Populært innlegg Kinder Skrevet 16. februar 2023 Populært innlegg #32961 Skrevet 16. februar 2023 Finlay skrev (6 minutter siden): Kanskje ikke all PR er god PR likevel? Rema 1000 setter Sophie Elise-godteri på vent https://www.vg.no/rampelys/i/zE6ypK/rema-1000-setter-sophie-elise-godteri-paa-vent Dette må være et enormt sjokk for Sophie Elise, som aldri før har opplevd noe som helst konsekvenser for alle påfunnene sine tidligere. Bra at samarbeidspartnere endelig begynner å skjønne at Sophie ikke lengre bare er ei stakkars lita jente som prøver å finne seg selv, men en kalkulert voksen bedriftseier, som så absolutt kan skade merkevaren til samarbeidspartnere også. Og så bra at samarbeidspartnere endelig begynner å ta et standpunkt på hva som er greit og ikke greit, og hva de ønsker å assosieres med. Noen som er mer oppgående her enn hos NRK iallfall. 53 1 4
Lorieen Skrevet 16. februar 2023 #32962 Skrevet 16. februar 2023 Endelig noen som tør å ta grep! 42 1
Isild Skrevet 16. februar 2023 #32963 Skrevet 16. februar 2023 Finlay skrev (5 minutter siden): Dette får forhåpentligvis følger på sikt, om man skal være forsiktig optimist. – Bedrifter som sponser henne vil være litt mer tilbakeholdne nå. Det å annonsere på hennes profil, tror jeg mange vil kvie seg for. For de kan lett bli ringt opp av journalister og få kritiske spørsmål, sier Blindheim, og utdyper: – Selv om hun får flere fjortiser som følgere, så er det annonsørene som holder liv i henne. https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/rema-1000-fryser-lanseringen-av-sophie-elise-godteri/15512869/ Det er lov å håpe nå, at det vil bli skjerpings. Alle har fått med seg dette bildet med "godteposen", og jeg tenker at det er veldig lurt av Rema1000 å ikke lansere "Candy girl" av Sophie Elise akkurat nå (eller ever!) 42
Populært innlegg Brighton Skrevet 16. februar 2023 Populært innlegg #32964 Skrevet 16. februar 2023 Kritikken som kom i kjølvannet av ansettelsen av Sophie Elise i NRK ble stemplet som kjønnet og utseendefokusert, og avfeid som en digresjon i en større diskusjon som omhandler patriarkatet og kjønnsdiskriminering av kvinner i samfunnet. Kritikken kom i all hovedsak fra kvinner som uttrykte bekymring for hva statskanalen velger å promotere og markedsføre direkte rettet mot unge jenter og kvinner. For min del oppleves det ganske undervurderende og reduserende å tro at kritikken bare dreier seg om Sophies fremtoning eller kjønn, spesielt når argumentene og hovedinnholdet i kritikken handler om alt annet enn både kjønn og utseende. Tro det eller ei, men unge jenter evner å nyansere og å se forbi utseende. Det er nesten som om NRK ønsker å formidle at alle må huske at kvinner er kvinner verst, og som kvinne må man for all del ikke ha en kritisk mening om andre kvinner. Det føles litt dobbeltmoralsk at legitim kritikk av en bedrift som profiterer på seksualisert kvinnekropp, glorifisering av overforbruk og normalisering av plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep, blir avfeid fordi Sophie Elise er kvinne og fordi hun har en kroppslig identitet og et utseende som gjør det vanskelig å se forbi henne. Vi kan ikke frede en av landets største aktører innenfor markedsføring i sosiale medier for kritikk basert på deres kjønn eller utseende. Jeg er en av de som mener at Sophie Elise selv er et offer for presset fra skjønnhetsindustrien, og jeg har kritisert mye av debatten for å være utseendefokusert og avsporende fra de viktige diskusjonene rundt markedsføringsstrategiene hun bruker rettet mot barn og unge kvinner. Men statskanalen har et spesielt ansvar, og selv om det er viktig at NRK når et bredt publikum og at de kan bruke kontroversielle og tonesettende profiler fra alle deler av samfunnet i sin satsing, er det da enda viktigere at de viser transparens i de etiske vurderingene sin er gjort, spesielt i saker rettet mot barn og unge. NRK framstår både arrogant og belærende når kritikken avfeies uten at de redegjør for hvorfor Sophie Elise egner seg som trekkplaster for jenter og unge kvinner, utover å dra inn flere konsumenter av NRKs innhold. I stedet for å bruke debatten som en gyllen mulighet til å åpne for at unge jenter og kvinner skal ta del i den større debatten om kjønnsdiskriminering og utseendepress, er det helt stille fra både Sophie Elise og statskanalen. I forbindelse med bilde Sophie publiserte på søndag, blir da stillheten spesielt øredøvende når det viser seg at kritikken i utgangspunktet var helt rettmessig. 39 25
Gjest Fru G Skrevet 16. februar 2023 #32965 Skrevet 16. februar 2023 Leonaen skrev (54 minutter siden): Kalkulert og kynisk ja. For nå skal vel alle høre på podkasten, nå skal vel alle inn å se på hennes kontoer på insta, tiktok og whatnot. Og så ruller ballen videre, og ironisk nok så er det en en liten pose med noe hvitt i som skal gi SE litt mer lønn i en måned eller to fremover 🙄🙄 Alle som har sendt klage bør også ta avstand fra alt som har med SE å gjøre. Nettopp. Jeg oppfordrer alle til å boikotte podkasten (vi vet hun ikke nevner bildet), samt alle produkter som kommer fra henne. Kudos til REMA 1000. Nå er det nok.
Zenhouse Skrevet 16. februar 2023 #32966 Skrevet 16. februar 2023 Mulig akkurat det bildet ble postet ved et uhell. Men det endrer ikke teksten og budskapet om at alt blir en milliard ganger morsommere når man gir faen. Jeg tror en del kan kjøpe at en vet jo ikke hva som var posen, eller at det er jo venninnen sin. Men mange har fått øynene opp for at budskapet ER Sophie Elise sitt 100 %- og at det endelig er «outet» til de grader offentlig nå, at SE endelig får en større reaksjon på det er f… på tide. 11 1
Gjest IreneV Skrevet 16. februar 2023 #32967 Skrevet 16. februar 2023 (endret) Brighton skrev (3 minutter siden): Kritikken som kom i kjølvannet av ansettelsen av Sophie Elise i NRK ble stemplet som kjønnet og utseendefokusert, og avfeid som en digresjon i en større diskusjon som omhandler patriarkatet og kjønnsdiskriminering av kvinner i samfunnet. Kritikken kom i all hovedsak fra kvinner som uttrykte bekymring for hva statskanalen velger å promotere og markedsføre direkte rettet mot unge jenter og kvinner. For min del oppleves det ganske undervurderende og reduserende å tro at kritikken bare dreier seg om Sophies fremtoning eller kjønn, spesielt når argumentene og hovedinnholdet i kritikken handler om alt annet enn både kjønn og utseende. Tro det eller ei, men unge jenter evner å nyansere og å se forbi utseende. Det er nesten som om NRK ønsker å formidle at alle må huske at kvinner er kvinner verst, og som kvinne må man for all del ikke ha en kritisk mening om andre kvinner. Det føles litt dobbeltmoralsk at legitim kritikk av en bedrift som profiterer på seksualisert kvinnekropp, glorifisering av overforbruk og normalisering av plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep, blir avfeid fordi Sophie Elise er kvinne og fordi hun har en kroppslig identitet og et utseende som gjør det vanskelig å se forbi henne. Vi kan ikke frede en av landets største aktører innenfor markedsføring i sosiale medier for kritikk basert på deres kjønn eller utseende. Jeg er en av de som mener at Sophie Elise selv er et offer for presset fra skjønnhetsindustrien, og jeg har kritisert mye av debatten for å være utseendefokusert og avsporende fra de viktige diskusjonene rundt markedsføringsstrategiene hun bruker rettet mot barn og unge kvinner. Men statskanalen har et spesielt ansvar, og selv om det er viktig at NRK når et bredt publikum og at de kan bruke kontroversielle og tonesettende profiler fra alle deler av samfunnet i sin satsing, er det da enda viktigere at de viser transparens i de etiske vurderingene sin er gjort, spesielt i saker rettet mot barn og unge. NRK framstår både arrogant og belærende når kritikken avfeies uten at de redegjør for hvorfor Sophie Elise egner seg som trekkplaster for jenter og unge kvinner, utover å dra inn flere konsumenter av NRKs innhold. I stedet for å bruke debatten som en gyllen mulighet til å åpne for at unge jenter og kvinner skal ta del i den større debatten om kjønnsdiskriminering og utseendepress, er det helt stille fra både Sophie Elise og statskanalen. I forbindelse med bilde Sophie publiserte på søndag, blir da stillheten spesielt øredøvende når det viser seg at kritikken i utgangspunktet var helt rettmessig. Jeg håper virkelig du har sendt en klage til NRK, for dette innlegget er særdeles godt! Applaus! Send det direkte til Drevland hvis mulig. Endret 16. februar 2023 av IreneV
Gjest Finlay Skrevet 16. februar 2023 #32968 Skrevet 16. februar 2023 Kinder skrev (9 minutter siden): Dette må være et enormt sjokk for Sophie Elise, som aldri før har opplevd noe som helst konsekvenser for alle påfunnene sine tidligere. Bra at samarbeidspartnere endelig begynner å skjønne at Sophie ikke lengre bare er ei stakkars lita jente som prøver å finne seg selv, men en kalkulert voksen bedriftseier, som så absolutt kan skade merkevaren til samarbeidspartnere også. Og så bra at samarbeidspartnere endelig begynner å ta et standpunkt på hva som er greit og ikke greit, og hva de ønsker å assosieres med. Noen som er mer oppgående her enn hos NRK iallfall. Det er ganske fantastisk å se det som skjer nå. Sophie Elise har tøyd strikken i mange år, uten andre konsekvenser enn sensasjonspregede overskrifter i tabloidene. Det ser ut som folk har fått nok. Tror det handler om mer enn SE/kokain/NRK. Det handler om hvilke forbilder vi ønsker for våre barn og unge, og det er på høy tid at noe skjer.
Populært innlegg Nutz Skrevet 16. februar 2023 Populært innlegg #32969 Skrevet 16. februar 2023 Ikke det samme altså, men da f.eks Atle Antonsen ble tatt for rasistiske uttalelser på fritiden mistet han jo programmet sitt hos TV2. SE får altså ingen konsekvenser fordi hun ikke la ut bildet mens hun var på jobb hos NRK. Begge to gjorde ting på fritiden, kun en fikk konsekvenser på jobben. 49 8
ziljemor Skrevet 16. februar 2023 #32970 Skrevet 16. februar 2023 Brighton skrev (7 minutter siden): Kritikken som kom i kjølvannet av ansettelsen av Sophie Elise i NRK ble stemplet som kjønnet og utseendefokusert, og avfeid som en digresjon i en større diskusjon som omhandler patriarkatet og kjønnsdiskriminering av kvinner i samfunnet. Kritikken kom i all hovedsak fra kvinner som uttrykte bekymring for hva statskanalen velger å promotere og markedsføre direkte rettet mot unge jenter og kvinner. For min del oppleves det ganske undervurderende og reduserende å tro at kritikken bare dreier seg om Sophies fremtoning eller kjønn, spesielt når argumentene og hovedinnholdet i kritikken handler om alt annet enn både kjønn og utseende. Tro det eller ei, men unge jenter evner å nyansere og å se forbi utseende. Det er nesten som om NRK ønsker å formidle at alle må huske at kvinner er kvinner verst, og som kvinne må man for all del ikke ha en kritisk mening om andre kvinner. Det føles litt dobbeltmoralsk at legitim kritikk av en bedrift som profiterer på seksualisert kvinnekropp, glorifisering av overforbruk og normalisering av plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep, blir avfeid fordi Sophie Elise er kvinne og fordi hun har en kroppslig identitet og et utseende som gjør det vanskelig å se forbi henne. Vi kan ikke frede en av landets største aktører innenfor markedsføring i sosiale medier for kritikk basert på deres kjønn eller utseende. Jeg er en av de som mener at Sophie Elise selv er et offer for presset fra skjønnhetsindustrien, og jeg har kritisert mye av debatten for å være utseendefokusert og avsporende fra de viktige diskusjonene rundt markedsføringsstrategiene hun bruker rettet mot barn og unge kvinner. Men statskanalen har et spesielt ansvar, og selv om det er viktig at NRK når et bredt publikum og at de kan bruke kontroversielle og tonesettende profiler fra alle deler av samfunnet i sin satsing, er det da enda viktigere at de viser transparens i de etiske vurderingene sin er gjort, spesielt i saker rettet mot barn og unge. NRK framstår både arrogant og belærende når kritikken avfeies uten at de redegjør for hvorfor Sophie Elise egner seg som trekkplaster for jenter og unge kvinner, utover å dra inn flere konsumenter av NRKs innhold. I stedet for å bruke debatten som en gyllen mulighet til å åpne for at unge jenter og kvinner skal ta del i den større debatten om kjønnsdiskriminering og utseendepress, er det helt stille fra både Sophie Elise og statskanalen. I forbindelse med bilde Sophie publiserte på søndag, blir da stillheten spesielt øredøvende når det viser seg at kritikken i utgangspunktet var helt rettmessig. 👏👏👏 En milliard ganger enig! 9
J.. Skrevet 16. februar 2023 #32971 Skrevet 16. februar 2023 Nutz skrev (1 minutt siden): Ikke det samme altså, men da f.eks Atle Antonsen ble tatt for rasistiske uttalelser på fritiden mistet han jo programmet sitt hos TV2. SE får altså ingen konsekvenser fordi hun ikke la ut bildet mens hun var på jobb hos NRK. Begge to gjorde ting på fritiden, kun en fikk konsekvenser på jobben. Atle valgte å trekke seg,han ble ikke sparket. 2
Gjest IreneV Skrevet 16. februar 2023 #32972 Skrevet 16. februar 2023 (endret) Finlay skrev (1 time siden): Det er ganske fantastisk å se det som skjer nå. Sophie Elise har tøyd strikken i mange år, uten andre konsekvenser enn sensasjonspregede overskrifter i tabloidene. Det ser ut som folk har fått nok. Tror det handler om mer enn SE/kokain/NRK. Det handler om hvilke forbilder vi ønsker for våre barn og unge, og det er på høy tid at noe skjer. Nå må vi bare håpe de ikke lykkes med å vinkle det som cancel-culture. For det er jo ikke dette siste bildet med NH som er viktig. Det er kroppspresset, og romantisering av psykiske lidelser, som benyttes for oppmerksomhet og klikk og salg, samt at SE som privatperson helt klart sliter mentalt. Det er noe samarbeidspartnere også bør ta stilling til. Endret 16. februar 2023 av IreneV
enkefru Skrevet 16. februar 2023 #32973 Skrevet 16. februar 2023 Nutz skrev (9 minutter siden): Ikke det samme altså, men da f.eks Atle Antonsen ble tatt for rasistiske uttalelser på fritiden mistet han jo programmet sitt hos TV2. SE får altså ingen konsekvenser fordi hun ikke la ut bildet mens hun var på jobb hos NRK. Begge to gjorde ting på fritiden, kun en fikk konsekvenser på jobben. Fritiden? Hun postet det på bedriftskontoen, så da har fritid eller ikke, lite relevans 30 13
Mamajune11 Skrevet 16. februar 2023 #32974 Skrevet 16. februar 2023 Fru G skrev (18 minutter siden): Nettopp. Jeg oppfordrer alle til å boikotte podkasten (vi vet hun ikke nevner bildet), samt alle produkter som kommer fra henne. Kudos til REMA 1000. Nå er det nok. Har aldri hørt poscasten. Men jeg har sluttet å følge henne på IG. Det burde alle gjøre. 13 2
AntiBullshit Skrevet 16. februar 2023 #32975 Skrevet 16. februar 2023 Zenhouse skrev (17 minutter siden): Mulig akkurat det bildet ble postet ved et uhell. Men det endrer ikke teksten og budskapet om at alt blir en milliard ganger morsommere når man gir faen. Jeg tror en del kan kjøpe at en vet jo ikke hva som var posen, eller at det er jo venninnen sin. Men mange har fått øynene opp for at budskapet ER Sophie Elise sitt 100 %- og at det endelig er «outet» til de grader offentlig nå, at SE endelig får en større reaksjon på det er f… på tide. Det var da usannsynlig beleilig at hun med et uhell skulle lage en mediestorm rundt egen person en uke før lansering av rema-godisen sin. Høres jo mistenkelig kjent ut 28
Tøvftta Skrevet 16. februar 2023 #32976 Skrevet 16. februar 2023 Så bra at rema 1000 trakk seg 👏🏻👏🏻 Sophie har hittil vært den jævla drittungen som kan gjøre hva hun vil uten konsekvenser. Det var på høy tid noen hever fingeren mot hun og sier nei. Så håper jeg at rema ikke lar seg lure når drittungen hiver seg på gulvet og surkler at hun bare er en liten søt jente som ikke skjønte noe. 31 2
Ænema Skrevet 16. februar 2023 #32977 Skrevet 16. februar 2023 (endret) Mamajune11 skrev (På 16.2.2023 den 10.24): Har aldri hørt poscasten. Men jeg har sluttet å følge henne på IG. Det burde alle gjøre. ja det håper jeg folk gjør. jeg har fulgt med på følgertallet til SE de siste dagene og det ser ikke ut som veldig mange har avfulgt. er fortsatt 580000. jeg avfulgte hun iselin guttormsen også. kommer også til å avfølge alle andre som forsvarer denne kyniske voksne dama som hiver venninna si under bussen for pr. edit. mulig at de ble enige om dette. men da må jeg si at nora var kjempe dum som sa ja til dette. Endret 19. februar 2023 av Ænema 21 2
Gjest Sunaia Skrevet 16. februar 2023 #32978 Skrevet 16. februar 2023 KG er så irriterende at jeg får frysninger - for hun skor seg på andres ulykke. Og jeg mener hun tar feil. SE er ikke så blåst at hun ikke skjønner at når hun roter narkobruk inn i reklamekanalene sine skader det henne. Hun tabba seg ut. Hun er en rusmisbruker ute av kontroll. Samtidig klarer hun å tråkke på kongehuset. Det er ingen som bygger merkevare ved å fornærme de. Nå har vi fått masse nærbilder av SE. Hun er gammel. Hun er trash. Hun har dårlig stil. Hun er skitten og ekkel. Det er over nå. Hadde jeg vært henne hadde jeg gått for rebranding - til noe classy og voksent. Men først må hun på rehab. En skikkelig en. Men jeg er redd bunnen ikke er nådd.
Ænema Skrevet 16. februar 2023 #32979 Skrevet 16. februar 2023 (endret) bunnen blir ALDRI nådd, når tom NRK er enablers. Endret 16. februar 2023 av Ænema 20 2
Populært innlegg J.. Skrevet 16. februar 2023 Populært innlegg #32980 Skrevet 16. februar 2023 Sunaia skrev (3 minutter siden): KG er så irriterende at jeg får frysninger - for hun skor seg på andres ulykke. Nei. Det hun faktisk gjør er å stille SE til veggs,som ingen andre gjør. 51 3 20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå