Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
J.. skrev (Akkurat nå):

Nei.

Det hun faktisk gjør er å stille SE til veggs,som ingen andre gjør.

enig

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
IreneV skrev (10 minutter siden):

Nå må vi bare håpe de ikke lykkes med å  vinkle det som cancel-culture. For det er jo ikke dette siste bildet med NH som er viktig. Det er kroppspresset, og romantisering av psykiske lidelser, som benyttes for oppmerksomhet og klikk og salg, samt at SE som privatperson helt klart sliter mentalt. Det er noe samarbeidspartnere også må ta stilling til.

Jeg tror det som skjer nå er helt uventet for Sophie Elise. Hun har vanligvis stålkontroll på det hun legger ut, på hvordan det vil mottas - og deretter har hun sin reaksjon klar, og alt ender i bred gratis markedsføring med positivt fortegn. 

Denne gangen ble det veldig negativt. Folk og medier som vanligvis ikke reagerer, reagerer sterkt. Hun har klart å skade eget image. Taushet, mangel på svar og fnising på podcast hjelper ingenting. 

Jeg gjetter at flere annonsører vil begynne å tenke seg om to ganger før de plasserer pengene sine hos Sophie Elise AS. Hun vil i lang tid ha "Livet er en milliard ganger morsommere med en liten pose med dop i" hengende over seg (uavhengig av om det faktisk var dop i posen eller ikke. Assosiasjonen er der, og det er den som sitter igjen hos alle) 

• Liker 44
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Isild skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det som skjer nå er helt uventet for Sophie Elise. Hun har vanligvis stålkontroll på det hun legger ut, på hvordan det vil mottas - og deretter har hun sin reaksjon klar, og alt ender i bred gratis markedsføring med positivt fortegn. 

Denne gangen ble det veldig negativt. Folk og medier som vanligvis ikke reagerer, reagerer sterkt. Hun har klart å skade eget image. Taushet, mangel på svar og fnising på podcast hjelper ingenting. 

Jeg gjetter at flere annonsører vil begynne å tenke seg om to ganger før de plasserer pengene sine hos Sophie Elise AS. Hun vil i lang tid ha "Livet er en milliard ganger morsommere med en liten pose med dop i" hengende over seg (uavhengig av om det faktisk var dop i posen eller ikke. Assosiasjonen er der, og det er den som sitter igjen hos alle

jeg håper du har rett

og selvfølgelig var det dop i posen, hva ellers hvittpulver har man med seg i pose på dass på byen/fest

Endret av Ænema
  • Liker 39
  • Nyttig 5
Skrevet
Ænema skrev (2 minutter siden):

bunnen blir ALDRI nådd, når tom NRK er enablers.

Det er skremmende at NRK ikke ser sitt ansvar for SE som privatperson, i det minste.
PR-stuntet i forkant av podcasten, der det var live-sendinger fra akutten og privat rusklinikk, så rett på rød løper og i talk-show, mot alle faglige anbefalinger... Jeg nevner igjen, Anna Nicole Smith.
Og for å dra en annen mørk parallell: Trist som faen.

Skrevet

Var ikke Sophie E til avrusing ganske nylig? Første bud for å komme seg ut av rusmisbruk (spesielt narko) er jo å ikke henge med venner og miljø som driver med narko. Har sett nok av eksempler på ressurssterke folk som havnet på kokainkjøret og som mistet alt. 

• Liker 46
Skrevet
J.. skrev (2 minutter siden):

Nei.

Det hun faktisk gjør er å stille SE til veggs,som ingen andre gjør.

Enig! KG tør å si det som skal sies. Dessuten er det ikke å sko seg på noens ulykke. Hvilken "ulykke"? At Sophie Elise etter årevis med frikort, fripass og kyniske unngåelser og omgåelser til slutt ble offer for sitt eget spill?  Hun tok det for gitt at alt passerer og ender i god pr, og endte med å dra det for langt. 

• Liker 39
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
2 minutter siden, Isild said:

Jeg gjetter at flere annonsører vil begynne å tenke seg om to ganger før de plasserer pengene sine hos Sophie Elise AS. Hun vil i lang tid ha "Livet er en milliard ganger morsommere med en liten pose med dop i" hengende over seg (uavhengig av om det faktisk var dop i posen eller ikke. Assosiasjonen er der, og det er den som sitter igjen hos alle) 

Hun har fått flombelysning på seg. Myten er at hun er en dyreverner, miljøforkjemper og veganer. Nå blir det klart for de som kjøper reklameplass hos henne at det stemmer slettes ikke. 

Skrevet
Sunaia skrev (Akkurat nå):

Hun har fått flombelysning på seg. Myten er at hun er en dyreverner, miljøforkjemper og veganer. Nå blir det klart for de som kjøper reklameplass hos henne at det stemmer slettes ikke. 

Nei, hun ble veldig synlig nå. Det hun selger i kanalene sine er rus, fest, kropp og å "gi faen". Jeg håper flere annonsører tar avstand, og ikke vil assosieres med det. 

• Liker 30
Skrevet

Er NRK engstelig for rettssak? SE har råd til advokater i fleng og kommer til å bli pissed om det ikke blir noe av serien hun har signert på. Egen serie i statskanalen er den rosinen hun trenger i influenserpølsa. 

(Til den som tror dette er spekulasjon: Hun har selv ytret at hun har kontrakt på serie med NRK. Uttalelsen kom under et foredrag hun holdt i nord. )

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
altius skrev (4 minutter siden):

Var ikke Sophie E til avrusing ganske nylig? Første bud for å komme seg ut av rusmisbruk (spesielt narko) er jo å ikke henge med venner og miljø som driver med narko. Har sett nok av eksempler på ressurssterke folk som havnet på kokainkjøret og som mistet alt. 

Jo, det er under et halvt år siden. NRK brukte nyheten om rehabilitering til å lansere podcasten som skal nå ut til tenåringer: "Storesøsteren du ikke visste at du trenger" 

At hun havnet rett ut på fylla igjen rett etter praten med Lindmo, og nå også vifter med andre narkotiske stoffer er helt uproblematisk for de. Så lenge det ikke skjer i NRK sine kanaler, så er det helt greit. 

• Liker 18
  • Nyttig 7
Skrevet
mater.sapiens skrev (3 minutter siden):

Er NRK engstelig for rettssak? SE har råd til advokater i fleng og kommer til å bli pissed om det ikke blir noe av serien hun har signert på. Egen serie i statskanalen er den rosinen hun trenger i influenserpølsa. 

(Til den som tror dette er spekulasjon: Hun har selv ytret at hun har kontrakt på serie med NRK. Uttalelsen kom under et foredrag hun holdt i nord. )

Men brøt hun en betingelse der? For det programmet skulle vel holdes hemmelig inntil videre? NRK tar seg også råd til advokater. Hvis de finner smutthull. SE sin psykiske helse kan være grunn til "permittering" kanskje? Men med godtgjørelse av noe slag? Jeg forstår ikke at de kan kjøre på med et eget program om henne nå. Men tviler heller ikke.

Skrevet
IreneV skrev (6 minutter siden):

Men brøt hun en betingelse der? For det programmet skulle vel holdes hemmelig inntil videre? NRK tar seg også råd til advokater. Hvis de finner smutthull. SE sin psykiske helse kan være grunn til "permittering" kanskje? Men med godtgjørelse av noe slag? Jeg forstår ikke at de kan kjøre på med et eget program om henne nå. Men tviler heller ikke.

Det stemmer. Hun hadde fått beskjed om å ikke si noe om serien, så kanskje det blir hardt mot hardt og fryktelig mange krokodilletårer dersom det tar av i uheldig retning. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Fru G skrev (56 minutter siden):

Nettopp. Jeg oppfordrer alle til å boikotte podkasten (vi vet hun ikke nevner bildet), samt alle produkter som kommer fra henne. Kudos til REMA 1000. Nå er det nok. 

Enig. Boikott!

Jeg var på Cubus i Bærum i går og da var alle SE sine kosmetikkprodukter fått plass i front av kosmetikk avdelingen. Slik at det var det første man la merke til på vei inn. Veldig merkelig. Men de har vel forstått at oppmerksomhet selger 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

• Liker 15
  • Nyttig 3
Annonse
Skrevet
1 hour ago, Finlay said:

Kanskje ikke all PR er god PR likevel?

Rema 1000 setter Sophie Elise-godteri på vent

https://www.vg.no/rampelys/i/zE6ypK/rema-1000-setter-sophie-elise-godteri-paa-vent

Regnet med at den kom. Som jeg skrev kommer hun til å miste samarbeid av dette. Dette vil skade henne på sikt da slike verdier ikke er noe sponsorer/samarbeidspartnere  ønsker på sin merkevare. 

• Liker 10
Skrevet
29 minutter siden, AntiBullshit said:

Men tror folk virkelig på det rehab-stuntet? Det gjør ikke jeg. Er bare å se tilbake på bildene hun la ut «derfra», med puppene halvveis ute av «sykehusskjorta». Hun har sikkert bare operert noe, visst at hun skulle lansere dette godteriet med rema om et halvt år, konstruert disse scenene med at hun først «er på rehab» også planlegger hun denne «skandalen» en uke før lansering. Hun har primet og klargjort for et shitshow som hun regnet med skulle skape mye oppmerksomhet rundt eget brand. Hun hadde nok derimot ikke regnet med at rema så annerledes på valg av tema for oppstillingen. I mellomtiden så har hun hatt en «god» grunn til å være vekke fra some og andre plattformer mens kirurgi-sårene gror. Sett det før

hun har tidligere løyet om boligkjøp, noe hun ikke hadde tenkt til å være ærlig om for det måtte spørsmål fra en journalist til den aktuelle megleren til før det kom fram at hun slett ikke hadde kjøpt leilighet i Tromsø likevel. Flause for alle mediehus som blindt trodde på henne og skrevet artikkel om det. Hun benyttet en kort silikonfri periode til å være på forsiden av melk og honning og preache om å aldri ville ha silikon igjen — noen mnd senere var puppene nyopererte gitt. Hun har løyet om å ha trent seg til ny stump, ikke før det var gått flere år med krokodilletårer og benektelse innrømmet hun at “hun åpenbart hadde operert seg» — et greit slag i tryne for de stakkarsene som trodde på henne når hun satt på baderomsgulvet og blånektet for det. 
Så når hun sier hun har vært på rehab, og attpåtil gjennomført det på kortere tid enn hva som er normalt og anbefalt, så skal man liksom ta hennes ord for det? Nei, folk må våkne

Hun var på rehab, hvor sterkt avhengig hun var kan diskuteres, men hun var innlagt. Og det som har skjedd nå er ikke planlagt. Det er en glipp gjort trolig i påvirket tilstand, bildet ble fjernet da andre påpekte hva man så der, og hun kommer til å få masse trøbbel pga dette fremover. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AntiBullshit skrev (1 time siden):

Det var da usannsynlig beleilig at hun med et uhell skulle lage en mediestorm rundt egen person en uke før lansering av rema-godisen sin. Høres jo mistenkelig kjent ut

Jeg tror også det var med vilje. Men hun feilvurderte. Sånt kan skje hvis man blir for høy på seg selv, og er vant til at alt ordner seg. Men nå må vi avvente, Rema1000 har ikke bestemt noe ennå vel? 
Merkevaren har uansett tatt skade, og noen vil styre unna samarbeid med SE AS nå.
Men jeg tror de klarer å redde henne. Samarbeidspartnere som NRK og Dyrevernalliansen  er uvurdelig her. Med dem på laget kan hun være stadig drøyere. 

Endret av IreneV
Skrevet (endret)
Carrie_S skrev (3 minutter siden):

Hun var på rehab, hvor sterkt avhengig hun var kan diskuteres, men hun var innlagt. Og det som har skjedd nå er ikke planlagt. Det er en glipp gjort trolig i påvirket tilstand, bildet ble fjernet da andre påpekte hva man så der, og hun kommer til å få masse trøbbel pga dette fremover. 

Det håper jeg virkelig hun får.

Den kvinnen ( Ja,det er en voksen kvinne. Ikke noe lita jente som ligger og surkler på gulvet og ikke vet bedre) har sluppet unna med denne oppførselen lenge nok. 

At bildet var en glipp bare en uke før hun skulle lansere et nytt produkt tror jeg ikke så mye på. Det er ingen som studerer og beundrer sine egne speilbilder mer enn influencere.

Endret av Vaati
  • Liker 34
  • Nyttig 4
Skrevet
Carrie_S skrev (6 minutter siden):

Og hvordan kan du være så sikker på det? Hun har jo løyet om de utroligste ting tidligere, det er med andre ord ikke ærlighet som gjennomsyrer bedriften 

• Liker 38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...