Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, IreneV said:

Men hun må ha sett at SE tok bilder? Det ser man på bildet. Hun poserer. Og hun må ha visst at det skulle legges ut, for hun "likte" bildet før det ble slettet. NH er selv influencer, og vet hvor mange følgere SE AS har, som hun der ble tatt bilde med. Hvorfor hadde hun en pose med kokain i hånden når hun  poserte på et bildet? 

Det aktuelle bildet var en del av en karusell med mange bilder, hvor dette bildet lå mot slutten, og det var den hun likte, ikke et konkret bilde. 

Det at man knipser et bilde, betyr ikke at det er meningen at det skal publiseres. Man tar gjerne endel morobilder når man er ute på byen, ment for ens eget arkiv og ingen andre. 

Endret av Carrie_S
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lurker skrev (1 minutt siden):

Hun hadde de med seg Xanax på Farmen, man så de på nattbordet i et klipp fra når hun og Isak sov i den senga i storbonde-huset.

Jeg la merke til de fordi jeg hadde hørt rykte om at hun var avhengig av det.

Da hadde hun vel fått det av legen. Jeg vet ikke hvor store doser de kan skrive ut, men hun hevdet selv at det var snakk om så store doser at hun var nødt til å kjøpe det ulovlig på gata i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (1 minutt siden):

Men hun må ha sett at SE tok bilder? Det ser man på bildet. Hun poserer. Og hun må ha visst at det skulle legges ut, for hun "likte" bildet før det ble slettet. NH er selv influencer, og vet hvor mange følgere SE AS har, som hun der ble tatt bilde med. Hvorfor hadde hun en pose med kokain i hånden når hun  poserte på et bildet? 

Det eneste jeg klarer å komme på er at de har vært ruset og tankeløs i øyeblikket . Visste ikke hun hadde likt bildet . Ting som virker som en god ide i fylla , viser seg gjerne å være det motsatte . Må vær en stor skuffelse for de rundt NH . Ang SE hadde jeg ikke forventet bedre . Men hun andre har jo litt flere hensyn å ta. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrie_S skrev (1 minutt siden):

Det aktuelle bildet var en del av en karusell med mange bilder, hvor dette bildet lå mot slutten, og det var den hun likte, ikke et konkret bilde. 

Men da hun sto der i speilet, og så at venninnen tok bildet, så smiler hun rett inn i kamera. Hun regnet kanskje med at SE skulle klippe det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, IreneV said:

Da hadde hun vel fått det av legen. Jeg vet ikke hvor store doser de kan skrive ut, men hun hevdet selv at det var snakk om så store doser at hun var nødt til å kjøpe det ulovlig på gata i tillegg.

Hun sa vel at det startet med resept fra legen, og etterhvert når hun fikk nei fra vedkommende, så begynte hun å kjøpe på gata.

Så lenge hun har fått fra legen på et tidspunkt, var det sikkert ikke vanskelig å få ja fra TV2 til å ta de med seg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kringkastingssjefen virker som at hun blir irritert/frustrert over at hun ikke klarer å besvare Solvang sine kritiske spørsmål. Rundt lønn/avtale-godtgjørelsen for eksempel så ender hun med "fordi... Sånn er det!!". Javel? Er dette godt nok.. jeg er personlig såå skuffa over NRK..

• Liker 29
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NiceOrNothing skrev (18 minutter siden):

Må si jeg gleder meg til nrk finner et nytt «forbilde « til å drive podcast for unge jenter . SE er neppe et forbilde særlig lenge . Hun ser jo helt oppblåst og unaturlig  ut med alt hun stapper i trynet og kroppen . Ikke mange år før hennes «følgere « vokser forbi hennes tomme verdier . Tror ikke det er særlig mange som har ett «mål « om å bli som henne . Folk må bare slutte å handle av henne å slutte å dyrke / finansiere Norges største narsissist . 

Jeg synes SE AS har det største ansvaret. For hun er på jobb når hun poster til sine hudretusener av følgere. Og i følge henne selv er hun en "kontrollfreak".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (18 minutter siden):

Ikke samtlige.

Se og Hør og Nettavisen ihvertfall skrev navnet hennes.

Jeg synes kronprinsparet, Marius og Nora selv har vært altfor trege med å kommentere saken.

Venter de bare på stormen å stilne av seg selv?

Hvor er Haukeland å forklare hva som var i posen? 

Jo mer hun tier, jo mer er det tydelig at det var tung narkotika. 

Det gjør saken ca en milliard ganger verre.

Jeg leste den saken til Nettavisen, og stusset litt over formuleringen til politisk redaktør Erik Stephansen:

Lettere parodisk ble det også, da vi i de redaktørstyrte mediene fant ut at vi ikke kunne fortelle hvem den andreinfluenceren var.

De "fant ut" at de ikke kunne fortelle at det var Nora Haukland? Og syntes det var "parodisk"? Så dette er altså ikke noe redaktørene fant på selv? Erik Stephansen sier derimot tvert imot at han ikke synes VVP skal brukes i denne saken. 

Så hvem var det som kontaktet de forskjellige redaktørene og minnet dem på at VVP måtte brukes i dette tilfellet? Hvem er det som har så mye makt at de kan overbevise redaktørene om å gjøre noe som de selv oppfatter som "parodisk"? Nora Haukland? Manageren hennes? Det er åpenbart noen med tyngde og makt som har holdt en beskyttende hånd over Nora Haukland i denne saken, men hvem det er skal jeg ikke spekulere i.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

however skrev (Akkurat nå):

Jeg synes kringkastingssjefen virker som at hun blir irritert/frustrert over at hun ikke klarer å besvare Solvang sine kritiske spørsmål. Rundt lønn/avtale-godtgjørelsen for eksempel så ender hun med "fordi... Sånn er det!!". Javel? Er dette godt nok.. jeg er personlig såå skuffa over NRK..

"Det er opptil hver enkelt å vurdere". Svarte hun på direkte spørsmål fra Solvang om hun synes SE er et godt forbilde. Han spurte flere ganger. Med det sa hun det meste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (Akkurat nå):

Jeg synes SE AS har det største ansvaret. For hun er på jobb når hun poster til sine hudretusener av følgere. Og i følge henne selv er hun en "kontrollfreak".

Enig med deg i det. Hvis hun betegner seg selv som en kontrollfreak , vel da er hun meget kynisk og kalkulert . ( som gjør såååå mange stupide ting bevisst) 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, IreneV said:

Men da hun sto der i speilet, og så at venninnen tok bildet, så smiler hun rett inn i kamera. Hun regnet kanskje med at SE skulle klippe det til.

Det har jeg gjort på mange bilder med vinglasset i hånden som jeg tar med venner for gøy, men det er aldri noen tanke for å legge dem ut. Det er for at vi, privat, skal ha noen morsomme minner å se tilbake på. Det blir uansett vanskelig å diskutere ut fra hva hun har tenkt. Det vi vet er at hun sier at hun ikke samtykket til at dette skulle legges ut offentlig, og det tror jeg på. Her skjedde det en glipp fordi noen var litt påvirket. Jeg har selv gjort det samme når jeg har lastet opp bilder til instakaruseller, det er lett å merke et bilde som ligger ved siden av et annet og så er det plutselig live. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (3 minutter siden):

Hun sa vel at det startet med resept fra legen, og etterhvert når hun fikk nei fra vedkommende, så begynte hun å kjøpe på gata.

Så lenge hun har fått fra legen på et tidspunkt, var det sikkert ikke vanskelig å få ja fra TV2 til å ta de med seg.

Uetisk å ha med mennesker som sliter med store angstproblemer synes jeg. Reality er en råtten bransje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrie_S skrev (2 minutter siden):

Det har jeg gjort på mange bilder med vinglasset i hånden som jeg tar med venner for gøy, men det er aldri noen tanke for å legge dem ut. Det er for at vi, privat, skal ha noen morsomme minner å se tilbake på. Det blir uansett vanskelig å diskutere ut fra hva hun har tenkt. Det vi vet er at hun sier at hun ikke samtykket til at dette skulle legges ut offentlig, og det tror jeg på. Her skjedde det en glipp fordi noen var litt påvirket. Jeg har selv gjort det samme når jeg har lastet opp bilder til instakaruseller, det er lett å merke et bilde som ligger ved siden av et annet og så er det plutselig live. 

Her må jeg stole på deg/dere. Jeg har aldri lagt ut bilder på denne måten. Og mine venner fikk aldri ta bilder av meg på byen, hvis jeg visste de var  typen som legger ut på sosiale medier.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Felis said:

Jeg leste den saken til Nettavisen, og stusset litt over formuleringen til politisk redaktør Erik Stephansen:

Lettere parodisk ble det også, da vi i de redaktørstyrte mediene fant ut at vi ikke kunne fortelle hvem den andreinfluenceren var.

De "fant ut" at de ikke kunne fortelle at det var Nora Haukland? Og syntes det var "parodisk"? Så dette er altså ikke noe redaktørene fant på selv? Erik Stephansen sier derimot tvert imot at han ikke synes VVP skal brukes i denne saken. 

Så hvem var det som kontaktet de forskjellige redaktørene og minnet dem på at VVP måtte brukes i dette tilfellet? Hvem er det som har så mye makt at de kan overbevise redaktørene om å gjøre noe som de selv oppfatter som "parodisk"? Nora Haukland? Manageren hennes? Det er åpenbart noen med tyngde og makt som har holdt en beskyttende hånd over Nora Haukland i denne saken, men hvem det er skal jeg ikke spekulere i.

Vær så snill, slutt å overtolke enkelte ord. Det er ingen som har holdt en beskyttende hånd over noen. Blir rett og slett oppgitt over hvor konspiratoriske enkelte blir her. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carrie_S said:

Det vi vet er at hun sier at hun ikke samtykket til at dette skulle legges ut offentlig, og det tror jeg på.

Jeg har gått helt glipp av at hun har uttalt seg. Hvor var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lurker said:

Jeg har gått helt glipp av at hun har uttalt seg. Hvor var det?

Hun uttalte seg gjennom "en person nær de to" til TV2: (Når sånne formuleringer kommer er det vel så mye at man har snakket med den det gjelder, og vedkommende har svart under betingelsen at det refereres på andre vis) 

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/bildet-satte-fyr-pa-internett-publisert-ved-et-uhell/15511347/

Den andre influenseren visste ikke at bildet skulle publiseres, og har aldri samtykket til dette. Sophie Elise publiserte bildet ved et uhell.

Endret av Carrie_S
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Iso1 skrev (1 time siden):

Blir folk aldri ferdig med denne saken? La nå jenta være! Folk gjør da så mye rart for tiden, hvorfor henge seg oppi en enkel person? Ta heller de folka som vil ødelegge bøkene til Roald Dahl! Det er en skam det! 

Iso1 skrev (1 time siden):

Ja? Hun er da ikke mann? Eller? 

Du har kjøpt narrativet Sophie Elise selger, at hun er ei lita jente som må passes på og beskyttes.

Men hun er da vitterlig voksen. Hun er over myndighetsalder, er tett på 30 år og tjener flere millioner på egen bedrift.

Da er hun ikke ei lita jente lenger. Selv om det er det hun prøver å få folk til å tro hver gang hun møter motstand.

Hun er altså ei voksen kvinne.

• Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 time siden):

Hun er snart 30 år og da er hun ingen jente lengre.

Jeg er 35, og nekter å bli sett på annet enn en jente. Kvinne eller dame blir jeg aldri og derfor vil jeg ikke bli kalt det, derfor sier jeg jente. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scutum skrev (1 minutt siden):

Og der kom den. 

FA47A75A-451D-4BFC-8E76-2F2ADAF4F403.png

Så hun er bare lei seg fordi hun ble tatt.

Bokstavelig talt.

• Liker 36
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...