J.. Skrevet 16. februar 2023 #32941 Skrevet 16. februar 2023 Kristin skal på GMN kl 0940 for å snakke om saken. 19
Entern Skrevet 16. februar 2023 #32942 Skrevet 16. februar 2023 K_mb skrev (1 time siden): https://m24.no/debatt-kommentar-ll35/men-det-nar-jo-ungt/583003 Vet ikke om denne er delt, men verdt å lese. Veldig bra!!! 6
Leonaen Skrevet 16. februar 2023 #32943 Skrevet 16. februar 2023 tove77 skrev (2 timer siden): Selvsagt er det ikke «en glipp». Det er som alt annet hun poster kalkulert og kynisk markedsføring. Hvis hun kommer unna med en sånn elendig og vag unnskyldning igjen… Og hvis det var en glipp, skjedde det fordi hun var stein på et eller annet og ikke hadde kontroll. Og da var vel poenget understreket… Kalkulert og kynisk ja. For nå skal vel alle høre på podkasten, nå skal vel alle inn å se på hennes kontoer på insta, tiktok og whatnot. Og så ruller ballen videre, og ironisk nok så er det en en liten pose med noe hvitt i som skal gi SE litt mer lønn i en måned eller to fremover 🙄🙄 Alle som har sendt klage bør også ta avstand fra alt som har med SE å gjøre. 23 1 1
Gjest IreneV Skrevet 16. februar 2023 #32944 Skrevet 16. februar 2023 (endret) Frisk Frosk skrev (9 timer siden): Synes du hun har "bidratt positivt i kampen mot kroppspress som et godt forbilde for målgruppen sin"? Jeg tenker at hun feiler på alle punkter og enda noen til. Og jo, dessverre så har hun som bedriftseier som lever av å fronte den livsstilen hun gjør, med kroppsmisnøye, kosmetisk kirurgi oftere enn andre kjøper seg en bukse, ekstremt kroppsfokus og forbruk for å "holde seg bra nok". Sofie har selv valgt å jobbe som påvirker, og driver en millionbedrift hvis eneste hensikt er å påvirke unge. Når hun da "lykkes" i sitt bedriftsmål om å påvirke i så stor grad at hun håver inn millioner, da har hun også et ansvar for hvordan målgruppen blir påvirket og følgene av det. Hun har et utall antall ganger over lang tid vært tydelig ruset når hun har opptrådd ved offentlige tilstelninger. Selv med lyskastere og blitz på seg har pupillene hennes vært enorme, og mimikk og kroppsspråk har også avslørt at hun har vært ruset. Og i disse tilfellene har hun vært der som bedriftseier og påvirker som driver en bevisst strategi med å påvirke unge. Signalene hun velger å sende er at det er greit å ruse og dope seg, hun bagatelliserer det, hun mener det er greit å lyve om det, og hun sender stadig signaler om at det er noe du bør gjøre om du skal være pen nok, ha det moro nok, være populær nok, attraktiv nok... i tillegg til at slik blir man bare om man også opererer seg til et stivt og ugjenkjennelig ansikt og tar en mengde unødvendige og risikofylte kosmetiske operasjoner, opererer inn implantater, injisjerer fyllmasse og gift i kroppen, samt at man selvfølgelig bør ha et vanvittig overforbruk... Alt dette er noe hun helt bevisst velger å gjøre for å påvirke unge! Da må hun også bli konfrontert med følgene hennes bevisste, taktiske og planlagte bedriftsstrategi får for hennes målgruppe. Nå må folk slutte å fraskrive influencernes ansvar for hva de har som bevisste bedriftsstrategier og følgene det får for enkeltpersoner og samfunnet! Jeg er så hjertens enig i dette. De har et ansvar.Et stort ansvar. Dessverre ikke juridisk ennå, men moralsk! Og det er selvsagt ikke bare SE AS , men mange andre med henne. SE som privatperson har selv sagt at hun påvirkes av andre, som trigger usikkerhet, og som har ført til operasjoner og kosmetiske inngrep. Like fullt har SE AS blitt en av de verste her i landet. Og hun grønnvaskes ved å donere litt til dyrevern, og snakke litt om miljø, noe hun vet appellerer til unge jenter spesielt. NRK, selveste statskanalen, har gitt henne en gullbillett av de sjeldne. Og hva gjør hun? Pøser ut mer kroppspress, reklame for egne produkter og promoterer partydop, der målgruppen er unge jenter og kvinner 15-30 år. Og vi må ikke glemme at SE selv er en godt voksen kvinne på snart 30, selv om de markedsfører henne som en ungdom. Hun publiserer et blde som promoterer partydop bare uker etter tre tragiske overdosedødsfall, to tvillinger på 16 år og i forrige uke en jente på 18 år. De to tvillingene var tydelig inspirert av influencere som SE, der de delte videoer på tik-tok fra innleggelser, og foreldrene deres kunne fortelle om en lang kamp mot alvorlige spiseforstyrrelser. Influencere med hundretusener av følgere bør være sitt ansvar meget bevisst. Spesielt hvis målgruppen er ungdom. Et regelverk må på plass, ikke bare for sponset reklame, og aggressiv markedsføring, men for hva de som bedrift kan pushe ut av skadelig kroppspress, "sexy" livesendinger fra rusklinikker og akutten, og romantisering av psykiske lidelser. For dette smitter. Legger ved noen utvalgte artikler: https://nypost.com/2022/03/12/tiktok-has-become-a-dangerous-mental-disorder-breeding-ground/ https://nypost.com/2022/09/17/how-social-media-is-literally-making-teens-mentally-ill-doctor/ Fra Sverige om Andrahandstraumatisering: http://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A1438544&dswid=3104 Endret 16. februar 2023 av IreneV
Missmischief Skrevet 16. februar 2023 #32945 Skrevet 16. februar 2023 Dette er bare helt tragisk. Sophie Elise er rusmisbruker og NRK er en eneste stor vits. Jeg skjønner at NRK prøver å nå et yngre publikum, men ærlig talt altså, det er så mange andre å ta av. Sophie Elise burde virkelig ta et gedigent skritt tilbake og få orden på livet sitt igjen. Og NRK, på tide å ta de 2000 klagene(!!!) innover dere, NÅ! Ser veldig frem til å se innslaget med Kristin Gjelsvik på GMN, hun har sagt det hele tiden, Sophie Elise er Norges farligste forbilde. Punktum. 42 1 1
J.. Skrevet 16. februar 2023 #32946 Skrevet 16. februar 2023 Dagens pod kort oppsummert - Solide 20 minutter med knegging og latter,SE har kjøpt katt til foreldrene sine (at hun ennå får kjøpe dyr av oppdrettere er nitrist),og hvor vanskelig det er for SE å date som kjendis. Alt dette rett etter å ha sittet i møte om kokain-bruk med sjefen.. Ganske spesielt.. 41 2 2
Isild Skrevet 16. februar 2023 #32947 Skrevet 16. februar 2023 J.. skrev (1 minutt siden): Dagens pod kort oppsummert - Solide 20 minutter med knegging og latter,SE har kjøpt katt til foreldrene sine (at hun ennå får kjøpe dyr av oppdrettere er nitrist),og hvor vanskelig det er for SE å date som kjendis. Alt dette rett etter å ha sittet i møte om kokain-bruk med sjefen.. Ganske spesielt.. Rimelig malplassert av både SE og statskanalen å kjøre "business as usual" med denne ukas podcast. At Sophie Elise gjør det er vi jo vant til, men at NRK også tydeligvis har det `en milliard ganger morsommere når de gir faen`, det er spesiellt. 31
kraftwerk Skrevet 16. februar 2023 #32948 Skrevet 16. februar 2023 ATLAS6 skrev (12 timer siden): Folk må seriøst begynne å lese hva andre og hva de selv skriver før de legger ut innlegg og kommenterer på andres. Vi er helt enige i at SE er et dårlig forbilde. Jeg er uenig i ditt eksempel fordi SE ikke har blitt utnevnt som forbilde NÅ under dette bildekaoset. Dette er jo feil. SE er ikke utnevnt et forbilde nå / i dag / denne uken. Hun har vært utnevnt som et forbilde for mange år siden, og har en podcast i NRK hvor promoteringen fortsatt er at SE er et forbilde. Problemet er at NRK ikke vil delta i debatten av å ta bort stempelet som forbilde. (Å insinuere at jeg mener livet er bedre som narkomann er så hinsides at du burde skamme deg. Du er rapportert) 12 timer siden, diskusjonen er sikkert ferdig, MEN.. Argumentene du kommer med her henger ikke på greip, det er fullstendig irrelevant når hun ble utnevnt til Norges største forbilde. Hun har hatt den rollen i flere år, og det er heller ingen som har påstått at det er en rolle hun har blitt tildelt NÅ. Det er en rolle hun har blitt tildelt av management og medie-Norge, og som har blitt sittende. Problemet her er Sophie Elise AS, hvordan NRK velger å håndtere dette er selvfølgelig også kritikkverdig - men denne tråden handler om Sophie Elise AS, ikke NRK. Alle leser hva du skriver, og er tydelig uenig i argumentet ditt, for dette henger ikke på greip ☺️ 11 2
Gjest Letharia Skrevet 16. februar 2023 #32949 Skrevet 16. februar 2023 J.. skrev (7 minutter siden): Dagens pod kort oppsummert - Solide 20 minutter med knegging og latter,SE har kjøpt katt til foreldrene sine (at hun ennå får kjøpe dyr av oppdrettere er nitrist),og hvor vanskelig det er for SE å date som kjendis. Alt dette rett etter å ha sittet i møte om kokain-bruk med sjefen.. Ganske spesielt.. Enig med deg. Og som jeg skrev tidligere her, ro ro ro din båt. Hun går videre som vanlig, uten noen form for konsekvenser. Tar ingen ansvar eller kritikk. Forkastelig og veldig trist at dette er helt greit for NRK.
J.. Skrevet 16. februar 2023 #32950 Skrevet 16. februar 2023 Isild skrev (5 minutter siden): Rimelig malplassert av både SE og statskanalen å kjøre "business as usual" med denne ukas podcast. At Sophie Elise gjør det er vi jo vant til, men at NRK også tydeligvis har det `en milliard ganger morsommere når de gir faen`, det er spesiellt. Letharia skrev (1 minutt siden): Enig med deg. Og som jeg skrev tidligere her, ro ro ro din båt. Hun går videre som vanlig, uten noen form for konsekvenser. Tar ingen ansvar eller kritikk. Forkastelig og veldig trist at dette er helt greit for NRK. Enig. 2
kraftwerk Skrevet 16. februar 2023 #32951 Skrevet 16. februar 2023 J.. skrev (9 minutter siden): Dagens pod kort oppsummert - Solide 20 minutter med knegging og latter,SE har kjøpt katt til foreldrene sine (at hun ennå får kjøpe dyr av oppdrettere er nitrist),og hvor vanskelig det er for SE å date som kjendis. Alt dette rett etter å ha sittet i møte om kokain-bruk med sjefen.. Ganske spesielt.. Som en skrev over her, jeg kan se for meg at Sophie har lagt skylden over på Nora Haukeland, siden det var henne som holdt posen. Så da håper jeg NRK får se det andre bildet fra stua til SE, hvor en pose med narkotika ligger på bordet hennes. 9 7
J.. Skrevet 16. februar 2023 #32952 Skrevet 16. februar 2023 kraftwerk skrev (Akkurat nå): Som en skrev over her, jeg kan se for meg at Sophie har lagt skylden over på Nora Haukeland, siden det var henne som holdt posen. Så da håper jeg NRK får se det andre bildet fra stua til SE, hvor en pose med narkotika ligger på bordet hennes. Siden det faktisk er Nora som holder i posen og ingen krever narkotest av SE,er jo det en forklaring "god nok",tydeligvis. En generell svakhet hos så godt som alle influensere er at de krever plass,oppmerksomhet og en stemme blandt folket,men kun når de kan si hva de selv vil. Når de må svare for seg i ulike sammenhenger,blir de gjerne stille som østers.. 5 1
Isild Skrevet 16. februar 2023 #32953 Skrevet 16. februar 2023 (endret) kraftwerk skrev (11 minutter siden): Som en skrev over her, jeg kan se for meg at Sophie har lagt skylden over på Nora Haukeland, siden det var henne som holdt posen. Så da håper jeg NRK får se det andre bildet fra stua til SE, hvor en pose med narkotika ligger på bordet hennes. Hvis SE kaster Nora under bussen for å komme seg ut av denne, så avslører hun seg også som tidenes dårligste venninne. Endret 16. februar 2023 av Isild 16 1 1
Gjest Finlay Skrevet 16. februar 2023 #32954 Skrevet 16. februar 2023 Kanskje ikke all PR er god PR likevel? Rema 1000 setter Sophie Elise-godteri på vent https://www.vg.no/rampelys/i/zE6ypK/rema-1000-setter-sophie-elise-godteri-paa-vent
enkefru Skrevet 16. februar 2023 #32955 Skrevet 16. februar 2023 Rema1000 utsetter lanseringen av godteriet: Rema 1000 fryser lanseringen av Sophie Elise-godteri (tv2.no) 16 4 3
Gjest Letharia Skrevet 16. februar 2023 #32956 Skrevet 16. februar 2023 (endret) Finlay skrev (1 minutt siden): Kanskje ikke all PR er god PR likevel? Rema 1000 setter Sophie Elise-godteri på vent https://www.vg.no/rampelys/i/zE6ypK/rema-1000-setter-sophie-elise-godteri-paa-vent Candy girl passet vel rimelig bra som navn. Lurer på om det blir cola godteri? 🤪 Endret 16. februar 2023 av Letharia
J.. Skrevet 16. februar 2023 #32957 Skrevet 16. februar 2023 Finlay skrev (4 minutter siden): Kanskje ikke all PR er god PR likevel? Rema 1000 setter Sophie Elise-godteri på vent https://www.vg.no/rampelys/i/zE6ypK/rema-1000-setter-sophie-elise-godteri-paa-vent Endelig en form for konsekvens,så lenge det varer. 29
Gjest IreneV Skrevet 16. februar 2023 #32958 Skrevet 16. februar 2023 (endret) Letharia skrev (4 minutter siden): Candy girl passet vel rimelig bra som navn. Lurer på om det blir cola godteri? 🤪 Forferdelig navn. "Candygirl" SE AS markedsfører SE som en ungdomsjente. Men hun er en kvinne på snart 30 år! Flaut. Godt at Rema1000 tar ansvar. Håper flere følger etter. Endret 16. februar 2023 av IreneV
Populært innlegg Isild Skrevet 16. februar 2023 Populært innlegg #32959 Skrevet 16. februar 2023 Finlay skrev (3 minutter siden): Kanskje ikke all PR er god PR likevel? Rema 1000 setter Sophie Elise-godteri på vent https://www.vg.no/rampelys/i/zE6ypK/rema-1000-setter-sophie-elise-godteri-paa-vent Kanskje Sophie Elise for første gang må møte noen konsekvenser for oppførselen sin. Jeg håper det, det er nok nå. Kristin Gjelsvik sa i går at dette bildet antageligvis ble postet fordi det er en lansering av et nytt produkt på trappene. Det er slik hun pleier å sørge for å være `i vinden` ved lanseringer. Kristin har nok rett. 60 8
Gjest Finlay Skrevet 16. februar 2023 #32960 Skrevet 16. februar 2023 Isild skrev (Akkurat nå): Kanskje Sophie Elise for første gang må møte noen konsekvenser for oppførselen sin. Jeg håper det, det er nok nå. Kristin Gjelsvik sa i går at dette bildet antageligvis ble postet fordi det er en lansering av et nytt produkt på trappene. Det er slik hun pleier å sørge for å være `i vinden` ved lanseringer. Kristin har nok rett. Dette får forhåpentligvis følger på sikt, om man skal være forsiktig optimist. – Bedrifter som sponser henne vil være litt mer tilbakeholdne nå. Det å annonsere på hennes profil, tror jeg mange vil kvie seg for. For de kan lett bli ringt opp av journalister og få kritiske spørsmål, sier Blindheim, og utdyper: – Selv om hun får flere fjortiser som følgere, så er det annonsørene som holder liv i henne. https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/rema-1000-fryser-lanseringen-av-sophie-elise-godteri/15512869/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå