Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vixella skrev (1 time siden):

Jeg er bekymret for hennes del hvordan det blir med nesa, jeg. Man så jo hvordan det gikk med Michael Jackson etterhvert. SE sin nese begynner å bli skummelt lik. 

Hun kan vel delta i serien «Botched»(Kirurgiske katastrofer), så blir hun populær der også. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nooni skrev (2 minutter siden):

Denne tråden er vel og bra, men jeg er redd at kommersielle aktører + statskanalen NRK kun forstår salg/lyttere/klikk. Det beste man da kan gjøre er å unfollow SE, ikke høre på podden og ikke kjøpe produktene som hun har satt ansiktet sitt på, men fortsette å kommentere bedriften SE som frontes av dobbeltmoralisten SE - hun som mener at hun forfølges og slettes ikke trenger å stå til ansvar for sin merkevare og hva hun signalisere/kommuniserer. Hun som fortsatt anser seg selv å være ei "lita jenta" som ikke vil noen noe vondt. Jeg tenker det er på tide at SE blir ansvarliggjort fordi hun er en voksen forretningskvinne. 

Ikke følg. Ikke klikk. Ikke kjøp! 

Dette 👏👏

• Liker 2
Skrevet
Era Vulgaris skrev (8 minutter siden):

Ja, det er pengene som råder, og i f.eks USA er det dårlig stelt med etiske og helsemessige skrupler hos mange kirurger. Mange av oss har vel sett tv-programmer om plastisk kirurgi «gone wrong», hvor man lurer på hva folk tenker med. Både pasient og lege. 
Personlig er jeg en pingle, og kunne ikke drømt om å utsette meg for unødig kirurgi. 

De brystene hun har nå må være gjort i USA. De er så groteskt store, og det må være en voldsom påkjenning for nakke, rygg og pust.

Skrevet
MyMichelle skrev (1 minutt siden):

Hun kan vel delta i serien «Botched»(Kirurgiske katastrofer), så blir hun populær der også. 

Heller det! Hun skal i alle fall ikke være på NRK, der målgruppen er jenter og kvinner 15-30 år.

Skrevet (endret)
Ænema skrev (23 minutter siden):

mulig det er tilfellet. men kan også tenkes at hun har kjøpt seg følgere

Det er derfor jeg skrev organiske følgere. Ekte følgere. Det er det som tells for sponsorer. Etter at det ble avslørt hvor lett det var å kjøpe seg følgere for en seks syv år siden så fikk sponsorer programvare for å se hvor mange ekte følgere profilen har, tror det fins en nettside alle kan bruke for å sjekke dette også. Mener å huske at Isabell Raad ble avslørt for å ha kjøpt seg følgere, men ikke ta mitt ord på at det var henne for jeg er ikke så satt inn i hvem som gjør hva av disse influencerne. En eller annen norsk stor instagramprofil hvertfall.

I tillegg til å avsløre det gjennom programvare eller nettside som analyserer følgerne så kan man se det godt om man blar gjennom følgerne selv. De kjøpte profilene er bots med indiske navn eller med masse tall og streker, for eksempel Lisa_kaur302045, mrMuhammed30450232, bananagirl_singh.. Så om en profil fra norge har hundrevis av følgere med sånne navn er det kjøpte følgere og falske profiler.

Hehe litt off topic, men en venninne av en venninne lagde ny profil på insta og gikk fra 12 til 2012 følgere på ti minutter. Helt åpenbart kjøpt og betalt 😂

Jeg tror ikke Sophie Elise trenger å kjøpe seg følgere, en god taktikk med å gjøre profilen privat i ny og ne og spesielt under skandaler så vet hun at folk blir nysgjerrige og følger henne.

Endret av Blueberrysmoothie
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Blueberrysmoothie skrev (26 minutter siden):

Da er hun hvertfall aktiv på sosiale medier igjen, for følgerne må godkjennes manuelt når man har lukket profil. En ting er hun smart på og det er at hver gang det er noe blest rundt henne så setter hun profilen sin på "Privat". Da må alle som vil snoke sende følgeforespørsel for å få tilgang til profilen, jeg la merke til at Nora hadde gjort det samme. Begge to veksler mellom å ha åpen offentlig profil og lukket profil rett som det er. Med så mange som vil snoke og håpe å få se bildet etter medieblesten som har vært er det mange som har spurt om å få følge profilen som ellers aldri ville fulgt henne men måtte gjøre det for å få tilgang.. Og jo flere organiske følgere hun har på profilen sin, jo mer kan hun ta seg betalt av sponsorer også. Hun kan gamet!

Nettopp. Jeg ville snoke, men kunne jo ikke det, for aldri i livet om jeg vil følge henne! Men bildet etter medieblesten har hun jo slettet, så snokere vil ikke se det.

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, IreneV said:

Oj! Billig er det og.  for en bransje dette er... 

Det som er bra, er at det straffer seg å kjøpe følgere.

Jo flere følgere du kjøper, jo færre av de som er i målgruppa di treffer du. Du får antageligvis også flere spam-kommentarer.

Om man har annonsører som bare bryr seg om følgertallet, funker det jo, men om man har annonsører som er smartere og måler engasjement og effekt, så er det ikke veldig smart.

Bare se på Caroline Berg Eriksen. Hun har 297 000 følgere, men får nesten ingen kommentarer og få likes på innleggene sine. Ikke tvil om at mange av hennes følgere er fake-kontoer, som enten er kjøpt av henne selv eller som har fulgt henne fordi det er en stor konto. Fake kontoer trenger å følge mange profiler for å fremstå som troverdige.

I tillegg har hun nok mange mannlige følgere fra andre deler av verden, blonde jenter som legger ut lettkledte  bilder har ofte det.

Jeg kan huske når Isabella Löwengrip var på sitt mest aktive. Hun hadde ofte live-sendinger hvor hun svarte på spørsmål og viste frem skjønnhetsprodukter. I nesten alle sendingene rant kommentarfeltet over av menn med arabisk-klingende navn som la ut hjerter, roser og sa "My love" og "You´re so beautiful!" 😄

Så at Sophie Elise har 500 000 følgere, betyr heldigvis ikke at 500 000 nordmenn følger henne. En stor andel vil være utenlandske eller fake (kjøpt og/eller fått organisk).

Og det er heller ikke sånn at dersom man har 500 000 følgere, så blir innleggene dine vist til 500 000 mennesker. Selvsagt kan alle 500 000 se posten din om de bevisst går inn for å se på den, men den blir ikke vist av instagram eller facebook til alle 500 000. Vanlig reach er kanskje 5-10 %, jeg vet ikke - der varierer nok fra nisje til nisje.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
lurker skrev (4 minutter siden):

Det som er bra, er at det straffer seg å kjøpe følgere.

Jo flere følgere du kjøper, jo færre av de som er i målgruppa di treffer du. Du får antageligvis også flere spam-kommentarer.

Om man har annonsører som bare bryr seg om følgertallet, funker det jo, men om man har annonsører som er smartere og måler engasjement og effekt, så er det ikke veldig smart.

Bare se på Caroline Berg Eriksen. Hun har 297 000 følgere, men får nesten ingen kommentarer og få likes på innleggene sine. Ikke tvil om at mange av hennes følgere er fake-kontoer, som enten er kjøpt av henne selv eller som har fulgt henne fordi det er en stor konto. Fake kontoer trenger å følge mange profiler for å fremstå som troverdige.

I tillegg har hun nok mange mannlige følgere fra andre deler av verden, blonde jenter som legger ut lettkledte  bilder har ofte det.

Jeg kan huske når Isabella Löwengrip var på sitt mest aktive. Hun hadde ofte live-sendinger hvor hun svarte på spørsmål og viste frem skjønnhetsprodukter. I nesten alle sendingene rant kommentarfeltet over av menn med arabisk-klingende navn som la ut hjerter, roser og sa "My love" og "You´re so beautiful!" 😄

Så at Sophie Elise har 500 000 følgere, betyr heldigvis ikke at 500 000 nordmenn følger henne. En stor andel vil være utenlandske eller fake (kjøpt og/eller fått organisk).

Og det er heller ikke sånn at dersom man har 500 000 følgere, så blir innleggene dine vist til 500 000 mennesker. Selvsagt kan alle 500 000 se posten din om de bevisst går inn for å se på den, men den blir ikke vist av instagram eller facebook til alle 500 000. Vanlig reach er kanskje 5-10 %, jeg vet ikke - der varierer nok fra nisje til nisje.

Takk for informasjon! Kan man finne ut eksakte tall på hvem som følger SE AS? Altså demografi, kjønn, alder, nasjonaliteter osv. Jeg har etterlyst tall fra NRK, på aldersgrupper og andelen kvinner/menn som lytter til  podcasten, men det skal visst være vanskelig å få svar der.

Endret av IreneV
Skrevet
Finlay skrev (54 minutter siden):

I den forrige podcasten hun hadde med Fetisha, fortalte hun i hvert fall at kirurgen måtte hente brusk fra øret for å bygge opp nesen innvendig😣

Nok en gjenkjennelig problemstilling andre norske kvinner kan kjenne seg igjen i…NOT😒

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
IreneV skrev (7 minutter siden):

Takk for informasjon! Kan man finne ut eksakte tall på hvem som følger SE AS? Altså demografi, kjønn, alder, nasjonaliteter osv. Jeg har etterlyst tall fra NRK, på aldersgrupper og andelen kvinner/menn som lytter til  podcasten, men det skal visst være vanskelig å få svar der.

Mari Boine, Durek, Adlibris, og Attitude Tattoo Studio følger henne. Det så jeg fordi jeg følger dem. Jeg ble skuffet over at Mari gjør det 😔 

Det er sikkert mot personvernloven å opplyse om slikt du etterspør. 

Endret av MyMichelle
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, IreneV said:

Jeg tror ikke det finnes noen åpne verktøy som kan det dessverre, men skal ikke si sikkert at det ikke finnes noen som kan analysere følgermasse.

Det finnes verktøy for å se antallet følgere og hvordan det varierer historisk bakover, men det er jo langt mer interessant å se HVEM følgerene er, enn hvor mange de er.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Da har jeg lest i denne tråden for første gang, og kan bekrefte det noen trodde, at vi er mange som ikke fulgte med på SE i det hele tatt, og ikke ante hva hun drev med. Jeg visste ikke at hun er så mye operert, at hun påstår at hun er miljø / dyreforkjemper uten å være det, at hun har en podcast hos NEK (det ble en passende feilstaving av statskanalen), at hun samarbeider med REMA og Cubus. Måtte lese meg opp på gullbarbie også. Er temmelig sjokkert og provosert, og har sendt klage til NRK. Som mor til døtre har jeg ikke råd til å la være.

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Glufseguri skrev (7 minutter siden):

Nok en gjenkjennelig problemstilling andre norske kvinner kan kjenne seg igjen i…NOT😒

Ikke bare norske kvinner. Norske jenter ned til 15 år er jo de Nrk ønsker å nå...

Det Nrk gjorde da de hyret SE viser at det trengs et alvorlig oppgjør innad, på ledernivå, og se det de nå har gjort opp mot Nrks etiske håndbok, det samfunnsansvaret Nrk forvalter, VVP, PFU m.m. Det er flere som allerede burde tatt sin hatt og gått. Istedenfor sitter de rolig i båten sammen med SE, og håper at dette vil gå over, slik at de kan fortsette som før.

Slike ledere i statskanalen Nrk kan vi rett og slett ikke ha, ledere som mener at det er viktig å fronte ubeskyttet sex, fyll, dop, selvskading via kirurgi til unge jenter og kvinner, og noe de bør ha som forbilde for hva de selv velger å gjøre. I tillegg til latterliggjøring av en del menn.

Seriøst, slike ledere kan Nrk virkelig ikke la fortsette! De av lederne som har redaksjonelt ansvar og som fremdeles forsvarer valget av å hyre SE, de bør lese redaktørplakaten på nytt og ta sin hatt og gå!

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Era Vulgaris skrev (7 minutter siden):

Selv mener hun at det er feminisme å kjempe for å få vise seg naken på Instagram…Det er nemlig urettferdig at bilder av menn i baris er greit, men bilder av hennes pupper blir slettet. Det er kvinnekampen sin, det. 

"Å ha estetikk som er sexy er fortsatt den største synden en kvinne kan gjøre."

"Med en gang man viser kvinnelige former eller blir sett på som sexy og viser det, så er man ikke annet enn dum eller ute etter oppmerksomhet, skriver hun og legger til:Hvorfor skal man ikke få stråle i den kroppen man er komfortabel med? En av mange grunner er vel for det er truende for andre kvinner som ikke føler seg komfortabel i egen kropp.Videre påstår Olufsen at hver gang hun går med tettsittende klær som fremhever de kvinnelige formene, så får hun stygge blikk av andre jenter.

https://www.nettavisen.no/livsstil/sophie-elise-kaster-seg-inn-i-botox-debatten-far-stotte-av-playboy-modell/s/5-95-890574

Jeg har aldri sett en kvinne med sånne former. Og estetisk er det heller ikke. Sexy for spesielt interesserte kanskje. Som liker kropper som ikke kan føle noe, fordi de erogene sonene er ødelagt av arrvev.

Skrevet (endret)
lurker skrev (8 minutter siden):

Sunkost akter også å selge Candygirl, tydeligvis ...

https://sunkost.no/merker/candygirl

Selvfølgelig gjør de det… 🙄 Er det et slags komplott mot den norske befolkning at vi pokker ikke slipper unna SE noe sted snart? Til alt overmål tvinges vi også til å bidra til lønna hennes gjennom kringkastingsavgiften. Jeg blir eitrende forbanna! 

Endret av Era Vulgaris
  • Liker 34
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (29 minutter siden):

Ikke bare norske kvinner. Norske jenter ned til 15 år er jo de Nrk ønsker å nå...

Det Nrk gjorde da de hyret SE viser at det trengs et alvorlig oppgjør innad, på ledernivå, og se det de nå har gjort opp mot Nrks etiske håndbok, det samfunnsansvaret Nrk forvalter, VVP, PFU m.m. Det er flere som allerede burde tatt sin hatt og gått. Istedenfor sitter de rolig i båten sammen med SE, og håper at dette vil gå over, slik at de kan fortsette som før.

Slike ledere i statskanalen Nrk kan vi rett og slett ikke ha, ledere som mener at det er viktig å fronte ubeskyttet sex, fyll, dop, selvskading via kirurgi til unge jenter og kvinner, og noe de bør ha som forbilde for hva de selv velger å gjøre. I tillegg til latterliggjøring av en del menn.

Seriøst, slike ledere kan Nrk virkelig ikke la fortsette! De av lederne som har redaksjonelt ansvar og som fremdeles forsvarer valget av å hyre SE, de bør lese redaktørplakaten på nytt og ta sin hatt og gå!

Godt sagt og helt enig!
Det trengs skikkelig vårrengjøring i NRK!

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Entern skrev (26 minutter siden):

Godt sagt og helt enig!
Det trengs skikkelig vårrengjøring i NRK!

Christina Rezk Resar fremstår som en vattnisse, uten reelt ansvar utover å være en slags pressekontakt. Hun er "fungerende" redaktør, og har ansvaret for podcasten, men det hun sa i Kringkastingsrådet var redaksjonssjef Rune Lind sine ord. Hørtes ikke ut som hun hadde skrevet det selv. Nytt på nytt skulle limt inn hans fjes, og ikke hennes!

Endret av IreneV
Skrevet

Fetisha og Caroline Nitter inviterer "ukjente" (ikke kjendiser) til SE,så er vel noen form for content dette også..

Screenshot_20230220_180304_Jodel.jpg

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...