadde solgt det til media uansett så man legger ikke ut sånt med vilje.

Gir ikke noe mening om det skulle vært med vilje. Ødelegge venninnas liv, forhold og rykte og ødelegge for seg selv, miste samarbeidspartnere og inntekt. Nei, det er nok ikke gjort med overlegg. Nå har hun selv uttalt seg om at det var et uhell.

Uavhengig om det skjedde med vilje eller uhell så håper jeg ikke hun bruker hendelsen for å melke offerposisjonen om det stemmer at NRK lager en spillefilm(?) om hennes liv som noen nevnte lenger bak i tråden. At hun får dyttet inn i manus der at hun ble utsatt for cancelculture og "den grusomme tiden".. Jeg håper ikke det kommer noe film eller serie om hennes liv. Er ganske mett på hele dama og mener hun bør trekke seg vekk fra rampelyset og leve et rolig og mer normalt liv, mest for sin egen del men også så unge jenter som følger henne kan lære at en sånn livsstil ikke er drømmen.

Dette! 

Det siste er jeg også enig med deg i, blant annet for hennes egen del. Jeg tror ikke denne posisjonen er bra for henne. Basert på alt hun har sagt og skrevet gjennom årene opplever jeg at hun har en grunnleggende usikkerhet inni seg som hun forsøker å bøte på gjennom å få oppmerksomhet i sosiale medier og lykkes. Da hun satt hjemme på pikerommet, trodde hun jo at alt ville bli bedre bare hun ble en stor blogger, så kunne hun kjøpe seg silikonpupper og flytte til Oslo og leve drømmelivet. Og, da hun oppnådde dette så har hun kanskje innsett at hun fortsatt ikke føler seg mer sikker, og det ene førte til det andre. Jeg synes det kan være interessant å trekke linjene til tidligere profiler som Lene Alexander og Aylar, som helt har brutt med sitt gamle liv. De har vært åpne om den grunnleggende usikkerheten og selvhatet som drev dem til å gjøre den ene tingen enda mer outrert enn den andre. Jeg tror at det beste for Sofie Elise hadde vært at hun trakk seg helt tilbake, brukte tid på Glöd og så kommer tilbake i en mer seriøs jobb om noen år når hun har fått en pause fra rampelyset. Nå blir jo dette bare min synsing, så det kan hende jeg tar kjempefeil og at hun er trygg og sikker i alt hun gjør og elsker oppmerksomheten hun får. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Kinder said:

Jeg tror ikke mange her inne misliker henne så sterkt at uansett hva hun gjør så blir det feil. Det er nok noen som gjør det, men neppe mange. For sånn jeg har sett diskusjonen her, så er det mye berettiget og konstruktivt. Men folk gjennomskuer henne og folk er lei, så derfor blir den unnskyldningen hun nå har kommet med på Instagram lite troverdig når hun først uttalte seg som hun gjorde på podcasten. 

Min opplevelse er at det finnes enkelte i denne tråden, og på jodel, som koser seg hver gang hun opplever noe negativt. Jeg opplever at det er noen som virker å finne en stor glede i at andre mislykkes og som sitter med mye hat mot noen influensere, hvor alt de gjør blir feil uansett. Det er ikke majoriteten av denne tråden, men noen innlegg peker seg ut i den retningen. Det er særlig de som ikke er så opptatt av saklig og begrunnet kritikk, men mest av det på jodel. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...