Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Era Vulgaris skrev (Akkurat nå):

Hva er styr med det? Det finnes da virkelig mange andre butikker å handle i, hvis man ønsker å bruke forbrukermakten sin. 

Hvis du bor midt i Oslo så😊

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Mye styr å ikke kunne bruke rema1000 feks

Koster meg akkurat null kalorier å ikke bruke Rema 1000.

Så om Rema 1000 nå velger å lansere dette produktet likevel, da har de tapt meg som kunde. Jeg trenger ikke Rema 1000.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Mye styr å ikke kunne bruke rema1000 feks

Synes du det er riktig å støtte milliardforetak som støtter kyniske bedriftseiere som er farlige forbilder?

Jeg synes det er lite styr, i verste fall må jeg bare gå et annet sted og handle det jeg trenger. Ikke verre enn det. Jeg liker å bruke min forbrukermakt, gjør ikke du?

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (3 minutter siden):

Synes du det er riktig å støtte milliardforetak som støtter kyniske bedriftseiere som er farlige forbilder?

Jeg synes det er lite styr, i verste fall må jeg bare gå et annet sted og handle det jeg trenger. Ikke verre enn det. Jeg liker å bruke min forbrukermakt, gjør ikke du?

Ikke på grunn av et godteri jeg ikke tenker å kjøpe. Jeg bruker blant annet Oda mye, de selger jo rema1000 produkter. Finnes ingen andre som leverer på døra her. Og rema er nærmeste butikk så der kommer jeg ikke til å bruke noen forbrukermakt. 

Hvis jeg vil handle andre steder må jeg kjøre lengre med bil eller så er alternativet en dyr liten nærbutikk. 

Endret av Klink
  • Liker 4
Skrevet
Klink skrev (1 minutt siden):

Ikke på grunn av et godteri jeg ikke tenker å kjøpe. Jeg bruker blant annet Oda mye, de selger jo rema1000 produkter. Finnes ingen andre som leverer på døra her. Og rema er nærmeste butikk så der kommer jeg ikke til å bruke noen forbrukermakt. 

Hvis jeg vil handle andre steder må jeg kjøre lengre med bil eller så er alternativet en dyr liten nærbutikk. 

Må si du fokuserer på de riktige tingene i denne saken som angår Sophie Elise...

• Liker 10
Skrevet

Hva er greia med at alle skal «gi faen» nå om dagen? Ref takketalen til dattera til Martha, vet ikke hva hun heter. Legger ved skjermbilde

2BD061BE-1B99-48E4-95AB-9ADDB14B124D.jpeg

• Liker 5
Skrevet
Frisk Frosk skrev (4 timer siden):

Noen har kanskje kun den Rema-butikken i mils omkrets.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Era Vulgaris skrev (7 timer siden):

Hun er i det minste forutsigbar på enkelte områder. 

Og hvis vi skal forutse hva som kommer når hun kommer tilbake, så er det nok en svært gjennomtenkt og "offerrolle"-preget prat på Lindmo igjen. Eller hos noen andre som broadcaster det hun vil si - uten kritiske spørsmål.

Tilføyelse: 

Jeg mistenker at Sophie Elise nå holder seg helt vekk til folks "sinne og vrede" har lagt seg og det ikke lenger er førstesidestoff eller avisoppslag. Vi ser allerede at de første artiklene om "heksejakt" osv kommer. Og det blir nok bølgen hun surfer i land på. Når det blir glemt HVORFOR folk ble sinte, så kan Sophie Elise stikke nesen frem igjen som et offer for den værste heksejakten man har sett fra media i kjendis-Norge e.l. 

Noe sånt tenker jeg blir hennes neste trekk.

Endret av Isild
  • Liker 28
  • Nyttig 4
Skrevet
5 hours ago, nyjenta said:

Hva er greia med at alle skal «gi faen» nå om dagen? Ref takketalen til dattera til Martha, vet ikke hva hun heter. Legger ved skjermbilde

2BD061BE-1B99-48E4-95AB-9ADDB14B124D.jpeg

Nå er jeg ei "gammel dame" men det har jo oppstått en slags ny-nihilisme blant en del gen z. En slags reaksjon på alle katastrofer de må stå i - pandemi, krig, klima- og miljøkatastrofe. 

Jeg er ingen filosof men jeg tror nok jeg vil utforske tema nærmere. 

Skrevet
Isild skrev (2 timer siden):

Og hvis vi skal forutse hva som kommer når hun kommer tilbake, så er det nok en svært gjennomtenkt og "offerrolle"-preget prat på Lindmo igjen. Eller hos noen andre som broadcaster det hun vil si - uten kritiske spørsmål.

Tilføyelse: 

Jeg mistenker at Sophie Elise nå holder seg helt vekk til folks "sinne og vrede" har lagt seg og det ikke lenger er førstesidestoff eller avisoppslag. Vi ser allerede at de første artiklene om "heksejakt" osv kommer. Og det blir nok bølgen hun surfer i land på. Når det blir glemt HVORFOR folk ble sinte, så kan Sophie Elise stikke nesen frem igjen som et offer for den værste heksejakten man har sett fra media i kjendis-Norge e.l. 

Noe sånt tenker jeg blir hennes neste trekk.

Dessverre har du nok rett i dine antakelser. 

• Liker 4
Skrevet
Sunaia skrev (1 time siden):

Nå er jeg ei "gammel dame" men det har jo oppstått en slags ny-nihilisme blant en del gen z. En slags reaksjon på alle katastrofer de må stå i - pandemi, krig, klima- og miljøkatastrofe. 

Jeg er ingen filosof men jeg tror nok jeg vil utforske tema nærmere. 

Tror jeg du kan ha rett i. Interessant tema, også!

• Liker 1
Skrevet
Klink skrev (8 timer siden):

Hvis du bor midt i Oslo så😊

Jeg bor ikke midt i Oslo , klarer fint å bruke sndre butikker 

• Liker 5
Skrevet
7 hours ago, Frisk Frosk said:

Jeg bor i by, men å slutte å handle På Rema betyr at jeg ikke lenger kan handle på vei fra jobb, og trenger bil. Forbrukermakt når det gjelder dagligvare i Norge er faktisk ikke særlig enkelt, for det er få men store aktører som dominerer. 

Skrevet
Orly skrev (4 minutter siden):

Jeg bor ikke midt i Oslo , klarer fint å bruke sndre butikker 

Men da bor du slik til at du har flere å velge i uten at det koster deg så mye da 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Og det får holde å la være å kjøpe produktene mener jeg. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Annonse
Skrevet
Albbas skrev (14 minutter siden):

Jeg bor i by, men å slutte å handle På Rema betyr at jeg ikke lenger kan handle på vei fra jobb, og trenger bil. Forbrukermakt når det gjelder dagligvare i Norge er faktisk ikke særlig enkelt, for det er få men store aktører som dominerer. 

Ja det er på grensen til monopol.

• Liker 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (8 timer siden):

Koster meg akkurat null kalorier å ikke bruke Rema 1000.

Så om Rema 1000 nå velger å lansere dette produktet likevel, da har de tapt meg som kunde. Jeg trenger ikke Rema 1000.

Enig! 

Jeg mistenker at Rema 1000 m.fl sitter rolig i båten og venter på at dette snur om til "Sophie Elise snakker ut om heksejakten", "Sophie Elise: Alt hadde en forklaring, men det var ingen vits at jeg kom med den, for alt jeg gjør er feil", og "Sophie Elise om den vonde tiden"

Jeg er fast kunde hos Lyko og Cubus. De mister meg etter dette dersom de ikke tar et standpunkt. Jeg har aldri tidligere "boikottet" pga samarbeid med influencere, men nå har jeg fått nok av nettopp SE AS. Nei til narkotika! 

• Liker 32
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
7 hours ago, nyjenta said:

Propaganda.

Ungdom som ikke bryr seg er gavepakning til de som styrer. Tenk å gjøre som man vil med færre i befolkningen som reagerer fordi de "gir faen".

Når NRK betaler for Sophie Elise, så ser du egentlig bare hva som er ønskelige egenskaper hos de yngre. Man ønsker ikke engasjerte, intelligente ungdom som syntes politikk og samfunn er engasjerende og givende å følge med på. Man ønsker mennesker blir dummere versjoner av seg selv som bare sitter på mobilen og scroller, og selvsagt jobber og holder samfunnet i gang.

Skrevet
Korpsnerden skrev (På 18.2.2023 den 7.33):

Hentet fra siste TikTok hos SE. Spørs om NH er like stolt ansatt nå... 

IMG_20230218_073049.jpg

nyjenta skrev (16 timer siden):

Det der må vel være ironi? Gitt at det er vertifiserte kontoer og ikke falske. 

Utrolig upassende i så fall! Flåsete og ikke minst et nedrig slag i magen på alle de som sliter med rus, eller er pårørende. Dette burde jo media tatt tak i, hvis dette er det de har kommet med av tilsvar. For det er det det må sees som. De latterliggjør kritikerne og bekymringene mange har.

Skrevet
IreneV skrev (12 minutter siden):

Utrolig upassende i så fall! Flåsete og ikke minst et nedrig slag i magen på alle de som sliter med rus, eller er pårørende. Dette burde jo media tatt tak i, hvis dette er det de har kommet med av tilsvar. For det er det det må sees som. De latterliggjør kritikerne og bekymringene mange har.

Du vet, det er forskjell på rusmisbrukere. Du har de synlige, de som sitter på gata med koppen og tigger, de du ser gående ned over gata med heroinknekken i knærne og nålemerker på armene. Også har du «jet set-misbrukere». De som fungerer godt med misbruket sitt (hvert fall en stund), de som tar en stripe på fest fordi da blir alt en million gang morsommere. De som ikke trenger stjele eller prostituere seg for å finansiere misbruket sitt. De kule misbrukerne, som nå skal være forbildene til den oppvoksende generasjon. 

Tror du kategori 2 av misbrukere assosierer seg med kategori 1, eller ønsker å bli assosiert med de? Neppe. Avhengighet er en sykdom, enten du er 1 eller 2. Forskjellen er hvilken status det har. Kategori 1 brukes til skrekk og advarsel, kategori 2 er «forbilder». 

• Liker 30
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...