Carrie_S Skrevet 15. februar 2023 #32701 Del Skrevet 15. februar 2023 12 minutter siden, Frisk Frosk said: Ungdom i dag er i hovedsak langt mer fornuftig enn hva nesten 30 år gamle Sophie Elise er! I hovedsak ja, men dessverre er det blitt veldig normalisert med rusmidler, også kokain. Det florerer av det på fester i Oslo og omegn, særlig på vestkanten. Ungdommer påvirkes nok mer av hva venner gjør. Mitt inntrykk er at ungdom heller ikke har Sophie Elise som forbilde, hun er avleggs, de som følger henne er nok i all hovedsak de som vokste opp med bloggen hennes. Når jeg har spurt ungdom jeg kjenner hva de tenker om henne, så himler de med øynene og sier at hun ikke er en de følger, eller som deres venner følger pga fokuset på operasjoner osv. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 15. februar 2023 #32702 Del Skrevet 15. februar 2023 Lol. 43 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PissiPus Skrevet 15. februar 2023 #32703 Del Skrevet 15. februar 2023 Letharia skrev (38 minutter siden): Ro ro ro din båt, som SE og Fetisha synger i podcasten sin. Veldig spent på hvordan hun skal ro seg ut av denne. Tror virkelig ikke dette er slutten på denne dama, hun har for mye makt i media så det skal nok mye mer til enn denne tabben dessverre. Dette, helt enig. Det virker veldig lovende og "stort" siden det er så høyt trykk om det i media nå, men jeg også tipper at om noen dager, når folk blir lei, vil stormen roe seg og alle går videre. Også NRK, Sophie Elise og alle involverte. Nettopp fordi det er den veien det alltid går med henne. Om det trues til stillhet, brukes penger i bestikkelser eller gis tomme lovnader - samme hva det er så rir hun ut denne stormen også. Trekke seg litt tilbake en periode for så å fortsette som før. Jeg håper jeg tar feil. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToroJegergryte Skrevet 15. februar 2023 #32704 Del Skrevet 15. februar 2023 Hadde egentlig ikke giddet til vanlig, men har sendt klage jeg også etter å ha lest litt her inne. Mye bra svar! Man kan ikke si "om man skulle sparket alle som har prøvd narkotika" etc, det blir usaklig. Veldig mange har prøvd narkotika, og overraskende mange bruker i blant. De aller fleste er ikke influencere, og de fleste (voksne) legger det heller ikke ut på nett. La oss si om jeg, som ingen kjenner, hadde tatt kokain/sopp/hasj, eller hva nå enn, og ikke lagt det ut på internett, så hadde det ikke påvirket noen andre enn meg selv (og næringskjeden selvsagt, dvs. de som blir utnyttet ifbm. med produksjon/frakt/salg, men det kan man jo si om klesindustrien og elbil-batterier etc. også). På bildet er det en liten pose jeg regner de allerede har brukt av. Det er nok ikke den eneste posen de har for den kvelden, eller dagen etter for den saks skyld. Når man har så mye penger vil jeg tippe at man kjøper inn litt mer av gangen, så man slipper å ringe dealern hver dag. Så en razzia kunne nok fort funnet mer, men det er vel skylt i do for lengst. 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 15. februar 2023 #32705 Del Skrevet 15. februar 2023 J.. skrev (1 minutt siden): Lol. Palmeolje ja. Mener jeg fant ut at det var en av ingrediensene i noe hun har satt navnet sitt på. Mange alternative navn på palmeolje. Men orker ikke finne det frem. Alle her vet jo at SE AS bløffer når det kommer til miljøengasjement og dyrevern. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 15. februar 2023 #32706 Del Skrevet 15. februar 2023 Hvordan klager man inn til NRK? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 15. februar 2023 #32707 Del Skrevet 15. februar 2023 IreneV skrev (12 minutter siden): Heldigvis er ungdom flest mer oppegående, og skjønner at SE er en bløff. Men, det er jo de ressurssvake jeg tenker på, eller de yngste, og de som sliter med psyke, spiseforstyrrelser eller lignende. Og som følger SE, kanskje først og fremst for sitt miljøengasjement, men som så lar seg påvirke. SE reklamerer aggressivt for plastisk kirurgi, botox, fillers osv, som koster masse penger. Og hun selger kroppen sin, i bunn og grunn. Ungdom har nå begynt å selge nakenbilder, for å finansiere en lignende livsstil. Dette er så mørkt og trist. Jeg er enig i det du skriver, det er de yngste og de som sliter psykisk eller er sårbare på andre måter dette går mest utover. Men jeg tror også at det er veldig, veldig mange, som følger Sophie Elise kun av gammel vane eller fordi de har litt "kikker-mentalitet", forsvarer det med at de skal følge med på hva som "skjer i samfunnet". Jeg tror at hvis alle disse nå avfølger Sophie Elise, så vil det utgjøre så mange følgere at følgerflukten vil bli mediaoppmerksomhet - og kunne forsterkes til enda flere følgere, at det å følge henne rett og slett blir helt "ut"! Det er på tide å vise bedriften Sophie Elise at forretningsvirksomhetens filosofi ikke lenger aksepteres og ikke er levedyktig, at bedriftseier ikke lenger kan komme unna med å fremdeles kalle seg for en jente som prøver å finne sin vei, stakkars henne som er rusmisbruker og fronter ubeskyttet sex og farlige kirurgiske kroppsendringer. Det er på tide å vise bedriftseier at denne kyniske utnyttelsen av sårbare mennesker og fronting av farlige holdninger ikke lenger aksepteres, at det rett og slett er noe vi ikke lenger vil ha! Om mange nok nå avfølger henne, så vil det kunne få store positive konsekvenser. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 15. februar 2023 #32708 Del Skrevet 15. februar 2023 ToroJegergryte skrev (9 minutter siden): Hadde egentlig ikke giddet til vanlig, men har sendt klage jeg også etter å ha lest litt her inne. Mye bra svar! Man kan ikke si "om man skulle sparket alle som har prøvd narkotika" etc, det blir usaklig. Veldig mange har prøvd narkotika, og overraskende mange bruker i blant. De aller fleste er ikke influencere, og de fleste (voksne) legger det heller ikke ut på nett. La oss si om jeg, som ingen kjenner, hadde tatt kokain/sopp/hasj, eller hva nå enn, og ikke lagt det ut på internett, så hadde det ikke påvirket noen andre enn meg selv (og næringskjeden selvsagt, dvs. de som blir utnyttet ifbm. med produksjon/frakt/salg, men det kan man jo si om klesindustrien og elbil-batterier etc. også). På bildet er det en liten pose jeg regner de allerede har brukt av. Det er nok ikke den eneste posen de har for den kvelden, eller dagen etter for den saks skyld. Når man har så mye penger vil jeg tippe at man kjøper inn litt mer av gangen, så man slipper å ringe dealern hver dag. Så en razzia kunne nok fort funnet mer, men det er vel skylt i do for lengst. Kanskje Isak eller Kasper "snakker ut" snart. De vet nok litt av hvert. Man kan jo håpe på at noen står fram i NRK også, og forteller om hva som skjer i kulissene der. Plutselig er det noen som får nok, og som utleverer både seg selv og andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 15. februar 2023 #32709 Del Skrevet 15. februar 2023 Full Ugle skrev (4 minutter siden): Hvordan klager man inn til NRK? [email protected] 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 15. februar 2023 #32710 Del Skrevet 15. februar 2023 Full Ugle skrev (3 minutter siden): Hvordan klager man inn til NRK? Mail til [email protected] eller meld en sak direkte til Kringkastingsrådet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cancelled Skrevet 15. februar 2023 #32711 Del Skrevet 15. februar 2023 IreneV skrev (6 minutter siden): Palmeolje ja. Mener jeg fant ut at det var en av ingrediensene i noe hun har satt navnet sitt på. Mange alternative navn på palmeolje. Men orker ikke finne det frem. Alle her vet jo at SE AS bløffer når det kommer til miljøengasjement og dyrevern. Snortfie endte hele palmeolje-industrien 😭🙌 Nå som hun er hele Norges lille sexy og søte narkis, gleder jeg meg til å se hvordan hun skal fremme den industrien. Hun som glamoriserer 90s trash, har ikke fått med seg at cola var 80-tallet. Skal hun være edgy og hardcore så må hun bli heroin-barbie, slik at NRK får litt mer materiale, når de skal filmatisere livet hennes, for hun er jo vårtids Evita, ifølge dem. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 15. februar 2023 #32712 Del Skrevet 15. februar 2023 Stonegiant skrev (2 timer siden): Denne tråden ble plutselig morsom å følge. Cancel culture, lenge leve! Det er ingen menneskerett å leve av å være influencer. Enkelte individer kan godt bli kansellert fra offentligheten, og SE kommer høyt opp på den lista. Faktisk tror jeg det ville vært det beste for henne. 33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 15. februar 2023 #32713 Del Skrevet 15. februar 2023 (endret) Biscuit Vælruni skrev (9 minutter siden): Snortfie endte hele palmeolje-industrien 😭🙌 Nei. Etter 2-3 år var palmeoljen tilbake i de fleste produkter de var i før,ink påskeeggene. Edit - link om palmeolje. " Vi støtter ikke boikott av all palmeolje." - Generalsekretær Karoline Andaur i WWF Verdens naturfond. https://www.nettavisen.no/okonomi/palmeolje-er-bedre-enn-sitt-rykte-na-gjor-det-comeback-i-maten-din/f/5-95-440357 Endret 15. februar 2023 av J.. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 15. februar 2023 #32714 Del Skrevet 15. februar 2023 Carrie_S skrev (18 minutter siden): I hovedsak ja, men dessverre er det blitt veldig normalisert med rusmidler, også kokain. Det florerer av det på fester i Oslo og omegn, særlig på vestkanten. Ungdommer påvirkes nok mer av hva venner gjør. Mitt inntrykk er at ungdom heller ikke har Sophie Elise som forbilde, hun er avleggs, de som følger henne er nok i all hovedsak de som vokste opp med bloggen hennes. Når jeg har spurt ungdom jeg kjenner hva de tenker om henne, så himler de med øynene og sier at hun ikke er en de følger, eller som deres venner følger pga fokuset på operasjoner osv. Og det er nettopp dette som gjør det at Nrk valgte å inngå kontrakt med SE så ille, for Nrk har bommet totalt mtp. sitt samfunnsansvar som statskanal. Istedenfor å stille med seriøs journalistikk om temaet og heller hanke inn kjente og ukjente unge som kan fronte en sunnere og lovligere kultur som tar avstand fra den skadelige kulturen - så hyrer Nrk inn SE som mer enn de fleste andre fronter den samfunnsfarlige kulturen. SE utnytter kynisk unges usikkerhet, hun skaper misnøye for egen kropp hos andre, fronter rusmidler og skadelig adferd både med rus og unødvendig kirurgi av friske, normale kropper. At Nrk har gjort dette er så drøyt at hoder må rulle. Det kan ikke sitte en gjeng med ledere på Nrk som er så totalt i utakt med samfunnet og som så tydelig gir blaffen i egen arbeidsgivers etiske regler og samfunnets lover! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cancelled Skrevet 15. februar 2023 #32715 Del Skrevet 15. februar 2023 J.. skrev (1 minutt siden): Nei. Etter 2-3 år var palme oljen tilbake i de fleste produkter de var i før,ink påskeeggene. Feil, her skal vi grønnvaske Snortfie, fordi hun er kween 🙌😭 Det som egentlig skjedde var at orangutangene i Borneo, resite opp en statue av puppene og rumpen hennes, som takk for at hun reddet skogen deres. Det er ingenting Snortfie ikke kan, faktisk! Hun kommer også til å twerke ufoene ut av sfæren vår med sin tyrkiske rumpe, siden romvesener har bestemt at tidslinjen etter 2020, ikke er bisarr nok og at vi ikke dealer med nok galskap for tiden. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 15. februar 2023 #32716 Del Skrevet 15. februar 2023 Merkelig selve personen som faktisk holder posen er sensurert og ikke nevnt med navn, er de fortsatt redd Mette Marit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 15. februar 2023 #32717 Del Skrevet 15. februar 2023 Biscuit Vælruni skrev (1 minutt siden): Feil, her skal vi grønnvaske Snortfie, fordi hun er kween 🙌😭 Det som egentlig skjedde var at orangutangene i Borneo, resite opp en statue av puppene og rumpen hennes, som takk for at hun reddet skogen deres. Det er ingenting Snortfie ikke kan, faktisk! Hun kommer også til å twerke ufoene ut av sfæren vår med sin tyrkiske rumpe, siden romvesener har bestemt at tidslinjen etter 2020, ikke er bisarr nok og at vi ikke dealer med nok galskap for tiden. Jeg,som deg,syns SE er megateit. Men det er disse innleggene også. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cancelled Skrevet 15. februar 2023 #32718 Del Skrevet 15. februar 2023 J.. skrev (3 minutter siden): Jeg,som deg,syns SE er megateit. Men det er disse innleggene også. Men Snortfie sa at livet er cirka en millard ganger morsommere når man bare gir faen 💅🏻 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
litenstjerne Skrevet 15. februar 2023 #32719 Del Skrevet 15. februar 2023 Jeg håper at dere fortsetter å sende inn klage til NRK. Vi kan ikke godta at Norges farligste forbilde skal fortsette hos NRK som om ingenting er skjedd. De vil hun skal nå ut til unge mennesker, ja det gjør hun jo, nå vil flere unge teste kokain fordi det er så kult, Sophie Elise gjør jo det🤷🏼♀️ NRK kan ikke ha artikler om hvor bekymringsverdig det er at så mange unge i deg tester kokain og ruser seg når de da slår ring om henne og mener at hun er viktig for nrk fordi hun trekker til seg unge lyttere, og at hun ikke delte bilde i en nrk sammenheng, Altså, hallooooooo, dette blir for dumt! Fortsett å send i klager. For min del skal hun bare sniffe så mye kokain hun bare vil, men å jobbe for NRK samtidig som hun ruser seg er ikke OK!! 32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 15. februar 2023 #32720 Del Skrevet 15. februar 2023 Må bare si at Danby Choi skuffet stort. Så mye ræl for å forsvare en venn skal man lete lenge etter. Her er han ikke saklig, han griper etter halmstrå. 28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå