Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, IreneV said:

Denne var bra.
Ble litt lettet over undersøkelsen hun viser til, selv om den viser alvorlig økning i kokainbruk blant ungdom, så er det allikevel ikke så ille som jeg har trodd.
https://www.faktisk.no/artikler/z5xy6/er-det-flere-ungdommer-som-bruker-narkotika

Ja, enig. Balansert og god, samtidig som jeg mener at bilde med posen også er et problem selv om hun ikke holdt den selv. Det handler om omdømme. Jeg kjenner folk med offentlige jobber og folk som er kjent, de er veldig nøye på hva de legger ut i SoMe av bilder og statuser, hva de liker og svarer på, hvilke grupper de er med i på Facebook og reddit, hvem de følger og slikt. Hvis de skriver noe som slår feil ut, kan det i verste fall koste dem karrieren. 

Når det gjelder undersøkelsen hun viser til, så tenker jeg at den har mørketall. Den baserer seg på hva ungdom har oppgitt og jeg tror ikke at alle som bruker kokain ønsker å oppgi det, selv ikke i en anonym undersøkelse. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Skulle tro matbutikkene ønsket en mer barnevennlig selger av godteri enn Sophie Elise. Har mer forståelse for at hun selger drikkespill. 

Endret av SVK
Skrevet
elskersommer skrev (25 minutter siden):

Enkelt regnestykke det da . 

Vi er 5.4 millioner i Norge.. Sophie Elise har 582 tusen følgere.. det blir ca hver 10 nordmann 

Her i huset er vi 4 personer og 3 av oss følger henne

Plis slutt å følg henne.. 

• Liker 19
Skrevet (endret)

Flaut også at NRK ansatte Sophie Elise. Hva er poenget med NRK om de skal være like kommersielle som de privateide tv-kanalene?

Endret av SVK
Skrevet
Carrie_S skrev (3 minutter siden):

Ja, enig. Balansert og god, samtidig som jeg mener at bilde med posen også er et problem selv om hun ikke holdt den selv. Det handler om omdømme. Jeg kjenner folk med offentlige jobber og folk som er kjent, de er veldig nøye på hva de legger ut i SoMe av bilder og statuser, hva de liker og svarer på, hvilke grupper de er med i på Facebook og reddit, hvem de følger og slikt. Hvis de skriver noe som slår feil ut, kan det i verste fall koste dem karrieren. 

Når det gjelder undersøkelsen hun viser til, så tenker jeg at den har mørketall. Den baserer seg på hva ungdom har oppgitt og jeg tror ikke at alle som bruker kokain ønsker å oppgi det, selv ikke i en anonym undersøkelse. 

Tenker også at det er mørketall. Men kanskje ikke så store som jeg fryktet. Så jeg var glad for denne linken. Man blir jo ganske mørk til sinns hvis man dykker ned i de verste, som SE, og co...også glemmer man at det heldigvis finnes mange flotte, sterke ungdommer der ute, som følger med på helt andre ting, og som benytter SoMe til noe positivt.
Jeg håper på at regelverk og mer nettvett skal være med å snu utviklingen fremover. For vi kan heller  ikke glemme de mest sårbare, som opererer seg, og selger nakenbilder for å finansiere silikon i rumpa og fillers i leppene, som sliter med spiseforstyrrelser og kanskje takker ja til amfetamin eller kokain på byen, fordi de bare vil "gi faen".

Skrevet
Carrie_S skrev (10 minutter siden):

Jeg kjenner folk med offentlige jobber og folk som er kjent, de er veldig nøye på hva de legger ut i SoMe av bilder og statuser, hva de liker og svarer på, hvilke grupper de er med i på Facebook og reddit, hvem de følger og slikt. Hvis de skriver noe som slår feil ut, kan det i verste fall koste dem karrieren.

Derfor bruker "ekte" kjendiser også å ha en Finsta..

• Liker 3
Skrevet (endret)

Som flere her har vært inne på, hvem er målgruppen til podden?

Ut fra innholdet er det åpenbart kåte, heterofile menn. Men det kan jo ikke NRK si høyt, så da later de som det er unge kvinner de vil nå. Selvsagt må ledelsen ha hørt på podden. Og de har fått akkurat det de vil, heterofile menn som tar kontakt med Sofie og Fetisha.

Endret av Hulderen
  • Liker 28
  • Nyttig 1
Skrevet

Sjokkerende at hun har så mange følgere. Skjønner ikke hvorfor hver 10. nordmann skulle synes hun har noe interessant å melde. Folk er koko.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg respekterte NRK en gang i tiden. 
så på NRK som en sånn eldre mann man skal respektere som gjerne er krigsveteran osv.. 

Ikke nå lengre

Skrevet
1 minutt siden, IreneV said:

Jeg håper på at regelverk og mer nettvett skal være med å snu utviklingen fremover. For vi kan heller  ikke glemme de mest sårbare, som opererer seg, og selger nakenbilder for å finansiere silikon i rumpa og fillers i leppene, som sliter med spiseforstyrrelser og kanskje takker ja til amfetamin eller kokain på byen, fordi de bare vil "gi faen".

Veldig godt poeng! Jeg synes ikke det regelverket med filter har hatt så stor effekt. Jeg tror at vi kommer til å bli vitne til mange skjebner blant dagens influensere etter hvert. Det livet de lever kommer til å sette spor, fysisk og psykisk. Det har mange kjendisbiografer med folk som har levd utsvevende og hardt vist. 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, J.. said:

Derfor bruker "ekte" kjendiser også å ha en Finsta..

Ja, men den kan også bli avslørt og lekket fra, så er man redd for sånt så tar man grep overalt. 

Skrevet
Carrie_S skrev (1 minutt siden):

Ja, men den kan også bli avslørt og lekket fra, så er man redd for sånt så tar man grep overalt. 

Poenget med Finsta er jo å ikke poste seg selv,men kunne like/kommentere som vanlig dødelige..

Ingen bryr seg om Kim K sin Finsta følger Adele feks,det kan være noe så simpelt.

• Liker 1
Skrevet
Lerke987 skrev (37 minutter siden):

Jeg er bare overrasket over hvor billig innpakningen på godteriet hennes ser ut 😅

Synes egentlig ikke det er overraskende i det hele tatt. 😅

• Liker 8
Skrevet
VXL100 skrev (8 minutter siden):

Sjokkerende at hun har så mange følgere. Skjønner ikke hvorfor hver 10. nordmann skulle synes hun har noe interessant å melde. Folk er koko.

Ser for meg at mange av følgerne er menn i 20-50-årsalderen som har plakater av nakne damer i garasjen og Playboy-sticker på bilen.

• Liker 9
Skrevet
Sprite skrev (12 minutter siden):

Jeg respekterte NRK en gang i tiden. 
så på NRK som en sånn eldre mann man skal respektere som gjerne er krigsveteran osv.. 

Ikke nå lengre

NRK var bra i de gode gamle dager, men jeg synes det blir for mye sex-prat på kanalen. Dette gjelder ikke bare podden, men hele NRK. Gudene vet om de ikke snakker om sex i nitimen også.

• Liker 6
Skrevet

Dette var dråpen som endelig fikk meg til å slutte å følge Sophie Elise. Dessverre ser hun ut til å ha gått opp i følgertall de siste dagene? Mener noen her inne skrev at hun hadde 579k tidligere, nå er hun oppe i 582k. Hun er strategisk som har privat profil nå, da folk garantert er veldig nysgjerrige på om hun kommer til å poste noe om rabalderet. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hulderen skrev (25 minutter siden):

Som flere her har vært inne på, hvem er målgruppen til podden?

Ut fra innholdet er det åpenbart kåte, heterofile menn. Men det kan jo ikke NRK si høyt, så da later de som det er unge kvinner de vil nå. Selvsagt må ledelsen ha hørt på podden. Og de har fått akkurat det de vil, heterofile menn som tar kontakt med Sofie og Fetisha.

Er overhodet ikke overrasket når jeg leser hva som er innholdet i podden. SE har i mange år vært ekstremt opptatt av sex. Være sexy, snakke om sex, samt seksualisere bortimot alt hun er i nærheten av.

Ikke lenge før Iselin Guttormsen er på ballen igjen, og anklager kritikerne som drar poddens innhold inn i debatten,  for å ville "kneble unge jenters seksualitet"😂

Skrevet
Jayne skrev (1 time siden):

Lurer på hvordan den ene orker bo med de 3 andre, dritflaut å følge SE i 2023

Ja du får send min mann en melding og spørre om hvordan han kan holde ut med sin kone i 30 år og 2 døtre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...